روش رفع خط و خش عمیق و سطحی شیشه ماشین ، عینک

۵ روش رفع خط و خش عمیق و سطحی شیشه ماشین ، عینک ، ساعت و..

شیشه ماشین مخصوصا شیشه جلو یکی از مهمترین قسمت های ماشین است. اگر شیشه خودرو شما دارای خط و خش باشد بر روی دید شما تاثیر می گذارد و حتی باعث تصادف شما می شود. موقع خرید و فروش و حتی در زیبایی خودرو، خط و خش ها کاملا کار را خراب می کنند. اما خیلی راحت می توان شیشه های خودروی یا عینک خود را خش گیری و پولیش کنید آن هم با موادی که کاملا دم دست هستند. امروز در انزل وب با ۷ مرحله به شما آموزش خواهیم داد که شیشه ماشین ، عینک و.. خود را خش گیری و پولیش کنید. پس قبل از عوض کردن شیشه خودرو، روش های ما را دنبال کنید.

آموزش نحوه از بین بردن خط و خش گیری و شیشه خودرو ، عینک ، ساعت و..

۵ ways to remove scratches from glass

احتمالا برای شما نیز اتفاق افتاده که در هنگام شب به خصوص زمانی که اتومبیل روبرو از نور بالا استفاده می کند در صورتی که شیشه اتومبیل تان دارای خط و خش باشد، دچار خطای دید شده باشید یا چشمتان خیلی زود خسته شده باشد و یا در هنگام روز شکست نور خورشید در اثر این خط وخشها باعث آزارتان شده باشد. امروز در انزل وب ما روش هایی را برای برطرف کردن رفع خط و خش ناشی از رد برف پاک کن ، شستشو نامناسب و.. شیشه ماشین آموزش خواهیم داد. پس قبل از تعویض شیشه خودرو خود روش های پیشنهادی ما را امتحان کنید.

روش اول: پولیش و از بین بردن خط و خش شیشه خودرو ، عینک و ساعت با خمیر دندان

قبلا در انزل وب در مورد ۱۶ کاربرد جالب و حیرت انگیز خمیر دندان صحبت کردیم. امروز در مورد کاربرد دیگر خمیر دندان در خش گیری شیشه عینک ، ماشین و.. صحبت می کنیم. برای این کار یک پارچه بدون پرز را در آب ولرم فرو ببرید. با فشار پارچه آب اضافه را بگیرید. شیشه را با پارچه تمیز کنید به طوری که هیچ گرد و خاک و کثیفی روی آن باقی نماند. به اندازه یک نخود خمیر دندان را با پارچه روی خط و خش شیشه به مدت ۳۰ ثانیه بمالید. توجه کنید که حرکت دستتان دایره ای باشد و به فشار دستتان ملایم باشد. توصیه می شود از خمیر دندان های غیر ژله ای استفاده کنید. دوباره با پارچه نم دار شیشه را پاک کنید. اگر خط و خش شیشه اتومبیل هنوز باقی مانده است این کار را تکرار کنید. اگر به نتیجه نرسیدید روش های زیر را هم امتحان کنید.

How-to-Remove-Scratches-from-Glass-Toothpaste

روش دوم: پولیش و خش گیری شیشه ماشین با جوش شیرین

جوش شیرین علاوه بر اینکه بوی بد یخچال را از بین می برد، برای خش گیری شیشه ماشین ، عینک و.. هم استفاده می شود. برای این کار یک پارچه بدون پرز را در آب ولرم فرو ببرید. با فشار پارچه آب اضافه را بگیرید. شیشه را با پارچه تمیز کنید به طوری که هیچ گرد و خاک و کثیفی روی آن باقی نماند. به طور مساوی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید. پارچه ای را دور انگشت دستتان بپیچید و در جوش شیرین فرو ببرید و به صورت دایره ای و با فشار دست ملایم روی خط و خش شیشه ماشین بمالید. دوباره با پارچه نم دار شیشه را پاک کنید. اگر خط و خش شیشه اتومبیل هنوز باقی مانده است این کار را تکرار کنید.

How-to-Remove-Scratches-from-Glass-

روش سوم: نحوه خش گیری شیشه اتومبیل با ترکیب خمیر دندان و جوش شیرین

در صورت خط افتادن روی شیشه ماشین ابتدا یک پارچه بدون پرز را در آب ولرم فرو ببرید. با فشار پارچه آب اضافه را بگیرید. شیشه را با پارچه تمیز کنید به طوری که هیچ گرد و خاک و کثیفی روی آن باقی نماند. حدود یک چهارم از یک خمیر دندان را در یک کاسه بریزید، و یک قاشق چای خوری جوش شیرین اضافه کنید. مواد را کاملا با هم مخلوط کنید به طوری که هیچ اثری از جوش شیرین باقی نماند. با استفاده از انگشت مواد مخلوط شده را روی خط و خش بگذارد و به صورت دایره ای ماساژ دهید. این مهم است که برای جلوگیری ار آسیب بیشتر به شیشه، فشار دست شما ملایم باشد. اجازه دهید پنج دقیقه ماده روی شیشه بماند. در مرحله بعد، با یک پارچه نرم ناحیه را به صورت دایره ای پاک کنید. تا وقتی که ماده پاک می شود فشار دستتان باید متوسط باشد.

روش چهارم: از بین بردن خش شیشه ماشین با پولیش فلزی شیشه ماشین

همانند آموزش رفع فرورفتگی و صافکاری بدون رنگ بدنه ماشین در خانه برای این کار یک پارچه بدون پرز را در آب ولرم فرو ببرید. با فشار پارچه آب اضافه را بگیرید. شیشه را با پارچه تمیز کنید به طوری که هیچ گرد و خاک و کثیفی روی آن باقی نماند. اجازه دهید تا شیشه ماشین خشک شود. پارچه ای را دور انگشت دستتان بپیچید یا از توپ پنبه ای استفاده کنید. مقدار کمی پولیش فلزی را بردارید. اگر مقدار زیادی پولیش فلزی را بردارید موجب زیاد شدن خط و خش روی شیشه ماشین می شود. با حرکت دایرای و حدود ۳۰ ثانیه پولیش فلزی را با حرکات ملایم دست روی شیشه بکشید. دوباره با پارچه نم دار شیشه را پاک کنید. اگر خط و خش شیشه اتومبیل هنوز باقی مانده است این کار را تکرار کنید. اگر به نتیجه نرسیدید روش زیر را هم امتحان کنید.

How-to-Remove-Scratches-from-Glass-Metal-Polish

روش پنجم: نحوه خش گیری شیشه خودرو با لاک ناخن

در مطالب قبلی ما از لاک برای تزیین و ساخت قاب گوشی استفاده کردیم. اما امروز از لاک برای خش گیری و پولیش شیشه ماشین استفاده می کنیم. برای این کار یک پارچه بدون پرز را در آب ولرم فرو ببرید. با فشار پارچه آب اضافه را بگیرید. شیشه را با پارچه تمیز کنید به طوری که هیچ گرد و خاک و کثیفی روی آن باقی نماند. اجازه دهید تا شیشه ماشین خشک شود. با استفاده از لاک ناخن روی خط و خش شیشه اتومبیل یک پوشش کوچک ایجاد کنید. از پخش شدن لاک روی شیشه جلوگیری کنید. بعد از یک ساعت دوباره با پارچه نم دار شیشه را پاک کنید.

How-to-Remove-Scratches-from-Glass-Nail-Polish

 تجربه و پیشنهاد شما ؟

آیا شما روش دیگری را برای پولیش و رفع خط و خش شیشه ماشین ، عینک ، ساعت ، پنجره و.. می شناسید؟ نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • مصی says:

    این روش ها همش بدرد نخور و محتویات مغز نویسنده بیکار هستش هیچ یک بدرد نخورد

  • hamid says:

    اگر مسیرتون به گیلان میخوره در شهرستان لنگرود کوچه فرید یک ساعت سازی هست به نام دیانتی
    خیلی معروفن
    من دست بند و شیشه ساعتم رو دادم پولیش زدن به حد عالی ۹۹درصد تمام خط و خش از بین رفت. کلا ۱۵۰ تومن شد
    حتی بند ساعت طلایی خانمم که کدر شده بود پرداخت کردن عالی شد

  • هوشنگ بدیعی says:

    سرکه سفید با کمی خمیردندان خوب بطور نصف نصف مخلوط شده و توسط کمی نمد یا پارچه نخی طبیعی چندبار روی خطوط خش دار بشکل دورانی و پیچشی و با فشار قابل ملاحظه ای مالیده شود،،هرچقدر دفعات این عمل بیشتر باشد ،نتیجه ی بهتری میدهد..
    لازم به ذکراست ،مواد اصلی ضد خش شیشه از نوعی فلوراید و ٱب مقطر بوده که طرز ساختن ٱن بخاطر سمی بودن اسید مورد نظر ،متاسفانه قابل نشر نیست..زیرا برای کارکردن با ٱن بسیار احتیاط لازم است،، اما سرکه سفید و خمیر دندان هیچ گونه ضرری برای پوست و بدن ندارد….موفق باشید

  • بابایی says:

    هر روشی را هم که امتحان میکنید اول روی نمونه کار استفاده گنید و اگر نتیجه مثبت بود بعد بیایید روی کار اصلی.

    • صمدیان says:

      باسلام
      بنده تمام روشهای بیان شده بجز لاک ناخن را بروی شیشه جلو ماشین که براثر برف پاک کن ایجاد شده بود امتحان کردم متاسفانه هیچ فایده ای نداشت،چون همونطور که میدونید خراش فقط باسایش ازبین میره،جلاسنج یا خمیردندان وغیره شاید برروی سطوح فلزی یا پلاستیکی اثر بگذاره ولی بحث شیشه کاملن متفاوته،بنده یک روش کاملن ساده رو امتحان کردم و صددرصد جواب داد که توضیح میدم.
      وسایل مورد نیاز
      ۱،جلاسنج یا همان پولیش نرم
      ۲،سمباده با تراکم ۲۰۰۰
      که هردوی این در رنگ فروشیهای ماشین موجود هست
      اول از همه شیشه را خوب تمیز میکنیم بعد خشک میکنیم،اگر برف پاکن کل نواحی شیشه رو خط انداخته باید شیشه را به اندازه ۱۰سانت در۱۰سانت تقسیم بندی کنیم حتمن توجه داشته باشید که نباید برای زود تمام کردن کار مقیاس بزرگ انتخاب کنید چون کار تمیز درنمیاد واگر بخای دوباره به جاهایی که خراش باقیمانده مجددن پولیش بزنی نه تنها خراش از بین نمیره بلکه بدترهم خواهد شد،
      جلا را به با اندازه یک نخود کوچک بر روی شیشه خوب بمالید سپس با آب پاش فقط یک بار روی ان بپاشید سمباد را که مطمئن شدید هیچ چیزی روش نیس روی شیشه بصورت دورانی بدن فشار زیاد بکشید به مدت ۱۰ الی ۱۵ثانیا ادامه دهید بعد با دستمال تمیز پاک کنید و شاهد یک معجزه میشوید👍🙏

  • بابایی says:

    سلام . یه روش هم دیدم که با پودر سیمان شیشه را تمیز میکردند. این روش در بین راننده های اتوبوس زیاد استفاده میشه. گویا پودر سیمان مانند پولیش نرم عمل میکنه .

  • محمد says:

    من برای شیشه ساعتم هم جوش شیرین رو امتحان کردم هم خمیر دندون ولی درست نشد که نشد تورو خدا اگر روشی رو میدونید بگید یا اگر جایی سراغ دارید که درست میکنند بگید چون ساعت من اگر شیشه اش رو عوض کنم حالت ضد آب اون از دست میره

  • وحید says:

    باسلام وتشکر از مطالب ارزشمند شما امادرقسمت لاک نفرمودیدکه لاک ناخن بلافاصله خشک میشود وکه آیا آستون که حلال آن است رامیتوانیم دراینصورت بکارببریم؟
    ومن یک روش نسبتا سخت راتجربه کرده ام آنهم پارچه های نرم بیست سی لایه ر ا که گرد کامل مثلا بانعلبکی یابشقاب کوچک الگوکرده وبریده ام ودر ست وسط دایره سوراخ به قطر یک سانت ایجادکرده ام وباابزار خاص که تمام ابزارفروشی دارند وسمباده وسنگ به سر دریل میبندند پارچه ها رابه دریل میبندم که این عمل زمان راکوتاه میکند حتی درپلیشکاری منتهی شخص استفاده کننده باید تجربه ملایم فشاردادن راداشته باشد.ممنون

  • شیدا says:

    دوستان من برای رفع خط و خش ساعتم همه ی این روش هارو امتحان کردم اما هیچ کدوم از روش ها جواب نداد و بیهوده بود

    • ستار says:

      سلام حق باتوهه منم درست کردم نمیشه فقط با دستگاه میشه که بهش میگن پرداخت.اونم کار هرکس نیست سیشه من ذره بینی ژاپن هست اگه هم بخوام تعویض کنم اصن پیدا نمیشه بهترین روش اینو امتحان کن شیشه رو با رو غن چرب کن

صفحات 1 2