7 روش شکستن و برداشتن پسورد فایل پاورپوینت (PowerPoint)

۷ روش شکستن و برداشتن پسورد فایل پاورپوینت (PowerPoint)

نکات ساده گاهی مشکلات بزرگی را به وجود می­ آورند. فراموش کردن یا نداشتن رمز یک فایل PPT ( فایل خروجی نرم افزار پاورپوینت) می­تواند در مواقعی مشکلات بزرگی بیافریند. امروز میخواهیم شما را با چند روش و نرم افزار کاربردی برای حذف پسورد فایل پاورپوینت یا PowerPoint آشنا کنیم. با ما در انزل وب همراه باشید.

آموزش نحوه حذف قفل و رمز فایل PowerPoint آفیس ۲۰۱۰، ۲۰۱۶، ۲۰۱۳ و…

Remove Password Protection From PowerPoint File Office 2010, 2013, 2016

مجموعه نرم افزار های آفیس تقریبا برای همه دانشجویان و کسانی که با فایل های متنی ، مباحث آماری ، ارائه مطلب برای عموم و … سر و کار دارند آشناست. یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین نرم افزار های آفیس، مایکروسافت پاورپوینت (Microsoft PowerPoint) می باشد. این نرم افزار برای ارائه­ مطلب در کلاس درس و کنفرانس مورد استفاده قرار می­گیرد. یکی از امکانات نرم افزار پاورپوینت، امکان رمزگذاری روی فایل های ساخته شده است. حال اگر رمز فایل ارائه­­ خود را فراموش کردید چه میکنید؟ پیشتر در انزل وب شما را با نحوه­ قفل گذاری روی فایل های پاورپوینت آشنا کردیم. حال ببینیم چگونه میتوان قفل فایل پاورپوینت را شکست؟

معرفی روش های برداشتن پسورد فایل PPT پاورپوینت ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶

در آموزش های قبلی در مورد چگونگی حذف و شکستن رمز فایل های اکسل، یکی دیگر از نرم افزار های معروف و کاربردی مایکروسافت آفیس، آموختیم حال نوبت به پاورپوینت رسیده است. اگر رمز فایل پاورپوینت خود را می دانید اما میخواهید رمز فایل PPT را حذف کنید میتوانید از دو روش زیر استفاده کنید:

روش اول: حذف پسورد از File Info نرم افزار پاورپوینت

فایل پاورپوینت خود را با رمز قبلی باز کنید و در نرم افزار پاورپوینت گزینه File سپس Info و مطابق تصویر با کلیک بر Protect Presentation گزینه ی  Encrypt with Password را انتخاب کنید.

برداشتن پسورد پاورپوینت

رمز موجود در صفحه باز شده را پاک کرده و مجدد ذخیره کنید.

روش دوم: از بین بردن پسورد فایل PPT از General Option

فایل مورد نظر خود را باز کنید سپس در مسیر File گزینه ی Save As را بزنید.

در پنجره باز شده از منو کشوی Tools گزینه General Options را انتخاب کنید.

شکستن رمز پاورپوینت

رمز تایپ شده در قسمت Password To Open را پاک کنید و فایل خود را ذخیره نمایید.

از بین بردن پسورد فایل PPT

روش سوم: شکستن قفل فایل پاورپوینت PPT به کمک نرم افزار PowerPoint Password Tuner

در پست های قبلی انزل وب درباره  حذف و شکستن پسورد فایل های ورد (Word) صحبت کردیم و دیدیم که می توان از نرم افزار های ثانویه برای این کار استفاده کرد. در این پست و تا اینجا با روش هایی آشنا شدید که در صورت داشتن رمز میتوانستید پسورد فایل پاورپوینت خود را حذف کنید. اما اگر رمز را نمیدانید یا دوستتان فراموش کرده که آن را به شما بگوید در این صورت چگونه میتوان قفل فایل پاورپوینت را شکست؟ برای این منظور نمی توانید از روش های بالا استفاده کنید. ما برای این کار میخواهیم چند نرم افزار مناسب و ساده را به شما معرفی کنیم.

برای دانلود نسخه دائمی نرم افزار های معرفی شده در این مطلب می توانید با جستجو در گوگل به مراجع ایرانی سر بزنید و نسخه ایرانی برنامه ها را دانلود کنید.

نرم افزار PowerPoint Password Tuner یک نرم افزار ساده و کارآمد برای از بین بردن قفل فایل پاورپوینت ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ است. پس از نصب نرم افزار مراحل زیر را دنبال کنید:

با زدن گزینه ی Open فایل PPT خود را انتخاب کنید.

نرم افزار powerPoint passWord Tuner

در مرحله بعد روش رمزیابی نرم افزار را از بخش Type of attack انتخاب کنید. (پیشنهاد میکنیم روی حالت Brute-force قرار دهید تا بتواند تمام احتمالات رمزنگاری را در نظر بگیرد) از زبانه Range میتوانید آن دسته از حروف و کاراکترها را انتخاب کنید که احتمال دارد در رمز از آنها استفاده شده باشد. هر چه این انتخاب دقیق تر باشد رمز سریع تر کشف میشود.

روش شکستن رمز فایل پاورپوینت

در نهایت با زدن دکمه استارت عملیات بازیابی پسورد فایل ppt شما آغاز میشود.

نرم افزار Password Tuner

پس از اتمام نرم افزار رمز فایل پاورپوینت را به شما نمایش میدهد. توجه کنید که اگر رمز فایل شما طولانی باشد پروسه یافتن پسورد فایل PPT کمی زمانبر خواهد بود. در مرحله آخر نرم افزار رمز فایل را به شما اعلام خواهد کرد که میتوانید با استفاده از روش های قبلی برداشتن پسورد پاورپوینت ppt ، رمز فایل خود را حذف کنید.

روش چهارم: حذف قفل و رمز پاورپوینت ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با ابزار Microsoft Office DocRecrypt Tool

نرم افزار DocRecrypt tool یک نرم افزار حرفه ای و مطمئن برای شکستن قفل فایل پاورپوینت (ppt) است که توسط سازنده نرم افزارهای آفیس یعنی مایکروسافت تولید شده است. همچنین از این نرم افزار برای بازیابی رمز فایل های ورد(Word) و اکسل(Excel) نیز میتوانید استفاده کنید. برای استفاده از این نرم افزار پس از دانلود و نصب مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا خط فرمان یا همان Command Prompt را باز کنید. (از منو استارت ویندوز command prompt را جستجو کنید)

به کمک خط فرمان به مسیر نصب نرم افزار DocRecrypt بروید. اگر ویندوز شما ۶۴ بیتی است نرم افزار در مسیر programfiles(x86)\Microsoft Office\DOCRECRYPT و اگر ۳۲ بیتی میباشد در مسیر programfiles\Microsoft Office\DOCRECRYPT نصب شده است.

نرم افزار DocRecrypt

حال با تایپ DocRecrypt راهنمای استفاده از نرم افزار در خط فرمان نمایش داده میشود.

نرم افزار حذف رمز آفیس

با توجه به راهنما میتوان به کمک این نرم افزار روی فایل های آفیس از جمله ورد، اکسل و پاورپوینت رمز جدیدی اضافه کرد و یا قفل فایل ها را شکست. کافی است عبارت زیر را تایپ کنید.( به جای عبارت Anzalweb.ir نام فایل پاورپوینت خود را وارد کنید)

DocRecrypt -i Anzalweb.ir

روش پنجم: بازیابی پسورد فایل پاورپوینت ۲۰۰۷ با نرم افزار Office Password Unlocker

پیشتر در مورد بازیابی و شکستن رمز فایل PDF آموزش های مفیدی را ارائه کرده ایم. حال به معرفی نرم افزار مفید در زمینه حذف پسورد فایل پاورپوینت ۲۰۰۷ می پردازیم. به کمک نرم افزار Office Password Unlocker میتوانید با چند کلیک به رمز فایل خود برسید! پس از دانلود و نصب نرم افزار فایل پاورپوینت خود را انتخاب کنید مراحل زیر را دنبال کنید.

از نوار ابزار بالا با کلیک بر گزینه Open فایل پاورپوینت خود را انتخاب کنید.

نرم افزار پسورد آنلاکر

مانند نرم افزار های معرفی شده قبلی در این پست، در قسمت Attack types نوع روش بازیابی رمز فایل پاورپوینت ۲۰۰۷ خود را انتخاب کنید. این نرم افزار با سه حالت مختلف یافتن رمز فایل پاورپوینت را ممکن می سازد. Brute-force Attack روشی است که در آن تمام احتمالات ممکن آزمایش میشود، Brute-force Attack with Mask از کاربر تعداد ارقام رمز را (در صورت به یاد داشتن طول رمز) دریافت کرده و به کمک آن سریع تر به نتیجه میرسد و روش Dictionary Attack از یک لغتنامه برای یافتن رمز پاورپوینت استفاده میکند.

یافتن رمز پاورپوینت 2007

ابتدا با توجه به توضیحات فوق نوع بازیابی رمز را انتخاب کرده سپس Settings را بزنید. به کمک تنظیمات اضافه میتوانید نرم افزار را در جهت سریع تر یافتن رمز فایل ppt خود راهنمایی کنید. بهترین روش یافتن رمز Brute-force with Mask Attack میباشد این گزینه از شما اطلاعاتی را در مورد رمز فایل دریافت میکند تا احتمال یافتن پسورد بالانر رود.

شکستن قفل پاورپوینت 2007

در قسمت Password Lenght میتوانید حداقل(Min.lenght) و حداکثر (Max.lenght) طول رمز را وارد کنید. سپس در بخش Character Set آن گروه های کاراکتر را تیک بزنید که احتمال دارد در رمز موجود باشند. برای مثال در رمز فرضی “َAnzalWeb97” حروف کوچک (Lowercase letters) ، حروف بزرگ (Uppercase letters) و اعداد (Numbers) وجود دارد پس آن ها زا تیک بزنید. سپس دکمه OK را کلیک کرده و از نوار بالا Start را بزنید.

powerPoint 2007

تا اتمام پروسه رمزیابی منتظر بمانید. نرم افزار تک تک احتمالات را در فایل پاورپوینت شما تست کرده و در صورت صحیح بودن رمز آن را برای شما نمایش خواهد داد. حال متوجه شدید که هر چه رمزگذاری شما پیچیده تر باشد یافتن آن برای هکرها دشوارتر و شکستن رمز پاورپوینت سخت ترخواهد شد!

روش ششم: یافتن رمز فایل PPT به کمک نرم افزار PowerPoint Password Recovery

تا اینجا در مورد دو روش حذف پسورد فایل پاورپوینت در صورت داشتن رمز و معرفی دو نرم افزار کاربردی شکستن رمز فایل ppt صحبت کردیم. نرم افزار PowerPoint Password Recovery  یکی دیگر از نرم افزارهای بازیابی رمز فایل های پاورپوینت است که کاربران عادی و بدون دانش حرفه ای در زمینه شکستن قفل فایل ppt میتوانند از آن استفاده کنند.

برای استفاده از این نرم افزار روی Open کلیک کنید و فایل پاورپوینت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پاورپوینت پسورد ریکاوری

در مرحله بعد نرم افزار سه حالت مختلف برای شکستن قفل فایل پاورپوینت را در اختیار شما قرار میدهد. بخش Automatic بهترین روش را به صورت اتوماتیک انتخاب میکند و برای کاربران عادی استفاده از آن راحت تر است. بخش Custom تنظیمات جانبی را از کاربر دریافت میکند تا بازیابی پسورد سریع تر صورت گیرد. و در نهایت بخش سوم این امکان را در اختیار کاربر قرار میدهد که بتواند به صورت آنلاین یک سرور قوی و سریع شکستن رمز فایل را بر عهده بگیرد. روش آخر برای پسورد های بسیار پیچیده و طولانی میتواند بسیار کاربردی باشد البته این سرویس پولی میباشد.

شکستن قفل پاورپوینت 2013

پس از انتخاب روش مناسب، Next را بزنید. در پنجره جدید تنظیمات اضافه ای برای استفاده از دایره لغات حدس رمز را ارائه میدهد که پیشنهاد میکنیم بدون دستکاری OK را کلیک کنید تا پروسه یافتن رمز فایل پاورپوینت شما آغاز شود.

بازیابی قفل پاورپوینت

بسته به میزان سختی رمز فایل و قدرت پردازشی سیستم شما این پروسه میتواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. پس از اتمام کار رمز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. ما در سایت انزل وب در مورد بازیابی رمز سایر فایل ها از جمله حذف و شکستن پسورد فایل RAR و ZIP نیز آموزش های مناسبی را برای شما محیا کرده ایم.

روش هفتم: نرم افزار شکستن قفل پاورپوینت Remove PowerPoint Password to Modify

Remove PowerPoint Password to Modify یک نرم افزار بسیار ساده و کاربردی برای از بین بردن رمز فایل پاورپوینت است. برای استفاده از این نرم افزار کافی است فایل مورد نظر خود را انتخاب و گزینه Remove را بزنید. به همین سادگی! نرم افزار رمز فایل را از حذف کرده و شما قادر خواهید بود فایل پاورپوینت خود را باز کرده و آن را ادیت کنید. به همین سادگی!

نظرات و پیشنهادات شما؟

اکنون با هفت روش بازیابی پسورد پاورپوینت آشنا شدید. اگر تا به حال با این مشکل برخورد کرده اید لطفا تجربه خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید. آیا موفق شده اید از پس برداشتن پسورد فایل پاورپوینت (Powerpoint) برآیید؟ از کدام یک از این نرم افزار های معرفی شده در این پست استفاده کرده اید؟ روش ها و نرم افزار های دیگر چطور؟

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کار با سایت ساخت پاورپوینت مایکروسافت، براحتی ارائه و اسلاید بسازید!
آموزش کار با سایت ساخت پاورپوینت مایکروسافت ، براحتی ارائه و اسلاید بسازید!
آموزش 11 روش حل مشکل پاورپوینت در ویندوز 11
آموزش ۱۱ روش حل مشکل پاورپوینت در ویندوز ۱۱
آموزش کامل نحوه صحیح ساخت تم در پاورپوینت
آموزش کامل نحوه صحیح ساخت تم در پاورپوینت
آموزش ادغام و چسباندن دو شکل در پاورپوینت
آموزش ادغام و چسباندن دو شکل در پاورپوینت

نظرات

  • زهرا says:

    سپاس از آموزش تون .اگر فایل پاورپوینت داری پسورد با فرمت ppsx بود ، چطور باید پسورد را برداشت؟

  • ghzl says:

    kheli mamnun awli bud tunestam ramzo bardaram har dotasho

  • علی اکبر says:

    سلام و درود و سپاس
    بسیار عالی بود

  • فریده لطفی says:

    خیلی عالی بود. تونستم یه پاورپوینت دوره دانشجوئیم واسه سال ۸۹ رو بازم ببینم . ممنون ازتون خیلی

  • فرشتع says:

    پاور من اصن وقتی قسمت فایل رو میزنی ایکون سیو از رو نمیشه زد
    میشه من فایلم رو براتون بفرستم و شما قفلشو بردارین برام
    بی زحمت??

  • محمد says:

    هیچ کدام از این روش ها موثر نبود
    در برخی از برنامه ها اصلا فایل نشان داده نمیشد
    در ضمن پسوند فایل مورد نظر.pptx بود
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

    • فریده لطفی says:

      ویرایش کنید پسوند رو به پسوند مورد نیاز برنامه که ببینه فایلتون رو ، اونوقت میشه

  • کوشا says:

    سلام برای پیدا کردن رمز فایل های ppsx چه نرم افزاری به کار می آید؟

  • بهزاد says:

    اقااااا خییلی خیییلی مرسی ی ی ی ی ی ی .دوستون دارم

  • مهدی رحیمی says:

    سلام خدمت شما دوست عزیز.
    خیلی وقته که از سایت شما استفاده میکنم و واقعا یکی از بهترین سایت ها هستید. بسیار پر قدرت و به اصطلاح کار راه بیانداز.
    خواستم تشکری کرده باشم به خواطر استفاده های متعددی که از سایت شما داشتم.
    بسیار خوب و مفید و بدون اضافه گویی. انشالله روز به روز موفق تر باشید.
    و اما چطوری باید عضو بشم؟ من سایت شما رو پین کردم اما راهی یا آیکونی در رابطه با عضو شدن ندیدم.

  • arash says:

    سلام خسته نباشید ببخشید من از پاورپوینت ۲۰۱۶ روی ویندوز ده نسخه ۶۴ بیت استفاده می کنم ببخشید بی زحمت هر کاری میکنم نمی تونم یک پاورپوینت را باز کنم پاورپوینت قفل است اگه امکان دارد من برای شما ارسال کنم شما رمزش را برای من ارسال کنید با تشکر

  • غلوم says:

    ممنون
    لطفا در مورد رمز شکنی فایل های زیپ و رار هم بنویسید

    • امید says:

      سلام دوست عزیز ما قبلا در سایت آموزشی در همین رابطه برای شما قرار داده ایم. میتونید از لینک زیر برای دسترسی به آموزش مورد نظر استفاده کنید

      https://goo.gl/X8xVLs