۹ روش غیرفعال کردن و حذف نمایش پیغام پاپ آپ آپدیت ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

اگر شما کاربر ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ می باشید پیغامی با متن “Your Upgrade To Windows 10 is Ready” که به معنای ارتقاء ویندوز ۱۰ آماده است به طور مداوم به شما نمایش داده می شود یا اگر از ویندوز ۱۰ استفاده میکنید پیغام پاپ آپ Updates Are Available برای آپدیت کردن ویندوز به آخرین بیلد به صورت مداوم بعد از هر بوت به طرز آزار دهنده ای ظاهر میشود. در پست امروز انزل وب ما قصد داریم نحوه غیرفعال کردن و حذف این پیغام های پاپ آپ و اخطارها را به شما آموزش دهیم.

نحوه غیر فعال کردن و جلوگیری از نمایش اخطار آپدیت ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

How to Disable Windows 10 7 8 Updates Are Available Reminder Notifications

از آنجا که ویندوز ۱۰ در دسترس عموم قرار گرفت مایکروسافت از طریق برنامه Get Windows 10 ویندوز ۸ و ۷ نوتیفیکیشن آپدیت ویندوز ۱۰ را منتشر می کند. وقتی شما روی آیکن Get Windows 10 کلیک می کنید نوتیفیکیشنی ظاهر می شود که به شما اعلام می کند که کامپیوتر شما آماده ویندوز ۱۰ است و یا ویندوز ۱۰ در دسترس است. بدترین مورد این است که با ظاهر شدن این پاپ آپ ها تمام دستگاه های ورودی شما قفل می شود. شما نمی توانید به برنامه های دیگر سوئیچ کنید و حتی نمی توانید از Alt + Tab استفاده کنید.

نحوه حذف اخطار آپدیت ویندوز 10 در ویندوز 8 و 7

شاید فکر کنید که این نوتیفیکیشن یک نوع بدافزار است اما اینطور نیست. مایکروسافت اعلام کرد که هر وقتی که قابلیت هایی به ویندوز اضافه می شود نوتیفیکیشن آپدیت ویندوز ظاهر می شود. این پیغام برای کاربران ویندوز ۱۰ ، ویندوز ۸ یا ۷ سرویس پک ۱ را استفاده می کنند ظاهر می شود. در ادامه ما روش های رایج غیرفعال کردن اخطار آپدیت ویندوز ۱۰ در ویندوز ۸ و ۷ را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه حذف پیام هشدار آپدیت ویندوز ۱۰ در ویندوز ۷ از طریق Windows Update

در کادر جستجوی ویندوز عبارت Windows Update را سرچ کنید و روی فایل اجرایی که در نتیجه ظاهر می شود کلیک کنید.

حذف پیام هشدار آپدیت ویندوز 10

در سمت چپ روی Change Settings کلیک کنید.

حذف پیام هشدار آپدیت ویندوز 10

در صفحه ظاهر شده و در قسمتی که در تصویر زیر مشخص کرده ایم گزینه Check For Updates But Let Me Choose Whether To Download Or Install Them را انتخاب کنید.

حذف پیام هشدار آپدیت ویندوز 10

اما اگر قصد دارید ویندوزتان را آپدیت کنید اما گیر می کند می توانید از ۹ روش حل مشکل گیر کردن دانلود بروزرسانی و آپدیت نشدن ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ برای حل مشکل خود استفاده کنید.

روش غیر فعال کردن پیغام آپدیت ویندوز ۱۰

در Windows Update گزینه Show all Available Updates کلیک کنید. اگر موردی برای ارتقاء به ویندوز ۱۰ مشاهده کردید روی آن کلیک راست کنید و Hide Update را کلیک کنید. با این کار نوتیفیکیشن های بروزرسانی پنهان می شوند.

جلوگیری از نمایش پیام آپدیت در ویندوز ۱۰ با پاک کردن فایل های موقت

برای جلوگیری از نمایش پیام آپدیت در ویندوز ۱۰ در فایل اکسپلورر روی درایو C راست کلیک کنید و Disk Cleanup را انتخاب کنید. هنگامی که اکسپلورر ظاهر می شود گزینه Clean Up System Files را انتخاب کنید. یک لیست ظاهر می شود. گزینه Temporary Installation Files را انتخاب کنید و روی دکمه OK کلیک کنید. یک پاپ آپ با متن Are You Sure You Want To Permanently Delete? ظاهر می شود آن را تایید کنید.

جلوگیری از نمایش پیام آپدیت در ویندوز 10

نحوه جلوگیری از نمایش اخطار آپدیت ویندوز  از طریق کنترل پنل

برای جلوگیری از نمایش اخطار آپدیت ویندوز به کنترل پنل بروید و Add or Remove Programs را انتخاب کنید. در سمت چپ گزینه View Installed Updates را انتخاب کنید. برای شماره آپدیت KB 2952664 (ویندوز ۷)، KB 2976978 (ویندوز ۸.۱) و KB 3035583 (هم ویندوز ۷ و هم ویندوز ۸.۱) جستجو کنید. اگر این موارد را پیدا کردید آنها را حذف کنید. پس از آن ویندوز از شما می خواهد کامپیوتر خود را ریبوت کنید. پس از ریبوت دوباره به Windows Update بروید و KB 2952664 (برای ویندوز ۷)، KB 2976978 (برای ویندوز ۸.۱) و KB 3035583 ( برای ویندوز ۷ و ۸.۱) راست کلیک کنید و Hide را انتخاب کنید.

روش جلوگیری از نمایش پاپ آپ آپدیت ویندوز ۱۰ از طریق رجیستری

در این روش شما باید رجیستری را ویرایش کنید. برای انجام این کار روی Start کلیک کنید و عبارت Regedit را کلیک کنید و روی فایل اجرایی regedit.exe کلیک کنید. وقتی پنجره ویرایش رجیستری برای شما ظاهر شد به مسیر HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Gwx بروید. بعد در فضای خالی که در سمت راست وجود دارد راست کلیک کنید و گزینه ۳۲-bit DWORD value را انتخاب کنید. بعد روی آن دوبار کلیک کنید و مقدار آن را به ۱ تغییر دهید.

روش جلوگیری از نمایش پاپ آپ آپدیت ویندوز 10

اگر در ویندوز خود با پیغام Stop Working مواجه می شوید می توانید از ۱۵ روش کاربردی حل مشکل ارور Stop Working در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ استفاده کنید.

آموزش حذف پیغام پاپ آپ آپدیت ویندوز ۱۰ از طریق Action Center

بری حذف پیغام پاپ آپ آپدیت ویندوز ۱۰ روی آیکن منوی Start کلیک کنید و عبارت Action Center را تایپ و اینتر کنید روی نتیجه اجرایی کلیک کنید.

آموزش حذف پیغام پاپ آپ آپدیت ویندوز 10

در پنجره ظاهر شده روی Change Action Center settings کلیک کنید.

آموزش حذف پیغام پاپ آپ آپدیت ویندوز 10

حالا در این قسمت تمام گزینه هایی که می خواهید نوتیفیکیشن ها و اعلان هایش را غیرفعال کنید را انتخاب کنید.

آموزش حذف پیغام پاپ آپ آپدیت ویندوز 10

نحوه حذف نوتیفیکیشن آپدیت ویندوز ۱۰ از طریق سرویس ویندوز

برای حذف نوتیفیکیشن آپدیت ویندوز ۱۰، کلید ویندوز و R را فشار دهی تا پنجره RUN باز شود حالا عبارت services.msc را تایپ کنید و اینتر کنید.

یک راه حل موقت برای حذف نوتیفیکیشن آپدیت ویندوز 10

در پنجره Services سرویس Windows Update را پیدا کنید. روی آن کلیک راست کنید و Stop را انتخاب کنید.

یک راه حل موقت برای حذف نوتیفیکیشن آپدیت ویندوز 10

نحوه غیرفعال کردن پاپ آپ آپدیت ویندوز ۱۰ با استفاده از Group Policy Editor

برای غیرفعال کردن پاپ آپ آپدیت ویندوز ۱۰، کلید ویندوز و R را فشار دهید تا پنجره RUN ظاهر شود. حالا عبارت gpedit.msc را تایپ کنید و اینتر کنید.

نحوه غیرفعال کردن پاپ آپ آپدیت ویندوز 10

در پنجره Group Policy Editor به مسیر Local Computer Policy\Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Windows Update بروید. در قسمت سمت راست گزینه No Auto-Restart With Logged On Users For Scheduled Automatic Update Installations را پیدا کنید. روی آن دوبار کلیک کنید و آن را Enable کنید.

نحوه غیرفعال کردن پاپ آپ آپدیت ویندوز 10

روش بستن کامل و جلوگیری از اجرای پیغام آپدیت ویندوز ۱۰ با کمک CMD

نوتیفیکشین های آپدیت ویندوز ۱۰ توسط دو فایل اجرایی زیر ایجاد می شوند:

  • musnotification.exe
  • musnotificationux.exe

هر دو این فایل ها در مسیر c:\Windows\System32 واقع شده اند.

نحوه غیرفعال کردن پاپ آپ آپدیت ویندوز 10

برای اینکه پاپ آپ Updates are available را غیر فعال کنیم CMD را باز کنید و دستور cd /d “%Windir%\System32” را وارد کنید تا به مسیر فایلها برویم. حالا دستور takeown /f musnotification.exe  را وارد کنید. بعد برای اینکه سیستم عامل به فایل های نام برده دسترسی پیدا نکند دستور icacls musnotification.exe /deny Everyone:(X) را وارد می کنیم. همین کار را برای فایل MusNotificationUx تکرار می کنیم.

takeown /f musnotificationux.exe

icacls musnotificationux.exe /deny Everyone:(X)

می توانید برای کنسل کردن تغییرات ایجاد شده دستورات زیر را یک به یک اجرا کنید :

cd /d “%Windir%\System32”

icacls musnotification.exe /remove:d Everyone

icacls musnotification.exe /grant Everyone:F

icacls musnotification.exe /setowner “NT SERVICE\TrustedInstaller”

icacls musnotification.exe /remove:g Everyone

icacls musnotificationux.exe /remove:d Everyone

icacls musnotificationux.exe /grant Everyone:F

icacls musnotificationux.exe /setowner “NT SERVICE\TrustedInstaller”

icacls musnotificationux.exe /remove:g Everyone

در آخر پیشنهاد می کنیم پست آموزش جلوگیری از آپدیت خودکار نرم افزار ها،مدیریت اتصال و مصرف حجم اینترنت را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۹ روش حذف پیغام پاپ آپ آپدیت ویندوز ۱۰ در ویندوز ۸ و ۷ را به شما آموزش دادیم. اگر شما روش دیگری می شناسید که در لیست بالا نیست و یا نظر و پیشنهادی دارید می توانید آنها را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش قدم به قدم تصویری آپدیت پلی استیشن 5 (PS5)
آموزش قدم به قدم تصویری آپدیت پلی استیشن ۵ (PS5)
آموزش 4 روش آپدیت آفلاین ویندوز 11 (به صورت دستی)
آموزش ۴ روش آپدیت آفلاین ویندوز ۱۱ (به صورت دستی)
آموزش قدم به قدم تصویری روش های آپدیت تلویزیون سامسونگ
آموزش قدم به قدم تصویری روش های آپدیت تلویزیون سامسونگ
آموزش ۷ روش حل مشکل آپدیت نشدن اپل واچ

نظرات