گذاشتن کادر سفید دور عکس

۹ روش گذاشتن کادر سفید دور عکس در اندروید ، آیفون ، فتوشاپ و آنلاین

با افزایش محبوبیت و کاربران برنامه های اشتراک گذاری عکس مانند اینستاگرام، خیلی از کاربران تمایل به زیباتر کردن عکس خود با افزودن کادر سفید یا حاشیه دور عکس دارند. امروز در انزل وب ۹ روش برای اضافه کردن کادر سفید دور عکس با روش های مختلف در سیستم عامل اندروید ، ویندوز، فتوشاپ ، آیفون و وب را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش روش ایجاد کادر سفید دور عکس در فتوشاپ، اندروید، آیفون و آنلاین

How to Add White Borders to Photos With Easy Methods

هیچ محدودیتی برای نحوه اضافه کردن قاب و کادر سفید به عکس های شما وجود ندارد. به راحتی می توانید با استفاده از ابزار های آنلاین، برنامه های اندروید، آیفون و فتوشاپ در رایانه ها این کار را انجام دهید. بسته به سلیقه و خلاقیت خود عکس ها را جالب تر کنید و آن ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید!

ایجاد کادر سفید دور عکس با برنامه های تحت وب

اگر تمایلی به نصب برنامه کادر سفید دور عکس در گوشی یا رایانه خود ندارید، می توانید از وبسایت های انجام دهنده این کار استفاده نمایید. این وبسایت ها اکثراً رایگان هستند و اگر اقدام به ساخت حساب کاربری در آن ها کنید، به شما قابلیت های بیشتری مانند طرح های گوناگون و بیشتر را می دهند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

همچنین برای آشنایی بیشتر با سایت های ویرایش عکس، می توانید مطلب معرفی ۹ سایت برتر ویرایش عکس آنلاین را مطالعه نمایید.

اضافه کردن حاشیه به عکس با سایت Canva

اضافه کردن حاشیه به عکس با سایت Canva

وبسایت Canva فروشگاهی آنلاین برای طراحی آنلاین است. برای استفاده از سرویس های این سایت و ایجاد کادر سفید دور عکس باید در آن ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام رایگان روی Elements کلیک کنید. در این سرویس آنلاین باید ابتدا قاب را قبل از افزودن عکس انتخاب کنید. سپس Frames را بزنید. در این جا انواع قاب ها را می بینید که هر کدام حالت خاص خود را دارند. معمولاً Collages بیشتر برای اینستاگرام استفاده می شود. تعداد مناسبی فریم رایگان وجود دارد اما با این حال قاب های پولی و غیر رایگان نیز وجود دارند که برای استفاده از آن ها باید اشتراک سایت را بخرید.

استفاده از ابزار آنلاین BeFunky برای اضافه کردن قاب دور عکس

استفاده از ابزار آنلاین BeFunky برای اضافه کردن قاب دور عکس

اگر در ذهنتان این سوال به وجود آمده است که چگونه دور عکس را سفید کنیم؟ و دنبال سایتی برای انجام این کار هستید که نیاز به ثبت نام نداشته باشد، وبسایت BeFunky انتخاب مناسبی است. این سرویس آنلاین امکان ویرایش عکس به شما را می دهد. در هر نوع و شکل فریم هایی وجود دارند که به صورت رایگان می توانید از آن ها استفاده کنید اما برای دسترسی به گزینه های بیشتر باید اکانت حرفه ای با قسمت ۵ دلار برای هر ماه را خریداری نمایید. بعد از لود شدن سایت، Photo Editor را انتخاب نمایید و سپس تصویر خود را روی سایت آپلود نمایید. حال در منو روی Frames کلیک کنید. بعد از آن نوع فریم مورد نظر را می توانید انتخاب نمایید.

سرویس آنلاین Pizap برای اضافه کردن قاب به عکس

سرویس آنلاین Pizap برای اضافه کردن قاب به عکس

وبسایت Pizap نیز به شما امکان اضافه کردن حاشیه به عکس را می دهد. می توانید قبل از ثبت نام در سایت این ویژگی را امتحان کنید اما برای دانلود آن نیاز به ساخت اکانت در این سایت دارید. برای ویرایش عکس خود دکمه Edit a Photo را در صفحه اصلی بزنید. سپس روی گزینه Borders کلیک کنید. ۱۳ دسته برای رویداد های مختلف مثل کریسمس، هالوین، روز های تولد و.. وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. در هر دسته گزینه هایی رایگان وجود دارد که برای استفاده از همه آن ها باید اشتراک سایت را بخرید. طرح های موجود در Pizap کمی بلند تر و رنگارنگ تر از سایر برنامه های مشابه هستند و در عین حال استفاده از آن ساده است.

اضافه کردن قاب دور عکس در گوشی اندروید و آیفون

برنامه های فراوانی برای گوشی های اندروید و آیفون ساخته شده اند که تحت عنوان نرم افزار حاشیه گذاری عکس اندروید به دور عکس ها قاب اضافه می کنند. هر برنامه ویژگی هایی دارد و در اپ استور ها قابل دریافت هستند که در ادامه به معرفی بهترین آن ها می پردازیم.

برای دانلود نسخه های کامل برنامه های معرفی شده، می توانید آن ها را از اپ استور های ایرانی و یا وبسایت های ایرانی نیز دانلود کنید.

برای آشنایی بیشتر با برنامه های ویرایش عکس اندروید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۵ مورد از بهترین روش های ویرایش عکس اندروید : ساده و سریع تا حرفه ای را نیز مطالعه کنید.

اضافه کردن حاشیه سفید دور عکس در موبایل با Fuzel

اضافه کردن حاشیه سفید دور عکس در موبایل با Fuzel

از راه های آسان حاشیه دادن به عکس اندروید و آیفون، نصب برنامه Fuzel برای اندروید و Fuzel برای iOS می باشد. نسخه رایگان این برنامه دارای بیش از ۲۰ گزینه ساده و زیبا است. علاوه بر فریم Stickers, Labels و پترن هم به صورت رایگان در این برنامه در دسترس هستند. سیستم پرداخت این برنامه نیز ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. شما بسته هایی شامل Credits را خرید می کنید و برای هر قاب باید تعدادی Credits مثلاً ۴۹ عدد پرداخت کنید. ۷۰۰ Credits قیمتی در حدود ۶.۹۹ دلار دارد.

دانلود برنامه April برای اضافه کردن قاب دور عکس

دانلود برنامه April برای اضافه کردن قاب دور عکس

برنامه April نیز برای اندروید و آیفون طراحی شده است که در زمینه ایجاد حاشیه سفید برای عکس فعالیت می کنند. این برنامه دو مزاحم کوچک دارد. یکی از آن ها برای کاربران اندرویدی است که دائماً خواهان استفاده از اطلاعات مکان کاربر است که غیر ضروری به نظر می رسد و اگر آن را غیر فعال کنید، بعد از هر بار باز کردن با آن مواجه می شوید. هیمنطور چون برنامه در پس زمینه اجرا می شود، ممکن است مقداری باعث کندی و مصرف شارژ بیشتر شود. برای جلو گیری از این اتفاق می توانید بعد از پایان کار برنامه را به صورت دستی در تنظیمات ببندید. اما در عوض این برنامه دارای فریم های خلاقانه و منحصر به فرد است که می توانید از گزینه های رایگان برای هر تعداد عکسی استفاده کنید. علاوه بر کادر امکان استفاده از افکت نیز وجود دارد.

برنامه اضافه کردن قاب به عکس اندروید PhotoFrame – Billboard and Collage

برنامه اضافه کردن قاب به عکس اندروید PhotoFrame – Billboard and Collage

نرم افزار حاشیه گذاری عکس اندروید PhotoFrame نیز در این لیست گنجانده شده است. اگر به دنبال اضافه کردن قاب بیلبورد یا مجله هستید، می توانید این برنامه را نصب نمایید. برخلاف اکثر برنامه های این زمینه، کاملاً رایگان است. البته برای اضافه کردن ابزار های بیشتر باید هزینه ای پرداخت نمایید. این برنامه Watermark به عکس هی شما نیز اضافه می کند که با انتخاب گزینه Watermark در انتهای منو آن را حذف کنید و کاملاً رایگان از این برنامه استفاده نمایید.

همچنین پیشنهاد می کنیم برای گرفتن عکس های واضح، مطلب آموزش نحوه جلوگیری از تار شدن عکس و رفع تاری عکس در اندروید را بخوانید.

ShakeItPhoto برای اضافه کردن قاب به عکس در آیفون

ShakeItPhoto برای اضافه کردن قاب به عکس در آیفون

برنامه ShakeItPhoto در iOS یک برنامه خوب است که فقط یک کار انجام می دهد و آن هم اضافه کردن قاب به عکس به همراه کمی ویرایش است که به خوبی هم آن را انجام می دهد. استفاده از این برنامه نیز بسیار آسان و راحت است. شما می توانید عکس ها را در این برنامه باز کنید و یا با دوربین یک عکس بگیرید و به آن قاب اضافه کنید.

افزودن حاشیه به عکس در دسکتاپ

در نهایت برای انجام این کار می توانید از برنامه های ویندوز نیز استفاده نمایید.

همچنین اگر به دنبال راهی برای ویرایش SVG بدون فتوشاپ هستید، مطالعه مطلب معرفی ۷ سرویس آنلاین ویرایش، طراحی و ساخت عکس SVG بدون فتوشاپ را فراموش نکنید.

آموزش ایجاد کادر سفید دور عکس در فتوشاپ

 

استفاده از برنامه فتوشاپ برای افزودن فریم سفید به عکس

قطعاً برنامه فتوشاپ در این لیست وجود خواهد داشت. با فتوشاپ هر کاری با عکس می توانید بکنید. یکی از قابلیت ها حاشیه انداختن دور عکس در فتوشاپ است که اگر شما Adobe Creative Cloud نیز نصب کرده باشید، امکان کنترل بیشتری روی محصول نهایی دارید. بعد از نصب Adobe Creative Cloud می توانید به راحتی کادر بندی در فتوشاپ را انجام دهید و با استفاده از خلاقیتتان آن را متنوع جلوه دهید. می توانید از ویژگی Mask Clipping استفاده نمایید. پس از این که قاب خود را طراحی کردید، یک جعبه یا مستطیل را به جایی که دقیقاً می خواهید عکس را قرار دهیده، اضافه کنید. روی لایه بالای شکل کلیک راست کرده و گزینه Create Clipping Mask را بزنید. پس از انجام این کار، تصویر به مستطیل محدود می شود. شما می توانید با استفاده از ابزار Move محدوده عکس را تغییر دهید. همچنین با انتخاب ابزار Rectangle Marquee و راست کلیک روی تصویر و Free Transform را انتخاب نمایید. سپس دکمه Shift را نگه دارید و یکی از گوشه های عکس را برای تغییر اندازه با ماموس بکشید.

استفاده از برنامه فتوشاپ برای افزودن فریم سفید به عکس

شما می توانید از این روش برای اضافه کردن بافت و الگو به فریم های خود استفاده کنید. کسانی که Adobe Creative Cloud را ندارند، می توانند از ویژگی مشابه GIMP استفاده کنند. این کار را برای ایجاد کادر حاشیه در فتوشاپ و انداختن کادر دور متن در فتوشاپ نیز استفاده کنید.

افزودن فریم سفید به عکس با Microsoft Word

افزودن فریم به عکس با Microsoft Word

از برنامه ویرایشگر متن ورد نیز می توان جهت ایجاد حاشیه سفید برای عکس استفاده کرد. البته این ویژگی مشابه در اکسل و پاور پوینت نیز وجود دارد. یک عکس را به ورد اضافه کنید و روی آن راست کلیک کرده و گزینه Format Picture را بزنید. در منویی که باز می شود گزینه های مختلفی را خواهید دید. روی Fill برای افزودن قاب ساده کلیک کنید. سپس Line را بزنید و Solid Line را انتخاب کنید. شما می توانید رنگ، ضخامت و نوع خط را هم عوض کنید.

در پایان پیشنهاد می کنیم مطلب جالب بهترین نرم افزار و سرویس های مشاهده و ویرایش اطلاعات مخفی عکس ها را نیز مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز راه های مختلف افزودن قاب سفید دور عکس را در برنامه های مختلف به شما معرفی کردیم. شما می توانید محبوب ترین برنامه خود در این زمینه را به همراه سایر نظرات و پیشنهادات در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

لیست برترین ها: 15 جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
لیست برترین ها: ۱۵ جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)

نظرات