بکاپ گرفتن از برنامه های اندروید به همراه دیتا آنها بدون روت گوشی

آموزش بکاپ گیری از برنامه های نصب شده اندروید به همراه دیتا آنها بدون روت گوشی

یکی از معدود مواردی که باعث می شود دستگاه های اندروید از دستگاه های آیفون عقب بمانند، یک روش بکاپ جامع برای برنامه ها است. اگر قادر نیستید برای تهیه بکاپ برنامه های اندروید، دستگاه های خود را روت کنید پست امروز انزل وب را دنبال کنید. امروز در انزل وب قصد داریم بدون روت کردن گوشی از برنامه ها و داده های گوشی اندروید بکاپ بگیریم.

آموزش بکاپ گرفتن از داده برنامه ها و اطلاعات اندروید بدون نیاز به روت کردن

Back Up Your Android Apps (& Their Data) Without Root

همانطور که اشاره کردیم یکی از مواردی که باعث عقب ماندن اندروید از آیفون می شود یک روش بکاپ گیری از برنامه ها و داده ها است. اما جالب است بدانید که یکی از توسعه دهندگان و برنامه نویسان اندروید به نام Koushik Dutta اخیرا یک سرویس بکاپ هلیوم را بروزرسانی کرده است که از مرورگر وب کروم پشتیبانی می کند. این بدان معناست که کاربران اندروید می توانند بدون روت کردن دستگاه های اندروید خود و بدون در نظر گرفتن سیستم عامل خود از برنامه و اطلاعاتشان در دستگاه های اندروید بکاپ تهیه کنند. در ادامه نحوه انجام این کار را به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد. اگر قصد دارید از رام اصلی گوشی اندروید خود بکاپ بگیرید پیشنهاد می کنیم پست آموزش کامل ۴ روش بکاپ گرفتن از رام اصلی گوشی اندروید و نحوه بازیابی آن را مطالعه بفرمایید.

دانلود برنامه بکاپ برنامه  و اطلاعات در اندروید

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که برنامه هلیوم را نصب کنید. هلیوم کامپیوتر و دستگاه اندرویدی شما را با هم همگام سازی می کند و بعد چند دستور ارسال می کند تا قابلیت بکاپ گیری مناسب در دستگاه اندرویدی شما فعال شود. شما باید برنامه هلیوم را روی کامپیوتر و دستگاه اندرویدی خود نصب کنید.

شما می توانید هلیم را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. تنها کافی است در گوگل پلی، عبارت Helium را وارد و سرچ کنید. برای دانلود هلیوم برای ویندو ۷، ۸ و ۱۰ می توانید از خود سایت هلیوم استفاده کنید.

بکاپ برنامه های اندروید

بعد از دانلود و نصب برنامه هلیوم اولین کاری که باید انجام دهیم راه اندازی برنامه هلیم است. اگر می خواهید حساب کاربری گوگل تان را برای سینک کردن بکاپ دستگاه استفاده کنید در پیغامی که به شما نمایش داده می شود روی OK تپ کنید. بعد اکانت گوگل خود را انتخاب کنید و گواهینامه های لاگین را ارائه دهید.

اگر قصد دارید از اس ام اس های خود بکاپ بگیرید پیشنهاد می کنیم پست چگونه اس ام اس های اندروید را در اکانت جیمیل بکاپ بگیریم ؟ را مطالعه بفرمایید.

بکاپ برنامه های اندروید

در اینجا بار دیگر روی OK تپ کنید. بعد هلیوم از شما می خواهد که تلفن خود را با یک کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. البته قبل از اتصال گوشی به کامپیوتر شما باید برنامه هلیوم کروم را دانلود و نصب کرده باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

بکاپ برنامه های اندروید

اگر قصد داریل فایل نصب برنامه و بازی اندروید خود را استخراج کنید پیشنهاد می کنیم از این ۷ روش استفاده کنید.

دانلود نرم افزار بکاپ گیری اطلاعات و برنامه های نصب شده اندروید هلیوم کروم

مرورگر گوگل کروم برای ویندوز ، مکینتاش و لینوکس در دسترس است، بنابراین  قبل از اینکه مراحل زیر را ادامه دهید مطمئن شوید که مرورگر گوگل کروم در سیستم شما نصب است.وقتی که وارد لینک برنامه Helium Chrome شدید روی دکمه +Free ضربه بزنید. بعد در پاپ آپ روی Add کلیک کنید.

بکاپ برنامه های اندروید

مطابق با برنامه کروم، هلیوم را می توان از طریق منوی برنامه های کروم در نوار وظیفه رایانه خود و یا نوار بوک مارک کروم خود باز کنید.

بکاپ برنامه های اندروید

اگر قصد دارید برنامه های خود از حافظه داخلی به کارت حافظه انتقال دهید پیشنهاد می کنیم پست ۴ روش انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه SD اندروید (بدون روت و روت شده) را مطالعه بفرمایید.

نحوه همگام سازی دستگاه اندروید و گوشی برای بکاپ گیری از اندروید

بعد از اینکه دستگاه اندروید خود را به کامپیوتر وصل کردید برنامه هلیوم را در گوشی اندروید و کامپیوتر باز کنید.

بکاپ برنامه های اندروید

بعد از چند ثانیه هلیوم دو دستگاه را به هم وصل می کند و بکاپ گیری جامع را برای اندروید فعال می کند.  بعد از فعال شدن، شما می توانید تبلت یا تلفن خود را از جدا کنید.

بکاپ برنامه های اندروید

توجه داشته باشید که بعد از راه اندازی مجدد تلفن اندروید یا تبلت شما باید فرایند همگام سازی را تکرار کنید.

آموزش بکاپ گرفتن از دیتا برنامه های اندروید

دوباره روی دستگاه Android خودتان، از برنامه هلیوم استفاده کنید تا برنامه هایی را که میخواهید پشتیبان گیری کنید انتخاب کنید. هنگامی که روی «Backup» ضربه بزنید، هلیوم از شما می خواهد که فایل های پشتیبان خود را ذخیره کنید. اگر میخواهید پشتیبان گیری را بین دستگاه های Android خود همگام سازی کنید، گزینه «Google Drive» را انتخاب کنید.

بکاپ برنامه های اندروید

برای ریستور کردن برنامه ها در دستگاه های اندروید می توانید از برنامه هلیوم استفاده کنید. خیلی ساده روی سربرگ Restore and Sync تپ کنید و بعد مکان ذخیره سازی تان را انتخاب کنید.

عیب یابی در حین بکاپ گیری از برنامه و بازی های اندروید

اگر در مرحله سینک کردن و فعال سازی با مشکل مواجه شدید می توانید موارد زیر را بررسی کنید. در دستگاه اندروید خود دکمه Enable PTP را انتخاب کنید. بعد گزینه Camera Mode (PTP) را در صفحه بعد انتخاب کنید.

بکاپ برنامه های اندروید

اگر باز هم با این کار مشکل شما حل نشد شما باید درایورهای ADB را روی سیستم خود نصب کنید. کاربران ویندوز می توانند این فایل را اجرا کنند و کاربران لینوکس باید این فایل ZIP را از حالت فشرده خارج و اسکریپت موجود را در پنجره command terminal اجرا کنند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب سعی کردیم نحوه بکاپ گیری از برنامه ها و اطلاعات اندروید را به کمک نرم افزار هلیوم به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم. اگر شما برنامه بکاپ دیگری میشناسید، نظر، پیشنهاد و یا انتقادی دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • علی says:

    سلام و خدا قوت
    نمیتونم گوشی رو با لپتاپ همگام سازی کنم. درایور adb نصب کردم و حالت p2p رو هم امتحان کردم. ویندوزم ۷ هست و اندروید ۹ دارم. برای اندروید های جدید کار نمیکنه؟
    نسخه هلیوم که روی گوشی نصب کردم، پرمیوم هست. هلیوم رو هم به صورت جداگانه و هم از طریق منوی ابزارهای کروم روی کامپیوتر نصب کردم، ولی باز هم جواب نمیده و همگام نمیشه.

  • حسن says:

    سلام ببخشید برای اینکار نیاز به اینترنت هست؟؟؟
    ینی موقع انتقال از اینترنت استفاده میشه؟؟

  • بنیامین says:

    سلام ، دوست عزیز تلگرام با همون شماره‌ای که ثبت کردید تا هر زمان حدود شش ماه برای شما فعال و تمامی اطلاعات روی همون شماره و ای دی ذخیره هست ، نیازی به بکاپ نیست

  • Mahsa says:

    سلام ممنون واسه پست مفیدتون من اینکارا که گفتید انجام دادم میخاستم از تلگرام بکاپ بگیرم نوشته امکان پذیر نیست!! یکی از دوستان کامنت گذاشته بود که باید از طریق developer برنامه رو فعال کنیم که من چیزی پیدا نکردم
    گوشیمم هرکاری کردم قابل روت شدن نبست اگه ممکنه راه حلی بهم پیشنهاد بدید ممنون میشم

  • ولی says:

    سلام خدا قوت ممنون از اموزشتون
    بعضی از برنامه ها را مانند نرم افزار های شبکه های مجازی را اجازه نمی ده بکاپ بگیره به اخطاری میده که باید از طریق تنظیمات گزینه های برنامه نویسان برنامه ای که اجازه نمی ده فعال بشه من نتونستم تنظیمش را پیدا کنم

  • سعید says:

    سلام. ببخشید این نرم افزار قابلیت ارسال نرم افزار (بهمراه دیتا) بین دو دستگاه آندروید رو داره فک کنم. درسته؟ اگه داره میشه روش دقیقش رو توضیح بدید؟ من نرم افزارو روی هر ۲دستگاه نصب کردم. ولی وقتی میرم به قسمت Restore، چکار کنم که تو بخش my device، دستگاه دیگه رو نشوند بده؟

    • ثریا داسیان says:

      سلام طبق این لینک شما اطلاعات گوشی A رو روی سیستم بکاپ می گیرید بعد از سیستم جدا می کنید و دستگاه B رو به سیستم وصل می کنید و فایل رو انتقال میدید به گوشی b

      • سعید says:

        ممنون از لطفتون. راستش قبلش همه این مراحل که داخل لینک توضیح داده شد رو انجام دادم. مشکلم مرحله آخر بود! فولدر کربن و محتوای بک آپ داخلشو تو گوشی مقصد بطور کامل و دقیق کپی کردم، ولی وقتی میخام ریستور کنم، کلا اون فایل هارو تو لیست نمیاره!!! یعنی وقتی internal storage رو انتخاب میکنم، میگه no backup were found on your internal storage