حل مشکل عدم ارسال و باز نشدن عکس ، فیلم و.. در تلگرام

۷ روش حل مشکل عدم ارسال ، پخش و باز نشدن عکس ، فیلم و.. در تلگرام

یکی از مشکلات رایجی که اکثر کاربران تلگرام معمولا بعد از مدتی استفاده از این برنامه با آن مواجه میشوند مشکل عدم ارسال عکس تلگرام و یا لود نشدن عکس و ویدیو پس از دریافت آن میباشد ، به دلیل اینکه که استفاده از این پیامرسان این روزها در بین کاربران برای تبادل اطلاعات نسبت به گذشته رایج تر شده است و ایجاد اختلال در هنگام دریافت و ارسال مدیا میتواند سرعت کارهای روزمره را کم تر کند در ادامه سعی کردیم ۷ روش حل مشکل آپلود ، اجرا و ارسال نشدن فیلم ، عکس ، فایل GIF و.. تلگرام در این مطلب انزل وب بررسی و آموزش دهیم.

۷ روش رفع مشکل ارسال نشدن فیلم و لود نشدن عکس و مدیا در تلگرام

Five Ways To solve Telegram does not Open , Send or Receive Pictures and Videos

ما قبلا در انزل وب ، روش های مدیریت بهتر دیتا تلگرام و.. را آموزش دادیم اما گاهی ارسال و دریافت اطلاعاتی نظیر ویدیو ، تصویر ، فایل ها ، موزیک ، ویس و.. دچار مشکلاتی میشود که عملا برنامه را از کاربرد خود خارج میکند ، در ادامه سعی میکنیم رایج ترین علت های مشکل ارسال نشدن عکس و فیلم در تلگرام را بررسی کنیم و روش های حل آنها را به شما آموزش دهیم.

پاک کردن کش جهت رفع مشکل مشکل آپلود فیلم و باز نشدن عکس تلگرام

بهترین و کاربردی ترین پاسخ سوال هایی نظیر چرا عکس در تلگرام ارسال نمیشود ؟ پر شدن حافظه کش برنامه است ! این موضوع باعث میشود فضا کافی برای دانلود و نمایش درست مدیا مورد نظر شما در برنامه موجود نباشد و در نتیجه برای ارسال ، دریافت و یا پخش با مشکل مواجه شوید . در ادامه نحوه پاک کردن حافظه کش تلگرام را به شیوه های گوناگون آموزش میدهیم.

پاک کردن کش توسط برنامه تلگرام

جهت پاک کردن Cache تلگرام توسط خود برنامه که بهترین روش نیز محسوب میشود ابتدا مسیر setting > data and storage > storage usage را در تلگرام طی کنید ، سپس در قسمت clear cache بسته به میزان کش ذخیره شده باید کمی صبر کنید و پس از محاسبه حجم بر روی آن تپ کنید تا تلگرام لیست مدیا هایی که میخواید برای پاک کردن از کش حفظ یا پا کنید را نمایش دهد.

پاک کردن کش توسط برنامه تلگرام

پیشنهاد میکنیم برای رفع مشکل باز نشدن عکسها و پخش نشدن ویدیو تلگرام حتما تیک گزینه های Videos و Photos را بزنید. پس از انتخاب گزینه ها در نهایت بر روی گزینه Clear Cache تپ کنید. برنامه را یکبار ببندید و مجددا فعال کنید ، احتمالا مشکل لود نشدن عکس و فیلم تلگرام رفع شده است.

پاک کردن کش توسط برنامه تلگرام

پاک کردن پوشه کش تلگرام به صورت دستی

راه حل دیگر پاک کردن محتویات پوشه کش تلگرام به صورت دستی توسط کاربر است ، محتویات این پوشه در سیستم عامل اندروید مسیر  Android > Data > org.telegram.messenger > cache قرار گرفته است.

پوشه مورد نظر را انتخاب و سپس بر روی گزینه Delete تپ کنید ، توجه کنید که ممکن است حذف این پوشه به دلیل فایل ها زیادی که در آن وجود دارد زمانبر باشد و بهتر است برای اینکار از برنامه های مدیریت فایل اندروید مثل ES file Explorer استفاده کنید.

پاک کردن کش تلگرام توسط سیستم عامل

روش دیگر حل مشکل باز نشدن عکس و عدم ارسال فیلم در تلگرام پاک کردن حافظه کش برنامه توسط سیستم عامل گوشی است ، ما قبلا نحوه استفاده از تنظیمات کش برنامه های اندروید را در انزل وب  آموزش دادیم ، برای اپ تلگرام تنها کافیست از بین اپ های بخش Settings > Apps اپ Telegram را باز کنید و سپس بر روی گزینه CLEAR CACHE تپ کنید.

پاک کردن کش تلگرام توسط سیستم عامل

بررسی حافظه گوشی

علت پخش نشدن فیلم و تصاویر دریافت شده در تلگرام میتواند به کمبود حافظه گوشی شما نیز مرتبط باشد ، پیشنهاد میکنیم حتما حافظه داخلی یا SD Card گوشی را بررسی کنید تا از خالی بودن فضا ذخیره سازی برای مدیا های جدید اطمینان حاصل کنید. معمولا در قسمت Storage بخش Setting اندروید میتوانید از وضعیت حافظه گوشی خود به خوبی اطلاع پیدا کنید و آن را مدیریت نمایید.

آپدیت تلگرام

قدیمی بودن نسخه تلگرام نیز میتوانید شما را در پخش ، دریافت و ارسال عکس ، فیلم ، فایل و.. تلگرام دچار مشکل کند ، پیشنهاد میکنیم حتما از آخرین نسخه این برنامه برای چت و ارسال و دریافت مدیا استفاده کنید.

آپدیت تلگرام به نسخه جدید

بررسی کانشکن اینترنت ، فایروال و پروکسی گوشی

در برخی مواقع همانند مشکل باز نشدن سایت ها در گوشی ممکن است مشکل از اتصالات اینترنت و یا نصب ، قطع و وصل شدن پروکسی بر روی گوشی شما باشد ، در این مواقع ابتدا تنظیمات APN سیم کارت را ریست و در صورتی که تنظیمات شبکه وای فای گوشی را نیز دستکاری نمودید آن را به حالت اول باز گردانید ، سپس آی پی های پروکسی را از گوشی خود حذف کنید یا برنامه پروکسی را مجددا نصب و ابتدا آن را به صورت کامل غیرفعال و در نهایت مجددا اپ را از گوشی خود پاک کنید.

بررسی کانشکن اینترنت ، فایروال و پروکسی گوشی

همچنین اگر از برنامه های محدود کننده دیتا و یا قطع دسترسی اینترنت برخی از اپ ها بر روی سیستم عامل گوشی خود استفاده مکنید حتما تنظیمات آنها را برای داشتن مجوز تلگرام جهت ارسال و دریافت دیتا بررسی کنید.

بررسی اختلات اینترنت و سرور تلگرام

دلیل دیگری که میتواند به صورت مقطعی ارسال و دریافت عکس ، فیلم ، فایل و.. تلگرام دچار مشکل کند اختلال در اینترنت و یا قطع شدن سرور های تلگرام در برخی از نقاط جهان میباشد که معمولا اینگونه اتفاقات توسط رسانه ها و سایت رسمی تلگرام اطلاع رسانی میشود ، پیشنهاد میکنم قبل از هرگونه اقدامی بر روی گوشی و تنظیمات آن ابتدا مودم خود را ریست و سپس اتصلات اینترنت ISP خود و سرورهای تلگرام را بررسی کنید.

بررسی اختلات اینترنت و سرور تلگرام

تجربه و پیشنهاد شما ؟

ما سعی کردیم رایج ترین علت های پخش نشدن ویدیو و فیلم ، باز و ارسال نشدن عکس و.. تلگرام را بررسی و روش حل این مشکل را آموزش دهیم ، اگر شما نیز راهکار مفیدی برای رفع سریعتر و این موضوع سراغ دارید تجربیات خود را با ما و دیگران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
حذف کش مرورگر کروم فایرفاکس ادج
آموزش ۱۰ روش حذف کش مرورگر کروم ، فایرفاکس ، اج و.. کامپیوتر و گوشی
آموزش 4 روش پاک کردن حافظه نهان Cache و داده های برنامه اندروید
آموزش ۴ روش پاک کردن حافظه پنهان کش Cache و داده های برنامه اندروید
بررسی محل پوشه ذخیره کش تلگرام در کامپیوتر و تغییر محل ذخیره دانلود فایل ها تلگرام ویندوز
بررسی محل پوشه ذخیره کش تلگرام در کامپیوتر و تغییر محل ذخیره دانلود فایل ها تلگرام ویندوز

نظرات

  • حسن says:

    من ویدیویی که از لپتاپ به گوشی رو میفرستم رو نمیتونم به جایی ارسال کنم مشکل چیست

  • کانت says:

    ببخشید من گروهم مشکل گیف داره ادمین هام میتونن گیف ارسال کنن ولی ممبر ها نه و این درحالی هستش که ارسال گیف و استیکر مجازه میشه بدونم مشکل از چی میتونه باشه؟

  • Roya says:

    سلام ببخشید من تو تل نه میتونم عکس بفرستم نه فیلم نه موزیک نه نظرسنجی وقتی میخوام بفرستم میپره بیرون
    چیکار کنم؟

  • احمدرضا says:

    سلام خسته نباشید تو ارسال عکس و صدا مشکلی ندارم ولی فیلمایی که خودم گرفتم میخوام بفرستم بجای ارسال علامت تعجب میزنه عمون علامتی که نوقع ریپورت شدن میزنه دلیلیش چیه

  • عارف says:

    بجای این که فیلم رو بصورت ویدیو ارسال کنید/بصورت فایل ارسال کنید…فیلم ارسال میشه

    • صادق says:

      سلام من روزانه ده تا فیلم دان کنم دیگه بعدش نمیشه تا روز بعد میدونید مشکل چیه حافظه خیلی دارم کش خالی هست نمیدونم چرا

  • فاطمه says:

    با سلام
    من فیلم رو ارسال کردم ولی بقیه نمیتونن اون رو دانلود کنند و خودم هم که میزنم پخش شه،پخش نمیشه

  • Yegane says:

    من همشو انجام دادم اما بازم تلگرامم چیزی اپلود نمیکنه :\\

  • aaaaa says:

    سلام ممنون از توضیحاتتون من کارایی که گفتید رو انجام دادم قبلا هم این اتفاق افتاده بود که عکس و … باز نمیشدو با همین روش ها حل شد. ولی الان با هیچ روشی حل نمیشه. میتونم عکس بفرستم ولی دانلود نمیتونم کنم حتی عکسایی که خودم ارسال کردم. لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنونم

  • نیکا پرواز says:

    خیلی ممنونم من وارد تنظیمات تلگرامم شدم و کارایی رو که گفتید انجام دادم و مشکل دانلود نشدن مدیام حل شد . خدا خیرتون بده

  • رضا says:

    سلام من هر تلگرامی ک نصب میکنم هرچی دستمو رو میکروفون میزن به حالت پیام ویدیویی نمیاد چکار باید بکنم؟مشکل از چیه؟

  • محدثه says:

    من همه ی کارایی که گفتینو انجام دادم ولی بازم نمیتونم عکس بفرستم فقط میتونم باز کنم عکسایی که کاربران تلگرامم میفرستن لطفا بهم کمک کنید دیگه باید چیکارکنم که بتونم بفرستم عکسامو؟

  • سیده ش حسینی says:

    بسیار عالی ممنون

    • Eghlima says:

      سلام من همه این کارهارو میکنم ولی مشکلش حل نمیشه یه سریال که دانلود میکنم کامل دانلود میشه ولی هرچی روی فایلش میزنم باز نمیشه باید چند بارر تلاش کنم یا تهش باز میشه یا نمیشه ویدئو هم که اصلا هیج جوره نمیتونم ارسال کنم به کسی مشکل از چیه؟؟

  • سپهر says:

    من هر وقت می‌خوام فیلم ارسال کنم پر نمیشه انگار آفلاینم کسی می دونه چیکار کنم

  • محمد says:

    عالییییییییییییی بودددددد
    تشکر؛?

  • سام says:

    سلام کسی نمیدونه چرا واتس اپ من فیلم و عکس ارسال نمیکنه(گوشی ایفون)

  • sali says:

    سلام گوشی من هو اوی مدل پایینه اولا ویس باز میکرد و مشکلی نداشت ولی الان ویس و پلی میکنم صفه گوشی خاموش میشه باید خاموش روشن کنم ? ممکنه درست شه؟

  • سارا says:

    سلام حدود یه هفته است که دلیت اکانت کردم و نسخه ی جدید تلگرام نصب کردم.ویس میتونم بفرستم ولی فیلم ویدئویی که واسه خود تلگرام هست نمیتونم ارسال کنم.هرچی میزنم روی ویس که تبدیل به فیلم بشه تغییری نمیکنه

  • آرمیتا says:

    با سلام
    مودم FD-M60 ایرانسل اجازه آپلود عکس، صوت و فیلم رو روی تلگرام، توئیتر ، یوتیوب و … نمی ده.
    چطور می تونم این مشکل رو بر طرف کنم؟
    توضیح: با مودم های دیگه روی همون گوشی می شه آپلود کرد، ولی با مودم Fd-M60 نمی شه
    با تشکر

صفحات 1 2