۳۵ کار ضروری که قبل از ترک خانه و رفتن به مسافرت باید انجام دهید

برای داشتن یک سفر خاطره انگیز و بی دغدغه ، نیاز است که اقداماتی را قبل از سفر انجام دهیم و جوانب را برنامه ریزی کنیم. برای رفتن به تعطیلات و یا مسافرت های کاری یک سری کارها هست که باید قبل از اینکه خانه را ترک کنیم انجام دهیم اما اغلب ما این کارها را نادیده می گیریم. امروز در انزل وب ما یک لیست از کارهایی را که باید قبل از ترک خانه انجام دهید تهیه کرده ایم که می تواند استرس شما را برای شروع یک مسافرت خوب کم کند.

در هنگام ترک خانه و رفتن به سفر چه کارهای مهمی را باید انجام دهیم؟

۳۵ Things To Do Before You Leave Home

قبلا در انزل وب در مورد ترفندهای کاربردی قبل از سفر صحبت کردیم، اگر شما هم اهل مسافرت های تفریحی هستید یا این که به دلیل شرایط کاری خود لازم است مرتبا سفر کنید مسلما داشتن یک چک لیست از کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهید برای تان کاربردی خواهد بود. در ادامه ۳۵ نکته دیگر را به صورت لیست وار بیان می کنیم که قبل از سفر باید آنها را انجام دهید.

suitcase-on-a-globe-getting-ready-to-travel

لیست کارهایی که باید قبل از سفر انجام دهید

۱- قبل از ترک خانه به وسیله دوربین دیجیتال و یا دوربین تلفن همراه از پاسپورت، برچسب روی بطری های دارو و یا هر چیزی که فکر میکنید لازم باشد عکس بگیرید.

۲- یک کپی از پاسپورت ، شناسنامه و کارت ملی خود تهیه کنید به این ترتیب اگر به دلایلی مدارک خود را در جایی جا گذاشته باشید می توانید از کپی آن استفاده کنید.

۳- پاسخ خودکار به ایمیل ها را فعال کنید با این کار سریع به ایمیل های شما پاسخ داده می شود و تعداد ایمیل های دریافتی را کاهش می دهد. در صورت لزوم می توانید ایمیل خود را به حالت تعلیق درآورید.

۴- شماره تلفن شرکت هواپیمایی ، اتوبوس رانی یا ایستگاه قطار خود را در شماره گیری سریع تلفن همراه خود قرار دهید.

travel

۵- به شرکت کارت اعتباری خود اعلام کنید که قصد دارید از کشور خارج شوید

۶- تمام اشتراکات روزنامه های خود را متوقف کنید.

۷- در هنگام ترک خانه نگاهی به خانه بیاندازید.

۸- اگر چمن دارید و برای مدت طولان از خانه دور هستید ترتیبی دهید که کسی آن ها را کوتاه کند.

۹- اگر شما یک کلید یدکی را در جایی خارج از خانه مخفی کرده اید ممکن است بخواهید آن را بردارید.

۱۰- اگر پنجره هایی دارید که مردم می توانند داخل خانه را ببیند پرده را بکشید.

۱۱- اگر در یک منطقه زندگی می کنید که سرقت یک نگرانی واقعی است به تایمرها نگاه کنید تا چراغ را یک یا دوبار در شب روشن کند و در طول روز خاموش کند.

۱۲- برخی از مراحل را برای صرفه جویی در انرژی و پول بررسی کنید.

۱۳- در نظر بگیرید که تمام آب ها بسته اند آب دستگاه های شستشو، ماشین ظرف شویی، یخ ساز و توالت و … را ببندید.

۱۴- تسترها، کامپیوترها ، تلوزیون و سایر وسایل برقی که به کارکرد دائم آنها نیاز نیست از برق بکشید.

۱۵- چیزهایی را در در طول سفر لازم ندارید را از چمدان خود بردارید. برای اینکه این کار برای شما راحت شود قبل از سفر خود لیستی از وسایلی که در هنگام سفر احتیاج پیدا می کنید را تهیه کنید.

Travel-necessary-equipment

۱۶- تمام صورت حساب های ماهانه مثل پول برق ، تلفن و.. آنلاین استعلام و در صورت بدهی حتما آنها را پرداخت کنید.

۱۷- غذاهایی که ممکن است در نبود شما خراب شود را به کسی بدهید و یا چند هته قبل از شروع مسافرت شروع به خوردن آنها کنید و یا می توانید برخی از آنها را برای میان وعده هایتان در طول سفر استفاده کنید.

۱۸- مطمن شوید که هیچ لباسی در لباس شویی و یا خشک کن نیست.

۱۹- مطمن شوید که هیچ ظرفی در ماشین ظرفشویی نیست.

۲۰- سیستم آبیاری گیاهان را چک کنید و یا اینکه به دوست یا همسایگان بسپارید که به گل های شما آب دهد.

۲۱- آشغال ها را بیرون بگذارید.

۲۲- به کسی بسپارید که از حیوانات خانگی شما مراقبت کنند.

dog

۲۳- اگر ماشین خود را در پارکینگ فرودگاه گذاشتید، دقیقا همان جایی که شما ماشین را ترک کرده اید، را یادداشت کنید تا بتوانید آن را پیدا کنید.

۲۴- اطمینان حاصل کنید که درصورت نیاز، افرادی مانند خانواده یا دوستانتان می توانند با شما ارتباط برقرار کنند. برای اینکار می توانید با این اشخاص تماس بگیرید و نحوه ارتباط برقرار کردن با خودتان را برایشان توضیح دهید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما را ذخیره کرده اند.

۲۵- برای ایجاد نشدن بوی نامطبوع در کابینت ها را باز نگه دارید.

۲۶- آبگرمکن و بخاری و… خود را خاموش کنید.

۲۷- آب lمخزن توالت را بررسی کنید.اضافه کردن یک دوم فنجان کلر به کاسه توالت می تواند از ایستادن آب جلوگیری کند.

۲۸- اگر شما در یک مجتمع مسکونی زندگی می کنید صدای زنگ تلفن را قطع کنید که مزاحم دیگران شود و این صدای زنگ تلفن می تواند بیان کند که کسی خانه نیست.

۲۹- از دوربین های با تکنولوژی پیشرفته با دید در شب استفاده کنید که از طریق گوشی هوشمند قابل کنترل هستند. تعداد برنامه کاربردی وجود دارد که از طریق آنها می توانید بر خانه خود نظارت کنید. با برنامه Presence شما می توانید آی پد یا آیفون قدیمی خود را به یک دوربین امنیتی تبدیل کنید . به صورت زنده بر خانه خود نظارت کنید. اگر حرکتی صورت گرفت برنامه شما را مطلع می کند. برنامه iCam هم همین کار را انجام می دهد اما از وب کم کامپیوتر استفاده می کند. قبلا به صورت کامل آموزش تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته و سیستم امنیتی توضیح داده ایم.

۳۰- تمام کارت های حافظه دوربین خود را پاک و فرمت کنید و اطلاعات به هارد اکسترنال یا فلش خود منتقل کنید.

۳۱- تمام عکس ها و اطلاعاتی که خصوصی هستند را از روی گوشی خود حذف کنید و یا آنها را به سیستمی که در منزل دارید انتقال دهید. زمانی که افراد به مسافرت می روند ، تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاری شور و هیجان خود با فالوور ها و دوستان خود دارند و تصاویر متعددی حین سفر منتشر می کنند. دقت داشته باشید که بهتر است این کار را بعد از اتمام سفر خود انجام دهید و زمانی که سفر هستید ، دیگران را از خالی بودن منزل خود آگاه نکنید تا احیانا سرقت از منزل در نبود شما ، اتفاق نیفتد. این یکی از مواردی است که در هنگام سفر هرگز نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۳۲- دوربین، لپ تاپ، تلفن پاور بانک و تمام باتری های یدکی خود را شارژ کنید.

۳۳- به اندازه کافی دریافت پول نقد از دستگاه خود پرداز دریافت کنید.

-Things-To-Do-Before-Traveling-montenegro

۳۴- تلفن خانه را به تلفن همراه خود دایورت کنید.

۳۵- دزدگیر خانه را چک کنید و از درست کار کردن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر به صورت هوایی سفر می کنید مسلما در طول سفر و در هواپیما امکان دسترسی به اینترنت به دلایل امنیتی وجود ندارد؛ از طرفی هم اتصال به وای فای رایگان حق هر مسافر به ویژه در فرودگاه ها می باشد. اما متاسفانه شبکه وای فای اغلب فرودگاه ها ایمن است و دسترسی به آن منوط به وارد کردن پسورد است و بنابراین اغلب مسافران از خیر استفاده از وای فای رایگان در فروگاه می گذرند برای حل این مشکل پیشنهاد می کنیم پست قبلی انزل وب که در مورد پسورد وای فای فرودگاه های سراسر جهان را بر روی نقشه ببینید است را مطالعه بفرمایید.

در صورتی که در حین سفر وسایلی مانند کیف، فلش و … خود را گم کرده اید برای پیدا کردن اشیا گمشده مثل کلید ، فلش و.. از این روش ها کمک بگیرید.

نظر و تجربه شما ؟

اگر موردی به ذهنتان می رسد اما در لیست کارهایی که قبل از مسافرت باید انجام دهیم نیست، آن را در بخش نظرات و پیشنهادات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری ساخت منقل سفری
آموزش تصویری ساخت منقل سفری
نصب و بستن چادر مسافرتی
آموزش تصویری مرحله به مرحله نصب و بستن چادر مسافرتی
۱۴ ترفند فوق العاده کاربردی برای قبل از سفر

نظرات