حل مشکل قطع شدن و پریدن آنتن گوشی دو یا تک سیم کارته

حل مشکل قطع و وصل شدن و پریدن آنتن گوشی دو یا تک سیم کارت

گوشی های هوشمند روز به روز پیشرفته تر از قبل میشوند اما هنوز کاربردی ترین قابلیت آنها امکان برقراری و دریافت تماس ها است ، یکی از مشکلات آزار دهنده گوشی های اندروید ، آیفون و سایر سیستم عامل مشکل پریدن آنتن گوشی و قطع و وصل شدن آنتن موبایل اپراتورهای ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و.. است که در برخی اوقات عملا گوشی شما را از دسترس خارج میکند و باعث میشود در موقعیت های حساس دچار مشکل شوید ، در ادامه علت رفتن آنتن گوشی دو یا تک سیم کارته و نحوه رفع این مشکل را در انزل وب آموزش میدهیم.

علت پرش آنتن خط ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و.. حل مشکل قطع و وصل شدن

How to increase signal strength on android and ios phone

در زمینه مشکلات اپراتورهای موبایل نظیر ایرانسل ، همراه اول و.. ما قبلا نحوه رفع مشکل قطع و وصل شدن اینترنت و عدم بارگذاری صفحات را آموزش دادیم و برخی از کدهای USSD پرکاربرد این اپراتورها را به شما معرفی کردیم.در ادامه علت و روش حل مشکل آنتن دهی و رفتن آنتن گوشی های اندروید هواوی ، سامسونگ ، سونی ، HTC ، آیفون و.. را بررسی میکنیم.

تنظیمات و سویچ بین شبکه های ۲G ، ۳G و ۴G

یکی از دلایلی که باعث پرش آنتن گوشی های هوشمند هواووی ، سامسونگ ، سونی و.. میشود سوئیچ و پرش آنتن بین شبکه های موبایل ۲G ، ۳G و ۴G در مناطق مختلف است ، اگر میخواهید آنتن شما در شرایط حساس و مهم بدون پرش و سوئیچ در حالت نرمال قرار گیرد و استفاده از شبکه های موبایلی پیشرفته تر مثل ۳G و ۴G برای شما چندن مهم نیست پیشنهاد میکنیم در قسمت تنظیمات شبکه موبایل گوشی (در گوشی های اندروید Setting > Wireless and networks >More..>Mobile Networks و در گوشی های آیفون Setting > Cellular فعال بودن ENABLE 4G بردارید) حالت شبکه (Network Mode) موبایل خود را بر روی GSM only که به عنوان شبکه ۲G نیز شناخته میشود قرار دهید

علت پرش آنتن خط ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و.. حل مشکل قطع و وصل شدن آن

به صورت پیشفرض این گزینه بر روی گزینه انتخاب اتوماتیک LTE/GSM/WCDMA (auto connect)  یا گزینه تجریح شبکه بهتر با پسوند Prefer میباشد که در اینجا LTE نشانگر شبکه ۴G  و WCDMA یا UMTS نشانگر شبکه ۳G میباشد که شما باید آن را تنها بر روی شبکه GSM یا همان ۲G ست کنید.

تنظیمات و سویچ بین شبکه های 2G ، 3G و 4G

توجه کنید در گوشی های دو سیم کارته ایتدا باید سیم کارت و اپراتور مورد نظر را انتخاب و این تنظیمات را برای هر کدام از آنها اعمال کنید ، همچنین در برخی از گوشی های اندروید مثل هواوی و.. اسلات سیم کارت اول تنها قابلیت ۳G و ۴G دارد و اسلات دوم تنها بر روی شبکه ۲G ست میشود پس ممکن است شما در یکی از اپراتورها تنها قابلت ۲G را مشاهده کنید.

اگر با انجام تنظمیات بالا همچنان با مشکل پرش آنتن گوشی و از دست رفتن تماس ها مواجه هستید پیشنهاد میکنیم از روش های بعدی استفاده کنید.

بهم خوردن تنظیمات شبکه گوشی

یکی دیگر از دلایلی که باعث رفتن آنتن ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و.. میشود بهم خوردن تنظمیات پیشفرض شبکه گوشی برای این اپراتور ها است ، اگر چندان به تنظیمات پیش فرض شبکه گوشی خود آشنایی ندارید پیشنهاد میکینم ابتدا آن را در اینترنت جستجو کرده و تا جایی که میتوانید حالت شبکه گوشی خود را به تنظیمات اولیه بازگردانید و در صورتی که موفق به انجام این کار نشدید از گزینه های مثل بازگشت به تنظیمات کارخانه ، ریست و.. استفاده کنید ، اگرچه استفاده از این گزینه ها ممکن است باعث از دست رفتن برخی از اطلاعات گوشی شما شود.

بهم خوردن تنظیمات شبکه گوشی

کیس و لوزام جانبی گوشی

قاب گوشی و لوازم جانبی اندروید ، آیفون که از جنس آلمینیوم و.. هستند در برخی از موارد می توانند علت رفتن آنتن گوشی و قطع و وصل شدن آن باشند. پیشنهاد میکنیم برای مدتی گوشی خود را از قاب و کیس مخصوص خارج و استفاده کنید ، در برخی موارد اینکار مشکل آنتن دهی و پرش آنتن گوشی سامسونگ ، هواوی ، سونی ، آیفون و.. شما را رفع میکند.

کیس و لوزام جانبی گوشی

فشار وارد شدن به سیم کارت و ضربه خوردن گوشی

شاید بتوان گفت یکی از علت های مهم پریدن آنتن گوشی و عدم آنتن دهی موبایل فشار آوردن و ضربه خوردن شدید آن باشد ! این کار که میتواند آسیب های جدی برای سخت افزار گوشی شما دربر داشته باشد ، ما قبلا اقدامات اولیه و ضروری در زمانی که گوشی شما ضربه خورد و یا به زمین افتاد را بررسی کردیم

فشار وارد شدن به سیم کارت و ضربه خوردن گوشی

در صورتی که همچنان با مشکل رفتن آنتن و یا قطع و وصل شدن آن مواجه هستید حتما به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کرده تا سلامت سخت افزار گوشی شما را بررسی کنند.

قرار گفتن در نقظه جغرافیایی که از نظر آنتن دهی دچار مشکل است

ممکن است مشکل قطع و وصل شدن آنتن همراه اول ، ایرانسل و.. همیشه از سوی گوشی شما نباشد و قرار گرفتن در نقاطی که دارای آنتن دهی ضعیف از سوی اپراتور مورد نظر هستند باعث شود تا سیگنال دریافت آنتن قطع یا بسیار ضعیف شود و موبایل شما به صورت مداوم در حال رومینگ داده ها و یا سوئیچ بر روی شبکه های ۲G ، ۳G یا ۴G باشد.

قرار گفتن در نقظه جغرافیایی که از نظر آنتن دهی دچار مشکل است

مشکل سخت افزار مخصوص آنتن دهی گوشی و عدم شناسایی سیم کارت

در برخی اوقات بدون اینکه ضربه ای به گوشی شما وارد شود مشکل پرش آنتن در سیم کارت های ایرانسل ، همراه اول و .. را شاهد هستیم ، در این موقع بهتر است چپپ سیم کارت گوشی خود را بررسی کنید زیرا ممکن است به علت های گوناگونی مثل فرسوده شدن و.. کارایی خود را از دست داده باشد و مانند گذشته سیم کارت به درستی در آن قرار نگیرد (در برخی اوقات حتی نیاز است جسم خارجی مثل کاغذ یا دستمال کاغذی در پشت سیم کارت قرار دهیم تا از تکان خوردن و قرار گیری نادرست جلوگیری شود)

مشکل سخت افزار مخصوص آنتن دهی گوشی و عدم شناسایی سیم کارت

در گوشی های دو سیم کارته میتوانید سیم کارتی که مشکل پرش آنتن دارد را در چیپ دیگر قرار دهید و بررسی کنید آیا بازهم آنتن دهی دچار مشکل است یا خیر!

فرسوده شدن سیم کارت، تمیز کردن یا تعویض آن

علاوه بر چیپ گوشی ممکن است علت قطع و وصل شدن آنتن موبایل ، خود سیم کارت نیز باشد . سیم کارت شما احتمال دارد دچار مشکلاتی مثل خط و خش ، وارد شدن ضربه و خارج شدن از فرم طبیعی خود و.. شود و به خوبی کار نکند. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از سوی سیم کارت شما نیست ابتدا آن را بر روی یک گوشی اندروید یا آیفون دیگر تست کنید و یا یک جای سیم کارت ها را در گوشی خود عوض کنید.

فرسوده شدن سیم کارت، تمیز کردن یا تعویض آن

سپس میتوانید سیم کارت خود را با اسپری های مخصوص شستو شو قطعات الکتریکی تمیز کنید و در صورت عدم دریات پاسخ صحیح با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک اپراتور مربوطه سیم کارت خود را با حفظ شماره فعلی تعویض کنید فقط توجه کنید که برای تعویض سیم کارت حتما باید مالک خط به دفاتر مربوطه مراجعه کند.

مشکلات مقطعی از سوی اپراتور

با توجه به اینکه اپراتور های ایرانسل ، همراه اول و رایتل بتازگی در کشور شبکه های ۳G و ۴G را وارد و راه اندازی کرده اند در برخی مواقع به دلیل تعمیرات ، جابجایی و… به صورت مقطعی شبکه های موبایل شما دچار مشکل پرش آنتن و از درست رفتن سیگنال شود که در این مواقع اینگونه مشکلات از سوی خبر گذاری ها و دیگر کاربران اطلاع رسانی میشود و بهتر است قبل از هرگونه اقدامی برای رفع مشکل آنتن دهی بر روی گوشی خود از این مورد مطمئن شوید.

استفاده از دستگاه های افزایش سیگنال و تقویت کننده آنتن موبایل

در صورتی که خانه یا محل کار شما در نقاطی قرارد دارد که از نظر آنتن دهی با مشکل مواجه است و این موضوع برای شما بسیار حیاتی و مهم میباشد ، پیشنهاد میکنیم از دستگاه های مخصوصی افزایش و تقویت کننده سیگنال آنتن دهی موبایل که میتوانند در خانه یا محل کار شما نصب شوند برای حل مشکل پرش آنتن استفاده کنید ، البته هزینه نصب و نگهداری این تجهیزات تقریبا بالا است.

استفاده از دستگاه های افزایش سیگنال و تقویت کننده آنتن موبایل

قرار گرفتن در کنار اشیایی که آنتن دهی را مختل میکنند

بر خلاف روش بالا در برخی از مکان ها به دلایل مسائل امنیتی دستگاه های قطع یا ضعیف کننده امواج موبایل نصب میشود که طبیعتا نزدیک بودن شما به آنها باعث پرش آنتن و یا قطع و وصل شدن های مکرر میشود علاوه بر این قرار گرفتن در کنار برخی از اجسام مختل کننده سیگنال مثل آلمینیوم و محیط های سر بسته میتواند در میزان قدرت دریافت آنتن و رفتن آن موثر باشد.

قرار گرفتن در کنار اشیایی که آنتن دهی را مختل میکنند

تغییر رام گوشی

در گوشی های اندروید به علت متن باز بودن میتوان سیستم عامل های مخصوص و دستکاری شده نیز نصب کرد که همین موضوع در برخی اوقات باعث درست کار نکردن و رفتن آنتن گوشی میشود

تغییر رام گوشی

پیشنهاد میکنیم اگر از گوشی اندروید و رام مخصوص استفاده میکنید ، رام رسمی گوشی خود را دانلود و بر روی آن مجدا نصب کنید. در برخی مواقع سیستم عامل اصلی و خام اندروید میتواند به شما برای حل مشکل پرش آنتن اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل و.. کمک کند.

تجربه و نظر شما ؟

ما در بالا سعی کردیم رایج ترین دلیل های رفتن آنتن اپراتورهای همراه اول ، ایزانسل ، رایتل در گوشی های اندروید ، آیفون و.. بررسی کنیم . به نظر شما علت پریدن آنتن و قطع و وصل شدن های مکرر آن چیست ؟ برای حل مشکل پریدن آنتن گوشی شما چه راهکارهایی را استفاده میکیند ؟

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 21 روش حل مشکل پرش آنتن در گوشی اندروید
آموزش ۲۱ روش حل مشکل پرش آنتن در گوشی اندروید
آموزش 6 روش حل مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ ، هواوی ، شیائومی و..
آموزش ۶ روش حل مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ ، هواوی ، شیائومی و..
آنتن مرکزی ساختمان چیست و چه کاربردی دارد؟
راهنما: آنتن مرکزی ساختمان چیست و چه کاربردی دارد؟
رفع مشکل روشن شدن خودکار و قطع شدن وای فای آیفون
۱۳ روش کارساز برای حل مشکل وای فای آیفون : قطع شدن ، وصل نشدن و..

نظرات

  • Benyamin shadow says:

    سلام

    گوشی من هواوی نوا است
    اندروید ۶است آپدیت اندروید ۷ داشت ولی نمی دونم چی شد الان نداره حتی قسمت تم ها آنلاین هم کار نمیکنه

    چیه مشکل دیگه وقتی ۴Gمیزنم پرش اینترنت داره ویا کلا از کار میفته

    خواهشاً اگه میدونید راهنمایی کنید

    ای دی تلگرام@BB0520

  • علی says:

    سلام.یک گوشی موتورولا دارم وقتی نت همراه رو روشن میکنم انتنش میپره و میزنه عدم اتصال همه ی تنظیماتشم درسته میشه راهنمایی کنید چکار کنم؟

  • امیرمحمد says:

    سلام من گوشیمa50هست من وقتی که در بازی فری فایر میشم بعد ۳ یا ۴ ثانیه آنتن گوشیم میپره بعد نتم هم خاموش میشه بعد گوشیمو خاموش روشن میکنم دوباره میاد ولی دوباره خاموش میشه نمیدونم چی شده ممنون میشم بگین

    • نگار says:

      سلام خسته نباشید تنظیم اینترنت گوشیم رو ۴Gقرارمیدم آنتن قطع می‌شود ولی روی ۲Gو۳Gقرارمیدم آنتن میاد ولی سرعت اینترنتم پایینه میشه راهنمایی کنید

    • نگار says:

      سلام میشه جواب بدید

  • محمد says:

    سلام من یک گوشی j7 دارم با تلفن که حرف میزنم تلفن خود به خود قطع میشه بابد دوباره تماس بگیرم مشکل از کجاس
    سیم کارت قدیمی بود عوض کردم بازم همونه

  • Sina says:

    سلام . گوشی من سامسونگ A7 هست . چندوقتیه که وقتی شبکه موبایل رو بر روی ۲G/3G/LTE که قرار میدم هنگام گرفتن تماس پیغام میده که در شبکه ثبت نشده و کسی هم نمیتونه باهام تماس بگیره ولی وقتی شبکه را برروی ۲G قرار میدم مشکل حل میشه حتی برروی ۲G/3G هم مشکل وجود داره و فقط برروی ۲Gمشکلی وجود نداره، یه سیم کارت دیگه گذاشتم داخل گوشی بازم مشکل پابرجا بود سیمکارت خودمو تو گوشی دیگه تست کردم دیدم سالمه، گوشی رو فلش ‌کردم،رام جدید ورژن ایران نصب کردم ولی بازم مشکل پابرجاس لطفا راهنمایی کنید‌ که چکار باید بکنم؟ نرم‌افزاریه یا سخت افزاری؟ درضمن گوشی ضربه نخورده و اتفاقی هم برای گوشی نیفتاده، شب خوابیدم صبح بیدار شدم دیدم این مشکل بوجود اومده . منتظر پاسختونم با تشکر

  • neon says:

    سلام خسته نباشید من گوشیم honor 8 هست دو سیم کارت وقتی من کارایی با سیم کارتو که شامل نت هست رو میندازم رو سیم همراه اولم خب مشکلی پیش نمیاد و سیم ایرانسلمم کار میکنه ولی وقتی سیممو میندازم رو ایرانسل که از نت اون استفاده کنم همراه اولم دیگه آنتن نداره و emergency call only میاد چیه راه حلش کمک کنید ک وقتی میندازم رو ایرانسلم همراه اولمم بیاد آنتنش

  • مهدی says:

    امروزکد*۱۴۰۰#راگرفتم‌بلافاصله‌سیگنال‌سیمکارتم‌(همراه‌اول)پرید‌نمیدونم‌واقعا‌چیشده؟

  • داوود says:

    سلام.من گوشیم هوواوی جی ۴هست وقتی نت وصل هسته ووقتی از جایی رد میشم که انتن گوشی قطع میشه و دوباره وصل میشه نت گوشی میره رو رومینگ باید حتما گوشیمو خاموش کنم و روشن کنم تا نت خوب بشه.
    مشکل من چیه.

  • Soheyla says:

    کلا چرا امروزا انتن گوشی من میپره
    از بقیه هم پرسیدن اونا هم مشکل داشتن

  • Saeed says:

    من گوشیم نوکیا۳,۲است…گاهی وقتا بااینکه انتنش پراست ولی وقتی زنگ میزنیم ازدسترس خارج است…اما وقتی حالت پرواز بزنیم و دوباره خارج کنیم مشکلش حل میشود…میشه راهنماییم کنید مشکلش چیه؟

  • خانم حیدری says:

    عالی بود مرسی مشکل من حل شد

  • زهره نوری says:

    سلام من تازه اس۱۰ گرفتم آنتن دهی خوبی نداره
    علتش چیه؟
    تو قسمت اطلاعات تلفن همه گزینه ها کامله بجز شماره تلفن که نوشته ناشناس.
    دوسیم کارته است ولی
    سیم کارت انداختم توش

صفحات 1 2 3 4