ترفند و روش های افزایش اعضای یا ممبر واقعی کانال تلگرام

ترفند و روش های افزایش ممبر واقعی و اعضای ایرانی کانال تلگرام

یکی از چالش های مدیران کانال ها تعداد اعضا یا به اصطلاح ممبرهای واقعی کانال تلگرام است. هر چه تعداد اعضای یک کانال تلگرام بالاتر باشد نشان دهنده رضایتمندی و استقبال بیشتر کاربران است. یک کانال فروش محصولات را در نظر بگیرید. هر چقدر تعداد اعضای این کانال بیشتر باشد احتمال فروش مدیر این کانال بیشتر است. پس برای مدیر این کانال تعداد اعضا بسیار مهم است. علاوه بر این کاهش اعضا که ریزش هم نامیده می شود امری کاملا طبیعی است و با سرعتی متفاوت برای اکثر کانال ها اتفاق می افتد. از اینرو مشکل حفظ و افزایش تعداد ممبر کانال پر رنگ تر شده و زمان ، هزینه و انرژی زیادی را به خود اختصاص می دهد. در ادامه سعی میکنیم روش و استراتژی های درست افزایش اعضا فارسی زبان و واقعی را به شما آموزش دهیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

روش ها و ترفندهای رایگان برای افزایش ممبر واقعی و فارسی زبان کانال تلگرام

How to Increase Telegram Channel Members

وقتی که یک کانال در تلگرام ایجاد می کنیم اولین سوالی که پیش می آید این است که چطوری تعداد اعضای کانال را افزایش بدهم؟ شما به عنوان مدیر اصلی می توانید مخاطبینی که شما شماره آنها را دارید وآنها نیز شماره شما را دارند را به کانال اضافه کنید. این عمل برای خوب است اما عضویت افراد بدون اطلاع و جلب رضایت آنها ممکن است باعث ناراحتی و به طبع ترک کانال توسط آنها شود به علاوه اینکه در افزودن تعداد مخاطب محدودیت وجود دارد. امروز در انزل وب به شما راهکارهایی برای افزایش ممبر فارسی زبان کانال تلگرام به صورت رایگان و اصولی معرفی میکنیم.

۱- داشتن محتوای مفید و مناسب برای افزایش رایگان تعداد اعضای کانال تلگرام

وقتی که هدف خود را از ساخت کانال مشخص کردید و کانال را ساختید به هیچ عنوان بعدا موضوع کانال و لینک کانال را تغییر ندهید. مطالبی که در کانال منتشر می شود باید با نام کانال و مطالبی که قبلا ارسال شده است باید همخوانی داشته باشد مثلا در کانال انزل وب که یک کانال آموزشی است و بیشتر به اندروید و ویندوز و مباحث کامپیوتر ارتباط دارد نباید محتوایی در مورد شیمی یا فیزیک انتشار دهیم. ممکن است اعضا از این موضوع خرسند نباشند و کانال را ترک کنند.

داشتن محتوای مفید و مناسب برای افزایش تعداد اعضاء کانال تلگرام

بهتر است هنگامی که مطلب یا عکسی در کانال انتشار می دهیم لینک کانال را در زیر مطلب یا عکس قرار دهیم تا اگر پست یا عکس کانال توسط اعضا کانال فوروارد شد لینک کانال هم فرستاده شود.

۲- تبادل با کانال های پرمخاطب برای فزایش ممبر کانال تلگرام

ما دو نوع روش تبلیغ کانال داریم : تبلیغ متقابل (تبادل) و تبلیغ پولی. در روش تبلیغ متقابل شما لینک کانال دیگری را در کانال خود قرار می دهید و مدیر این کانال هم لینک کانال شما را در کانال خود قرار می دهد. در روش تبلیغ پولی مدیران کانال های دیگر از شما مبلغی پول می گیرند و سپس لینک کانال شما را در کانال خود قرار می دهند. استفاده بیش از اندازه تبادل لینک باعث افت کیفیت کانال می شود و اعضا کانال را ترک می کنند. سعی کنید در روز یک یا نهایتاً دوبار اینکار را انجام دهید و تا حد امکان کانال هایی را برای اینکار انتخاب کنید که تناسب موضوعی با کانال شما داشته باشند.

تبادل با کانال های پرمخاطب برای جذب اعضا کانال تلگرام

۳- تبلیغ کانال در شبکه های اجتماعی و سایت ها برای معرفی کانال تلگرام

لینک کانال خود را در فیسبوک، لاین، گوگل پلاس و غیره قرار دهید و یا آن در وب سایت هایی که لیست کانال های تلگرام را به اشتراک می گذارند حتما معرفی کنید. اگر خدمات ویژه ای ارائه میدهید پیشنهاد تخفیف ، اشتراک و.. را در عوض قرارد دادن و معرفی لینک شما به کاربران رسانه مورد نظر برای مدیریت سایت ارسال کنید ، اینکار برای شما هزینه ای ناچیز یا بدون هزینه خواهد بود اما نتیجه آن افزایش اعضا کانال شما با کمترین هزینه ممکن است.

۴- ایجاد جذابیت در کانال برای نگه داشتن اعضای واقعی کانال تلگرام

برای اینکه اعضا کانال خود را حفظ کنید شما باید در کانال خود جاذبه ایجاد کنید که وقتی عضو جدیدی به کانال اضافه شد به جای اینکه کانال را ترک کند، علاقمند به ماندن باشد. مطالب تکراری را در کانال خود ارسال نکنید چون باعث افت جذابیت کانال می شود. عکس نوشته و ویدیوهای کوتاه ، گیف های تلگرام و.. میتوانند یک نوع جذابیت باشند.

۵- افزایش ممبر کانال تلگرام با کار گروهی برای مدیریت مطالب منتشر شده

از کسانی که می شناسید و مورد اعتماد شما هستند چند نفر را انتخاب کنید و در صورت تمایل آنها، به عنوان مدید آنها را به کانال اضافه کنید. با کمک چند مدیر انتظار مطالب در کانال بیشتر خواهد شد و کیفیت مطالب بیشتر خواهد شد که به طبع آن احتمال انتشار کطالب در گروه های دیگر افزایش یافته و اعضا بیشتری جذب می شوند. البته باید توجه داشت که انتشار بیش از حد مطالب خوب نیست و باعث کلافگی اعضا شود و کانال را ترک کنند. مثلا در یک ساعت ۵۰ تا مطلب منتشر نکنید. براساس زمانبندی مطالب را انتشار دهید. در ساعات ۱۲ شب تا ۹ صبح در کانال تلگرام مطلب تا حد امکان مطلب منتشر نکنید که باعث ترک اعضا شود. میتوانید از ارسال مطلب خاموش در کانال تلگرام برای اینکار کمک بگیرید.

۶- ایجاد کانال های عمومی

در هنگام ایجاد کانال، حتما نوع کانال خود را عمومی انتخاب کنید زیرا کانال های عمومی در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده می شوند.

آموزش ساخت کانال در تلگرام،Telegram Channel

۷- انتخاب لینک کوتاه

لینک کانال خود را کوتاه و مختصر انتخاب کنید تا کاربران بتوانند آن را به حافظه بسپارند.

۸- استفاده از افزونه وردپرس برای اشتراک اتوماتیک مطالب در کانال تلگرام

Telegram for WP یکی از افزونه هایی است که از طریق آن می توانید وردپرس را به تلگرام خود وصل کنید. از طریق این افزونه می توان اطلاعاتی را از وردپرس وارد تلگرام کرد مانند ثبت نام کاربر، بازیابی رمز توسط کاربر، ثبت شدن کامنتی جدید و …امکان ارسال نوشته ها در کانال تلگرام نیز وجود دارد. حتی اگر کسی از طریق فرم تماس برای شما ایمیلی ارسال می کند شما بر روی تلفن همراه خود، در نرم افزار تلگرام آن را مشاهده خواهید کرد.

telegram-for-wp-ameer

۹- از گذاشتن پست های بلند در کانال جدا پرهیز کنید

در صورتی که حجم متن شما زیاد باشد مخاطب در برخورد اول با دیدن حجم متن بیخیال خواندن می شود. با توجه به اندازه نمایشگر گوشی های مختلف، حداکثر ۵۰ کلمه برای هر پست متنی کفایت می کند.

۱۰-از تصاویر و عکس های زیبا به فراوانی استفاده کنید

مخاطبان شبکه های اجتماعی و ارتباطی به خصوص تلگرام علاقه زیادی به تصویر دارند و به همین خاطر به پست هایی که عکس داشه باشند، بیشتر توجه می کنند.

۱۱- تهیه ویدیوی آموزشی با زیر نویس جهت افزایش ممبر کانال تلگرام به صورت رایگان

اگر مدیر کانال آموزشی هستید که محتوا با عکس به خوبی آموزش داده نمی شود، سعی کنید که فیلم آموزشی مناسب بگذارید و زیر نویس های مناسبی برای فیلم ایجاد کنید. در صورتی که با مشکل عدم ارسال عکس تلگرام و یا لود نشدن عکس و ویدیو مواجه شدید پیشنهاد می کنیم ۷ روش حل مشکل عدم ارسال ، پخش و باز نشدن عکس ، فیلم و.. در تلگرام را مطالعه بفرمایید.

۱۲- ایجاد مسابقات ، تخفیف های ویژه ، بخش درخواستی ها برای اعضای کانال

هرچند وقت یکبار مسابقه و امکانات جالب در کانال خود بگذارید مشهورترین این مسابقه به عنوان مثال مسابقه عکس بچه است که با ارسال عکس فرزند خود می توانید در مسابقه شرکت کنید. یا مسابقه ای که برای صنایع دستی برگزار می شود با ارسال عکس یکی از کارهای خود می توانید در مسابقه شرکت کنید و اگر تعداد بازدید از عکس شما بیشتر از همه باشه شما برنده این مسابقه خواهید بود. اگر شما مدیر یک کانال فروش هستید می توانید هر چند وقت یکبار برای جذب خریداران تخفیف های ویژه قرار دهید ، یا برای کانال موزیک تلگرام یک بخش درخواستی نیز در نظر بگیرید.


خب پس از بررسی روش های اصولی و تقریبا رایگان افزایش اعضای کانال تلگرام بهتر است کمی به روش های سیاه و غیر واقعی نیز بپردازیم ، متاسفانه بعضی افراد سعی می کنند از طریق روش های تقلبی برای کانال خود اعضا جمع کنند.که به این نوع اعضا به اصطلاح ممبر فیک تلگرام می گویند. ممبر فیک فقط تعداد اعضا را بیشتر نشان می دهد و کاری برای نمایش پست ها انجام نمی دهد. بهتر است به فکر این نوع افزایش کانال نباشید. چرا که هم کاربرد زیادی ندارند و هم ممکن است از طرف خود تلگرام هم این کانال ها مسدود شوند و تمامی هزینه هایی که شما برای کانال صرف کردید به هدر رود.

در ادامه ما یکی از این روش های غیر اصولی برای افزایش ممبر فیک تلگرام را بررسی میکنیم اما عواقب این کار به عهده خود شماست و مجددا تاکید میکنیم تا حدد ممکن این روش را بر روی کانال های پرمخاطب خود تست نکنید.

استفاده از ربات تلگرام برای افزایش اعضای فیک کانال تلگرام (پیشنهاد نمیشود)

ربات @tchannelsbot به منظور افزایش اعضای کانال تلگرام add کنید.

دستور Add Review را انتخاب کنید

add

آی دی کانال خود را ارسال کنید مانند @anzalweb

موضوع کانال خود را انتخاب کنید مثلا education

subject

توضیح مختصری در مورد کانال وارد کنید

زبان کانال را انتخاب کنید

language

حال پیغام زیر برای شما نمایش داده می شود

final

برای دیدن کانال خود در سایت http://tchannels.me روی عبارت روبرو عبارت to check channel’s reviews کلیک کنید.

برای امتیاز دهی و بالا آمدن کانال در سایت tchannels روی لینک روبروی in order to get more ratings and … کلیک کنید.

توجه: این ربات از افزایش ممبر فیک استفاده می کند.“فیک” یا Fake معنای تقلبی و جعلی است. کانال های تلگرام براساس تعداد افرادی که در آن عضو هستند دارای اعتبار هستند.


افرادی که جزو فعالان در گروه ها یا کانال های تلگرامی هستند حتما نیاز به یک سری ابزارهای جانبی دارند زیرا تلگرام به تنهایی تمامی امکانات جانبی را در اختیار شما قرار نمیدهد. از این رو ربات هایی برای رفع این نیازها توسط ایرانیان ایجاد گردیده است که قبلا انزل وب بهترین و کاربردی ترین ربات های فارسی تلگرام را به شما معرفی کردیم که پیشنهاد میکنیم حتما از آنها استفاده کنید.

تجربه و نظر شما ؟

اگر روش و ربات های کاربردی و مهم دیگری که برای افزایش تعداد واقعی ممبر کانال تلگرام استفاده می شود که در بالا به آنها اشاره نشده است میشناسید ، پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام ( 2 روش ساده و سریع)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام (۲ روش ساده و سریع)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش 5 روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام
آموزش ۵ روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام

نظرات

  • متین says:

    سلام ممنون از مطلب خوبتون
    من میخوام یه کانال بزنم فقط نمیدونم از کدوم راه ممبر ببرم بالا
    ممبر واقعی بخرم یا سین بخرم بیان عضو بشن لطفا راهنمایی کنید الان دیگه فکر نکنم از روش های رایگان بشه ممبر خوب جذب کرد حتما باید هزینه کنیم

  • محمد says:

    خوب بود 🙂

  • محمد says:

    سلام مدیر چرا ایدی ها رو حذف میکنین؟

  • محمد says:

    سلام وتشکر ویژه از مدیر سایت جهت این آموزش عالی
    آموزش دریافت شماره مجازی و افزایش ممبر با مراجعه به ایدی
    @…
    شروع کسب و کار اینترنتی در عرض ثانیه مراجعه به ایدی
    @….

  • فروغ says:

    سلام..این رباته که تومطالبتون گفتین لینک کانالمو که براش فرستادم کارنمیکنه که..میشه بگین دقیقا چجوری لینکو براش بفرستم؟؟

  • شهلا وکیلی says:

    پوزش از اشتباه تایپی ، ممبر .

صفحات 1 2