۶ روش رفع مشکل نداشتن یا قطع صدا در ویندوز ۱۰ ، ۸.۱ ، ۷ و..

یکی از مشکلات عجیب و آزاردهنده که هر کاربر کامپیوتر ویندوز ممکن است بعد از نصب ویندوز یا آپدیت با آن مواجه شود “مشکل قطع یانداشتن صدا در ویندوز است”. مشکل قطع صدا به این معنا است که سیستم شما هیچ صدایی را از کارت صدا پخش نمی کند . قطع شدن صدا ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که امروز در انزل وب به ۶ روش حل مشکل قطع بودن صدا در ویندوز ۱۰ ، ۸.۱ ، ۸ و ۷ می پردازیم.

۶ راه حل مشکل قطع شدن یا نداشتن خروجی از کارت صدا ویندوز ۱۰ ، ۷ ، ۸ و ۸.۱

How to Resolve No Sound on Windows Computer

علاوه بر مشکلات سخت افزاری سیستم گاهی ممکن است تنظیمات صدا در ویندوز شما دچار مشکل شود. امروز ۶ راه حل متفاوت را به شما معرفی می کنیم که اگر صدای ویندوز شما قطع شده است با استفاده از آنها مشکل قطع صدا در سیستم حل می شود.

راه حل ۱- رفع مشکل قطعی صدا در ویندوز با چک کردن اتصالات

برای این کار مطمن شوید آیکن صدای ویندوزتان مات نیست. آیکن صدای ویندوز کوچک است و کنار آیکن ساعت در سمت راست قرار گرفته است. شما از طریق این آیکون می توانید ببینید که آیا صدای سیستم مات هست یا نه. روی آیکن صدا در سیستم کلیک کنید و سپس دکمه اسپیکر که به صورت pop-up ظاهر می شود را برای خارج شدن از ماتی کلیک کنید.

اگر شما آیکن صدا ندارید یا علامت ضربدر روی آیکون صدا دارید احتمالا درایور صدای شما نصب نیست.

icon-sound

اتصال هدفن یا اسپیکر به کامپیوتر را بررسی کنید و مطمن شوید که اسپیکر یا هدفن کاملا وصل شده است و کابل ها و کانکتورها خراب نیستند.

speaker or headphone connection to the computer

مطمن شوید که اسپیکر شما در پشت کیس کامپیوتر به پورت درستی وصل شده است. پورت سبز عموما برای اسپیکرهای اکسترنال استفاده می شود در حالی که پورت های نارنجی و سیاه برای احاطه صدا و توالی صدا استفاده می شود و پورت صورتی برای میکروفن است.

port

مطمن شوید که اسپیکرها روشن هستند و چک کنید که کنترلرهای ولوم در اسپیکر به اندازه کافی چرخانده شده است به طوری که صدا شنیده شود.

powered and turned on

قبلا در انزل وب نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون را با کابل های HDMI را آموزش دادیم. یک مشکل مشترک کاربران HDMI این است که وقتی کابل HDMI وصل شده است صدا ندارند. یک راه حل ساده جدا کردن و وصل مجدد کابل HDMI است که باید از دستگاه playback device پیش فرض به دستگاه HDMI سوئیچ کند.

cable


راه حل ۲- تنظیمات درست اسپیکرها در ویندوز ۷ و ۸ و ۸.۱ و ۱۰

روی آیکن اسپیکر کلیک راست کنید و playback device را انتخاب کنید. اگر شما چند تا اسپیکر (مانند هدفن ها، اسپیکرها و یک تلویزیون) را وصل کرده باشید، ممکن است خروجی را اشتباه انتخاب کرده باشید. شما می توانید playback device را در این منو انتخاب کنید.

Playback devices

اسپیکری را که می خواهید استفاده کنید در سربرگ playback انتخاب کنید. دستگاه هایی که وصل هستند را Ready (آماده) می گوییم و پورت هایی که هیچ چیزی به آنها وصل نیست را “Not plugged in” می نامیم. دستگاه پیش فرض یک چک مارک سبز خواهد داشت.

اگر شما از طریق HDMI وصل شدید، دستگاه HDMI را از لیست گزینه ها انتخاب کنید.

speakers

روی دکمه set default کلیک کنید. این گزینه دستگاه های انتخاب شده را به عنوان دستگاه های خروجی کامپیوتر شما ست خواهد کرد.

set default

تنظیمات اسپیکر را ریست کنید. برای حل مشکل تنظیمات اسپیکر را ریستور کنید.

Reset your speaker settings

در سربرگ playback اسپیکرهایی که به کامپیوتر وصل کردید را انتخاب کنید

روی دکمه properties کلیک کنید و سپس سربرگ advanced را انتخاب کنید

Restore defaults را انتخاب کنید و دو باره اسپیکر تان را تست کنید.


راه حل ۳- نصب windows updates برای رفع مشکل صدا در ویندوز

مایکروسافت غالبا فایل های بروزرسانی را برای ویندوز منتشر می کند که می تواند مشکلاتی که شما با صدا دارید را حل کند. مطمن شوید که شما بروزرسانی را انجام داده اید که این می تواند به روند عیب یابی شما کمک کند.

منوی start را باز کنید و در کادر جستجو عبارت windows update را تایپ کنید و بعد از یافتن آن را باز کنید.

Windows Updates

اگر هیچ لیست بروزرسانی وجود نداشت روی دکمه check for update کلیک کنید. ویندوز برای بروزرسانی هایی که شما نصب نکردید سرچ می کند.

 available updates

روی لینک  view available updates کلیک کنید. ممکن است چند گزینه برای بروزرسانی وجود داشته باشد پیشنهاد می شود تمام بروزرسانی های موجود را نصب کنید. جعبه ای که در بالای لیست قرار دارد را چک کنید و تمام بروزرسانی های موجود را انتخاب کنید.

View available updates

روی دکمه install updates  کلیک کنید. اگر ویندوز بروزرسانی های جدیدی پیدا کرد، شما می توانید شروع به نصب آنها کنید. برای شروع دانلود و نصب بروزرسانی های موجود روی install updates کلیک کنید. بسته به تعداد بروزرسانی هایی که شما نصب می کنید مدت زمانی طول می کشد تا نصب کامل شود. بعد از نصب شما نیاز به ریبوت کردن سیستم تان دارید.

Install updates

بعد از نصب بروزرسانی ها صدای کامپیوتر را دوباره تست کنید.

Test your sound again


راه حل ۴- رفع مشکل قطع صدا در ویندوز با استفاده از windows troubleshooter

از منوی start کنترل پنل را پیدا کنید. اگر از ویندوز ۱۰ و ۸ استفاده می کنید روی دکمه start کلیک راست کنید و کنترل پنل را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید پست بررسی و راهنمای کامل استفاده از ویندوز ۸ را مطالعه بفرمایید.

Control Panel

روی گزینه find and fix problems یا troubleshooting کلیک کنید.

Find and fix problems" or "Troubleshooting" option

Troubleshoot audio playback را انتخاب کنید. عیب یابی صدا شروع خواهد شد.

Find and fix problems" or "Troubleshooting" option

خروجی که شما می خواهید عیب یابی کنید را انتخاب کنید. عیب یاب خروجی های مختلف موجود در کامپیوتر شما را نمایش خواهد داد. یکی از آنهایی که با آن مشکل دارید را انتخاب کنید و next را انتخاب کنید.

 Choose the output

صبر کنید تا عیب یابی تمام می شود. همه خطاها به طور اتوماتیک حل می شوند و گزارشی به شما نمایش داده خواهد شد

Wait for the troubleshooter to complete


راه حل ۵- حل مشکل پخش و نداشتن صدا با نصب مجدد درایورهای صدا برای ویندوز

Device manager را باز کنید. Device manager یک کاربردی ویندوز است که به شما اجازه می دهد تمام سخت افزارهایی که روی سیستم شما نصب شده است را ببینید و مدیریت کنید. دستگاه هایی که به درستی کار نمی کنند علامت زده شده است. برای باز کردن Device manager دکمه های ویندوز و R را فشار دهید و devmgmt.msc را تایپ و اینتر کنید

 Device Manager

دسته sound ,video and game controllers را باز کنید. روی دستگاه صوتی تان دابل کلیک کنید. ار دستگاه صوتی شما به درستی کارنکند یک آیکن ! یا ? کوچک خواهد داشت.

Sound, video and game controllers

روی سربرگ Driver کلیک کنید و update driver را انتخاب کنید.برای اینکه ویندوز به صورت آنلاین برای درایورهای درست سرچ کند گزنیه search automatically for update driver software را انتخاب کنید. اگر درایورها پیدا شوند به طور اتوماتیک دانلود و نصب می شوند.

updated driver

اگر Device Manager  نام دستگاه را نشان ندهد شما می توانید آی دی سخت افزار دستگاه را برای پیدا کردن مدل و کارخانه استفاده کنید. روی سربرگ Details در پنجره properties دستگاه کلیک کنید. Hardware ids را از لیست کرکره ای انتخاب کنید. روی بالاترین مورد راست کلیک کنید و copy را انتخاب کنید و آن را در جستجوی وب برای پیدا کردن مدل دستگاه صدایتان پیست کنید.

 Determine the sound device's manufacturer and model

صفحه support سازنده را نگاه کنید و مدل دستگاه تان را در باکس جستجو وارد کنید. لیستی از درایور های موجود برای دستگاه نمایش داده می شود که میتوانید آنرا متناسب با نسخه ویندوز خود دانلود کنید.

برخی از سازنده های کارت های صوتی مطرح که میتوانید از سایت آنها درایور مربوط را دانلود و نصب کنید:

Find the correct driver from the manufacturer.

درایور را دانلود کنید. برخی از درایورها با فرمت ZIP و برخی دیگر با فرمت INF هستند. اگر گزینه های متعددی وجود دارد یکی از آنها را برای نسخه ویندوز خود دانلود کنید. در صورتی که فایل فشرده شما خراب است پیشنهاد می کنیم پست چگونه فایل های خراب RAR را تعمیر ، ریکاوری و یا فایل های سالم را از آن جدا کنیم ؟ را مطالعه بفرمایید.

Download the driver

فایلی را که دانلود کردید را اجرا کنید. به طور اتوماتیک درایور برای شما نصب می شود و ممکن است کامپیوتر شما ریستارت شود.

 Run the installer

اگر فرمت درایور به صورت ZIP یا INF باشد شما باید به صورت دستی درایور را از طریق Device Manager  نصب کنید

 Install the driver manually

فایل را از حالت فشرده خارج کنید

Device Manager را باز کنید و روی audio device دو بار کلیک کنید

سربرگ Driver را کلیک کنید و دکمه Update Driver را کلیک کنید.

Browse my computer for driver software را انتخاب کنید و فایل INF را که دانلود کردید و از حالت فشرده خارج کردید را انتخاب کنید و بعد از نصب سیستم را ریبوت کنید.


راه حل ۶- رفع مشکل قطع و غیرفعال شدن صدا ویندوز با ریست مجوز تنظیم قطع بودن صدای کامپیوتر

روی دکمه start کلیک کنید و روی command prompt راست کلیک کنید و run as administrator را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید پست ۱۷ دستور مهم و ضروری Run ویندوز که هر کاربر باید بداند را مطالعه بفرمایید. اگر از ویندوز ۱۰ و ۸ استفاده می کنید روی دکمه start راست کلیک کنید و command prompt را انتخاب کنید

run

net localgroup Administrators /add networkservice را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید.

net localgroup

net localgroup Administrators /add localservice را تایپ کنید و اینتر را فشاردهید

add localservice

در نهایت کامپیوتر را ریستارت کنید و مجددا اگر مشکل شما حل نشده باشد نیاز به نصب مجدد ویندوز دارید ، برای اینکار پست آموزش کامل تصویری و گام به گام نصب ویندوز از روی فلش مموری و آموزش استفاده از ویندوز ۱۰ – بخش اول : نصب و نگاه کلی را به شما پیشنهاد می کنیم.

Reboot

تجربه و پیشنهاد شما ؟

آیا شما راه حل دیگری برای حل مشکل قطع شدن و نداشتن صدا در ویندوز می شناسید؟ تجربه و پیشنهاد خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • ارام says:

    من چرا troubleshooting ندارم؟؟؟

  • متین says:

    درود.ممنون از اطلاعاتتون مشکل من با troubleshooting حل شد

  • آوا says:

    با درود. خیلی ممنونم از اطلاعات خوبتون که تونستم از طریق کنترل پنل و بعد troubleshooting مشکل رو حل کنم .

  • Pouri says:

    من چی آن‌اینستال کردم که صدایِ ویندوزم قطع شده؟

  • حسین says:

    گاهی پیش میاد ویندوز با وجود نصب درایور اصلا اسپیکر رو شناسایی نمی کنه و اون موقعه انجام تمام این مراحل ممکن نیست و بی فایدست. مثل انتخاب اسپیکر بعنوان پیش فرض و …

  • سینا says:

    سلام برای من او درایو صوتی رو نمیاره من توی این مشکل دارم من توی لپتاپ و ویندوز ۱۰ نمیاره لطفا راه نماییم کنیم

  • احمد says:

    سلام برای من گزینه آخرجواب داد ومشکلم حل شد .باتشکر وخدا قوت

  • مهدی says:

    ممنون مشکل من حل شد.
    سپاسگزارم

  • v says:

    عالی – بعد نصب گرافیک جدید صدا قطع شد و علت انتخاب پیش فرض بود که گرافیک مانیتور رو فعال کرده بود

  • مجنون says:

    سپاس گزارم

  • Shiasi says:

    خدا خیرتون بده.
    مشکل صدا سریع حل شد.
    عااالی

  • محمد says:

    سلام وعرض احترام
    مشکل من حل شد.
    سپاس و تشکر فراوان

  • اعظم says:

    سلام
    خیلی عالی بود
    مشکلم حل شد
    خیر دو دنیا رو ببینید

  • محمدامین says:

    سلام بهترین روش، نصب دوباره ویندوز هست,چون ممکنه هیچکدوم از این راه ها جواب گو نباشه
    من خودم شخصا همشونو امتحان کردم ولی هیچی صدا درست نشد
    بهترین و بهترین کار اینه که شما ۳۰ دقیقه وقت بزاری تا ویندوزت از اول نصب بشه
    برای این کار در کادر Type here to search ویندوز
    عبارت Reset this PC رو بزنید
    و بعد رو کزینه Run advanced startup یعنی گزینه دومی کلیک کنید یچیزی تو همین مایه هاست

    بعد از اون نام کاربری شما رو می خواد،انتخاب کنید

    پسوورد اگه دارید بزنید و بعد از اون با کیس یا لپتاپ کاری نداشته باشید،بعد از ۳۰ دقیقه یا ۱ ساعت,ویندوز صحیح و سالم جلوتون هست

    • mohammad says:

      با این روش برنامه هایی که نصب کردیم و اطلاعاتی که تو درایو ویندوز هست پاک نمیشه؟

  • مهدی says:

    سلام من لپتابم چند روزیه صدا نداره ایکون صداش غیر فعاله و بلندگو ها وهدفون ها در playback نمایش داده نمیشود و درایور هاهم حذف ونصب کردم ویندوز عوض کردم ولی بازم اوکی نشد میشه راهنمایی کنید

  • Mohseni says:

    عالیه مشکلم حل شد احسنت

  • ابوالفضل says:

    عالی مشکل از اتصالاتم بود ولی نگاه نکرده بودم

  • ناشناس says:

    عالی عالی فکر کردم کامپیوترم خراب شده ولی نه ممنون از سایت تون♥️♥️♥️♥️♥️♦️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

  • حسن says:

    سلام . ممنون از راهنمایی شما . مشکلم حل شد .

  • فرهاد says:

    خیلی مفید بود. مشکلم حل شد. سپاسگزارم.

  • بهناز says:

    سایتتون عاالللیه با راهنمایی سایت مشکلم حل شد مرسییییی

    • Erfan says:

      من صدا قسمت فیش صدا کامپیوترم خرابه و با usb بلندگو رو وصل میکردم ولی چند وقته خود یو اس بی رو میخونه ولی بلندگو رو نمیخونه
      باید چی کارش کنم ؟

  • بهروز says:

    سلا خسته نباشید مه همه اینا رو امتحان کردم ولی درست نشد احتمال داره کارت صوتی کامپیتر بسوزه

  • aAe says:

    سلام وقت بخیر
    من حدود ۳ روز پیش مشکل صدا داشتم با ارور no audio output device is installed
    مجبور شدم برای حل مشکل از ریستور پوینت استفاده کنم و مشکل حل شد و کلا تصمیم گرفتم اکانت اصلی که روی ویندوز داشتم رو پاک کنم. الان امروز امدم یکی از گیم هام رو روی high performance بزارم از تنظیمات کارت گرافیک و مجبور شدم سیستم رو ریست کنم . روشن که شد دیدم این ارور لعنتی باز پیداش شد . هر روشی هم که بگین رفتم از حذف و نصب و اپدیت درایور تا repair ویندوز و هزارتا راحل دیگه که کارساز نبود . این ارور هم مثل بختک افتاده ول کنم نیست ریستور پوینت هم ندارم برگردونم تنظیمات رو چون اکانت قبلی ویندوز رو پاک کردم . اطلاعات روی سیستم هم برگردوندنشون برام طولانی و سخته اگه بخوام ریکاوری کامل انجام بدم . بی زحمت راهنمایی کنید ممنون میشم .

  • حمید رضا says:

    عالی دستتون درد نکنه برای من که درست شد مرسی

  • پویا says:

    فوق العاده هستین دمتون گرم …
    یه هفته مشکلم حل نمیشد با کمک شما حل شد …
    مشتی هستین❤️❤️❤️

صفحات 1 5 6 7