13 روش رفع مشکل ارسال و آپلود نشدن فیلم ، ویدیو و عکس در اینستاگرام

۱۶ روش رفع مشکل ارسال و آپلود نشدن فیلم ، ویدیو و عکس در اینستاگرام

Instagram برنامه محبوب و بی نظیر اشتراک گذاری عکس و ویدیو می باشد که دارای تنظیمات و افکت های جالب برای اینکار است، همچنین میتوانید به صورت خصوصی به دوستان خود پیام ارسال کنید، عکس های قرار داده شده را لایک کنید  ، فیلم و ویدیو های خود را تا ۱ دقیقه آپلود کنید و.. . حال گاهی اوقات اتفاق می افتد که ما نمی توانیم عکس، فیلم و یا ویدیو را در اینستاگرام آپلود کنیم یا به عبارت دیگر امکان پست گذاشتن در اینستاگرام را نداریم! امروز در انزل وب به رفع مشکل آپلود نشدن فیلم، ویدیو و عکس در اینستاگرام می پردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

۱۶ روش حل مشکل آپلود و گذاشتن عکس و ویدیو در اینستاگرام

How to Fix Instagram Uploading Photo and Video Issue on iPhone and android

واژه اینستاگرام ترکیبی از دو واژه Instant Camera و Telegram به معنی پیام رسانی فوری از طریق عکس و دوربین است. نسخه نخستین اینستاگرام در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. این سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسید. با چنین تعداد قابل توجهی از کاربران، توسعه دهندگان سعی در حفظ و بهبود خدمات نرم افزار اینستاگرام دارند. این فرایند بهبود ممکن است بر برنامه تاثیر بگذارد.

همانند مواردی در ۷ روش حل مشکل عدم ارسال ، پخش و باز نشدن عکس ، فیلم و.. در تلگرام که در اشاره کردیم شاید در هنگام آپلود عکس، فیلم و ویدیو در instagram نیز مشکل آپلود نشدن و نمایش پیغام  video wasn’t posted یا photo wasn’t posted اینستاگرام را تجربه کرده باشید. برای حل مشکل آپلود نشدن فیلم، ویدیو و عکس در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید اما قبل از شروع حتما نکات زیر را تست کنید :

  • یک ویدیو و عکس دیگر برای اطمینان از خراب نبودن فایل مد نظر شما برای آپلود و ارسال در اینستاگرام تست کنید
  • از یک کانکشن اینترنت دیگر برای ارسال و آپلود نیز مساله را امتحان کنید
  • در صورت امکان اکانت خود را بر روی اینستاگرام یک گوشی دیگر باز و برای آپلود فیلم و عکس اقدام کنید
  • به طور موقت اکانت دیگری بسازید و آپلود ویدیو و عکس را در آن نیز تست کنید

۱- حل مشکل آپلود نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام با اینترنت قوی تر

ابتدا اطمینان حاصل کنید که گوشی اندروید یا آیفون شما به یک منبع اینترنت قوی متصل است، شاید چون سیگنال اینترنت شما ضعیف است عکسها، فیلم ها و یا ویدیوی شما در اینستاگرام آپلود نمی شود. اگر از داده تلفن همراه خود استفاده می کنید، مطمن شوید که هنوز اشتراک اینترنت داده تلفن همراه را دارید. در صورتی که افراد دیگری از اینترنت گوشی شما استفاده می کنند اینترنت آنها را قطع کنید و دوباره برای ارسال عکس، فیلم، ویدیو در اینستاگرام تلاش کنید. ما قبلا نحوه استفاده همزمان وای فای و اینترنت گوشی برای افزایش سرعت اینترنت اندروید و  نحوه محدود کردن سرعت و حجم اینترنت وایرلس مهمان را به صورت کامل در انزل وب آموزش دادیم که در آنجا نیز یک برنامه اندروید برای محدود کردن و قطع کردن اینترنت دیگران را نیز به شما معرفی کردیم.

حل مشکل آپلود نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام با اینترنت قوی تر

۲- قطع اینترنت سایر برنامه ها برای حل مشکل ارسال نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

می توانید به سادگی دسترسی برنامه های نصب شده را به دیتای موبایل خود و یا هرگونه اتصالی که به واسطه ی آن، حجم اینترنت شما مصرف میشود، را محدود کنید. جهت محدودیت درسترسی برنامه های نصب شده به دیتای موبایتان پیشنهاد می کنیم پست محدودیت،کنترل و جلوگیری دسترسی به اینترنت برنامه های اندروید بدون نیاز به روت را مطالعه بفرمایید.

۳- تنظیم مجدد APN برای رفع مشکل آپلود ویدیو و عکس گذاشتن در اینستاگرام

عمده ترین دلیل ارسال نشدن عکس، فیلم و ویدیو در اینستاگرام بهم خوردن تنظمیات پیشفرض Access Point Names در گوشی میباشد این اتفاق بیشتر در گوشی های اندرویدی و در هنگام استفاده از شبکه های موبایل نظیر ۲g ، ۳g و ۴g رخ میدهد و روش حل این موضوع بسیار ساده است ، باید APN تعریف شده فعلی را حذف کنید و مجددا APN را برای گوشی خود تنظیم کنید. نحوه حذف APN و تنظیم مجدد APN را قبلا در پست حل مشکل باز نشدن سایت ها در گوشی با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل کاملا توضیح داده ایم.

تنظیم مجدد APN برای رفع مشکل آپلود ویدیو و عکس گذاشتن در اینستاگرام

۴- پاک کردن کش و دیتا اینستاگرام جهت حل آپلود نشدن ویدیو و ارسال عکس در اینستاگرام

گاهی وقتها دلیل آپلود نشدن فیلم  و عکس در اینستاگرام  میتوانید پر شدن حافظه کش و دیتا برنامه مربوطه باشد ، برای پاک کردن کش از تنظیمات گوشی به بخش Apps بروید و برنامه اینستاگرام را پیدا کنید. ولی با این کار اطلاعات Sign In و تنظیمات شما نیز پاک می‌شوند و لازم است آنها را دوباره وارد کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً ابتدا حجم اطلاعات اپ را بررسی کنید و تنها در صورت اشغال فضای زیاد آن را پاک کنید.

پاک کردن کش و دیتا اینستاگرام جهت حل آپلود نشدن ویدیو و ارسال عکس در اینستاگرام

روی اینستاگرام تپ کنید ، سپس برای پاک کردن حافظه پنهان و دیتا روی clear cache و clear data تپ کنید.

پاک کردن کش و دیتا اینستاگرام جهت حل آپلود نشدن ویدیو و ارسال عکس در اینستاگرام

۵- رفع مشکل آپلود ویدیو در اینستاگرام با کاهش حجم و زمان ویدیو

در هنگام بروز مشکل آپلود فیلم یک دقیقه ای در اینستاگرام مطمئن شوید که اندازه فایل ویدیو ۶۰ ثانیه و یا کمتر است. می توانید زمان ویدیو خود را توسط آپ هایی مثل VidTrim به زیر ۱ دقیقه کاهش دهید و یا اینکه در چند پارت و در قالب یک آلبوم انتشار دهید ، قبلا نرم افزار های کم کردن حجم ویدیو را در پست آموزش و معرفی بهترین نرم افزار های کم کردن حجم ویدیو بدون افت کیفیت توضیح دادیم.

۶- حل مشکل ارسال نشدن فیلم در اینستاگرام با انتخاب کدک ، فرمت ویدیویی مناسب

یکی دیگر از علت آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام نامناسب بود فریم ریت ، کدک و.. فیلم مد نظر شماست ، با استفاده از ۶ نرم افزار را برای ویرایش ویدیو در اندروید که قبلا معرفی کردیم سعی کنید رزولوشن و دیگر تنظیمات فیلم را مناسب برای اشتراک گذاری در اینستاگرام کنید. سعی کنید ویدیو شما تنظیمات زیر را داشته باشد:

کدک تصویر
– Video codec: H.264 codec / MP4
کدک صدا
– Audio codec: AAC audio codec at 44.1 kHz mono
حداکثر عرض ویدیو
– Size: maximum width 1080 pixels any height
فریم ریت ویدیو
– Frame rate: 29.96 frames per second
بیت ریت ویدیو
– Video bit rate: 3,500 kbps video bit rate
طول ویدیو از لحاظ زمانی
– Video length: 3 to 60 seconds
نسبت تصویر
–Apsect ratio: 16:9 or 1:1

۷- آپدیت برنامه جهت رفع مشکل گذاشتن فیلم و عکس در اینستاگرام

آپدیت و نصب مجدد برنامه را امتحان کنید. هر چند که نصب مجدد برنامه دقیقا مثل ریست کردن آن است و اطلاعات قبلی را از بین می برد اما در اغلب موارد مشکل برطرف می شود.

۸- عکس ، فیلم و ویدیو در اینستاگرام ارسال و آپلود نمی شود؟ گوشی را ریست کنید

اگر راه حل قبل یعنی پاک کردن کش و دیتا کارآمد نبود لازم است گوشی را ریست کنید. دقت کنید ریست کردن گوشی تمام تنظیمات و شخصی سازی هایی که تا کنون انجام داده اید را از بین می برد. بنابراین پیش از استفاده از این روش حتما با روش های بک آپ گیری از اندروید از برنامه ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

ریست کردن تنظیمات دستگاه اندروید

۹- حل مشکل مشکل گذاشتن عکس و ویدئو در اینستاگرام با بروزرسانی تاریخ و ساعت

یکی از روش هایی که در برخی اوقات ممکن است به طور کامل به مشکل آپلود نشدن عکس ، ویدیو و فیلم در اینستاگرام کمک کند بروزرسانی تاریخ گوشی اندروید میباشد ، اگرچه این روش همیشه کارآمد نخواهد بود. در تنظیمات Settings به قسمتDate & Time سیستم عامل گوشی بروید و گزینه Automatic date & time را روشن کنید تا تاریخ و ساعت گوشی شما به صورت خودکار با اینترنت همگام و بروز شود.

آپدیت کردن تاریخ و ساعت گوشی اندروید

۱۰- اطمینان از خالی بودن فضای گوشی جهت ارسال عکس، ویدیو، فیلم در اینستاگرام

مطمئن شوید که فضای داخلی حافظه گوشی شما خالی است و محل ویدیو و عکس و فیلم را بر روی حافظه داخلی دستگاه قرار دهید. در صورتی که فضای گوشی شما پر است، برنامه های غیر ضروری را حذف کنید و یا فایل های خود را به سیستم یا حافظه SD انتقال دهید و یا حافظه گوشی خود را ارتقا دهید. قبلا نیز ۵ روش افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت را به صورت کامل آموزش دادیم.

۱۱- چرا فیلم و عکس در اینستا آپلود نمیشود؟ اکانت شما مسدود است!

کاربران گاهی اوقات دچار مشکللاتی نظیر پخش نشدن فیلم در اینستاگرام ، لود نشدن عکس در اینستاگرام یا باز نشدن اینستاگرام با اینترنت گوشی و وای فای میشوند که در اکثر این مواقع احتمالا اکانت پابلیک شما مسدود شده است و باید از برنامه های تغییر دهنده آی پی برا باز کردن و آپلود عکس و ویدیو استفاده کنید. توجه کنید در صورتی که خود اینستاگرام اکانت شما را مسدود کرده باشد ایمیلی مبتنی بر مسدود سازی و عدم و ورود به اکانت برای شما ارسال میشود که باید از طریق بخش پشتیبانی اقدام به حل موضوع کنید.

۱۲- حل مشکل آپلود نشدن عکس در اینستاگرام از طریق مرورگر

برای اینکه مطمن شوید که مشکل از اکانت نیست، همانطور که قبلا در پست چگونه با مرورگر کروم ، فایرفاکس و.. کامپیوتر در اینستاگرام عکس آپلود کنیم ؟ آموزش دادیم، ویدیو، فیلم و یا عکس را از طریق کامپیوتر در اینستاگرام ارسال کنید.

حل مشکل آپلود نشدن عکس در اینستاگرام از طریق مرورگر

۱۳- ارسال گزارش برای رفع مشکل آپلود نشدن عکس و فیلم در اینستاگرام

در صورتی که مشکل رفع نشد احتمالا اکانت شما دچار مشکلات فنی است باید وارد بخش Option اکانت اینستاگرام خود شوید.

سپس بر روی گزینه  report a problem کلیکد کنید.

ارسال گزارش برای رفع مشکل آپلود نشدن عکس و فیلم در اینستاگرام

بخش مورد نظر (عکس یا ویدیو) را انتخاب و مشکل خود را برای اینستاگرام شرح و ارسال کنید تا آنها موضوع را بررسی کنند.

ارسال گزارش برای رفع مشکل آپلود نشدن عکس و فیلم در اینستاگرام

۱۴ – بررسی مجوز دسترسی اینستاگرام جهت رفع مشکل آپلود عکس و ویدئو در اینستاگرام

در بخش Permissions اندروید مجوز دسترسی اینستاگرام را مجددا چک کنید. برای اینکار از تنظیمات گوشی وارد بخش Permissions  شوید

بررسی مجوز دسترسی اینستاگرام جهت رفع مشکل آپلود عکس و ویدئو در اینستاگرام

سپس مجوزهای بخش دوربین و.. اینستاگرام را چک کنید و از فعال بودن آنها نیز مطمئن شوید.

بررسی مجوز دسترسی اینستاگرام جهت رفع مشکل آپلود عکس و ویدئو در اینستاگرام

۱۵- حل مشکل آپلود فیلم و ارسال نشدن عکس در اینستاگرام با استفاده از نسخه قدیمی

در نهایت برای حل مشکل آپلود ویدئو و عکس در اینستاگرام پیشنهاد میکنیم از نسخه های قدیمی تر اینستاگرام مثل نسخه ۸ تا ۸.۵ آپلود ویدیو و عکس را امتحان کنید ، در صورت لزوم میتوانید از یک نسخه قدیمی برای آپلود عکس و ویدیو و یک نسخه جدید برای استفاده از سایر امکانات اینستاگرام استفاده کنید ، قبلا یک روش اینکار را پست نصب همزمان دو یا چند برنامه اندروید آموزش دادیم.

۱۶- رفع مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام با اضافه کردن عکس

بسیاری از کاربران در نظرات این پست روش جالبی را معرفی کردند که به طور عجبیبی در بعضی به حل مشکل ارسال ویدیو در اینستاگرام کمک میکند ، در این روش علاوه بر ویدیو در هنگام آپلود کردن شما باید یک عکس نیز برای ارسال انتخاب کنید و مجددا برای آپلود تلاش کنید ، به احتمال زیاد در تلاش مجدد عکس و ویدیو با هم آپلود میشوند که میتوانید بعدا عکس مورد نظر را از صفحه شخصی خود پاک کنید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما برای مشکل video wasn’t posted و حل مشکل ارسال نشدن عکس ، تصویر و فیلم در اینستاگرام از چه روشی استفاده می کنید؟ نظرات و تجربییات خود را با ما از طریق بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش 5 روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۵ روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام

نظرات

  • محمد says:

    من با این مشگل مواجه شدم اینستاگرامم را پاک کردم مجددا نصب کردم مشکل گیر کردن ارسال حل شد

  • نیما says:

    عالی بود ، با حذف دیتا درست شد

  • تینا says:

    سلام از منم همین مشکل رو داره اگر درست شده ،ممکنه من رو هم راهنمایی کنید 🙏🙏

  • نازی says:

    من چند تا پیج رو گوشیم دارم. رو همه پست و استوری میذارم
    مشکل از گوشیم نیست
    اما یکی از پیجام قفل شده، نه پست آپلود میشه نه استوری
    چهار روز شده 😕

  • Amin says:

    سلام و درود
    جهت آپلود کردن عکس در آیدی اینستا با گوشی خودم نمیتوانم انجام بدم اما ایدی رو روی یک گوشی دیگه که باز میکنم انجام میشه، حافظه گوشیم ٨ گیگ فضای خالی داره و تاریخش روی اتوماتیک هست و حافظه کش اینستا در حد ۶٠ مگ اما با گوشیم انجام نمیشه، به نظر شما مشکل کجاست؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

  • مارال says:

    سلام.من یه ویدئو فشرده شده mp4 رو میخوام توی اینستا به اشتراک بزارم .قسمت ویدئوهای کوتاه نمیشه میگه حجمش زیاده قسمت آی جی تی‌وی میگه حجمش کمه چیکار باید بکنم.ممنون میشم راهنمایی کنید

  • رضا says:

    دوستانی که توسط اپلیکیشن نمیتونن در گوشی خودشون تصویر و یا ویدیو به صورت پست و یا دایرکت ارسال کنن، تنها راه فعلا نصب کروم یا موزیلا روی گوشی و سپس ورود به اینستا از طریق این دو مرورگر و ارسال تصویر و …. هستش.
    ریست فکتوری، آپدیت، دانگرید و خالی کردن کش و … مشکل را حل نمیکنه.

  • ali says:

    از من بازم نشد یه راه بگین

    • Saha says:

      یکی کمکم کنه
      یکی از پیج هام که کاری هست نمیتونم جدیدا ۳ تا کلیپ در یک پست آپلود کنم به محض مارک ویدیو ها و رفتن به مرحله تایید صفحه سفید میشه و در همون حالت باقی مبمونه ولی اکانت دیگم سوییچ میکنم مشکلی نداره برنانه رو پلک کردم از اول نصب کردم هرکاری کردم نمیشه

  • اصلانی says:

    زمانی که گیف اضافه میکنم به استوری ، اپلود نمیشه

  • فرشته says:

    سلام
    من دو تا پیج دارم و توی پیج اولم میتونم پست بزارم ولی توی پیج دوم نمیشه
    امروز حدود پنجاه پست گذاشتم ولی بعدش دیگه نشد . مشکل از کجاست

  • علی says:

    سلام کلیپ هایی که میسازمو فالورام نمیتونن استوری کنن میشه کمکم کنین؟

  • عمادی says:

    سلام من همه این کارهایی که گفتید رو انجام دادم و از سایت های دیگر هم هر چیز پیدا کردم انجام دادم ولی بازم درست نمیشه

  • کمیل says:

    سلام . من همه این روش ها بعلاوه چند روش دگیر تا ایجاد صفحه جدید ، حذف کامل صفحه قبلی ، ایجاد ایمیل جدید ، تغییر شماره و … اما بازهم عکس و فایل ارسال نمی شود

    • فرشته says:

      سلام
      من دو تا پیج دارم و توی پیج اولم میتونم پست بزارم ولی توی پیج دوم نمیشه
      امروز حدود پنجاه پست گذاشتم ولی بعدش دیگه نشد . مشکل از کجاست

    • Amir says:

      مال منم

  • Sh says:

    سلام من با گوشی خودم استوری و پست چندوقته نمیتونم بذارم ولی با گوشی دیگه وارد پیجم بشم میشه! با اینکه گوشیمو فلش کردم بازم همونطوریه باید چکار کنم؟

  • Sina.z says:

    من تمام ۱۶ روشی که تو سایت اومده امتحان کردم و بازم مشگل حل نشد که نشد.
    یک هفته میشه بدجور رفته رو اعصابم

    • محمد says:

      من که بعد از بروزرسانی سال پیش اصلا پست نزاشتم
      نمیتونم بزارم
      حتی نمیتونم تو پیام ها عکس بفرستم

  • ایمان says:

    سلام. من همه دسترسی دارم. فقط نمیتونم پست بزارم و نمیتونم استواری بزارم. ریست فکتوری هم کردم اما باز تغییر نکرده

    • شیما says:

      منم دقیقا مشکل شمارو دارم

      • Ali says:

        سلام
        من مشکلم مثل دونفر از دوستان هست نه پست میتونم بذارم و نه استوری فقط میتونم نظر بدم در این حد
        ریست هم انجام دادم اما باز مشکل حل نشده
        راهنمایی کنید ممنون میشم

  • شکیبا says:

    سلام
    ببخشید یه سوال داشتم
    من ایفون دارم
    میخوام پست یا استوری بذارم تو اینستا میپره از برنامه بیرون
    ولی وقتی با اینترنت گوشی این کارو میکنم درست میشه
    روی گوشیای دیگه هم امتحان کردم
    ولی درسته
    میشه کمکم کنید؟!

    • حسین says:

      سلام من میخام پست بزارم میزنه عملکرد مسدود شده است. دو تا گزینه هم زیرش میره یکی به ما اطلاع دهید و یکی تایید
      چیکار کنم درس شه؟؟
      ممنون

      • fatemeh says:

        سلام من وقتی میخوام تو اینستا پست بذارم بعد از انتخاب عکس یا فیلم مورد نظر وقتی فلش بالا را میزنم به گزینه بعدی نمیرود و در حالت processing میماند اصلا به مرحله بعدی که میخوام کپشن بنوسیم نمیره مشکل چیه

    • ساناز says:

      سلام وقت شمابخیر
      منم همین مشکلات برای اینستگرام دارم ولی هرکاری کردم درست نشده

    • مهسا says:

      سلام
      تمام این روش ها چرت و الکی
      من تقریبن ده روزه که نه میتوانم استوری بذارم نه پست
      کلن شکل ظاهری اینست تغییر کرده

      • مریم says:

        سلام من الان ۶ماه نمیتونم پست بذارم تمام این کار کردم اگر امکان داره دوباره کمک کنید

    • امیر says:

      تبریک میگم. مزخرف ترین مطالب رو گذاشتی هیچ کدومش نه کار ساز بود و نه با همه گوشی ها سازگار بود. اصلا بعضی جا ها همچین روش هایی نیست.

      • رضا says:

        دوستانی که توسط اپلیکیشن نمیتونن در گوشی خودشون تصویر و یا ویدیو به صورت پست و یا دایرکت ارسال کنن، تنها راه فعلا نصب کروم یا موزیلا روی گوشی و سپس ورود به اینستا از طریق این دو مرورگر و ارسال تصویر و …. هستش.
        ریست فکتوری، آپدیت، دانگرید و خالی کردن کش و … مشکل را حل نمیکنه.

        • محمد says:

          سلام خدمت شما من حدود یه ساله که اصن نه عکس و فیلم میتونم پست کنم ونه میتونم استوری بذارم هیچ توی پیجم بعد روی تبلیغات هم میزنم باز نمیشه برام خواستم بپرسم علتش چیه میشه راهنماییم کنید مرسی

صفحات 1 3 4 5