آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری شخصی در هاست رایگان

آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری و شخصی فایل در هاست رایگان

اگر می خواهید فضای های ابری عمومی مانند Google Drive و Dropbox را رها کنید و فضای ابری یا آپلود سنتر شخصی خودتان را برای تیم یا کسب و کارتان بسازید، ما راه حل ایده آلی برای آن داریم. امروز در انزل وب می خواهیم آموزش ساخت هاست آپلود سنتر ابری رایگان برای آپلود فایل، عکس، آهنگ و فیلم شخصی با لینک مستقیم شما را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

نحوه ساخت سایت آپلود فیلم، عکس، فایل و.. رایگان

How to Build Self-Hosted (Private) Cloud Site For Free

شما ممکن است برای بیزنس خود و یا سایر استفاده های شخصی، نیاز به یک هاست آپلود ابری خصوصی داشته باشید. برای این کار ما استفاده از Nextcloud را به شما پیشنهاد می دهیم. Nextcloud یک راه حل مناسب برای ساخت آپلود سنتر شخصی است و تقریبا تمام ویژگی های ضروری یک ارائه دهنده فضای ذخیره سازی ابری همراه با تمام مزایای کنترل و امنیت، یک راه حل خصوصی و خود میزبانی ایجاد می کند.

چرا از Nextcloud استفاده کنیم؟

اولین چشم انداز برای این انتخاب، پشتیبانی برای سیستم عامل های محبوب مختلف مانند تلفن های همراه و دسکتاپ است. اینگونه به شما یا تیم شما اجازه می دهد تا با استفاده از هر دستگاهی کار کنند که خود عامل کاهش هزینه ها هم هست. به طور کلی نکست کلاد برای آپلود فایل با لینک مستقیم رایگان ویژگی های برجستگی زیادی دارد که به بررسی آن ها می پردازیم. به طور کلی:

  • امکان خود میزبانی را فراهم می کند. Nextcloud در همه جا مثل خانه، دفتر یا در ارائه دهنده های میزبانی وب می توان استفاده و میزبانی کرد که به شما کنترل کامل روی این برنامه را می دهد و علاوه بر این موضوع، توسعه دهندگان آن هم به داده های شما دسترسی نخواهد داشت.
  • ویژگی به اشتراک گذاری، از جمله سایر قابلیت هاست که بواسطه آن می توانید فایل ها را با کسی که داخل هاست شما است یا رمز عبور آن را دارد، به اشتراک بگذارید و قابلیت آپلود فایل را به آن ها بدهید و امکان استفاده در یک گروه را دارا می باشد.
  • امنیت بالا! ویژگی های استاندارد ایمنی مانند رمز گذاری End-to-end Encryption از جمله تصدیق کنندگان ایمنی و اعتبار آپلود سنتر رایگان Nextcloud هستند.
  • پشتیبانی از ادغام عملکرد ها هم نکته مثبتی است. به طور مثال برای گسترش عملکرد خود، می توانید چند کار من جمله مدیریت وظایف، ویرایش فایل ها در Markdown را ادغام و کار های بیشتری را انجام دهید.

آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری شخصی در هاست رایگان

۱۵ راه اشتراک گذاری سریع فایل ها بدون استفاده از فضای ابری را هم می توانید مطالعه نمایید.

تست کردن Nextcloud برای ساخت هاست آپلود سنتر ابری شخصی

اگر می خواهید با یک حساب کاربری رایگان از قابلیت های Nextcloud با خبر شوید و آن را تست کنید، از لیست زیر یک فضای میزبانی رایگان را با ساخت اکانت بگیرید و Nextcloud را با نصب کردن روی آن ها امتحان و میزبانی کنید.

Dediserve: در مجموع ۱۰ گیگابایت فضای رایگان به کاربرانش می دهد.

oCloud.de: یک حساب کاربری رایگان با ۱ گیگ فضا فراهم می کند.

OwnDrive: دارای یک حساب کاربری ۱ گیگابایتی با پشتیبانی از برخی برنامه ها است.

Serverdiscounter: یک فضای ذخیره سازی ۵ گیگابایتی دارد.

Unixcorn: ثبت نام سریعی دارد و فضای ۱ گیگی ارائه می دهد.

Wölkli: یک گیگ فضای ذخیره سازی به صورت رایگان دارد.

نحوه نصب Nextcloud روی هاست برای ساخت آپلود سنتر رایگان

نصب Nextcloud روی سرور هاست شما با استفاده از ۳ روش امکان پذیر می باشد که آن ها را معرفی خواهیم کرد.

Web Installer: اولین راه و سریعترین راه، نصب از طریق نسخه نصب با وب می باشد. برای انجام این کار شما فقط باید یک فایل فشرده را از نکست کلاد دانلود و آن را روی هاست مورد نظر آپلود، استخراج و نصب نمایید.

Archive File: روش بعدی استفاده از فایل فشرده یا فایل آرشیو است که مناسب صاحبان هاست است. شما باید یک بسته فشرده کامل را به عنوان آرشیو آپلود کرده و محتوایات آن را در یک پوشه وب در سرور خود استخراج کنید.

Appliances: ساده ترین راه هم دانلود یک فایل ایمیج (Image) پیش نصب شده است که آن را دانلود و روی دستگاه خود با برنامه هایی که برای این کار طراحی شده اند اجرا کنید که این روش مناسب کاربران معمولی است.

چگونه آهنگ ، فیلم ، ویدیو و.. را بدون ورود به سایت ها با لینک مستقیم دانلود کنیم؟ با مطالعه این مطلب می توانید این کار را انجام دهید.

سیستم مورد نیاز برای نصب Nextcloud

سیستم عامل سرور (Server OS):

  • CentOS 6.5 or 7
  • Debian 8+
  • OpenSUSE LEAP 42.1 or above
  • Red Hat Enterprise Linux 6.5 or newer
  • SUSE Linux Enterprise Server 11 SP3 or 12
  • Ubuntu 14.04 and above LTS releases are supported

حافظه رم یا مموری:

  • Memory: Minimum 128 MB, but 512MB RAM is recommended

فضای ذخیره سازی:

  • Storage: Minimum 500 MB, اما مقدار آن به نیاز های شما بستگی دارد. همچنین سرور باید امکان نصب یک فایل با اندازه ۶۵ مگابایتی (Single PHP File) را برای تایید کند.

وب سرور:

  • Apache 2.4 (php-fpm, mod_php) or Nginx (php-fpm)

پایگاه داده:

  • MySQL or MariaDB 5.5+ as well as PostgreSQL 9 and 10

PHP:

  • PHP 5.6 and its newer versions are supported by Nextcloud

هاست رایگان مناسب برای نصب

برای ارائه فضای ابری شخصی، به یک ارائه دهنده میزبانی وب نیاز داریم که برای ذخیره سازی موقت می توانید از آن استفاده کنید. اما اگر شما قصد استفاده جدی و کاری از آن را دارید، بهتر است که برای این کار فضا را بخرید و از پشتیبانی کامل آن مطمئن شوید. اگر همچنان قصد استفاده از هاست آپلود رایگان دارید، ۰۰۰Webhost را به شما پیشنهاد می دهیم که بدون هیچ مشکلی با Nextcloud کار می کند.

۵ روش دانلود مستقیم و سریع فایل های تورنت توسط IDM از مطالب کاربردی آموزش داده شده در انزل وب است.

آموزش نصب Nextcloud

در این آموزش قصد داریم نکست کلاد را با استفاده از روش اول یعنی Web Installer نصب کنیم. این روش به خوبی در هاست ها قابل اجراست و کافیست تا مراحل زیر را انجام دهید.

اول به صفحه سایت نکست کلاد بروید و در پایین صفحه فایل مورد نیاز برای Web Installer را دانلود کنید.

آموزش نصب نکست کلاد در آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری شخصی در هاست رایگان

حالا به داشبورد سرور خود بروید و مدیریت فایل (File Manager) را باز کنید. برای مثال ما از ۰۰۰Webhost استفاده می کنیم و بعد از ساخت اکانت، داشبورد سایت را به صورت زیر خواهید دید.

آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری شخصی در هاست رایگان

حالا در فایل منیجر هاست روی دکمه آپلود کلیک کنید. البته اگر از سرویس دیگری استفاده می کنید، ممکن است مکان این دکمه در جای دیگری باشد و فقط کافیست دنبال کلمه مشابه بگردید.

آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری شخصی در هاست رایگان

اکنون در فایل منیجر روی دکمه آپلود کلیک کنید. فایل Setup-nextcloud.php که در مرحل اول دانلود کردید را از رایانه خود انتخاب و آپلود کنید.

آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری شخصی در هاست رایگان

پس از آپلود فایل، Your-domain/setup-nextcloud.php را در مرورگر خود باز کنید. برای مثال اگر نام دامنه هست شما anzalweb.ir باشد، anzalweb.ir/setup-nextcloud.php را در آدرس مرورگر وارد کنید. (به جای anzalweb.ir آدرس سایت هاست خود را بنویسید). بعد از این کار شما مراحل نصب نکست کلاد را به صورت یک برنامه خواهید دید و روی بعدی (Next) کلیک کنید تا مراحل نصب آغاز شود.

آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری شخصی در هاست رایگان

حالا شما باید دایرکتوری نصب برای نکست کلاد انتخاب کنید. شما می توانید مستقیما از خود نام هاست برای این کار استفاده کنید و فقط یک نقطه (.) بگذارید یا آن را به یک قسمت خصوصی تر مثلا anzalweb.ir/folder-name انتقال دهید و مکان دایرکتوری آن کاملا بسته به خود شماست.

آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری شخصی در هاست رایگان

اگر تا الان همه قسمت ها را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید، صفحه موفقیت آمیز بودن مراحل را می بینید و روی نکست کلیک کنید.

آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری شخصی در هاست رایگان

اکنون Nextcloud در حال نصب است. در صفحه بعدی از شما در خواست ساخت یک حساب مدیریت می کند تا با استفاده از آن دسترسی و امور هاست خود را مدیریت کنید. اطلاعات مورد نیاز را وارد و Finish را بزنید.

آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری شخصی در هاست رایگان

مراحل نصب تمام شد! الان یک پیام خوش آمد گویی مشاهده می کنید و فضای ابری خصوصی خود را با موفقیت ساخته اید.

آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری شخصی در هاست رایگان

اگر فایل های حجیمی آپلود یا دانلود می کنید، آپلود و دانلود بدون دردسر فایل های بزرگ با قابلیت توقف و ادامه فرآیند آپلود برای شما می تواند مفید باشد.

عیب یابی مشکلات در هنگام نصب Nextcloud

۱- فایل فشرده را آپلود کرده ام اما آن را در سرور خود نمی بینم.

در این مورد احتمال دارد که سرور شما از فایل های بزرگ پشتیبانی نمی کند تا پرونده ای را که بارگذاری می کنید، به شما نشان دهد. اگر گزینه مثل آپلود فایل حجیم تر از ۶۰ مگابایت را میبینید آن را انتخاب کنید در غیر این صورت از هاست های دیگری استفاده نمایید.

۲- در صفحه Dependency Check ، خطای وابستگی یا Dependencies Error نشان می دهد.

نکست کلاد از برنامه های مختلفی استفاده می کند که ممکن است سرور شما از آن ها پشتیبانی نکند و این مورد به معنی آن است که باید سرور هاست خود را تغییر دهید و از سروری که از Nextcloud پشتیبانی کند استفاده کنید.

۳- بعد از صفحه Dependency check ، خطا در سرور رخ می دهد (Server Error).

در چنین مواردی سرور شما از فایلهای بزرگ به اندازه کافی پشتیبانی نمی کند تا اجازه نصب برنامه های فشرده و بارگیری آن ها را بدهد یا سرور زمان کمی را به این کار اختصاص می دهد در صورتی که به زمان بیشتری نیاز است. می توانید تنظیمات سرور را در صورت امکان تغییر داده و محدودیت زمانی (Time Limit) را برای اجرای PHP تا ۳۰۰ ثانیه یا بیشتر افزایش دهید و در صورت عدم اماکن این کار، سرور بهتری را انتخاب کنبد.

حالا با نکست کلاد چه کنیم؟

اولین کاری که بعد از نصب لازم است انجام دهید، بررسی تنظیمات و سفارشی کردن گزینه های مختلف برای برآورده ساختن نیاز ها مانند گزینه های رمز گذاری و امنیت است و بسته به نیاز های خود سایر تغییرات را اعمال نمایید.

آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری شخصی در هاست رایگان

سپس با آپلود فایل ها، کارایی و ویژگی آن را چک کنید. امیدواریم که به آنچه که انتظارش را داشته اید رسیده باشید و از آپلود سنتر ابری شخصی خود و مدیریت آن لذت ببرید.

آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری شخصی در هاست رایگان

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به شما آموزش ساخت هاست آپلود شخصی رایگان را آموزش دادیم. چنانچه مشکلی در اجرای آن دارید و یا نکاتی برای برای راحت شدن نصب و یا حتی برنامه بهتری را می شناسید، منتظر دیدن آن به همراه سایر پیشنهادات و نظرات شما در قسمت دیدگاه های این پست هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 5 روش آپلود در گوگل درایو و دریافت لینک دانلود
آموزش ۵ روش آپلود در گوگل درایو و دریافت لینک دانلود
آموزش آپلود ویدیو و گذاشتن در آپارات کامپیوتر و گوشی
آموزش آپلود ویدیو و گذاشتن فیلم در آپارات کامپیوتر و گوشی
20 تا از بهترین سایت های آپلود فایل و اشتراک گذاری خارجی
۲۰ تا از بهترین سایت های آپلود و اشتراک گذاری فایل خارجی
راهنما: آموزش کامل کار و استفاده از دراپ باکس (Dropbox)
راهنما: آموزش کامل کار و استفاده از دراپ باکس (Dropbox)

نظرات

  • علی says:

    سلام میخواستم بدونم از چه فضایی برای نگهداری فایل ها بروی هاست استفاده میکنه آیا از حجم هاست کم میشه یا از سرورهای سایت nextcloud برای نگهداری فایل ها استفاده میشه فقط پنل مدریت اتش بروی هاست با تشکر ؟

  • کامران says:

    من که تو چنتا سرویس رایگان ایرانی و خارجی امتحان کردم رو هیش کدوم نتونست نصب بشه
    اون سرویسی هم که خودتون معرفی و روش تست کردید بخاطر فیلتر بودنش قابل استفاده نیست
    در کل فکر نکنم چیز کاربردی ای باشه آپلود سنتر خصوصی

  • امیرحسین says:

    میخواستم بدونم قابل ریموت فایل هم این آپلود سنتر داره یا ن ؟