رفع نویز خط و افزایش کیفیت پهنای باند ADSL

۸ روش رفع نویز خط تلفن و افزایش کیفیت خط مودم ADSL

اگرچه سرعت اصلی اینترنت شما را سرویس دهنده ها یا اپراتور های اینترنتی مشخص می کنند اما عوامل داخلی و تغییراتی که خود کاربر روی خط ، دستگاه و تنظیمات مودم و سیستم عامل اعمال می کند به صورت مستقیم روی سرعت اینترنت و کیفیت خط موثر هستند. وقتی سرعت اینترنت مطلوب شود هر آن چه که در بستر اینترنت فراهم می شود از بارگذاری صفحات وب تا پخش یک ویدیو ساده در یوتیوب سریع تر و آسان تر خواهد شد. با ترفند هایی که امروز معرفی می کنیم می آموزید چگونه با تنظیم پهنای باند اینترنت مشکلات کندی سرعت و کیفیت نامطلوب خط تلفن مودم ADSL را برطرف کنید.

آموزش افزایش کیفیت خط تلفن ADSL و بهبود سرعت اینترنت

Improve ADSL broadband performance

اگر درگیر مسائلی مثل مشکل قطع و وصل شدن وای فای مودم یا مثلا عدم اتصال به اینترنت با وجود سیگنال های وای فای هستید ابتدا با ترفند هایی که در انزل وب معرفی شده است آن ها را به صورت کامل برطرف کنید. حال می توانید سرعت اینترنت را با در چند گام ساده زیر تقویت نمایید.

وسایلی که نیاز دارید:

  1. کابل تلفن ثابت با ۵ متر طول
  2. رابط پلاستیکی
  3. نوار چسب لوله یا برق

ترفند هایی برای بهبود کیفیت و پهنای باند اینترنتترفند هایی برای بهبود کیفیت و پهنای باند اینترنت

ترفند هایی برای بهبود کیفیت و پهنای باند اینترنت

از بین بردن نویز در مودم ADSL با اتصال سیم‌ها به هم

سیم تلفن ثابت باید بین مودم و ورودی DSL یا مودم اسپلیتر قرار گیرد. علاوه بر سیم قبلی نیاز به یک سیم بلند تلفن ثابت داریم. طول این سیم باید نسبت به سیم قبلی یک به پنج یا یک به ده باشد. به این معنا که طول سیم سمت مودم باید به اندازه ای باشد که حداقل دو دور تاب بخورد و طول سیم سمت ورودی DSL به اندازه ۱۰ دور پیچیده شود. حال این دو سیم را طوری قرار دهید که کاملا در کنار هم قرار گیرند و هر بخش از آن را با چسب لوله یا چسب برق به هم بچسبانید. دقیقا به شکل زیر:

ترفند هایی برای بهبود کیفیت و پهنای باند اینترنت

حالا مودم خود را یک بار روشن و خاموش کرده و لذت ببرید. با این کار سرعت دانلود و آپلود چندان تغییر نمی کند؛ اما وقتی که یک صفحه اینترنتی را باز می کنید متوجه تغییرات زیادی می شوید. این ترفند برای باز کردن وب سایت های سنگینی مثل یوتیوب و فیس بوک بسیار کاربردی است.

استفاده از چند نویزگیر برطرف کردن و کاهش نویز خط ADSL

مشکلاتی مثل قطعی و خاموش شدن چراغ DSL مودم (نه وای فای آن) اغلب به دلیل نویزی است که روی خطوط تلفن وجود دارد. این مشکل با افزودن اسپلیتر های اضافی یا نویز گیر های جداگانه حل می شود. تنها کافی است دو نویز گیر خریداری کنید و آن را در مسیر تلفن قرار دهید تا در کنار نویز گیر قبلی مجموعا خط از بین سه دستگاه عبور کنید. به این منظور ابتدا یک سر سیم را به ورودی مودم وصل کنید. سر دیگر را در ورودی DS نویز گیر قرار دهید. سر دیگر سیم نویز گیر اول را به ورودی DS نویزگیر دوم وصل کنید و این کار را ادامه دهید. در نهایت سر line سیم نویز گیر سوم باید به پریز تلفن وصل شود.

ترفند هایی برای بهبود کیفیت و پهنای باند اینترنت ترفند هایی برای بهبود کیفیت و پهنای باند اینترنت

در صورتی که با استفاده از ترفند گفته شده نتوانستید به اینترنت وصل شوید تعداد نویزگیر را کاهش دهید و مثلا به جای سه عدد از دو نویز گیر در مسیر تلفن و مودم استفاده نمایید.

بهبود کیفیت خط تلفن اینترنت با تغییر تنظیمات فایرفاکس

تغییر برخی از تنظیمات فایرفاکس در بهبود سرعت اینترنت موثر هستند. توجه کنید که فایرفاکس نسخه ۴۷.۰ و بالاتر را نصب کرده باشید. مسیر Tools / Options را طی کرده و تیک گزینه های زیر را بردارید:

  1. بخش Advanced و تیک گزینه Use smooth scrolling
  2. بخش Advanced و تیک گزینه Use hardware acceleration when available
  3. بخش Add-ons Manager و تیک گزینه Extensions
  4. بخش Add-ons Manager: تمام Plugins یا پلاگین های نصب شده باید روی Never Activeیا Ask to Active تنظیم شوند

ترفند هایی برای بهبود کیفیت و پهنای باند اینترنت

حال در نوار جستجو فایرفاکس About:Config را تایپ و اینتر را بزنید. در این مرحله از شما مجوز ورود خواسته می شود که باید روی i’ll be careful, I promise کلیک کنید. حال به دنبال بخش های زیر باشید و تغییرات گفته شده را روی هر یک اعمال کنید:

  1. dom.popup_allowed_events: مقدار پیش فرض را با دو بار کلیک روی این گزینه به empty تغییر دهید. با این کار تمام پنجره های پاپ آپی که ظاهر می شوند و سرعت اینترنت را می گیرند بلاک می شوند. در صورت نیاز می توانید از مسیر Tools / Options / Content / Pop-ups / Exceptions آدرس پاپ آپی خاصی را وارد کنید تا به صورت مجزا باز شود.
  2. browser.link.open_newwindow.restriction: مقدار پیش فرض را با دو بار کلیک به ۱ تغییر دهید. این گزینه هم پاپ آپ های مزاحم را بلاک می کند.
  3. browser.cache.disk.enable: مقدار این گزینه را روی true تنظیم کنید.
  4. browser.cache.disk.parent_directory: مسیر ذخیره سازی کش با این گزینه تغییر می یابد. می توانید فولدری را مثل D:\Temp یا USB 2.0 انتخاب کنید که خلوت تر باشد.
  5. browser.cache.memory.enable: مقدار را روی False تنظیم کنید تا ذخیره سازی کش روی مموری کاهش یابد.
  6. browser.cache.memory.max_entry_size: مقدار این قسمت را روی ۵۱۲ تنظیم کنید تا فایرفاکس بداند نباید کشی با حجم فراتر از ۵۱۲ کیلوبایت را ذخیره کند.

حال یک صفحه خصوصی یا پروفایل دیگری را در فایرفاکس باز کنید. به این منظور روی شورتکات فایرفاکس راست کلیک کرده و وارد properties شوید. حال به بخش target عبارت -P -no-remote -Private را اضافه کنید تا مسیر پیش فرض به شکل زیر تغییر کند:

C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe” -P -no-remote -Private

بلاک کردن اتصالات ناخواسته با هاست فایل

hosts file یا هاست فایل را از آدرس زیر دریافت کنید:

http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

در این وب سایت به صورت کامل توضیح داده شده است که چه طور با استفاده از هاست فایل مدت زمانی که برای انتقال دیتا حین بارگذاری صفحات لازم است کاهش می یابد.

کم کردن و از بین بردن Noise موجود در خطوط اینترنت ADSL با تغییر تنظیمات روتر

دو پارامتر در تنظیمات مودم وجود دارد که می توانند در سرعت اینترنت اثر بگذارند. اولین پارامتر MRU که باید آن را به ۱۴۲۴ تغییر دهید. پارامتر بعدی هم MTU size می باشد که باید روی ۱۴۶۴ تنظیم شود. البته برخی از مودم ها اجازه تغییر این مقادیر را به کاربر نمی دهند. در بخش ADSL Setting فقط دو تیک G.Dmt Enabled و ADSL2 + Enabled را بزنید و باز هم تاکید می کنیم ممکن است این گزینه در مودم شما فعال نباشد.

ترفند هایی برای بهبود کیفیت و پهنای باند اینترنت

ترفند هایی برای بهبود کیفیت و پهنای باند اینترنت

بهبود سرعت اینترنت با تغییرات در ویندوز

در خود ویندوز هم می توان تغییراتی اعمال کرد که سرعت کمی بهبود یابد. تمام کاری که باید انجام دهید کپی و سپس پیست کردن کد های زیر داخل نرم افزار ویرایش فایل متنی مثل نوت پد می باشد. سپس فایل را به نام WindowsTweasks.bat ذخیره سازی کنید. هر بار لازم شد با دو بار کلیک روی آن در ویندوز های ۸ / ۸.۱ / ۱۰ بارگذاری صفحات اینترنتی و سرعت اینترنت در ویندوز بهبود می یابد.

@echo off

echo. Receive-side Scaling

netsh int tcp set global rss=enabled

echo. TCP Auto-Tuning disabled

netsh interface tcp set global autotuning=disabled

netsh int tcp set global autotuninglevel=highlyrestricted

echo. Windows Scaling heuristics disabled

netsh int tcp set heuristics disabled

echo. ECN Capability with AQM (Active Queue Management) enabled

netsh int tcp set global ecncapability=enabled

echo. Direct Cache Access enabled

netsh int tcp set global dca=enabled

echo. TCP Chimney Offload automatic

netsh int tcp set global chimney=automatic

echo. receive segment coalescing state

netsh int tcp set global rsc=enabled

echo. timestamps

netsh int tcp set global timestamps=enabled

echo.

echo. To verify that it is dsabled:

netsh interface tcp show global

echo.

pause

بهبود سرعت اینترنت برای گیمر‌ها

گیمر‌هایی که بازی را به صورت آنلاین انجام می دهند روی پینگ تایم خیلی حساس هستند. افزایش پینگ تایم از نشانه های کم بودن سرعت اینترنت است. برای رفع نسبی این کندی سرعت کد زیر را مشابه مرحله قبلی در فایل متنی پیست و به نام TCPCongestionControl.reg ذخیره سازی کنید. با دو بار کلیک روی این فایل هر بار که مشغول بازی هستید انتقال داده ها بهتر صورت می گیرد.

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters] “TCPCongestionControl”=dword:00000001

تجربه و نظرات شما ؟

شما مشکلات نویز و افت کیفیت خط اینترنت مودم خود را چه طور برطرف کرده اید؟ چه راه های دیگری به جز ترفند های معرفی شده برای افزایش پهنای باند اینترنت پیشنهاد می دهید؟

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم
۱۹ روش تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم
اینترنت VDSL چیست و چه تفاوتی با ADSL دارد؟
راهنما: اینترنت VDSL چیست و چه تفاوتی با ADSL دارد؟
اینترنت فیبر نوری چیست؟ آشنایی با مزایا و کاربرد آن در ایران
اینترنت فیبر نوری چیست؟ آشنایی با مزایا و کاربرد آن در ایران
آموزش روش رفع ارور 651 مودم در ویندوز 10، 8 و 7
آموزش ۱۱ روش رفع ارور ۶۵۱ مودم ADSL و وایرلس در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

نظرات

  • امیر says:

    سلام من اینترنت vdsl مخابرات رو استفاده میکنم ولی روزی ۲ الی ۳ بار قطع میشه مودمم هم سالمه نمیدونم چیکارکنم خیلی رو مخه اکه راه حلی داره راهنمایی کنید
    باتشکر

    • علی زارعی says:

      با سلام دستگاه وای فای با سرعت ۱۶ خریداری کردم الآن سرعت آن به ۶ رسیده کارشناسان برنامه هم دو سه بار ی اومدن ول تغییر ی نکرد وگفتند مشکل از سوی سیما مخابرات است لطفا کمک کنید 😵😵

      • حمید says:

        سلام، کابل تلفن خونه ما از کنار کابل برق رد شده و توکار هستش، هیچ جوره نمیشه درستش کرد،راهی هست نویز زو کم کنم؟

      • امیر says:

        باسلام من کامپیوتر خونه رو برای دروس بچه ها راه اندازی کردم و مودم دست دوم از دوستم گرفتم وخط ثابت رو فعال کردم خطهای خیابان‌ ما قدیمی هست و فکرکنم فیبر نیست یاهست چون شرکت‌ها گفتند مانمیتونیم بسته اینترنت براتون راه اندازی کنیم باید از ۲۰۲۰ مخابرات فقط بسته بخری و یک بسته سه ماهه با سرعت ۱۶ خریدم حالا فیلم‌ها رو باز نمیکنه خیلی سرعت ضعیفه چه با کامپیوتر و چه با گوشی که وصل میشیم به وای فای چندین با تماس گرفتم ۲۰۲۰ ثبت می‌کنند باز زنگ می‌زنند میگن چیشد و همونی که هست خوب نمیشه اگر میتونید راهنمایی کنید ممنون میشم .

  • Potato says:

    سلام خشسته نباشید.
    بنده فقط تنظیمات مودم که گفتید انجام دادم و خط نویز من به طور خفنی از ۶db به ۲۱ db تغییر کرد واقعا تشکر.

  • محمد says:

    منظورتون از سیم مودم و سیم dsl نفهمیدم؟نسبت ۱ ب۵ چطور اجرا بشه؟چطور بهم چسبیده بشه؟

  • sajjad says:

    سلام وقت بخیر
    تلفن ما وقتی که مودم به اینترنت متصل میسه یا نویز شدید داره یا کلا قطع میشه نیز گیر هم استفاده کردم ولی مشکل حل نشد
    مشکل چی میتونه باشه
    از سلامت کابل لن و نیزگیر و تلفن هم اطمینان دارم

  • حمید says:

    نه بر دقیقه :||||

  • محمد says:

    سلام وقتتون بخیر
    من وقتی تلفن برمیدارم مودمم قطع میشه با اینکه نویز گیر هم دارم اما درست نمیشه
    میشه راهنمایی کنید

    • حسن says:

      بلی با وصل نویزگیر قبل تلفن مشکل رفع می شود

    • هادی از مشهد نصب و راه اندازی مودم says:

      هادی هستم دوست عزیز دو علت بیشتر ندارد یا مودم مشکل سخت افزاری پیدا کرد که باید تست بشه بهترین روش برای پیدا کردن این مشکل این هست که بری سر خط سیم که از ساختمان به سیم مخابرات وصل شد هست را جدا کنید بعد اگر سیم های مخابرات سیاه یا سولفات گرفت باشد جدا کن تا به سیم تمیز و کاملا مس برسی بعد یک سیم تست بگیری یعنی یک سر سوکت داشت باشد ودیگ ی انبر یا لوخت باشد بعد به سیم های مخابرات وصلی کن اونجا اگر مشکل حل نشد به پشتیبانی سرویس اینترنت تماس بگیر وظیفشون که از سمت مرکز درست کنم چون یک جا سیم خراب یا …

  • رضا says:

    میخام تشکر کنم از سایت خوبتون باور کنید هرشب اینترنت من قط می شد تا روش سه تا نویز گیر روامتحان کردم الان اصلا قطعیی ندارم بازم ممنون

  • _Mahdi says:

    از دو تا نویزگیر استفاده کردم چون دو تا تلفن داریم تو خونه
    هم اینترنت قطع نمیشه موقع تماس و هم سرعت زیاد شده ( از ۱۵۰ کیلوبایت به ۳۰۰ کیلوبایت )
    خلاصه ک دمتون گرم ❤

  • امین says:

    استفاده از چند نویزگیر برطرف کردن و کاهش نویز خط ADSL

    روش پیشنهادی شما کاملا غیر علمی است. مشخص است که نویسنده این مقاله، هیچ علمی از DSL ندارد…
    اسپلیتر برای مودم هیچ فرکانسی را فیلتر نمیکند بلکه استفاده از نویزگیر فقط برای استفاده از تلفن کاربرد دارد نه برای مودم

    • مهدی says:

      برای مودم نباید نویز گیر گذاشت

    • حسن معبود says:

      عالی

    • علی قاسمیان says:

      بله شما کاملا درست میگید، اگه نویسنده یه دونه نویزگیر رو باز کرده بود و داخلش رو دیده بود که هط به مودم مستقیم هست این اشتباه رو نمکرد

      • comehdy says:

        دوست عزیز اشتباه نکنید اون سلفها بصورت موازی متصل هستند و بعد خازنها بصورت سری متصل شده به خط تلفن شما نگاه نکن مسیر خزوجی dsl مستقیم به وزوزدی وصل هست اگر دقت کنید میبینید اولیه ترانس اول به خط متصل است که اگر کمی الکترونیک بدونید اولیه ترانس خودش تشکیل یک سلف رو میده که باعث حذف نویز و تقویت ولتاژ dc میدهد

  • mr.k says:

    بله ای دوست عزیز

  • میکاییل says:

    تشکرررر

  • میکاییل says:

    سلام .من خط تلفنم اینجوری شده که تا گوشی تلفن رو بر میدارممم دونه دونه لامهای رو صفحه تلفنم کم میشه .مشکل کجاست؟؟

  • میکاییل says:

    اوکی

  • بب says:

    آقا این ppp رو کجا پیدا کنم درست حسابی میگفتی دیگه.. تو قسمت advence هستش؟

  • سام says:

    پینگ بالا نشانه کم بودن سرعت اینترنته؟تو رو خدا حداقل چند تا مقاله بخونین قبل اینکه مطلب بزارین.

    • Ṧḁḓḯ says:

      تو برو یه چهارتا مقاله بخون ???? یا اگر هم خوندی اشتباه خوندی دوباره بخون

    • از راه دور says:

      ما سرش رو بستیم اول خط تلفن و یدونه اسپیلتر هم زدیم تنگش بهترین کیفیت و کمترین نویز رو داره__________ خودتونو مچل نکنید از ائل خط تلفن یه سیم متقیم بیار واسه wifi

    • محمد says:

      بله پینگ بالا نشانه ی کم بودن سرعت اینترنت است

    • سامی says:

      پس از چیه

    • مهدی says:

      قبل اینکه نظر بدید مغزتون رو به کار بندازید پینگ عددی هست که بر حسب ام اس یعنی میلی ثانیه به کار میره یعنی هر چی بالا باشه سرعت انتقال داده طولانی تر میشه مثلا وقتی پینگ هفتاد باشه ۰.۰۷ ثانیه طول میکشه که اطلاعات جا به جا بشه ولی وقتی پینگ هزار باشه ۱ ثانیه طول میکشه که اطلاعات انتقال پیدا کنه امیدوارم متوجه شده باشی

  • aMir says:

    سلام خسته نباشید در بخش بهبود کیفیت خط تلفن اینترنت با تغییر تنظیمات فایرفاکس از گزینه ۱ تا ۴ یه راهنمایی میکنید قسمت Advanced کجا میشه دقیقا با َAdd ones و بعد در قسمت About config کجا باید برم

  • aMir says:

    سلام خسته نباشید در بخش بهبود کیفیت خط تلفن اینترنت با تغییر تنظیمات فایرفاکس از گزینه ۱ تا ۴ یه راهنمایی میکنید قسمت Advanced کجا میشه دقیقا با add ones

  • دکتر کامران فردجام says:

    هیچ کدوم از اینا بدرد نمیخوره وقتی سیم کشیا منطقه مسی و پر از نویز هست وقتی یه بیسواد میاد مناقصه و سیم کشی از سیما بی کیفیت درجه چندمه چینی استفاده میکنه انتظار سرعت دیتا نداشته باشین
    تو کل دنیا دیگه از سیم در اومدن رفتن بیسیم و ماهواره برای ارتباط بالاتر

    • مرتضی says:

      سلام خسته نباشید من یه مشکلی با مودم خونه دارم درست هم نمیشه لطفاً راهنمایی کنید مودم هی قطع و وصل میشه تلفن هم از پریز در میارم اما درست نمیشه مشکل از کجاس؟
      سرعت اینترنت هم افتضاحه
      ممنون میشم راهنمایی کنید

      • فرهاد says:

        میتونین مودم رو به تنهایی به سر خط وصل کنین؟

        • محمد says:

          متاسفانه با خوندن این مقاله چندتا نویز گیر خریدم اما بعدش متوجه شدم که اسپلیتر فقط نویز تلفن میگیر و اگه بازش کنید هیچ ترانسفورماتور یا خازنی تو مسیر مودم مدارش نیست، اگه تلفن دارید اسپلیتر بخرید در غیر این صورت هیچ تاثیری توی snr نداره چه یکی چه ده تا چه گرون ترین اسپلیتر دنیا
          (((لطفا این مطلب حذف کنید چون کاملا غیر علمی هست)))

      • سعید says:

        منم همین مشکلو داشتم. نویز خطم به خاطر تیکه تیکه بودن سیم تلفن تو مسیر به مودم زیاد بود. رفتم چند متر کابل تلفن دوزوج فویلدار تمام مس کرمان گرفتم، از دم در حیاط وصل کردم مستقیم به جای مودم. اونجا اسپلیتر گذاشتم یه سیم به مودم و یه سیم هم کشیدم به تلفن. نویز کاملا برطرف شد

    • مهدی says:

      من طبق تجربه‌ای که داشتم مودمم خیلی قطع و وصلی داشت و نسبت سیگنال به نویزمو که توی تنظیمات مودم نگاه میکردم همیشه زیر ۱۰ بود، کل سیم کشی خونه رو چک کردم مشکلی نداشت، چند دفه به سرویس دهنده اینترنت زنگ زدم اونام گفتن از اونجا مشکلی نداره تا اینکه بالاخره مودم رو باز کردم دیدم خازن‌هایی که نقش فیلتر پایین گذر توی مدار دارن کپ کردن، مودم ۷ سالی بود که خریده شده بود و یکسره کار میکرد، منم همه خازناشو عوض کردم و بعده تست نسبت سیگنال به نویزم حدود ۱۲ شده بود و قطع و وصلی کاملا تموم شد

  • Sajjad_khakpour says:

    سلام و خسته نباشید واقعا از شما سپاسگذارم یعنی علم و دانش شما از همه ی این تکنیسین های مخابرات و ارائه دهندگان شبکه اینترنت بیشتر و دقیق تر است.
    باتشکر
    سجاد خاکپور گیلان تالش

  • Another Reza says:

    بسمه الله الرحمن الرحیم

    بینندگان عزیز ، اسپلیترهای سوبان روی صد بار تیلویزیون تبلیغشو میکنه ، ایشالا سربه نیست شی به حق امام حسین لرزت بیا . نویز روی خط را کاهش میدهد ! سرعت اینترنت را افزایش میدهد ! یوتوب را باز گشایی میکند ! ایشالا خدا براتون نخوا . آخه باو ای باید خودش از سر خط نویز رو بگیره ! اگه از سر خط نویز داشت چی ؟ نود و پنج تا اسپلیتر سوبان هم بکنی تو ماتحت هم نویز خط برطرف نمیشه !

    تنها تو این مملکتِ که ی همچین روشهای من دراوردی رو میشه تو خیلی از زمینه ها دید ! چه بسا اگر کسی از این روش ی ویدیو تو یوتیوب بزاره بازدیدش به میلیارد برسه ! و البته فحش های زیرش هم سر به فلک میزنه !

    در مورد نویز و راههای جلوگیری از اون اگه مبداء از سر خط و جعبه تقسیم کابل های درب ورودی ساختمان باشه باید ی تکنسین مرکز مخابرات بیاد و از بین پونصد تا سیم ریز و درشت اول خط شما رو پیدا کنه ! الکی سیما رو دستکاری نکنی وقتی مودم روشن میشه صدای شهین خانوم از مودم بیاد قیژ فیژ و صدای نویز خط بره تو گوش شهین خانم ! این یک .

    – دوم اینکه اگر جعبه تقسیم سیم های تلفن با کنتور برق از هم جدا نباشه جریان متناوب برق باعث ایجاد نویز روی سیم تلفن میشه !
    – سوم استفاده از تلفن های بیسیمی در منزل که اون هم همین مشکل رو ایجاد میکنه
    – چهارم استفاده از دوشاخه های معمولی ( برخی دوشاخه های جدید برای جلوگیری از سوختن تلفن هنگام اتصال اشتباه به پریز برق دارای مدار برق گیر هستند ) . استفاده از دوشاخه های فاقد این نوع دم و تشکیلات .

    اگر با همه اینها باز مشکل نویز بر طرف نشد پیشنهاد میشه با ی مودم دیگه هم تست کنید .

    این حکایت افزایش سرعت باز شدن سایت ها با استفاده از این روش مثل اون ابلهی بود که تو کافی نت به من میگفت میدونی هرموقع صفحه دیر میاد چکار کن ! گفتم نه ! گفت موس رو تند و تند رو صفحه بکش خودش میاد . اونوقت اینو به همه گفته بود . هر وقت میدیدم ملت دارن تند تند موس میکشن رو میز میفهمیدم سرعت اومده پایین .

    تنها راه قطعی برطرف شدن نویز استفاده از مهر و داغ کردن و چسبوندنش روی مودمِ . ریختن خاک طربت هم عجیب جواب میده .

    • ایلیا says:

      راست میگه اصلا اینا بدرد نمیخوره خودتونو جر ندین نت باید از قبل سیم کشی درست بشه ربطی به اون ۱۰ سانت سیمی که از خط تلفن به ای دی اس ال میکشین نداره?

    • پویا says:

      داداش میشه ب من ی راهنمایی بکنی تروخدا کمک لازمم خیلی اذیت میشم سر اینترنت اگه پیاممو دیدی بهم پیام بده یا تو شمارتو بده من بدم.۰۹۳۹۹۳…واتساپم دارم.خواهشا.

    • مهدی says:

      ای درود به شرفت

  • رضا says:

    ممنون از مطلب خوبتون
    تلفن منزل ما بی سیم هست و وقتی مودم روشنه آنقدر نویز داشت که بجز خاموش کردن مودم نمیشد باهاش صحبت کرد.
    تنها کاری که کردم این بود که دو عدد سیم بلند (تلفن) حدود ۲ متر خریدم یکی به تلفن بیسیم را دیگری به مودم از طریق splater وصل کردم و با فاصله ۴ متری یکی رو این سر هال و دیگری رو اونور هال گذاشتم. مشکل نویز تلفن بطور کل رفع شد.

  • emran says:

    سلام . این Tcpcongestioncontrol.reg چجوری دیفالتش کنم؟

    • مبین نیاکان says:

      اقا منم تو این گیر کردم
      اومدم اَبروشو درست کنم زدم چششم در اوردم
      چجوری غیرفعال میش؟؟!

  • F says:

    داداش اون دوستمون سعید حرفش چرندیات ک نبود پینگ ب عوامل زیادی بستگی داره که واقعا یکی از آخرین عوامل میتونه میزان پهنای باند باشه
    عواملی مانند رعایت کامل کوالیتی آف سرویسQOS، میزان فاصله تا اولین مرکز فیبر،( چون الان مخابرات خیلی از مسیر رو با فیبر انتقال میده و از مراکز پست مخابراتیش میبره روی سیم مسی)، میزان نویز خطsnr margin(عددبالاتر بهتراست) ، میزان فاصله تا مرکز مخابراتی، عدد پایینتر بهتراست line auttenuation ، تعداد router های در مسیر، میزان اشتراک بین مشترکین، میزان پهنای باند و در ۀخر داخل منزل هم تنظیمات دقیق QOS و رعایت تنظیمات مناسب Bandwidth controller برای هر دستگاه،
    توصیه بنده این است feature هایی رو ک استفاده نمیکنید قطعا غیر فعال کنید در مودم چون باعث بالارفتن محاسبات سی پی یو و رم میشود که هیمن درگیری سی پی یو و رم باعث افت کیفیت و بالا رفتن پینگ تایم تا ۵ میلی ثانیه میشود، و برای وایرلس حتما از وایرلس آنالایزر استفاده کنید مه متوجه بشید کانال های خالی اطرافتون چیه و وایرلس رو روی اون کانال ببندید،

  • Zohreh says:

    سلام ما وقتی با تلفن با کسی تماس میگیریم اینترنت وصل میشه وقتی هم که صحبتمون تموم میشهه اینترنت قطع میشه مشکل از کجاست قبلا این مشکلو نداشت الان سه روزه
    لطفا جوابمو بدین

    • امیررضا says:

      منم الان یه هفتس همین مشکلو دارم
      معلوم نیست ایرادش چیه

    • هادی از مشهد نصب مودم says:

      مودم را جدا کنید ببرید سر خط سیمی که وصل شده از ساختمان به خط تلفن جدا کنید مستقیم یک سیم یک متری یک سر سوکت از الکتریکی بگریم پسر دیگر سیم ها لخت باشد سیم تست را از سر سوکت به مودم وصل کنید بعد سیم های لخت را به سیم های مخابرات وصل کنید مودم رایا با پاور بانک روشن کنید یا برق را به آنجا برسانید ۹۹درصد مشکل حل میشود اگر حل شد سیم های داخلی خراب است اگر حل نشد از سمت مرکز خرابی اعلام کنید

  • محمد says:

    نویز دربازار تقلب بفروشن نویز اصلی کمی سنگین توش ترانس
    میباشد.

  • سعید says:

    میزان پینگ هیچ ربطی به سرعت اینترنت نداره
    من با سرعت ۱۰ مگ هم پینگ بالای سیصد رو تجربه کردم
    ولی با سرعت ۱۰۰ کیلوبایت پینگم زیر ۱۰۰ بود
    دلیل پینگ بالا توی ایران اینه که isp ها اینترنت رو بین چندین کاربر شیر میکنن، که باعث افزایش زمان ریسپاند میشه و پینگ بالا رو بوجود میاره

    • محمد says:

      خوبه خودت داری میگی.عزیزه من پینگ بالای سیصد یعنی بدترین سرعت ممکن پینگ عالی بین صفر تا ۴۰ هستش

  • سعید says:

    این چرندیات چیه نوشتی :))))))))

  • عماد پرشین says:

    سلام و عرض ادب . سپاس گزارممم از کمک خیلی خوبتون در مورد پست استفاده از چند اسپیلاتوررررر .انجام دادم و تاثیر داره مخصوصا استفاده از تلفن بیسیم روی خط. ممنون از لطفتون .

  • عرفان says:

    من مودمم طبقه ی بالاست و یکی از تلفن های خونه طبقه ی پایین و دیگری طبقه ی بالاست به نظرتون چه کار کنم که وقتی به اینترنت وصل میشم هر دو خش خش نکنند؟؟؟

    • فرهاد says:

      هر دستگاهی بجز مودم نیاز به اسپلیتر مجزا داره
      و بهتره اصلا برای مودم اسپلیتر نزارین

    • Aliw says:

      برعکس

      من کلا اسپلیترو کندم گذاشتم کنار سرعت نت یکم رفت بالا خخ

  • محمدحسین says:

    بهترین روش از نظر من استفاده از اسمارت کانکشن یوز هست که میتونید از اینترنت تهیه کنید
    اسمارت کانکشن یوز یه نوع اسپلیتر اینترنال هست که میتونید ازش استفاده کنید
    برا من که دیگه قطعی اینترنت معنایی نداره

صفحات 1 2