معرفی نرم افزار سایت مدیریت پروژه تحت وب آنلاین

بهترین نرم افزار های کنترل و مدیریت پروژه آنلاین که رایگان و متن باز هستند!

تا مدت ها مدیریت پروژه ها آن هم در تیم هایی که اعضا آن به صورت غیرحضوری و از راه دور با هم فعالیت داشتند از چالش های اصلی برای این کسب وکارها به حساب می آمد. اگرچه دنیا نامحدود اینترنت تمام کارها را ساده کرده است و به واسطه این ارتباط بی حد و مرز می توان تنها با چند کلیک به تمام کسانی که با آن ها کار می کنید در هر جای دنیا دسترسی یابید اما مدیریت وظایف، پیگیری امور، تخصیص وظایف و پیشبرد یک پروژه کاری به برنامه ریزی دقیق تر و نظارت بهتری نیاز دارد که شاید به صورت آنلاین مشکل باشد. نرم افزار های مدیریت و کنترل پروژه آنلاین نسل جدیدی از بستر های نرم افزاری هستند که این چالش را برطرف نموده و قابلیت های زیادی را جهت رفع نیاز های پروژه های مختلف و مدیریت بهتر آن ها در اختیار متولیان و کارمندان قرار می دهد. در این پست با ۶ نمونه از بهترین این برنامه ها آشنا خواهید شد.

معرفی برترین سیستم های مدیریت پروژه تحت وب رایگان

Free and Open Source Project Management Software

کسب وکار هایی که به صورت غیرحضوری فعالیت دارند و پروژه ها را مدیریت می کنند جهت هماهنگی بهتر با کارمندان می توانند از نرم افزار های مدیریت پروژه استفاده کنند. اگر شما هم تصمیم دارید به صورت دورکاری فعالیت کنید و نیرو جدید جذب کنید همین حالا آگهی خود را به صورت غیرحضوری در سایت های کاریابی و استخدام ایران درج کنید، نیرو فعال و ماهر را از سراسر کشور جذب کرده و سپس با نرم افزارهای مدیریت و کنترل پروژه آنلاین که در ادامه معرفی می کنیم پروژه هایتان را هماهنگ کنید.

مدیریت پروژه ها با Google Docs/Drive

سرویس Google Docs/Drive نه فقط برای اسناد بلکه برای هماهنگ کردن ارائه‌ها و تنظیم فرم ها در پروژه های مختلف کاربرد دارد. در این سرویس قابلیت نظرگذاری هم فراهم شده است تا هر فرد در قالب یادداشت نکات لازم را درج کرده و به اعضا دیگر تیم یادآوری کند. بخشی از سرویس Google Docs همان Google Drive برای ذخیره سازی انبوه اسناد است. در گوگل درایو ۱۵ گیگابایت فضا ذخیره به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد که می توانید تمام اطلاعات پروژه ها را در آن برای مدت زمان خاصی ذخیره سازی کنید.

معرفی نرم افزارهای مدیریت پروژه تحت وب رایگان

مدیریت آنلاین پروژه ها با OneNote

OneNote مایکروسافت سرویسی است رایگان که به شما فضایی نظیر یک دفترچه یادداشت را می دهد تا در آن لینک ها و اطلاعات مربوط به پروژه ها را برای تمامی اعضا ثبت کنید. این سرویس اشتراکی می باشد و هر عضو قادر است فضا جداگانه خود را در OneNote تجربه کند. OneNote دقیقا مثل یک تحته سفید است که هر یک از اعضا می توانند روی آن عملکرد خود و شرح فعالیتشان را درج کنند. ایده های جدید را از طریق همین بخش می توان با سایر اعضا به اشتراک گذاشت و پروژه ها را به صورت تیمی هدایت و مدیریت نمود.

معرفی نرم افزارهای مدیریت پروژه تحت وب رایگان

مدیریت تحت وب پروژه با Appear.in

قطعا تمام اعضا تیم نمی توانند تمام وقت در اختیار پروژه و در دسترس مدیر تیم باشند. Appear.in همان ابزار رایگان و تحت وبی است که این دوری را از بین می برد و همه اعضا می توانند در ساعات مختلف شبانه روز بدون توجه به مکان و زمان با هم در ارتباط باشند. فضا Appear.in مثل یک اتاق کنفرانس است و تیم های هشت نفره می توانند با برقراری تماس کنفرانسی و بدون نیاز به ساخت اکانت وارد هر یک از این اتاق ها شوند و به همفکری و گفتگو بپردازند.

معرفی نرم افزارهای مدیریت پروژه تحت وب رایگان

سیستم هدایت و کنترل پروژه Trello

سرویس Trello نیازی به معرفی ندارد. در این سرویس لیستی از پروژه های در حال انتظار و پروژه های انجام شده تهیه می شود و تمام کارها بر اساس اهداف تیم طبقه بندی می گردد. بخش زیادی از محبوبیت Trello به خاطر نظم و سهولت در دنبال کردن کار ها در این برنامه است.

معرفی نرم افزارهای مدیریت پروژه تحت وب رایگان

مدیریت آنلاین پروژه ها با Zenkit

ترلو برند محبوبی در میان نرم افزار های کنترل و مدیریت پروژه می باشد اما Zenkit دست کمی از آن ندارد. طراحی این سرویس تحت وب بسیار ساده بود و استفاده از آن نیاز به آموزش خاصی ندارد. در Zenkit تیم هایی با حداکثر ۵ عضو می توانند اطلاعات خود را در ۱ گیگابایت فضا ذخیره سازی که به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار گرفته است ذخیره سازی کنند و اطلاعات را در لیست های ساده ای مشاهده نمایند. Zenkit در مقایسه با Trello قابلیت تنظیم و تقسیم بندی پروژه خیلی بهتری دارد و اگر قبلا از Trello استفاده می کردید می توانید فقط با یک کلیک اطلاعات آن را در سرویس Trello وارد کنید.

معرفی نرم افزارهای مدیریت پروژه تحت وب رایگان

سیستم مدیریت پروژه تحت وب رایگان Slack

بحث های مهم و امور انتقال اطلاعاتتان را در محیط ساده و کاربرپسند Slack انجام دهید. در این سرویس قابلیت ایجاد تیم های مختلف و حتی ورود به چت خصوصی با تک تک اعضا وجود دارد و به این ترتیب هیچ یک از کارها توسط اعضا نادیده گرفته نخواهد شد. سرعت تبادل اطلاعات در Slack خیلی بیش تر از مکالمات گروهی در واتس اپ یا رد و بدل کردن ایمیل است. در این سرویس می توانید به صورت رایگان تماس برقرار کنید و بین رشته گفتگو هایی که صورت گرفته است به صورت حرفه ای جستجو کنید.

معرفی نرم افزارهای مدیریت پروژه تحت وب رایگان

Slack برای ایجاد گفتگو تیمی با بی نهایت اعضا رایگان است؛ اما سقف تبادل پیام تا ۱۰ هزار پیغام است که البته برای تیم های کوچک کافی به نظر می رسد.

مدیریت پروژه تحت وب با GoToMeeting

GoToMeeting سرویسی حرفه ای تر از تمام نرم افزار های مدیریت پروژه ها به صورت آنلاین است. هر چند که این برنامه غیررایگان است اما پلن های رایگانی دارد که در آن حداکثر سه عضو می توانند ملاقات تیمی داشته باشند. قابلیت سرویس های رایگانی همچون در GoToMeeting به صورت رایگان فراهم نیست اما فضا آن برای مکالمه تیمی حرفه ای تر و کاربر پسند تر است.

تجربه و نظرات شما ؟

اگر شما هم تیم و پروژه های کاری خود را با این برنامه ها مدیریت می کنید مشتاقانه منتظر نظرات شما در ارتباط با هر یک از سرویس های معرفی شده هستیم. کدام یک از نرم افزار های تحت وب معرفی شده را به سایر کاربران پیشنهاد می دهید؟

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • محسن says:

    یکی از نرم افزارهایی که می‌تونه در بحث مدیریت پروژه مورد استفاده قرار بگیره مایکروسافت شیرپوینت هست که میتونست در مطب بالا بهش اشاره بشه. با استفاده از این نرم افزار که هم بصورت محلی و هم بصورت تحت وب میشه فرآیند های کاری رو تعریف کرد و کمک بسزایی در کاهش هزینه‌های مدیریت پروژه داره

  • مدیر says:

    مدیریت پروژه شیرپوینت
    زمانیکه پروژه ­ها گسترش یابند و نرم افزارهای موجود همانند MSP نتوانند پروژه ­ها را به صورت جامع مدیریت کنند و یا زمانیکه نخواهیم پروژه ­ها به صورت جزیره­ای مدیریت شوند و به مدیریت یکپارچه نیاز داشته باشیم از موفق ترین راهکار بر اساس مجله گارتنر در حوزه مدیریت پروژه یعنی مدیریت پروژه سازمانی شرکت مایکروسافت (Enterprise Project Management) که یک راهکار جامع و در دسترس است، استفاده می­کنیم.
    اطلاعات بیشتر
    http://www.ojafza.com/Page.aspx?c=Details-e9a28e00-1161-40cc-95a7-65706c4a9df4&Id=326&Title=%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87%20%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C

  • zhilevan says:

    اخه slack مدیریت پروژه است ؟!!!!!
    تابلوه کسی که این مطلب رو نوشته هیچی از مدیریت پروژه نمی دونسته و فقط ترجمه کرده.
    این همه ابزار مدیریت پروژه !!!
    ببینم نقد پذیریتون در تایید کامنت چگونه است.

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      slack برای ارتباط و اشتراک گذاری دیتا ، کد ها و.. در بین اعضا یک گزینه مناسب است و بنده شخصا برای چند پروژه از اون استفاده کردم

      اگر شما گزینه رایگان و بهتر دیگه سراغ دارید اون رو در بخش نظرات معرفی کنید

    • مصورسازان پروژه says:

      اینهایی که معرفی شده بیشتر ابزار مدیریت وظایف و کار تیمی هستند. ما حتی ابزارهای پرقدرتی مثل Microsoft Project و Primavera رو کامل نمیدونیم و نه تنها شرکت هایی مثل Oracle و Microsoft کلی ابزار جانبی در کنار اینها ایجاد کرده اند بلکه در عمل و در پروژه های Construction شما به ابزارهای دیگه ای برای مدیریت محصولات پروژه دارید. مثل Procurement Management و Contract Management. ابزارهای معرفی شده در این مقاله تا حدی در پروژه های نرم افزاری یا پروژه های کوچک و برای مدیریت کار تیمی استفاده میشن.
      موفق باشید. مصورسازان پروژه
      http://www.msproject.ir

  • saron says:

    به شخصه کار با redmine و jira رو ترجیح می دم.

    • ابراهیم says:

      سلام.

      من هم همین طور. مخصوصاً که نسخه‌ی فارسی Redmine رو نرم‌افزار پی‌گیر (https://peygir.net) ارائه می‌شده و پشتیبانی می‌کنه.