تفاوت ها و تشخیص تاچ با ال سی دی و گلس گوشی

بررسی کامل : تفاوت ها و تشخیص تاچ با ال سی دی و گلس گوشی

بسیاری از کاربران وقتی که گوشی یا تبلت شان از دستشان به زمین می افتد نمی توانند تشخیص دهند که کدام بخش از گوشی شان (تاچ، ال سی دی، گلس) آسیب دیده است و به طور کلی با تفاوت تاچ با ال سی دی و گلس گوشی آشنا نیستند. اگر شما جزء این کاربران هستید از شما دعوت می کنیم پست امروز انزل وب را دنبال کنید.

روش های فهمیدن فرق میان تاچ با ال سی دی گوشی ها

The Difference Between Glass, Digitizer, Touch Screen and LCD

در آیپد، آیفون، تبلت و گوشی های اندروید شما سه بخش اصلی ال سی دی، دیجیتایزر یا صفحه لمسی و پنل گلس وجود دارد. لایه یک که در واقع بالاترین لایه پنل گلس می باشد و حدود ۱ میلی متر ضخامت دارد. اگر گلس گوشی شما بشکند قابل تعویض است. لایه ۲ که زیر گلس است و با آن ترکیب شده است را دیجیتایزر می نامند. این لایه فقط زیر گلس واقع شده است. هنگامی که شما با نوک انگشتتان به صفحه ضربه می زنید به عنوان ورودی به دستگاه اعمال می شود.

اگر دستگاه شما به ضربه یا لمس پاسخ نمی دهد وقت آن رسیده که یک دیجیتایزر جدید خریداری کنید. در واقع دیجیتایزر به صفحه گلس متصل شده است بنابراین اگر شما دیجیتایزر را عوض کنید مجبور خواهید شد گلس را عوض کنید. لایه ۳ که در زیر دیجیتایزر قرار دارد ال سی دی است LCD مخفف Liquid Crystal Display و به معنای صفحه نمایش کریستال مایع است.

روش های فهمیدن فرق میان تاچ با ال سی دی گوشی ها

تشخیص تفاوت گلس، تاچ و ال سی دی اصلی گوشی سامسونگ، آیفون و..

قبلا در انزل وب شما را با کارکرد و تفاوت محافظ صفحه گلس ۲D ، ۳D و ۴D گوشی آشنا کردیم. اکثر کاربران در مورد تفاوت تاج با ال سی دی و گلس گوشی اطلاعاتی ندارند در ادامه ما هر مورد را با هم بررسی خواهیم کرد:

تاچ یا صفحه نمایش لمسی Touch Screen

صفحه نمایش لمسی یک نوع ورودی دستگاه است که کاربر با یک یا چند لمس می تواند حرکات را کنترل کند. صفحه نمایش لمسی کاربر را قادر می سازد تا به جای استفاده از ماوس یا هر وسیله مشابه دیگر به طور مستقیم با آنچه که نمایش داده می شود تعامل داشته باشد. برخی از صفحه های لمسی را می توان با انگشت کنترل کرد اما برخی دیگر به قلم های مخصوص یا وسایل مشابه دیگر نیاز دارند.

روش های فهمیدن فرق میان تاچ با ال سی دی گوشی ها

اولین صفحه نمایش لمسی در سال ۱۹۷۷ میلادی توسط یک مهندس دانمارکی به نام استپ طراحی شد. زمانی که دانشگاه تورنتو اولین سیستم مالتی تاچ (یک دروبین که از پنل تاچ گلس استفاده می کرد) را معرفی کرد، توسعه تکنولوژی مالتی تاچ در سال ۱۹۸۲ آغاز شد. بعدها در سال ۱۹۸۵ میلادی گروهی از اعضای دانشگاه تورنتو از جمله بیل بوکستون تبلت مالتی تاچ را توسعه دادند که به جای حسگرهای نوری از خازن استفاده می کرد.

روش های فهمیدن فرق میان تاچ با ال سی دی گوشی ها

امروزه استفاده از صفحه نمایش های لمسی به عنوان یک استاندارد در گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها استفاده می شود. اکثر خانواده ها حداقل یک دستگاه دارند که با صفحه نمایش لمسی کار می کند. اگر تاچ گوشی شما دچار مشکل شده است می توانید از ۷ روشی که قبلا برای رفع مشکل تاچ در تبلت و گوشی های اندروید آموزش دادیم استفاده کنید اما اگر تاچ گوشی شما شکسته است، شما می توانید مانند یک حرفه ای صفحه نمایش شکسته ، تاچ خراب و.. گوشی خود را تعمیر کنید.

گلس Glass

گلس رایج ترین قسمت دستگاه است که ما بیشترین تعامل و ارتباط را با آن داریم و غالبا تعمیر می شود و برای تعمیر نیازی به باز کردن دستگاه نیست. قبل از عرضه اولین دستگاه های آیفون، اکثر تلفن های همراه یک صفحه نمایش پلاستیک یا اکریلیک داشتند که در برابر خراشیدگی مقاوم و لمسی نبودند. به دلیل اینکه صفحه نمایش های گلس در برابر خراشیدگی مقاوم تر بودند اپل به سمت این صفحه نمایش ها رفت و از یک مدل خازن لمسی استفاده کرد تا به کاربران اجازه ثبت عملیات دقیق تر را بدهد.

وقتی گلس گوشی یا تبلت شما شکسته می شود این خازن های لمسی با چشم غیر مسلح دیده می شوند. ترک هایی که به شکل تار عنکبوت است باعث می شود که استفاده از صفحه نمایش دشوار و غیرممکن باشد. اگر شما هنوز می توانید با وجود ترک ها با تلفن خود کار کنید پس مشکل از گلس گوشی شما است اما اگر صفحه نمایش لمسی به عملیات شما پاسخ نمی دهد ال سی دی گوشی شما خراب شده است.

تشخیص تفاوت تاچ و ال سی دی اصلی

ال سی دی LCD

ال سی دی گوشی های هوشمند به طور کلی از همان تکنولوژی که در صفحه نمایش های تلفن بکار رفته است استفاده می کنند. ال سی دی لایه های پلاستیکی، پلیمری و شیشه ای هستند که روی همدیگر قرار گرفته اند. هر لایه هدف منحصر به فردی دارد اما لایه های بنیادی برای ایجاد تصویر از نور سفید ساخته شده است که به عنوان نور پس زمینه دستگاه بکار گرفته می شود. پس از این نور برای ایجاد تصاویر فیلتر استفاده می شود. از نشانه های سوختن ال سی دی گوشی می توان به پاسخ ندادن صفحه لمسی و وجود نقاط سیاه در صفحه نمایش اشاره کرد. برای تعویض ال سی دی شما باید دستگاه را باز کنید.

تشخیص تفاوت تاچ و ال سی دی اصلی

از شما دعوت می کنیم برای درک بهتر تفاوت ها و تشخیص تاچ با ال سی دی و گلس گوشی فیلم آموزشی زیر را مشاهده بفرمایید.

اگر بدنه گوشی شما دچار خش شده است می توانید از ۹ روش جالب رفع خط و خش صفحه نمایش و بدنه گوشی اپل ، اندروید و.. استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

کاربران همیشگی انزل وب امیدواریم با توضیحات امروز تفاوت بین تاچ با ال سی دی و گلس گوشی را درک کرده باشید. نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

Project Glass:عینک جدید گوگل که دنیای مجازی و حقیقی با یکدیگر ادغام میکند
شیشه نامرئی

نظرات

  • دانیال says:

    من گوشیم لب گلسش پریده بود و می خواستم ببینم که گلس شکسته یا تاج گلس را که بر داشتم دوباره گذاشتم دیدم یک ترک از وست گوشیم زاحر شده ار جای لب پریده گی و چند جای دیگر گوشیم لب پر شده ولی گوشیم بسیار عالی کار میکنه از کجا بفهمم گلس هست یا تاج

  • محمدمهدی says:

    قطعا اون کسی که کلمات کلیدی «گلس،lcd و تاج چیست» رو‌سرچ میکنه چیزی سر در نمیاره و میخواد به ساده ترین تعریف دست پیدا کنه اما این سایت این ویژگی رو نداره و به پیچیده ترین روش توضیح داده .
    ویدئو پیشنهادی هم انگلیسی بود!!!

  • farzad says:

    سلام گوشی من شیائومی ردمی ۶aهست و ضربه خورده اما نه لمسش تغییرکرده ونه نورهای صفحه نمایش فقط صفحه حالت تارعنکبوتی شده ایامنظورازگلس چیزی متفاوت از محافظ صفه نمایش هست ؟ایابایدال سی دی عوض بشه؟

  • حمید says:

    گوشی من سامسونگ اس ۶ هست ال سی دی سوخت هزینه تعویضش چقده

  • سعید says:

    باسلام گوشی سامسونگ j5proگلس ش شکسته وتعویض کردم ولی الان کمی رنگ ها پررنگ شده آیا ربطی به گلس داره یانه متشکرم

    • دانیال says:

      من گوشیم لب گلسش پریده بود و می خواستم ببینم که گلس شکسته یا تاج گلس را که بر داشتم دوباره گذاشتم دیدم یک ترک از وست گوشیم زاحر شده ار جای لب پریده گی و چند جای دیگر گوشیم لب پر شده ولی گوشیم بسیار عالی کار میکنه از کجا بفهمم گلس هست یا تاج