جلوگیری از ریموت دسکتاپ شدن کامپیوتر و لپ تاپ

۵ روش آسان برای جلوگیری از ریموت دسکتاپ شدن کامپیوتر و لپ تاپ شما

شاید برایتان پیش آمده باشد که کامپیوتر یا سیستم خانگی خود را روشن کرده باشید و ببینیند تصاویر درون سیستم شما در حال نمایش هستند و یا سیستم شما بدون اینکه خودتان بخواهید موسیقی پخش می کند. اگر چنین اتفاقی افتاد وحشت نکنید چرا که به احتمال زیاد کسی سیستم شما را هک کرده و به صورت ریموت آن را کنترل می کند. شما می توانید با خواندن راهنما انزل وب از دسترسی از راه دور و ریموت دسکتاپ شدن کامپیوتر و لپ تاپ خود توسط مویایل و سیستم های دیگر جلوگیری کنید.

روش های جلوگیری از دسترسی از راه دور و ریموت شدن به سیستم کامپیوتر

Top Ways to Prevent PC From Remote Access 

متاسفانه امکان دسترسی به کامپیوتر دیگران توسط هکرها به راحتی امکان پذیر است و اگرچه شاید فکر کنید احتمال وقوع چنین چیزی برایتان خیلی کم است پیشنهاد می کنیم روش های زیر را اجرا کنید تا از اتصال به کامپیوتر از راه دور با گوشی و.. توسط دیگران در سیستم عامل های ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و.. جلوگیری کنید.

روش اول: تنظیم Master Password برای جلوگیری از دسترسی از راه دور به کامپیوتر

بیشتر افراد عادت به ذخیره سازی پسورد ها در مرورگر خود دارند که این عادت کار پرخطری است، اما در بیشتر مواقع ما راحتی را به امنیت ترجیح می دهیم. ذخیره سازی رمز ها در مرورگر احتمال اتصال به کامپیوتر از طریق اینترنت را برای شما افزایش می دهد. استفاده از نرم افزارهای Password Manager ریسک ریموت شدن کامپیوتر شما را کاهش می دهد ولی به معنای این نیست که به طور کامل جلوگیری از ریموت شدن کامپیوتر می کند. استفاده از یک Master Password امنیت بیشتری برای شما به همراه دارد. برای اینکار در تنظیمات فایرفاکس (Settings) به قسمت Security tab بروید و تیک کنار Set Master را بزنید. مطلب اضافه کردن آیکن چشم نمایش پسورد تایپ شده به فیلد رمز کروم و فایرفاکس در انزل وب را نیز بخوانید.

نحوه ریموت شدن به کامپیوتر دیگر

سپس در پنجره ی جدید برای خود یک کلمه ی عبور قوی تنظیم کنید و حتما آن را به خاطر بسپارید.

آموزش ریموت دسکتاپ از طریق اینترنت

روش دوم: تنظیم Secure Folder برای جلوگیری سرقت اطلاعات هنگام ریموت شدن کامپیوتر

اما چگونه متوجه شویم که کامپیوتر ما کنترل و جاسوسی می شود ؟ شخصی که سیستم شما را هک کرده می تواند اطلاعات شخصی شما را کپی و یا تکثیر کند و برای جلوگیری از ریموت شدن سیستم فولدرهایی بسازید که دارای پسورد و امنیت بالا هستند و فایل های مهم و خصوصی خود را در آن ها نگه دارید. اگر از نسخه های جدید ویندوز استفاده میکنید تنوع بالایی از نرم افزارهای جانبی مانندAxCrpyt، Veracrypt، Bitlocker  و Symantec Endpoint Encryption را می توانید روی سیستم خود نصب کرده و برای جلوگیری از ریموت دسکتاپ شدن از آن ها استفاده کنید.قبلا در مطلب ۸ ترفند و خاصیت کاربردی پوشه های ویندوز که نباید فراموش کنید طریقه کار یکی از این نرمافزارها برای مخفی کردن و قفل گذاری فولدر را آموزش دادیم.

جلوگیری از ریموت دسکتاپ شدن

روش سوم: برای جلوگیری از ریموت شدن سیستم نرم افزارهای Remote Control نصب نکنید.

نرم افزار های مشهور ریموت مانند TeamViewer امکان Run بدون نیاز به نصب کامل دارند، پس در صورت نیاز به نرم افزار ریموت دسکتاپ از طریق اینترنت آن ها را توسط Run اجرا کرده و استفاده کنید تا تنظیمات remote desktop دچار خطر امنیتی نشود. برای آشنایی بیشتر با ریموت شدن کامپیوتر مطلب ۳ روش مدیریت و کنترل از راه دور کامپیوتر توسط کامپیوتر دیگر در انزل وب را بخوانید.

تنظیمات remote desktop

روش چهارم: بررسی دقیق تنظیمات Windows Settings برای پیشگیری اتصال به کامپیوتر از طریق اینترنت

آموزش فیلتر و بستن سایت ، تلگرام ، اینستاگرام و.. در مودم برای همه افراد در انزل وب را برای امنیت بیشتر بخوانید. هر چند وقت یک بار سیستم خود را توسط آنتی ویروس بررسی و چک کنید و نرم افزار های بیهوده و غیر کاربردی را از سیستم خود برای جلوگیری از ریموت دسکتاپ شدن حذف کنید. برای اینکار کافی است از Control Panel و منوی Programs گزینه ی Uninstall a Program را انتخاب کرده و نرم افزار مود نظر را حذف و جلوگیری از دسترسی از راه دور به کامپیوتر کنید.

جلوگیری از دسترسی از راه دور به کامپیوتر

روش پنجم: غیرفعال سازی Windows Remote Desktop برای جلوگیری از ریموت شدن به سیستم

غیرفعال سازی تنظیمات Remote Desktop به جلوگیری از ریموت شدن کامپیوتر کمک فراوانی میکند. برای اینکار کافی است در منوی ویندوز عبارت Remote Settings را جستجو کرده و گزینه ی Allow remote access to your computer را انتخاب کنید.  سپس پنجره ای باز می شود که در آن گزینه ی Don’t Allow Remote Connections to this Computer قرار دارد و باید تیک کنار آن را بزنید. همچنین مطلب ۹ روش پر کردن خودکار اطلاعات فرم های ثبت نام ، عضویت و.. در سایت ها در انزل وب را به شما پیشنهاد می کنیم.

نرم افزار ریموت دسکتاپ از طریق اینترنت

از این که تا پایان این مطلب در انزل وب در کنار ما بودید مچکریم، امیدواریم با استفاده از روش های پیشنهادی انزل وب از نحوه ریموت شدن به کامپیوتر مطلع شده و از دسترسی به کامپیوتر دیگران جلوگیری کنید.

نظر و پیشنهاد شما چیست؟

تجربه ی خود را از ریموت شدن کامپیوتر و استفاده از آموزش ریموت دسکتاپ از طریق اینترنت با ما به اشتراک بگذارید. اگر روش بهتری برای جلوگیری از ریموت دسکتاپ شدن می شناسید آن را به ما معرفی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 10 روش حل مشکل ارور Remote Desktop can't connect ویندوز
آموزش ۱۰ روش حل مشکل ارور Remote Desktop can’t connect ویندوز
رفع مشکل در اتصال ریموت دسکتاپ ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش ۱۲ روش رفع مشکل در اتصال ریموت دسکتاپ ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
دستورهای ضروری run در ویندوز
۱۷ دستور مهم و ضروری Run ویندوز که هر کاربر باید بداند

نظرات

  • بابک says:

    سلام
    یه سوال فنی
    یه ایمیل اومده واسم و پسوردمو واسم فرستاده و در ادامه نوشته که من از طریق
    Remote desktop
    تورو هک کردم و با استفاده از
    keylogger
    پسورداتو برداشتم و به وبکمت هم دسترسی پیدا کردم و ازت فیلم دارم
    سه هزار و ششصد دلار از طریق بیتکوین درخواست کرده که بهش بدم وگرنه برای تمام کانتکتای فیسبوکم میفرسته
    به نظرتون امکان داره همچین چیزی؟
    پسوردی که واسم فرستاده یه عدد ساده هست که من معمولا توی جاهای مختلف و ثبت نام سایتهای مختلف و غیر مهم ازش استفاده میکنم و اونی نیس که واسه فیسبوکم باشه. ولی یادم نیس دقیقا کجاها استفاده کردمش. خیلی جاها بوده
    ایمیلشم یه متن طولانی و انگلیسی هستش
    سوالی بود بگین. یا ایمیل بزنین بهم. ممنون

    لطفا جواب بدین نگرانم