رفع نویز و سر وصدا در اسپیکر گوشی، لپ تاپ و تبلت

رفع صدای نویز آزار دهنده اسپیکر گوشی ، لپ تاپ و کامپیوتر با یک وسیله ساده

گاهی دستگاه های الکتریکی توانایی عجیبی در خش خش کردن و ایجاد نویز و سر وصدا پیدا می کنند! به خصوص وقتی در کتابخانه یا جلسه مهمی هستید و در اوج سکوت حکم فرما در اطراف این صدا شما را خجالت زده می کند. شاید بی صدا کردن دستگاه این مشکل را برای همیشه حل کند؛ اما همیشه قرار نیست گوشی یا لپ تاپ بی صدا بماند؛ از طرفی هم گاهی ممکن است فراموش کنید آن را بی صدا کنید! مشکل نویزو پخش اعلان های غیرضروری از اسپیکر گوشی یا لپ تاپ با ساخت ابزار ساده ای به سادگی برطرف خواهد شد. تا پایان با ما همراه باشید تا از شر مشکلات نویز اسپیکر گوشی خود خلاص شوید.

آموزش رفع نویز و سر وصدا در اسپیکر گوشی، لپ تاپ و تبلت

how to silence laptops and smartphone with hardware mute button

کیفیت صدایی که از اسپیکر پخش می شود اهمیت زیادی دارد. احتمالا به عنوان یک کاربر هر ترفندی را برای بهبود و افزایش صدا هدفون به کار برده اید تا از قابلیت های آن نهایت استفاده را ببرید. اما نویز اسپیکر که همراه با صداهای دیگر خارج می شود لذت گوشی دادن به ترانه محبوبتان را از بین می برد و حتی زمانی که از گوشی یا تبلت استفاده نمی کنید صدا خش خش یا بوق کوتاه ممتدی که از آن خارج می شود شما را آزار می دهد.

برای برطرف کردن این مشکل راه های زیادی وجود دارد. می توانید از سخت افزار های مخصوص  برای بی صدا کردن گوشی خود استفاده کنید که در محل هندزفری یا هدفون قرار می گیرند. این صداگیر از پخش آلارم و تمام اعلان هایی که حتی در صورت بی صدا کردن دستگاه هم پخش می شوند جلوگیری می کند.

رفع نویز و سر وصدا در اسپیکر گوشی، لپ تاپ و تبلت

این که هنوز هم کمپانی های تولید کننده گوشی و لپ تاپ هنوز هم برای تولید این صداگیر ها دست به کار نشدند جای تعجب دارد؛ اما خود شما به سادگی و با قطع کوچکی از یک سیم عایق و جک استریو و یک مقاومت که به سادگی در فروشگاه های لوازم الکتریکی در دسترس هستند می توانید به صداگیر ساده بسازید.

رفع صدای نویز آزاردهنده اسپیکر

بعد از خالی کردن دو طرف سیم ، دو طرف آن را به هم بتابانید و از میان جک کانتکتور (که معمولا کانکتور بلند تر است ) بگذارنید ، از این سیم برای درست کردن محلی برای اتصال به جا کلیدی استفاده میکنیم.

رفع نویز و سر وصدا در اسپیکر

سپس دو سر مقاومت را به دو سر جک های کوچک تر متصل و اگر با لحیم کاری آشنا هستید سر آنها را لحیم کنید

آموزش ساخت نویزگیر

در نهایت پس از اتمام لحیم کاری کاور جک هدفون را مجددا در جای خود قرار دهید. حالا نویزگیر شما آماده است با این وسیله ساده هر زمان که نویز و سر و صدا حین استفاده از اسپیکر شما را آزار داد خیلی راحت تر می توانید آن به درگاه ورودی صدا متصل و از پخش صدای نویز جلوگیری کنید.

رفع نویز و سر وصدا در اسپیکر گوشی، لپ تاپ و تبلت

حال که مشکل نویز برطرف شده است با ترفند های افزایش صدای آهنگ هم که قبلا در انزل وب معرفی کردیم گوش دادن موزیک خیلی لذت بخش تر از قبل خواهد بود و هیچ آلارمی برای شما مزاحمت ایجاد نخواهد کرد.

چنانچه هنگام استفاده از لپ تاپ صدای پیغام ، برنامه ها یا برخی از هشدار های سیستمی حواستان را پرت کند  می توانید نویز و آلارم لپ تاپ را با اتصال همین جک استریو کوچک بسیار سریع و بدون دردسر برطرف کنید. همچنین اگر صدای فن لپ تاپتان نیز زیاد است با روش های کاهش صدای فن لپ تاپ  میتوانید در آرامش کامل از لپ تاپتان برای سخنرانی و مطالعه و.. استفاده کنید.

نظر و ایده شما ؟

چه راه های خلاقانه دیگری برای برطرف کردن نویز و آلارم مزاحم گوشی و لپ تاپ خود پیشنهاد می دهید؟ نظرات خود را مطرح کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • یونس says:

    نمیدونم گوشیم چش شده صدای ازافی ازش در میاد نمسدونم بتید چیکار کنم راهنماییم کنین لطفا

    • bani says:

      اگه تاریخ نشر این مقاله رو نمیدیدم حتما فکرمیکردم سایت هک شده، باورم نمیشه با وجود گرداوری اینهمه محتوی تخصصی و موفقیت در سئو، با خودتون این چُنین کردین.

      همچین گجت پیشرفته‌ای جاش رو جاکلیدیه عاخه؟ فقط آیندگان شگرفای این اختراع رو تاب می‌آورند. 😑👏👏 😑👏👏

  • ma says:

    بهترین روش
    بندازش دور یکی خوبش رو بخر بهت قول میدم مشکلت حل بشه ،، اگه نشد .

  • بهزاد says:

    انزل وب عزیز لطفا کیفیت مقاله هاتو با چنین نوشتارهایی پایین نیار. اولا این وسیله نویز گیر نیست شاید صدا خفه کن باشه اینطوری گوشی تصور میکنه هنزفری وصله و صدا رو به جک ۳.۵ منتقل میکنه من دنبال نویز گیر آمپلی فایر بودم به مقاله شما خوردم که واقعا خنده دار بود:)

  • Hjh says:

    چرت و پرت
    خب همون اول میگذاشتیم رو حالت بی صدا بهتر بود

  • A h says:

    سلام وقتی ولوم گوشیم روی یکه (۱)یه صدای خش خش میاد و فقطم برای بازی ها اینطوری میشه چیکار کنم؟؟؟؟

  • محمد says:

    دوستانه عزیز مطلب کاملا چرت بود و وقت خودتون رو حدر ندهید . نویسنده بویی از الکترونیک نبرده

  • METY.PLA says:

    (((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((سلام من مشکل از کامپیوترمه رو هر برنامه ای میرم تو هر بازیی که میرم نیوز داره خیلی زیاد اگه میتونین کمکم کنین HELP ME))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    • MJN says:

      کامپیوترتو ریست کن درست میشه.البته اگه بلندگو هات مشکلی نداره و مشکل نرم افزاری هست.من هم برام همسن اتفاق افتاده بود و با همین روش درستش کردم.

  • edes says:

    با درود و تشکر از آموزشتون . صدای اسپیکر بلوتوثی من گاهی قطع میشه و صدای نویز خیلی بلندی بجای اون پخش میشه . در این حالت کلیه کلیدهای اسپیکر هم غیر فعال شده و تا تخلیه کامل باتری هیچ کاری نمیشه کرد . لطفا راهنمایی کنید باتشکر

  • y says:

    مطلبی که عنوان شده است در واقع به این مفهوم است که که گوشی یا لپتاپ ، مقاومت کار گذاشته شده را مشابه head_phone شناسایی میکند و در نتیجه خروجی اسپیکر این دستگاه ها به علت شناسایی شدن head_phone غیر فعال میشود. درست نیست که این قضیه به عنوان رفع نویز عنوان شود. مبحث نویز کلاً چیز دیگری است. لطفاً اصلاح نمایید.

  • R says:

    درود و وقت بخیر.
    سایتی بسیار خوبی دارید و مشخصن بسیار زحمت کشیده اید.
    سؤالی دارم… این قطعه را باید به درگاه ورودی صدا متصل کرد ؟
    اگر فرض کنیم منظور خروجی صدای نوت بوک باشد. بنابراین با نصب این دستگاه جایی برای اتصال خود بلندگوی خارجی نمی ماند.
    مطمئن نیستم بلندگوهای خود نوتبوک هم دیگر کارکنند زیرا به سوکت خروجی صدا چیزی متصل شده که ممکن است به عنوان بلندگوی خارجی شناسایی شود.

    با تقدیم احترام.