5 ترفند جهت جلوگیری و تعمیر پارگی و خراب شدن کابل شارژر گوشی آیفون ، اندروید و..

با این ۵ روش از خراب شدن سیم شارژر گوشی آیفون ، اندروید و.. جلوگیری کنید !

خراب یا پاره شدن سیم شارژر گوشی آیفون ،سامسونگ و دیگر برندها یکی از مشکلاتی است که بعد از مدتی استفاده مداوم از شارژر رخ میدهد ، از آنجایی که شارژ کردن گوشی باید هر روز یا چند روز یکبار انجام شود و استفاده از گوشی این روزها برای همه به امری حیاتی تبدیل شده است تصمیم گرفتیم قبل از ایجاد مشکل و خراب شدن شارژر موبایل ، ۵ روش ساده اما کاربردی را جهت جلوگیری از مواردی همچون قطع شدن ، پارگی و جدا شدن سوکت شارژر و.. به شما آموزش دهیم.

۵ ترفند جلوگیری و تعمیر پارگی و خراب شدن کابل شارژر گوشی آیفون ، اندروید و..

Five Ways To Fix & Keep iPhone Charger Cables From Breaking

در مورد اهمیت کابل شارژر گوشی قبلا در انزل وب گفتیم که یکی از دلایل داغ کردن گوشی میتواند مشکل در کابل و شارژر آن باشد و یا اینکه اگر گوشی شما زود به زود شارژ خالی میکند احتمال اینکه شارژر شما به درستی کار نکند وجود دارد ، در ادامه این مطلب جهت محافظت و پیشگیری از خرابی و قطع شدن سیم شارژر روش های ساخت محافظ و تعمیر کابل شارژر گوشی آیفون ، سامسونگ و دگیر گوشی ها را به شما آموزش دهیم.

استفاده از فنر خودکار برای جلوگیری از پاره شدن سیم شارژر

شاید ساده و کاربردی ترین راه جهت جلوگیری از خم و پاره شدن سیم استفاده از فنر خودکار میباشد ، این روش هزینه خاصی برای شما ندارد فقط کافیست دو تا از خودکارهای قدیمی باز کرده و فنر های استفاده شده در آنها را خارج و به دو سر سیم شارژر خود متصل کنید ، توسط این روش سیم بیشتر از قبل حالت ارتجاعی به خود خواهد گرفت و از خم شدن بیش از حد آن جلوگیری میشود.

استفاده از فنر خودکار برای جلوگیری از پاره شدن سیم شارژر

بافتن کاموا و نخ جهت جلوگیری از خراب شدن سیم شارژر آیفون و..

ما قبلا در روش های ساماندهی کابل و سیم ها استفاده از ابزار فانتزی و کاموایی را برای جلوگیری از بهم ریختگی و آشفتگی سیم ها معرفی کردیم ، یکی دیگر از موارد کاربردهای جانبی نخ و کاموا میتواند بافتنه شدن و پیچیدن به دور کابل شارژر شما باشد.

بافتن کاموا و نخ جهت جلوگیری از خراب شدن سیم شارژر آیفون و..

این کار علاوه بر اینکه شارژر شما را زیبا و خاص تر میکند باعث تقویت و محافظت از کابل اصلی نیز میشود ، شما میتوانید با گره زدن های متوالی (در ویدیو آموزشی به صورت کامل نحوه گره زدن نشان داده شده است) ابتدا و انتها سیم شارژر یک محافظ کاموایی برای جلوگیری از خراب و قطع شدن آن ایجاد کنید.

محافظت از سیم آیفون

همچنین میتوانید با بافتن چند نخ رنگی از ابتدا تا انتها کابل علاوه بر زیبایی یک محافظ نسبتا خوب برای کابل شارژر خود ایجاد کنید.

کابل آیفون

تعمیر کابل شارژر اپل ، سامسونگ و.. با استفاده از چسب برق

چسب برق یک راه حل ساده و کاربردی برای تعمیر کابل پاره شده و یا ضعیف شده شارژر میباشد ، ابتدا و انتها کابل را چند دور با چسب برق بپوشانید و سوکت و سیم ها را به خوبی با هم سفت نمایید تا از خم شدن و تاب خوردن بیش از حد آن جلوگیری کنید. توصیه میکنیم با وجود اینکار همچنان در استفاده و متصل کردن کابل به شارژر دقت کنید چراکه در طول زمان چسب برق خاصیت خود را از دست میدهد و این روش تقریبا برای جلوگیری موقت از پارگی مناسب است.

تعمیر کابل شارژر اپل ، سامسونگ و.. با استفاده از چسب برق

درست کردن پارگی کابل شارژر آیفون ، اندروید و.. با استفاده از محافظ های پلاستیکی

استفاده از روکش یا تیوب مخصوص گرما (Heat-shrink tube) برای جلوگیری از خم شدن و پارگی سیم شارژر جزو کم هزینه ترین روش ها است ، برای اینکار تنها لازم است تویپ های لاستیکی مخصوص محافظت از سیم ها را از لوازم های الکتریکی با هزینه کم تهیه و سوکت و قسمتی از سیم را که بیشتر با پریز و شارژر درگیر میشود کاور کنید.

درست کردن پارگی کابل شارژر آیفون ، اندروید و.. با استفاده از محافظ های پلاستیکی

جلوگیری از خرابی شارژر گوشی با خرید کابل شارژر مخصوص و تقویت شده

استفاده از شارژر و کابل مناسب علاوه بر شارژ سریعتر گوشی میتواند از خرج های اضافی جهت خرید مجدد کابل و.. نیز جلوگیری کند ، پیشنهاد میکنیم اگر شاررژهای آیفون و اندروید متعددی خریداری و پس از مدتی دچار مشکل همیشگی شدید! اینبار کابل و شارژرهای مخصوص تقویت شده با کناف را خریداری کنید ، چرا که این شارژر معمولا خود دارای محافظ و مقاومت بیشتر به خم و کشیده شدن هستند.

جلوگیری از خرابی شارژر گوشی با خرید کابل شارژر مخصوص و تقویت شده

در پایان دعوت میکنیم برای آموختن بهتر از روش های عنوان شده ویدیو آموزشی جلوگیری از پارگی و خراب شدن سیم آیفون و سایر گوشی ها را مشاهده کنید :

تجربه و پیشنهاد شما ؟

سیم شارژر شما نیز زود به زود خراب میشود ؟ چه راه حل هایی را امتحان کردید ؟ روش یا روش هایی که از آن جهت محافظت از کابل شارژر استفاده کرده و بهتر جواب گرفتید کدام یک از ترفندهای بالا بوده است ؟

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • محمد999 says:

    چرا خود کارخونه های سازنده مثلا با یه تیوب لاستیکی ارزون ابتدا و انتهای کابلاشونو نمیپوشونن؟صد در صد دلیلی دارن.مثلا پارگی زودتر و ناچاری مصرف کننده به خرید

    • سبحان says:

      دلیل اصلی شون دلیلی مشابه با حذف زه پراید هست: یه تیوب برای یه شارژر ارزونه اما برای (مثلاً) صدهزار شارژر گرون در میاد…
      متشکر از سایت انزل وب و مطالب خوبش

  • محسن says:

    هرگز سعی در تلفنی کردن سیم شارژرتون نکنید که با این کار فاتحه اش رو باید بخونید.
    از ما گفتن ، همین الان ٩٠ تومن رفتم یکی خریدم

  • علی says:

    روش ها عالی بودن
    متشکرم

  • maral says:

    slm mrccc ❤

    • عباس says:

      یک سوزن ته گرد به موازات کابل بزنید داخل سوکت و با نخ یا چسب محکمش کنی اینجوری سوززن نمیزاره کابل کشیده یا پاره یا خم بشه

  • maral says:

    slm mrc ❤