آموزش کامل استفاده از قابلیت تماس صوتی تلگرام و نحوه تنظیمات آن

آموزش کامل استفاده از قابلیت تماس صوتی تلگرام و نحوه تنظیمات آن

تلگرام در تازه ترین آپدیت خود قابلیت دریافت و برقراری تماس صوتی امن را به مجموعه ویژگی های خود اضافه نموده است .اضافه شدن تماس صوتی به تلگرام میتواند یک خطر جدی برای سایر رقیبان باشد و باید منتظر ماند و دید که آیا این قابلیت میتواند با اپ هایی مثل واتس اپ و.. رقابت کند؟ در ادامه این پست انزل وب نحوه تنظیمات تماس صوتی تلگرام که قابلیت شخصی سازی ، بلاک کردن ، نمایش اموجی برای اطمینان از امن بودن تماس و.. را دارد بررسی میکنیم.

آموزش کامل نحوه استفاده از قابلیت تماس صوتی تلگرام

How to Use Telegram Secure Voice Calls

گفتیم که تلگرام به صورت ماهانه در حال اضافه و تست کردن قابلیت های جدید مثل مخفی کردن چت و… است. در آپدیت جدید تلگرام که برای اندروید و آی اوس منتشر شد ویژگی جدید تماس صوتی تلگرام نیز به آن اضافه گردید.تماس صوتی تلگرام به صورت رمز نگاری شده میباشد و فعلا به صورت محدود برای برخی از کشورها فعال شده است که البته بزودی این قابلیت دردسترس همگان قرار خواهد گرفت ، در ادامه به بررسی این قابلیت و نحوه انجام تنظیماتی مثل مسدود کردن تماس ها ، تعریف استثنا و.. می پردازیم.

آموزش کامل نحوه استفاده از قابلیت تماس صوتی تلگرام

چگونه تماس صوتی تلگرام را فعال کنیم ؟

How to enable Telegram voice calls ?

برای فعال کردن تماس صوتی تلگرام باید از آخرین نسخه اپ این برنامه برای سیستم عامل گوشی خود استفاده کنید ، فعلا این قابلیت در سیستم عامل های اندروید و آی او اس (آیفون) و برای کشورهای غرب اروپا و.. منتشر شده است و بزودی ایران نیز به این لیست اضافه خواهد شد ، پس در صورتی که این گزینه را در اپ خود مشاهده نکردید برای فعال شدن آن باید کمی منتظر بمانید.

آپدیت : تماس تلگرام برای کاربران ایرانی نیز فعال شده است و برای اضافه شدن امکانات در صورتی که دکمه تماس را مشاهده نمیکنید باید یکی از کاربران داخل کشور با شما تماس برقرار کند.

گزینه تماس با فرد مورد نظر تلگرام کجاست ؟

Where is Telegram voice call button ?

تلگرام برای شلوغ نشدن محیط چت و دسترسی به گزینه تماس یک گزینه و بخش جداگانه برای آن در نظر گرفته است و تنها زمانی که شما بخواهید گزینه های تماس به صفحه اصلی برنامه اضافه خواهند شد. در صورتی که امکان تماس در کشور شما و فرد مورد نظر فعال باشد با وارد شدن به بخش مشخصات پروفایل شخص مقابل (info) آیکن گوشی را مشاهده میکنید که با تپ بر روی آن میتوانید شروع به برقراری تماس (Call) کنید.

گزینه تماس با فرد مورد نظر تلگرام کجاست ؟

پس از برقراری اولین تماس تلگرام آی او اس به شما پیشنهاد اضافه شدن یک بخش جدید و جداگانه برای تماس ها در صفحه اصلی را میدهد و همچنین با طی کردن مسیر Settings و وارود شدن به بخش جدید تماس های اخیر (Recent Calls) میتوانید به تب تماس ها (Calls) نیز دستری داشته باشید. در اپ اندروید نیز بخش call با کشیدن منو اصلی به سمت چپ در دسترس خواهد بود.

نشانه های اموجی در هنگام تماس تلگرام برای چیست ؟

Why telegram show four emoji during voice call ?

تلگرام برای اطمینان از امن بودن تماس صوتی و هک نشدن آن به صورت همزمان ۴ اموجی یکسان را برای هر دو شخص در گوشه صفحه تماس نمایش میدهد که یکسان بودن آنها بیانگر این است که شما در حالت امن ارتباط Peer to Peer همانند اپ سیگنال و .. در حال گفتگو هستید.

نشانه های اموجی در هنگام تماس تلگرام برای چیست ؟

نحوه فعال کردن مصرف کمتر از دیتا و حجم اینترنت در هنگام تماس صوتی تلگرام

How to enable Use Less Data for telegram voice calls

در حالت عادی تماس صوتی تلگرام به صورت اتوماتیک خود را با شبکه اینترنت شما همگام سازی میکند اما با این حال در صورتی که از شبکه اینتزنت وای فای ، ۳G ، ۴G و.. ضعیف استفاده میکنید و حجم ، پهناباند و سرعت اینتنرت شما کم و کند میباشد میتوانید با طی کردن مسیر  Setting > Data and Storage و انتخاب Use Less Data کیفیت تماس صوتی ورودی و خروجی تلگرام خود را در هنگام استفاده از شبکه های مختلف کنترل کنید و کیفیت صدا را تا ۲۵-۳۰% کم کنید.

چگونه قابلیت دریافت تماس تلگرام را برای همه ، یک شخص یا گروهی فعال و غیر فعال کنیم ؟

How to Enable or Block telegram Voice Call for someone or groups

حفظ حریم شخصی در تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی یکی از معضلات همیشگی است و شما در تگلرام همانند تنظیمات چت ، ورود به گروه ها و.. میتوانیید امکان تماس گرفتن و دریافت تماس را برای عده ای مشخص مسدود (Block) یا فعال کنید.

برای انجام اینکار ابتدا مسیر Setting > Privacy and security را طی و سپس گزینه Voice Calls را انتخاب نمایید.

در بخش Who can call me میتوانید همانند نمایش وضعیت آنلاین بودن تعیین کنید چه اشخاصی میتوانند با شما تماس برقرار کنند. این بخش شامل گزینه های Everybody (همه) ، My Contacts (تنها افرادی که در لیست دوستان تگلرام شما هستند ) و Nobody (هیچکس) میباشد.

چگونه قابلیت دریافت تماس تلگرام را برای همه ، یک شخص یا گروهی فعال و غیر فعال کنیم ؟

در بخش پایین این قسمت برای بلاک یا مسدود کردن قابلیت شماره گیری و تماس با شما در تلگرام برای یک یا چند فرد تنها کافیست بر روی گزینه Never Allow تپ کنید و شخص مورد نظر را انتخاب نمایید. این فرد در بلاک لیست تماس تلگرام شما قرار خواهد گرفت.

در صورتی که Nobody، My Contacts یا Never Allow را انتخاب کرده باشید از طریق گزینه Always Allow میتوانید به یک شخص یا اشخاصی برای همیشه بدون توجه به فعال یا غیر فعال بودن قابلیت تماس اجازه برقراری ارتباط و گرفتن شماره شما در تلگرام را بدهید.

نحوه خاموش کردن قابلیت تماس صوتی تلگرام

How to turn off telegram voice calls ?

در صورتی که تمایلی به استفاده از این قابلیت ندارید و میخواهد بدانید چگونه باید قابلیت تماس صوتی تگلرام خاموش یا غیر فعال کنید ؟ پاسخ ساده است! مسیر Setting > Privacy and security >Voice Call را طی و بخش Who can call me را روی Nobody تنظیم کنید. با انجام اینکار دیگر هیچکس قادر نیست در تلگرام با شما تماس صوتی برقرار کند.

در پایان اگر تمایل به استفاده ار تلگرام برای دریافت و برقرای تماس های صوتی نداید ما قبلا در انزل وب بهترین برنامه های رایگان تماس صوتی و تصویری را معرفی کردیم که میتوانید از آنها به عنوان گزینه جایگزین استفاده استفاده کنید ، همچنین پیشنهاد میکنیم مطالب و آموزش های قبلی ما در زمینه تلگرام را حتما مطالعه کنید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

نظر شما در مورد قابلیت تماس صوتی تلگرام چیست و کیفیت آن را چگونه ارزیابی میکنید ؟ آیا گزینه تماس تگلرام برای شما فعال شده است ؟ در صورتی که ترفند و یا آموزش دیگری در زمینه تماس صوتی تلگرام سراغ داید تجربیات خود را با ما و دیگران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام ( 2 روش ساده و سریع)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام (۲ روش ساده و سریع)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش 5 روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام
آموزش ۵ روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام

نظرات

  • Agahi90.iR says:

    هوالرزاق
    دستمریزاد
    بسیار مفید بود سایت بسیار عالی و خوبی دارید موفق و سربلند باشید

  • پري says:

    من میتونم تماس بگیرم با بقیه ولی کسی نمیتونه با من تماس بگیره دلیلش چیه؟؟

  • رها says:

    راهی وجود نداره که تماس با ایران رو که فرمودید فیلتر شده هست برای همین ارتباط برقرار نمیشه درست کرد ؟

  • متل says:

    سلام منم اشتباهی تناس گرفتم متوجه میشه؟ اون شخص شماره من و نداره

    • لیلا says:

      منم همین مشکل رو دارم با کسی اشتباهی تماس صوتی گرفتم که شمارمو نداره.بلافاصله دلیت اکانت کردم نمیدونم متوجه تماسم میشه یانه؟شمارم واسش ارسال میشه یانه؟

  • زهرا says:

    چجوری میشه پیام صوتی ک ارسال شده رو برای طرف مقابل پاک کرد

  • شاها says:

    تماس میگیرین با من واسه منم فعال بشه لطفا؟لطفا لطفا لطفا. . ۰۹۳۶۱۸۲۲…
    اینم آیدیم
    shahatji@

  • S says:

    سلام خسته نباشین من دستم خورد رو قسمت تماس تلگرامی و به کسی که نمیخواستم زنگ خورد ولی حالا که نگاه میکنم تنظیمات تماس رو هیچ کس نتونه زنگ بزنه بوده.آیا در لین صورت شماره واسه اون شخص میفته؟ولی فکر کنم نیفته چون تماسم ثبت نشده بود تو تماس ها که پاک کنم

    • نازنین says:

      سلام خسته نباشین من دستم خورد رو قسمت تماس تلگرامی و به کسی که نمیخواستم زنگ خورد ولی حالا که نگاه میکنم تنظیمات تماس رو هیچ کس نتونه زنگ بزنه بوده.آیا در این صورت شماره واسه اون شخص میفته؟ولی فکر کنم نیفته چون تماسم ثبت نشده بود تو تماس ها که پاک کنم

      • محمد ماکویی says:

        سلام نازنین خانم چطوری حالتون خوبه سلامتی میشه برام اس بفرستین یا زنگ بزنین حقیقتش من میدونم کی هستین و خیلی وقته منتظر تماستون بودم لطفا بامن تماس بگیرین هرچه زودتر بهتر .
        ۰۹۰۵۵۲۶..

  • میم says:

    تو رو خدا جواب منو بدید.مسیله حیثیتیه
    من تو یه گروه با یکی از اعضا که نه اون شماره منو داره و نه من شماره اونو.دستم خورد تماس تلگرام رو زدم.و قطع کردم.حالا یه صفحه چت با اون ادم برام درست شده
    شماره من براش افتاده؟
    اگه اره چجوری پاکش کنم؟ چیکار کنم نفهمه تماس گرفتم؟
    دو روزه وارد تلگرام شدم قبلا سه بار دیلیت کردم الان دیلیت کنم میشه باز برگردم؟
    نبابد ببینه تماس منو تو رو خدا کمک کنید

  • حسین says:

    لطفا تماس صوتی بگیرید
    @fixation2

  • فاط کتولمه says:

    سلام ، چرا صوت تصویری داره ؟ خب این چه کاریه یهویی دستت میخوره صوت میفرستی و ناخود آگاه یهویی تصویرتم میره ، چه جوری غیر فعال کنیم این صوت تصویری رو ؟

  • نرگس says:

    سلام
    من رو لپ تاپ تلگرام دارم. با دوستم تماس گرفتم دوستم با گوشیه زنگ میخوره ظاهرا وصل میشه ولی صدا رد نمیشه!!! چطوری میتونم ارتباط برقرار کنم. دوستم آلمانه

    • مجید says:

      تماس تلگرامی در ایران فیلتر شده هست به خاطر همین فیلتر شدن تماس برقرار می شود اما صوت برقرار نمی شود

  • لاله says:

    سلام و خسته نباشید
    تماس تلگرامی من برقرار نمیشه زنگ میخوره اما وصل نمیشه علتش چی هست؟؟

    • مجید says:

      تماس تلگرامی در ایران فیلتر شده هست به خاطر همین فیلتر شدن تماس برقرار می شود اما صوت برقرار نمی شود

  • javid says:

    سلام الهه خانم
    برای منم فعال کنید بی زحمت ایدی
    @CV1CV
    این هم شماره
    ۰۹۱۳۷۳۷۷۱۹۲

  • javid says:

    سلام
    برای منم فعال کنید بی زحمت ایدی
    @CV1CV

  • الهه says:

    توروخدا کمکم کنین من دستم خورد با یکی تماس گرفتم میخوام قبل از اینکه ببینه اون تماس پاک شه براش،چرا نیس همچین قابلیتی؟؟؟
    اصن من نمیخوام با کسی تماس بگیرم کلا نمیخوام این ویژگیو داشته باشم باید چیکار کنم؟همه برنامه ها الان تماس دارن ای بابا

  • Mohammad says:

    لطفا یرای منم فعال کنید ممنون و تشکر
    @lellahian

  • saeed says:

    saeed_73ma
    اینم ایدی منه بیزحمت یکی تماس بگیذه

  • saeed says:

    saeed_73ma
    اینم ایدی منه بیزحمت یکی به منم زنگ بزنه تا بذا منم فعال بشه

  • hamed says:

    Hamed_ bahramii
    ایدی تلمه لطفا تماس بگیرید

  • مهرداد says:

    خب اون نفری ک باید ب ما زنگ بزنه اون از کجا این گزینه رو اورده ما همگی اپدیت کردیم اون گزینه رو نداریم فعال نیس اونی ک ب ما زنگ میزنه از کجا فعال شده براش.نفر اولی ک میخواد بزنگه ک برا نفر بعدی فعال بشه خودش فعال شده رک از کجا اورده

  • نگار says:

    لطفا کسی ک تماس صوتیش فعال شد به منم زنگ بزنه
    ۰۹۱۱۸۹۵۰…

  • Tina says:

    لطفا یه تماس تو تل با من بگیرید برای منم فعال شه تورو خدا

    ۰۹۱۱۴۶۰…

  • lranapps says:

    با فیلتر شکن سایفون امتحان کنید وای پی ان را روی امرایکا بزارید بد اقدام کنید ولی فک کنم به پروایل دوستانتون برید نشه چون اونا تلگرامشون نمیشه تماس گرفت

  • Mohammad says:

    من تلگرام و اپدیت کردم ولی هیچ گزینه ای برای تماس نه در تنظیمات نه در کنار عکس پروفایل دیگران وجود نداره.
    دلیلش اینه که هنوز این امکان جهانی نشده ؟ پس چرا اپدیت جدید رو دادن. میزاشتن یهو اخر

  • اسماعیل says:

    ممنون از مطلب خوبتون. در جایی از متن موضعلات نوشتید. اصلاح بفرمایید.

  • احمدرضا says:

    چرا ظاهر برنامه ی بالا با تلگرلم فرق داره؟

  • سعید says:

    من کاملا مطمئنم تصویر رپوفایل alena کیک نبود :)))