دقیق ترین روش های تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ، اپل و..

دقیق ترین روش های تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ، آیفون اپل و..

خرید گوشی های دست دوم یا ارزان ممکن است ریسک باشد چون که امروزه تلفن های همراه به ویژه مدل های گران قیمت می توانند کپی شوند که بعضی از آنها “Clone” یا “Premium Copies” نامیده می شوند. از آنجا که تلفن های اصلی و کپی شده مانند هم هستند شما نمی توانید فقط با بررسی موارد مورد استفاده در گوشی تقلبی بودن آنها را شناسایی کنید. به همین منظور امروز در انزل وب قصد داریم روش های تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ، اپل و.. را به شما آموزش دهیم.

نحوه تشخیص گوشی اصل از تقلبی (رفرش شده) آیفون، سامسونگ، و..

How to Identify if Your iPhone and Android Phone Is an Original or a Clone

در این پست ما به شما نحوه تشخیص گوشی اصل از تقلبی را آموزش خواهیم داد. تلاش پلیس برای از بین بردن گوشی های تقلبی در بازار آنقدرها هم موفقیت آمیز نبوده است بنابراین تنها کاری که می توان انجام داد این است که به مردم راه های تشخیص گوشی اصل از تقلبی را آموزش دهیم تا قربانی نشوند. اگر شما قصد خرید یک گوشی آیفون، اندروید را دارید از این راهنما استفاده کنید. به طور کلی برای تشخیص گوشی های تقلبی ۳ روش وجود دارد: فیزیکی، عملکرد و شاخص های سیستم. قبلا در انزل وب روش های فهمیدن دست دوم بودن گوشی را به شما آموزش دادیم، در ادامه هر یک از روش های تشخیص گوشی تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ، اپل و.. را بیشتر توضیح خواهیم داد.

نحوه تشخیص گوشی اصل از تقلبی

راه های تشخیص گوشی اصل بودن گوشی سامسونگ

از کجا بفهمیم گوشی سامسونگ اصل است؟ گوشی را با اصلش مقایسه کنید! بسیاری از گوشی های گران قیمت از مواد با کیفیت بالا ساخته شده اند. در صورت امکان آنها را با گوشی خود مقایسه کنید. اما این روش مطمئنی نیست چون گاهی گوشی های تقلبی دقیقا از لحاظ ظاهر شبیه گوشی های اصل هستند.

راه های تشخیص گوشی اصل بودن گوشی سامسونگ

علاوه بر این شما می توانید به وب سایت سازنده تلفن همراه بروید و مواد مورد استفاده را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر گوشی شما سامسونگ است وب سایت سامسونگ نشان می دهد که صفحه نمایش گوشی سامسونگ از شیشه ساخته شده است اگر صفحه نمایش گوشی شما از پلاستیک ساخته شده باشد پس احتمال تقلبی بودن گوشی وجود دارد. صفحه نمایش آیفون اصلی باید واضح باشد و پیکسل پیکسل نباشد.

صفحه نمایش آیفون از صفحه نمایش Retina استفاده می کند که تراکم پیکسلی بالایی دارند و باعث می شود که صفحه نمایش شفاف، پررنگ و واضح باشد. آیفون های جعلی با توجه به قطعات ارزان مورد استفاده دارای صفحه نمایش های رنگی راکد هستند. یکی از علائم دیگری که می توانید برای تشخیص تقلبی بودن گوشی به آن توجه کنید فاصله لبه های صفحه نمایش است گوشی های تقلبی دارای فاصله لبه زیاد هستند.

راه های تشخیص گوشی اصل بودن گوشی سامسونگ

تشخیص اصل بودن گوشی آیفون

گوشی های آیفون اصلی از پیچ امنیتی به شکل ستاره پنج پر استفاده می کنند در حالی که گوشی های آیفون تقلبی از پیچ های عادی استفاده می کنند. پیچ امنیتی به شکل ستاره پنج پر همانطور که از اسمش پیداست از پنج خمش تشکیل شده است و برای گوشی های آیفون ارائه می شوند. این یک نشانه خوب برای مشتریان است تا اطمینان حاصل کنند که گوشی آیفون اصل خریداری کرده اند.

تشخیص اصل بودن گوشی آیفون

یکی دیگر از نشانه های فیزیکی آیفون واقعی دکمه Sleep/Wake است که در گوشه بالا سمت راست واقع شده است این در حالی است که کلیدهای سوئیچ و زنگ در پوشه بالا سمت چپ واقع شده اند. اگر دکمه ها در جایی که باید باشند قرار ندارند پس احتمال تقلبی بودن گوشی آیفون شما وجود دارد. در برخی از گوشی های تقلبی دکمه ها در سرجای درست خود واقع شده اند ولی وقتی با انگشت به آنها فشار می آورید احساس شل بودن را حس می کنید. آیفون های تقلبی دارای کیفیت ضعیفی هستند.

نحوه تشخیص تقلبی بودن گوشی های اپل (آیفون رفرش شده)

برای تشخیص فیک بودن گوشی اپل ابتدا پشت گوشی خود را بررسی کنید شما باید لوگوی آیفون را مشاهده کنید اگر لوگو را پیدا نمی کنید پس گوشی شما اصل نیست. برخی از گوشی های آیفون تقلبی لوگو هم دارند با این حال اگر شما انگشت خود را روی لوگو بکشید شما می توانید تغییر حالت از کاور تلفن به لوگوی اپل را احساس کنید.

تشخیص اصل بودن گوشی آیفون

مورد دیگری که شما باید برای تشخیص تقلبی بودن گوشی آیفون خود چک کنید صفحه خوشامدگویی است. سعی کنید گوشی آیفون خود را خاموش، روشن کنید. یک آیفون تقلبی دارای یک صفحه خوشامدگویی مانند “Welcome” است در حالی که در آیفون اصلی لوگوی آیفون به شما نمایش داده می شود. مورد بعدی که در مورد گوشی های تقلبی وجود دارد این است که وقتی شما پیغام متنی خود را بررسی می کنید با کاراکترهای چینی مواجه می شوید و شما باید از طریق تنظیمات گوشی خود تنظیمات انگلیسی را فعال کنید.

گوشی های آیفون تنها یک سیم کارته هستند و در صورتی که گوشی آیفون شما دو سیم کارته باشد گوشی شما احتمالا تقلبی است. در نهایت اینکه گوشی آیفون اصلی باید دارای برچسبی باشد که اعلام کند گوشی شما توسط Apple California طراحی شده و در چین اسمیل شده است. بدون این علامت گوشی شما تقلبی است.

شما می توانید مواردی که در بالا توضیح دادیم را در فیلم آموزشی زیر مشاهده کنید.

از کجا بفهمیم گوشی سامسونگ اصل است؟

برای تشخیص گوشی رفرش شده سامسونگ مشخصات جعبه را بررسی کنید. شما می توانید مشخصات محصول را در پشت جعبه گوشی پیدا کنید. به مسیر Settings > About phone بروید و مشخصات را با جعبه مقایسه کنید. اگر مشخصات مطابقت ندارد ممکن است تلفن شما تقلبی باشد. در صورتی که جعبه گوشی خود را ندارید می توانید از سایت رسمی سازنده گوشی خود استفاده کنید.

از کجا بفهمیم گوشی سامسونگ اصل است؟

شما می توانید این بررسی ها را با استفاده از برنامه های جانبی انجام دهید. برای بررسی مشخصات گوشی خود برنامه Antutu Benchmark را از گوگل پلی جستجو و دانلود کنید. شما باید مراقب باشید هنگام دانلود برنامه از گوگل پلی استور برنامه های فیک و جعلی را دانلود نکنید. این برنامه به شما اجازه می دهد تا سرعت دستگاه خود را تست کنید و بعد مشخصات کامل گوشی شما و نام دستگاه را شناسایی می کند. اگر این برنامه نام سازنده گوشی دیگری را به شما نشان می دهد پس این احتمال وجود دارد که گوشی شما تقلبی باشد.

از کجا بفهمیم گوشی سامسونگ اصل است؟

نرم افزارها را بررسی کنید. اگر تلفن شما آیفون است شما می توانید نرم افزار را بررسی کنید. گوشی های آیفون تقلبی نمی توانند از جاوا و اندروید به عنوان سیستم عامل استفاده کنند. سازنده گوشی تقلبی نمی تواند از iOS استفاده کند چون این سیستم عامل منحصر به اپل می باشد. همچنین به یاد داشته باشید که آیفون دارای iTunes App Store است نه گوگل پلی. در آیفون به iTunes متصل می شوید و شما باید یک حساب کاربری iCloud داشته باشید.

از کجا بفهمیم گوشی سامسونگ اصل است؟

چک کردن سریال گوشی سامسونگ، هواوی، اپل و …

اگر شما یک آیفون دارید به مسیر Settings > General > About phone بروید و شماره سریال را بدست آورید. بعد از اینکه شماره سریال را بدست آوردید آن را در سایت اپل وارد کنید تا دوره گارانتی گوشی شما را بررسی کند. اگر سیستم به شما پیغام “We’re Sorry, but This Serial Number Is Not Valid. Please Check Your Information and Try Again” را که به معنای ” ما متاسف هستیم”، اما این شماره سریال معتبر نیست. لطفا ” اطلاعات خود را چک کنید و دوباره امتحان کنید ” است را به شما نمایش می دهداحتمالا گوشی آیفون شما تقلبی است.

چک کردن سریال گوشی سامسونگ، هواوی، اپل و ...

اما برای اندروید و طرز تشخیص اصل بودن گوشی هواوی و..، IMEI را در پشت گوشی خود پیدا کنید. اگر برچسب برای تان خوانا نبود از طریق مسیر Settings > About > Status می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. شما همچنین با شماره گیری ستاره مربع ۰۶ مربع می توانید IMEI را روی صفحه گوشی خود مشاهده کنید. بعد از اینکه IMEI را بدست آوردید به سایت Imei بروید و IMEI خود را در کادر وارد کنید و CHECK را کلیک کنید. سیستم اطلاعات تلفن را بررسی می کند. اگر اطلاعات نمایشی با اطلاعات گوشی شما فرق دارد پس احتمال تقلبی بودن گوشی شما وجود دارد.

چک کردن سریال گوشی سامسونگ، هواوی، اپل و ...

اگر قصد دارید علاوه بر بدست آوردن شماره سریال گوشی، شماره سریال لپ تاپ خود را بدست آورید می توانید از پست پیدا کردن سریال نامبر و مدل گوشی، لپ تاپ، کامپیوتر و چک کردن اصل یا تقلبی بودن کمک بگیرید.

تشخیص اصل بودن گوشی اپل آیفون X، ۸، ۷ و..

گوشی آیفون واقعی دارای دوربین های کیفیت بالا هستند در حالی که گوشی های آیفون تقلبی عکس های را بد و تار می کنند. سایر حالت های ضبط ویدیو را امتحان کنید و ببینید که یک آیفون تقلبی چگونه عکس ها و فیلم ها را بد می کند. برای مقایسه کیفیت گوشی های موبایل هوشمند شما می توانید از ۶ سایت کاربردی که قبلا به شما آموزش دادیم استفاده کنید.

علاوه بر این شما می توانید برنامه موسیقی را باز کنید و از برنامه دیگری به طور همزمان استفاده کنید و نحوه عملکرد گوشی را بررسی کنید. گوشی های آیفون تقلبی زمان زیادی را صرف پشتیبانی از دو برنامه می کنند.

شما می توانید همچنین با اسکرول سریع میان برنامه ها متوجه شوید که گوشی آیفونی که خریداری کرده اید تقلبی است یا نه. آیفون های تقلبی قادر به اسکرول سریع نیستند و شما به طور آشکار لگ ها را مشاهده خواهید کرد.

تشخیص اصل بودن گوشی اپل 7

تشخیص اصل بودن گوشی اپل ۶s

ظرفیت حافظه خود را بررسی کنید. آیفون های اصلی دارای ظرفیت ذخیره سازی ثابت مانند ۸ گیگابایت، ۱۶ گیگابایت، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت هستند. آیفون های تقلبی برای گسترش ظرفیت حافظه خود به کارت حافظه نیاز دارند که حداکثر تا ۸ گیگابایت می تواند گسترش پیدا کند. اگر شما یک اسلات کارت حافظه را در پشت یا کنار تلفن خود پیدا کردید پس احتمالا گوشی شما تقلبی است.

تشخیص اصل بودن گوشی اپل 6s

شما می توانید برنامه Siri را اجرا کنید این برنامه تنها در گوشی های اصلی آیفون کار می کند. علاوه بر این آیفون اصلی دارای برنامه های داخلی مانند Compact, Compass, Settings, Calculator, Music و Photos است. اگر شما یکی از این برنامه ها را از دست داده اید سعی کنید Firmware اصلی را ریستور کنید. اگر برنامه های داخلی هنوز ریستور نشده اند پس گوشی آیفون شما تقلبی است.

در ویدیوی زیر شما می توانید مشاهده کنید که با تست برنامه های داخلی می توان خیلی ساده به اصل بودن گوشی پی برد.

طرز تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ

یکی از قابل اطمینان ترین روش های تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ استفاده از برنامه Samsung Kies است. این برنامه دستگاه شما را اسکن و اطلاعات مهمی در مورد آن نمایش می دهد. برنامه Samsung Kies را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید.

طرز تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ

با استفاده از کابل USB گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید.

طرز تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ

منتظر بمانید تا برنامه Samsung Kies دستگاه شما و اطلاعات Firmware گوشی شما را نمایش دهد. این نشانه ای از اصل بودن گوشی شما است.

طرز تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ

اگر دستگاه شما شناسایی نمی شود آن را مجددا وصل کنید. اگر برنامه Kies هنوز گوشی شما را شناسایی نمی کند پس احتمالا گوشی سامسونگ شما تقلبی است. اما برای مقایسه مشخصات سخت افزاری گوشی خود می توانید از ۵ سایتی که قبلا در انزل وب به شما معرفی کردیم استفاده کنید اما اگر علاقه ای به استفاده از سایت های آنلاین ندارید می توانید از ۵ نرم افزار برتر تست سخت افزار گوشی و تبلت های اندروید استفاده کنید.

کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل، سامسونگ، ال جی، هواوی و..

گوشی های سامسونگ کدهای ثابتی دارند که می توان برای تست عملکرد یا مشاهده اطلاعات مربوط به دستگاه از آنها استفاده کرد. شما فقط شماره ها را وارد می کنیم و اطلاعات را روی صفحه نمایش خود مشاهده می کنید. اگر دستگاه تلفن شما به این شماره ها پاسخ نمی دهد احتمال اینکه گوشی شما اصل نباشد وجود دارد:

*#۰۶# [Displays device IMEI number]
*#۱۲۳۴# [Displays device current firmware]
*#*#۱۴۷۲۳۶۵#*#* [GPS test settings]
*#*#۱۹۷۳۲۸۶۴۰#*#* [Service mode main menu]
*#*#۴۶۳۶#*#* [Diagnostic and general settings mode]
*#۰*# [General Test Mode]
*#۰۲۲۸# [ADC Reading]
*#۰۲۸۳# [Audio Loopback Control]
*#۰۲۸۹# [Melody Test Mode]
*#۰۳# [NAND Flash S/N]
*#۰۵۸۸# [Proximity Sensor Test Mode]
*#۰۵۸۹# [Light Sensor Test Mode]
*#۰۶۷۳# [Audio Test Mode]
*#۰۷# [Test History]
*#۰۷۸۲# [Real Time Clock Test]
*#۰۸۴۲# [Vibra Motor Test Mode]
*#۱۲۵۸۰*۳۶۹# [SW & HW Info]
*#۱۵۷۵# [GPS Control Menu]
*#۲۲۶۳# [RF Band Selection]
*#۲۳۲۳۳۱# [Bluetooth Test Mode]
*#۲۳۲۳۳۷# [Bluetooth Address]
*#۲۳۲۳۳۸# [WLAN MAC Address]
*#۲۳۲۳۳۹# [WLAN Test Mode]
*#۲۶۶۳# [TSP / TSK firmware update]

در آخر اگر قصد خرید لپ تاپ دارید توصیه می کنیم قبل از خرید پست نکات مهم و راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم امروز با روش های تشخیص اصل بودن گوشی های سامسونگ، اپل و غیره آشنا شده باشید. اگر روش دیگری برای تشخیص اصل بودن گوشی از تقلبی می شناسید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نشانه های هک شدن جیمیل چیست؟ بررسی علائم هک Gmail
نشانه های هک شدن جیمیل چیست؟ بررسی علائم هک Gmail
چگونه قبل از دانلود برنامه اندروید از امنیت آن مطمئن شویم؟
چگونه قبل از دانلود برنامه اندروید از امنیت آن مطمئن شویم؟
10 روش عکس گرفتن از شخص یا دزد هنگام اشتباه زدن رمز گوشی اندروید
۱۰ روش عکس گرفتن از شخص یا دزد هنگام اشتباه زدن رمز گوشی اندروید
بررسی: آیا جیمیل هک میشود؟ بررسی امنیت جیمیل
بررسی: آیا جیمیل هک میشود؟ بررسی امنیت جیمیل

نظرات

  • ... . .. says:

    سلام
    منظور از آیفون پک اصلی ، همونیه که در چین تولید میشه؟
    یه سایتی نوشته بود که (توضیحات در مورد آیفون پک اصلی : چینی) یعنی آیفون اورجینال محصول چینه؟
    لابود آیفون فیک هم محصول آمریکاست😐
    من گیج شدم خواهش میکنم راهنمایی کنین
    الان این مشخصاتی که گفتین، مشخصات آیفونی هست که در خود آمریکا تولید شده؟
    لطفااااا جواب بدین😭

  • محم says:

    مطالبتان تقریبا درحدسن کودکان پیش دبستانی امروزهم کارایی نداشت چون الان نوزادان بجای پستانک کوچی میچونووای بحال ۵سالگی احتمالا کارگزاران خانواده بود و شما به تحریر در آوردیم ازاینکه هرلحظه یک گوشیو برداشته وسروصداکرده کنیم تا ترجمه جاتون ضعیف بوده وزحمتشون روحدردادین حداقل آبروی نوزادان نسل جدیدروبخاط کلاهی برای خودنبرید

  • شیرین says:

    مقاله تون بسیار درهم برهم و بد بود اولا بهتر بود روش های مربوط به آیفون و سامسونگ رو کاملا جدا میکردید دوما روش هایی که گفتید مفید و به درد بخور نبود مثلا ما خودمون عقلمون میرسه که گوشی مونو با یه گوشی اصل مقایسه کنید یا …

  • رضا says:

    به هییییچ دردی نمیخوره واقعا

  • امیر says:

    از برچسب که بغل گوشی سامسونگ که روش imei رو حک کرده هم میشه فهمید گوشی های رفرش برچسب رو جعبه شون مشخصه که قبلی کنده شده و جدید چسبوندن. و فونت نوشته هاش با اصلی فرق داره و بد شکل هست.

  • g500f says:

    گوشی های که کد های مذکور را نمی اورد تقلب بیش نیست
    ۹۰%گوشی های ایران تقلبی هستن
    خاطر همتون جمع
    ما ها اندازه پولی که میدیم اش میخوریم

  • فرشید says:

    گوشیj5 خریدم ولی وقتی اون کدو بهش میزنم شماره سریال بالا نمیاره ایا این گوشی تقلبی است؟

  • احسان says:

    سیم کارت دوم باید باید ثبت بشه اخه من سیم ۲ که میندازم میگه این گوشی متلق به شماره سیم اوله چیکار کنم

  • پوریا says:

    بعضی گوشی ها بعضی این کد ها را پاسخ میدهد و بعضی شان را پاسخ نمیدهید آیا این گوشی ها تقلبی است یا نه

  • امیرعلی says:

    سلام خدا وقت
    خیلی خوب بود! ممنووووووووووووونم’ شما چقدر خوب هستید’