7 افزونه کاربردی مرورگر ها که دردسر های وبگردی را کم تر میکنند !

۷ افزونه کاربردی مرورگر ها که دردسر های وبگردی را کم تر میکنند !

وب مملو از مواردی است که باعث نارضایتی کاربران میشود و به همین دلیل افراد را از دنبال کردن وب سایت های مورد علاقه شان منصرف میکند اما امروز ما چندین افزونه کاربردی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بدون دردسر صفحات وب را مرور کنید. اگر از باز شدن پاپ آپ ها ، پخش خودکار صدا در پس زمینه وب سایت ها و خیلی از موارد دیگر خسته شده اید در ادامه با ما همراه باشید زیرا قصد داریم ۷ افزونه کاربردی برای مرورگرهای کروم ، فایرفاکس ، اپرا و سافاری را به شما معرفی کنیم.

۷ افزونه کاربردی کروم ، فایرفاکس ، اپرا و سافاری برای وبگردی آسان و سریع تر

Seven Browser Extensions that Eliminate Web Annoyances in Chrome and Firefox

شاید خیلی از مواردی که مخصوصا در ایران کاربران از آن شکایت دارند عدم توجه وب مسترها به سلایق کاربران و به نوعی درنظر نگرفتن راحتی و رضایت آنهاست. استفاده از تبلیغات در همه جای وب سایت ، استفاده از پاپ آپ های مزاحم و پنجره های چشمک زن در پایین سایت خود نمونه های بارز این گونه بی توجهی هاست ، ما در انزل وب قبلا تلاش کردیم روش جلوگیری از نمایش پاپ آپ ها در مرورگر ها به صورت کامل آموزش دهیم. در ادامه ۷ افزونه کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس ،کروم ، سافاری و اپرا را به شما معرفی خواهیم کرد که دردسر ها و کارهای آزاردهنده در هنگام وبگردی را کاهش میدهند.

جلوگیری از پاپ آپ و اعلان های مزاحم در کروم و فایرفاکس

هنگامی که وارد خیلی از وب سایت ها می شوید در ابتدا همه چیز خوب است ولی ناگهان پاپ آپ یا اعلانی برای شما نمایش داده میشود که اخیرا خیلی از وب سایت هایی که از آنها بازدید میکنید دچار این مشکل هستند. وقتی شما شروع به خواندن مقاله می کنید به طور ناگهانی یک پاپ آپ باز می شود که از شما میخواهد در سایت یا خبرنامه ثبت نام کنید و تنها راه خروج کلیک بر روی عبارت “نه ممنون” است.

block-2

برای جلوگیری از اینکار در مرورگر خود می بایست از افزونه Behind the Overlay استفاده کنید تا قبل از نمایش پیغام یا اعلان های مزاحم جلوی آن گرفته شود. این افزونه برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس در دسترس است.

لود شدن تمامی آرشیو سایت در یک صفحه

نمایش اسلاید های چند صفحه ای این روزها در سراسر وب رایج بوده و از آنها استفاده می شود تا از این طریق تعداد پست های قابل نمایش در یک صفحه برای کاربر محدود شده و باعث گیج شدن کاربر نگردد اما بسیاری از سایت ها از این قابلیت سو استفاده کرده و برای دریافت کلیک های غیرواقعی از آن بهره میگیرند که اینکار برای مخاطب آزاردهنده است اما جای نگرانی نیست زیرا کاربران کروم و سافاری می توانند با استفاده از افزونه Page One بعد از نصب این افزونه قادر خواهند بود تمام اطلاعات را در یک صفحه مشاهده کرده و تمام مطالب صفحات مختلف در یک صفحه برایشان به نمایش در می آید. متاسفانه یکی از نقاط ضعف این افزونه در کروم این است که برای بعضی از وب سایت ها به درستی عمل نمیکند.

 

load-one-page

کاربران فایرفاکس نیز می توانند همین کار را از طریق افزونه Re-Pagination و با یک راست کلیک انجام دهند. همانطور که در تصویر بالا مشخص است کافی است بر روی لینک Next Page یا صفحات بعدی کلیک راست کرده و گزینه Load All را که بعد از نصب افزونه به کلیک راست مرورگر شما اضافه می شود انتخاب نمایند.

ریکاوری فرم در مرورگرهای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس

احتمالا شما با این موضوع برخورد کرده اید که فرمی را در وب سایتی پر کرده و بعد از کلیک بر روی دکمه ارسال به دلیل یک ارور یا پر نکردن یک فیلد ضروری مجبور شده باشید کل اطلاعات را مجددا وارد نمایید. افزونه Lazarus برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس ایجاد شده تا شما را از دست این مشکل نجات دهد.

lazarus

با این افزونه شما به راحتی میتوانید متن ها و فرم های پرشده را ذخیره و در صورت نیاز ریکاوری کنید. به دلیل اینکه برخی نارضایتی ها از این افزونه که در مرورگر کروم گزارش شده است اگر برای استفاده از این افزونه در کروم به مشکل برخوردید میتوانید از افزونه Text Input Recover Extension به عنوان جایگزین استفاده نمایید.

بلاک تبلیغات مخرب در کروم ، فایرفاکس و اپرا

همه ما میدانیم بخش آزاردهنده وب سایت ها نمایش تبلیغات های مزاحم است، ممکن است هنگام مطالعه مقاله ، ویدیویی برای شما نمایش داده شود یا بلاک های تبلیغات برای شما مزاحمت ایجاد کنند و یا باعث کم شدن سرعت لود صفحات در وب شوند. افزونه اپن سرس uBlock Origin یکی از افزونه های عالی در زمینه بلاک تبلیغات مخرب است که شما را از شر این تبلیغات مزاحم نجات خواهد داد. این افزونه از تمام ابزارهای موجود در زمینه بلاک تبلیغات پیشی گرفته و برای مرورگر کروم ، فایرفاکس و اپرا قابل استفاده است. قابل ذکر می باشد که برای دانلود این افزونه از اپرا باید از وی پی ان استفاده نمایید.

این افزونه فوق العاده قدرتمند و قابل تنظیم است یعنی میتوانید تعیین کنید کدام تبلیغات ها را مشاهده کرده و کدام را بلاک نمایید. اکثر افزونه های بلاک تبلیغات در قسمتی از بلاک تبلیغات دچار ضعف هستند و یا با کمپانی های فروش تبلیغات همکاری میکنند. اگر شما به دنبال افزونه ای هستید که وظیفه بلاک تبلیغات مخرب را دارد نه فقط خود تبلیغات، پس حتما استفاده از این افزونه را توصیه میکنیم. این افزونه حریم خصوصی شما را حفظ کرده و از ورود ربات های تبلیغاتی جهت نمایش و ردگیری تبلیغات مخرب جلوگیری بعمل می آورد. در واقع با استفاده از این افزونه میتوانید از شر Malvertising یا همان تبلیغات مخرب خلاص شوید.

block

اگر تنها هدف برای استفاده از چنین افزونه هایی صرفا بلاک تبلیغات نیست بلکه میخواهید خوانایی بیشتری در وب گردی داشته باشید می بایست به پست مشاهده نسخه مناسب خواندن ، بدون تبلیغات و عوامل مزاحم در مرورگرهای کروم ، فایرفاکس و ادج مراجعه فرمایید.

ذخیره صفحات وب در Pocket در تمامی مرورگرها

سرویس پاکت در واقع یکی از ابزارهای رایگان و مفید در زمینه ذخیره صفحات وب است. اگر بخواهیم این سرویس را خیلی صریح توضیح دهیم عملکرد آن مانند بوک مارک مرورگر است. مثلا شما در سایت انزل وب اگر دقت کنید میتوانید در پایین هر مقاله و در قسمت اشتراک گذاری آیکون پاکت را مشاهده کنید این به این معناست که اگر شما وقت ندارید مقاله موردنظر را مطالعه کنید آن را در سرویس پاکت خود ذخیره میکنید تا بتوانید بعدا آن را به صورت آفلاین بخوانید. استفاده از این سرویس رایگان است البته شما میتوانید از نسخه پولی آن هم بهره ببرید ولی قابل ذکر است که نسخه رایگان محدودیت خاصی برای کاربران ایجاد نکرده و تمام آن چیزی که شما نیاز دارید در نسخه رایگان وجود دارد.

pocket-logo-icon

شما میتوانید از افزونه یا از اپ های پاکت استفاده نمایید که برای گوشی های اندروید ، iOS ، ویندوز فون و همچنین تمامی مرورگرها ارایه شده است. اگر از کروم استفاده میکنید میتوانید در گوگل استور اپ پاکت را بیابید و اما اگر مک بوک دارید میتوانید افزونه آن را در اپ استور پیدا کنید. همچنین از بخش راهنمای این سرویس نحوه نصب بر روی مرورگرها یا گوشی ها مختلف را نیز میتوانید مطالعه فرمایید.

مشاهده تصاویر قبل از باز کردن آنها در Chrome و Firefox

افزونه Imagus که قابل استفاده در  مرورگرهای کروم و فایرفاکس می باشد، وظیفه نمایش عکسهای کوچک به صورت تصاویر بزرگتر را دارد. تنها کافی است قبل از کلیک بر روی هر تصویری ، موس خود را بر روی نگه دارید بدون نیاز به هیچ کلیکی تصاویر بزرگ عکس موردنظر در همان صفحه برایتان به صورت پاپ آپ نمایش داده می شود.

image-show-big

این افزونه به شما کمک میکند تا بدون اینکه مجبور باشید بر روی لینک تصویر موردنظر کلیک کنید آن را مشاهده و بررسی نمایید تا از این طریق سرعت وب گردی خود را افزایش دهید. ما به تازگی در انزل وب راهکارها و افزونه هایی نیز جهت افزایش سرعت کار با مرورگر ها از طریق حرکات موس را آموزش داده ایم که توصیه میکنیم مطالعه فرمایید.

مسدود کننده صدا در کروم و فایرفاکس

اگر از طرفداران گوگل کروم هستید ما قبلا مسدود کردن صدا زمینه وب سایت ها را در کروم بدون نیاز به نصب افزونه خاصی آموزش داده ایم از این رو توصیه میکنیم پست ۵ ویژگی مخفی مرورگر Chrome که بهتر است آنها را فعال کنید! را مطالعه فرمایید.

یکی از دردسرهایی که در حال حاضر با آن روبه رو هستیم این است که به محض باز کردن بعضی وب سایت ها ویدیویی در گوشه سایت پخش خواهد شد. البته مشکل اصلی از آنجایی شروع میشود که شما چندین تب باز دارید که در هر کدام ویدیویی درحال پخش است آن زمان است که شما کلافه خواهید شد. انتخاب های زیادی برای مسدود کردن این صداها در مرورگر وجود دارد. افزونه Silent Site Sound Blocker که تنها برای مرورگر کروم در دسترس است گزینه های زیادی را در اختیار شما میگذارد از جمله اینکه قادر خواهید بود برای خودتان لیست سیاه و سفید ایجاد کرده و وب سایت مدنظرتان را در لیست موردنظر وارد کنید. به صورت پیش فرض این افزونه صدای تب فعال را Mute میکند. همچنین از شما تایید اینکه آیا میخواهید این وب سایت را به لیست سیاه تان اضافه کنید نیز خواهد گرفت تا در مراجعه بعدی دغدغه پخش خودکار موزیک ها یا ویدیوها را نداشته باشید.

اما اگر به دنبال افزونه جایگزینی هستید که قابل استفاده در کروم و فایرفاکس باشد میتوانید از Smart Tab Mute استفاده کنید. این افزونه هم در کروم و هم در فایرفاکس قابل دانلود و نصب می باشد.

mute

در بالا بیش از ۷ افزونه کاربردی را برای مرورگرهای کروم ، فایرفاکس و اپرا به شما معرفی کردیم ، با این حال اگر باز هم از سرعت مرورگر خود راضی نیستید به پست افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس مراجعه کرده و دستورالعمل های آن را دنبال نمایید.

تجربه و نظر شما ؟

امروز با معرفی ۷ افزونه کاربردی برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس و اپرا با شما همراه بودیم. اگر شما هم افزونه خاصی در این زمینه می شناسید که به وبگردی سریع و آسان کمک میکند و یا در مورد نحوه عملکرد افزونه های بالا نظری دارید، تجربه خود را در در این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب سایت بدون عوامل مزاحم و تبلیغات
۴ روش خواندن مطالب سایت بدون نمایش تبلیغات و موارد مزاحم
آموزش حذف تولبار اضافی نظیر ASK ، Babylon ، Yahoo از مرورگر های فایرفاکس و کروم و..
آموزش حذف کامل تولبار های اضافی Ask ، Yahoo ، Babylon و.. از مرورگر
حل مشکل غیر فعال شدن و اضافه کردن افزونه IDM به فایرفاکس،گوگل کروم ،اپرا،ادج،سافاری و..
حل مشکل غیر فعال شدن و اضافه کردن افزونه IDM به فایرفاکس،گوگل کروم ،اپرا،ادج،سافاری و..
افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس

نظرات