تفاوت BCC و CC در ایمیل چیست

تفاوت BCC و CC در ایمیل چیست و چه زمانی باید از آنها استفاده کرد؟

شاید در زمان ارسال ایمیل گزینه هایی به نام CC و BCC دیده باشید و این سوال برایتان پیش بیاید که این دو چه هستند و چه کاربردی دارند؟ امروز در انزل وب قصد داریم به معرفی CC و BCC در ایمیل بپردازیم و بررسی کنیم که چه زمانی باید از آن ها استفاده کنیم.

آشنایی با کاربرد و فرق بین BCC و CC در ایمیل

What’s the Difference Between CC and BCC When Sending an Email

احتمالاً یکی از سوال های شما این است که cc مخفف چیست؟ گزینه CC در زمان ارسال ایمیل مخفف Carbon Copy است و کلمه BCC نیز از کلمه Blind Carbon Copy می آید. این گزینه ها از زمان ایجاد ایمیل به وجود آمده اند ولی امروزه دیگر استفاده از آن ها قدیمی شده است. این دو گزینه روشی برای ارسال کپی از یک ایمیل به افراد اضافی دیگر است. در واقع یک ایمیل را برای چند نفر بفرستید که امروزه می توانید با اضافه کردن چند آدرس در قسمت To این کار را انجام دهید.

معرفی CC در ایمیل

خود کلمه Carbon Copy از کاغذ های کربنی گرفته شده است. کاغذ هایی آبی رنگی که بین دو برگه قرار می گیرند و در هنگام نوشتن روی کاغذ بالایی، با فشار خودکار همان اشکال را روی کاغذ پایینی چاپ می کنند. اما CC به چه معناست؟ در زمان ساخت ایمیل نیز برای استفاده از واژه کپی فیزیکی از سند، از این نام استفاده شده. دلیل دیگر انتخاب این نام گزینه حسن نیت هم هست که صحت مشابه بودن ایمیل ها را می رساند. زمانی که شما ایمیل را ارسال کنید، اشخاصی که ایمیل را دریافت می کنند، می فهمند که این ایمیل برای چه اشخاص دیگری نیز ارسال شده است.

معرفی CC در ایمیل

اگر به دنبال راهی برای ارسال ناشناس ایمیل هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۵ روش ساخت و ارسال ایمیل به صورت ناشناس را بخوانید.

BCC در ایمیل چیست؟

Blind Carbon Copy هم در واقع همان CC است با این تفاوت که اشخاص گیرنده ایمیل، متوجه نمی شوند که این ایمیل برای چه کسانی ارسال شده است. به تعریفی دیگر گیرنده مخفی در ایمیل هستند. به همین دلیل نیز واژه Blind یا کور اول جمله کربن کپی اضافه گردیده است. لیست افرادی که ایمیل از این طریق برایشان ارسال شده را فقط فرستنده آن ایمیل می بیند و دیگر کسی قادر به مشاهده آن نیست.

فرق CC و BCC در چیست؟

همانطور که در معرفی دو گزینه اشاره کردیم، کار اصلی این گزینه ها ارسال ایمیل به چند نفر است و تنها تفاوت بین این دو آپشن اطلاع یافتن گیرنده های ایمیل از افرادی مشابهی است که ایمیل را دریافت کرده اند. یعنی کسانی که ایمیل را از طریق CC دریافت کرده اند، می بینند که چه شخص دیگری همان ایمیل را دریافت کرده در صورتی که در روش BCC چنین نیست و فقط فرستنده قادر به دیدن لیست افراد گیرنده ایمیل است.

همچنین کاربران فارسی زبان ممکن است با فونت پیش فرض در ایمیل را دوست نداشته باشند. در این صورت مطلب ۶ روش تغییر تنظیمات فونت فارسی و انگلیسی پیش فرض ایمیل یاهو، جیمیل، اوت لوک و.. مطالعه کنید.

مقایسه CC و TO در ایمیل

در اصل کارکرد این دو گزینه تفاوتی وجود ندارد و هرو برای ارسال رو نوشت ایمیل استفاده می شوند. چه شما چهار آدرس در فیلد TO وارد کنید و یک آدرس در فیلد TO و ۳ آدرس دیگر در CC قرار دهید، هر ۴ نفر ایمیل مشابه را دریافت می کنند و لیست سایر افراد گیرنده را هم می بینند. با این حال موارد استفاده از این دو گزینه متفاوت است و هر کدام نیازمند زمینه خود است. هنگامی که شما آدرس ها را در قسمت TO وارد می کنید، یک ایمیل را برای چند نفر می فرستدید، اما اگر لیست سایر افراد اضافی را در CC قرار دهید، یعنی یک رو نوشت برای آن ها ارسال کرده اید. به طور مثال شما کارمند اداره هستید و یک شکایت دریافت می کنید. رییس شما می خواهد که شما جواب برای مشتری ارسال کنید و او را مطلع سازید. در این این گونه موارد شما باید آدرس مشتری را در محل گیرنده بنویسید و ایمیل رئیس را در قسمت CC وارد کنید تا از روند پاسخ دهی مطلع شود. اگر هم بخواهید مشتری ایمیل رئیس را نبیند یا از این موضوع مطلع نشود، آدرس ایمیل رییس را در قسمت BCC وارد نمایید. در سایر موارد، مثلا ارسالی پیامی مشابه برای چند نفر می توانید برای همگی از فیلد TO استفاده نمایید.

مقایسه CC و TO در ایمیل

اگر از اشتراک های گوناگون و تبلیغاتی ایمیل خسته شده اید، حتماً مطلب ۶ سرویس نجات بخش ایمیل برای لغو اشتراک، اضافه کردن امضا و.. را مطالعه کنید.

کاربرد BCC در ایمیل

علاوه بر مثال ها و کاربرد های معرفی شده برای قسمت BCC در ایمیل می توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد. برای مثال شما می خواهید پیام تبریک، خبری و.. را برای چندین نفر ارسال کنید. اگر لیست همه افراد را در قسمت TO وارد کنید آن ها متوجه گروهی بودن ایمیل می شوند. ولی اگر نخواهید این اتفاق رخ دهد، می توانید آن ها را در قسمت BCC اضافه کنید. در این صورت به راحتی یک ایمیل را برای همه آن ها فرستاده اید و گیرنده ها متوجه این موضوع نخواهند شد و از آدرس ایمیل سایرین نیز مطلع نمی شوند.

کاربرد BCC در ایمیل

پاسخ دادن در حالت BCC

نکته ای که بهتر است در مورد پاسخ دادن یا ریپلای ایمیل های BCC بدانید، این است که اگر یکی از گیرنده هایی که ایمیل در حالت BCC دریافت کرده است و بخواهد پاسخی برای شما ارسال کند، اشخاص دیگر قادر به دیدن این پاسخ نیستند. در حالت های دیگر CC و TO شخص می تواند پاسخی ارسال کند که احتمالاً همه آن را می بینند یا فقط نام شما را جدا و اختصاصاً جوابی برای شما بفرستد.

اکنون که با این موضوع آشنا شده اید، ازین به بعد می توانید به صورت حرفه ای تر ایمیل بزنید و در موارد نیاز از CC و BCC استفاده نمایید. همچنین در پایان پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل فعال کردن حالت آفلاین ایمیل جیمیل در کامپیوتر و گوشی را برای استفاده آفلاین از جیمیل را بخوانید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به معرفی قسمت های CC و BCC در ایمیل پرداختیم. شما می توانید تجربیات خود در استفاده از این آپشن های ارسال ایمیل را به همراه سابر نظرات و پیشنهادات خود، در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات