کپی ناخواسته فایل با دکمه Ctrl + کلیک در ویندوز

۲ روش جلوگیری از کپی ناخواسته فایل با دکمه Ctrl + کلیک در ویندوز

برخی اوقات کشیدن و رها کردن چند فایل که با نگه داشتن دکمه Ctrl و کلیک انتخاب شده اند می تواند منجر به کپی فایل ها شود و شما باید یک زمانی را برای پاک کردن این کپی ها اختصاص دهید. اگر شما قصد دارید از کپی ناخواسته فایل ها جلوگیری کنید باید میزان حساسیت حرکت ماوس خود را کاهش دهید امروز در انزل وب ما نحوه انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش جلوگیری از کپی شدن اتفاقی فایل های انتخاب شده در ویندوز

Fixing Annoyances: Stop Windows From Copying Files Accidentally When Ctrl+Click Selecting

برای اینکه در محیط ویندوز ما چند فایل که کنار هم نیستند را انتخاب کنیم از دکمه Ctrl استفاده می کنیم. شما با گرفتن دکمه کنترل و کلیک کردن روی هر فایل می توانید چند فایل غیر همجوار را انتخاب کنید اما اگر در این حین به صورت اتفاقی شما فایل ها را درگ کنید بسته به تعداد فایل هایی که انتخاب کردید کپی مشاهده می کنید.

جلوگیری از کپی شدن اتفاقی فایل های انتخاب شده در ویندوز

برای روشن شدن موضوع با استفاده از دکمه کنترل چند فایل را با کلیک کردن انتخاب کنید و آنها را بکشید، حالا شما با فایل های کپی شده مواجه هستید. این مشکل زمانی آزار دهنده می شود که شما تعداد زیادی از فایل ها را انتخاب کرده باشید و مجبور شوید تمام فایل های کپی شده را حذف کنید. دلیل این مشکل این است که هنگام کلیک روی یک فایل شما ماوس خود را بیشتر از ۴ پیکسل حرکت داده اید به طوری که ویندوز فرض می کند که فایل ها را می خواهید کپی کنید. قبلا در انزل وب ۵ روش نجات و بازگردانی اشتباهات ناخواسته در ویندوز را به شما آموزش دادیم در ادامه ۲ روش جلوگیری از کپی ناخواسته فایل با دکمه Ctrl + کلیک در ویندوز را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه جلوگیری از کپی شدن فایلها در ویندوز های قدیمی

اگر شما از سیستم عامل ویندوز اکس پی یا ویندوز سرور ۲۰۰۳ استفاده می کنید می توانید از ابزار رایگان Tweak UI مایکروسافت برای پیکر بندی تنظیمات درگ استفاده کنید. کاری که ما انجام می دهیم این است که در قسمت چپ برنامه روی Mouse کلیک کنیم و بعد فیلد Drag را از ۴ پیکسل به ۱۵ پیکسل یا هر مقدار دیگری که بیشتر از ۴ است تغییر می دهیم. با این کار حساسیت درگ کردن را کاهش می دهیم اما باید توجه داشته باشید که این عدد نباید آنقدر بزرگ باشد که کارهایی که به طور معمول انجام می دهید را مختل کند.

جلوگیری از کپی شدن فایلها در ویندوز اکس پی و ویندوز سرور 2003

روش جلوگیری از کپی پوشه و فایل در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

قبلا به سوال چگونه فایل های دو پوشه در ویندوز و فلش درایو را با هر اتصال خودکار بروزرسانی کنیم؟ پاسخ دادیم اما برای جلوگیری از کپی فایل در ویندوز ویستا، ۷، ۸ و ۱۰ متاسفانه ابزار Tweak UI کار نمی کند بنابراین شما باید تنظیمات را به صورت دستی در رجیستری انجام دهید. در کادر جستجوی منوی Start عبارت Regedit را تایپ کند و از نتایج نمایش داده شده Regedit.exe را اجرا کنید. بعد از باز شدن پنجره رجیستری از سمت چپ به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

در سمت راست شما دو مقدار DragHeight  و DragWidth را مشاهده خواهید کرد. تنها روی یکی از این دو مقدار دابل کلیک کنید و فیلد Value را به یک مقدار بالاتر تغییر دهید. شما می توانید به صورت آزمایش و خطا مقداری بین ۱۰ تا ۲۰ را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با انتخاب یک مقدار بسیار بزرگ شما ویژگی کشیدن و رها کردن را غیرفعال می کنید.

جلوگیری از کپی فایل با تنظیم رجیستری

اگر این روش برای شما سخت است می توانید برای جلوگیری از کپی فایل در ویندوز این فایل فشرده رجیستری را دانلود کنید و مقدار Value آن را به عددی بین ۱۰ تا ۲۰ تغییر دهید. علاوه بر جلوگیری از کپی فایل ها در ویندوز شما می توانید فعالیت هایی نظیر اتصال USB داریو،کپی و حذف فایل و پوشه و.. را نظارت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۲ روش جلوگیری از کپی اتفاقی فایل در ویندوز ۱۰، ۸، ۷ و ویستا را به شما آموزش دادیم. اگر شما روش دیگری می شناسید یا پیشنهادی دارید می توانید آن را همراه با نظرات خود در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش ۹ روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش 6 روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۶ روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
8 روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز 10 و ویندوز 11
۸ روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

نظرات

  • Armin says:

    سلام من میخوام دوتا فایل هم زمان ک باهم فاصله دارن مثل همین عکسی ک گذاشتین انتخاب کنم کلا ctrl نگاه میدارم کلیک راست میکنم هیچ فایلی سلکت نمیشه چطور میشه درستش کرد؟

  • نرجس says:

    عالی توضیح داده بورین ولی اگ تصویری باشه یا ویدیو خیلی بهتر تر میشه?☺