قطع صدا و سایلنت کردن (Silent) اس ام اس و تماس یک مخاطب خاص در اندروید

آموزش بی صدا کردن (Silent) اس ام اس و تماس یک مخاطب خاص در اندروید

آیا شما به دنبال راهی برای سایلنت یا بی صدا کردن صدای زنگ تماس یا SMS یک مخاطب خاص هستید؟ این مطلب مناسب شما می باشد که ممکن است گاهی نیاز به انجام این کار داشته باشید. امروز در انزل به آموزش قطع صدای اس ام اس و تماس یک lخاطب خاص در اندروید خواهیم پرداخت.

قطع صدای SMS و زنگ یک فرد مشخص در اندروید گوشی سامسونگ و..

How to Set a Specific Contact to Silent Mode in Android

در اندروید معمولا می توانید برای هر کسی یک آهنگ زنگ متفاوت بگذارید اما ممکن است گزینه ای برای قطع صدا یا سایلنت کردن یک مخاطب پیدا نکیند. شما می توانید این کار را با برنامه هایی که برای این منظور ساخته شده اند انجام دهید. البته ترفند هایی برای انجام این کار بدون برنامه نیز وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

قطع صدای زنگ تماس مخاطب بدون استفاده از برنامه

اگر می خواهید بدون استفاده از برنامه ای سایلنت کردن صدای زنگ تماس و اس ام اس یک شخص را انجام دهید، می توانید یک آهنگ سفارشی بی صدا را دانلود کنید و این آهنگ را روی مخاطب مورد نظر خود قرار دهید. به مخاطبین خود بروید و روی اسم شخص مورد نظر تاچ کنید. سپس روی دکمه منو (Menu) ضربه بزنید و Option را انتخاب نمایید. سپس گزینه ringtone را تپ کنید و آهنگ دانلود شده را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که  ممکن است در گوشی های مختلف مقداری تنظیمات فرق داشته باشد.

قطع صدای زنگ مخاطب بدون استفاده از برنامه

در همین زمینه برای صدای زنگ سایلنت می توانید مطلب ۵ سرویس برتر دانلود صدای زنگ و آهنگ اس ام اس برای گوشی را هم مطالعه نمایید.

دانلود برنامه Silent Manager برای بی صدا کردن یک مخاطب

شما برای انجام تنظیم زنگ اس ام اس و.. اندروید می توانید از برنامه های مختلف نیز کمک بگیرید. یکی از این برنامه ها Silent Manager است. با استفاده از این ابزار شما می توانید لیست مخصوص خود را ایجاد کنید تا صدای تماس و پیامک را مدیریت کنید. استفاده از این برنامه ساده است و به راحتی می توانید افرادی که نیاز دارید را وارد لیست کنید تا اعلان تماس هایشان را دریافت کنید.

دانلود برنامه Silent Manager برای سایلنت کردن یک مخاطب

غیر فعال کردن اعلان های اس ام اس و.. یک مخاطب در گوشی گلکسی با اندروید ۶ و ۷

برای سایلنت کردن یک مخاطب در اندروید در این گوشی ها با اندروید ۷ می توانید ابتدا به برنامه پیام ها یا Messages بروید. سپس مکالمه مخاطبی که قصد بی صدا کردنش را دارید انتخاب نمایید و دکمه Menu در گوشه سمت راست و بالای برنامه بزنید. حال می توانید دکمه Notification را برای خاموش یا روشن کردن صدای نوتیفیکشن پیام های آن مخاطب انتخاب نمایید.

غیر فعال کردن اعلان های یک مخاطب در گوشی های گلکسی با اندروید 6 و 7

در لیست مکالمه شما بعد از اسم مخاطب یک لوگو قطع صدا یا Mute را خواهید دید.

غیر فعال کردن اعلان های یک مخاطب در گوشی های گلکسی با اندروید 6 و 7

در اندروید ۶ گوشی های سامسونگ نیز روال کار تقریبا به همین شکل است. شما باید به برنامه پیام رسان یا مسیج گوشی بروید و مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن اعلان های یک مخاطب در گوشی های گلکسی با اندروید 6 و 7

حال دکمه کشویی Notification را به سمت چپ بکشید.

غیر فعال کردن اعلان های یک مخاطب در گوشی های گلکسی با اندروید 6 و 7

همانند نسخه جدید تر، در کنار نام مخاطب آیکون بی صدا نمایش داده می شود. این روش ممکن است در گوشی های دیگر و یا کاستوم رام ها نیز قابل انجام باشد.

غیر فعال کردن اعلان های یک مخاطب در گوشی های گلکسی با اندروید 6 و 7

انجام تنظیمات اولویت بندی برای سایلنت کردن یک مخاطب خاص

در اندروید ۵ یا Lollipop راه جدید سایلنت هوشمند برای اندروید ابداع شده که روش اولویت بندی نام دارد. این حالت Priority Mode نام گذاری شده است. این حالت برای دریافت اعلان ها مانند دروازه بانی است که شما به آن می گویید که توپ را بگیرد یا نه! اگر دستگاه اندرویدی ورژن ۵ یا بالاتر دارید، می توانید با فشار دادن دکمه کم یا زیاد کردن صدا، گزینه Priority را انتخاب کنید و روی علامت چرخ دنده تاچ کنید. این حالت را می توان در هر زمان یا فقط زمان هایی خاص مانند شب ها تنظیم کنید.

انجام تنظیمات اولویت بندی برای سایلنت کردن یک مخاطب خاص

مطالعه مطلب آموزش ریکاوری اس ام اس،تماس،شماره مخاطبین پاک شده و.. اندروید هم ممکن است برای شما مفید باشد.

نحوه تنظیم حالت اولویت در اندروید

بعد از باز کردن تنظیمات اولویت بندی با زدن دکمه تغییر صدا، با گزینه هایی رو به رو می شوید. با زدن Indefinitely شما این حالت را به صورت نامحدود اجرا می کنید. با انتخاب For a fixed time نیز می توانید در زمان هایی در حدود ۱۵، ۳۰، ۴۵ دقیقه یا حتی از ۱ تا ۸ ساعت تنظیم کنید. پس از اتمام زمان مورد نظر این تنظیمات متوقف می شوند.

نحوه تنظیم حالت اولویت در اندروید

در کنار Priority Interruptions Only یک دکمه نیز مشاهده می کنید. روی آن ضربه بزنید تا بتوانید یک زمان مشخص شده را انتخاب کنید تا برنامه کار خود را انجام دهد. حالت Do-Not-Disturb هم برای فعالیت بدون هیچ آلارمی وجود دارد. به پایین تر هم که بروید می توانید روز های هفته را هم برای انجام این محدودیت انتخاب نمایید. در زیر قسمت Interruptions allowed هم با زدن Priority Only اولویت بندی اجرا می شود که گزینه None نیز برای عدم دریافت اعلان وجود دارد.

نحوه تنظیم حالت اولویت در اندروید

نحوه اولویت بندی افراد در اندروید

در همان صفحه تنظیمات، می توانید حالت اولویت را برای رویداد ها، پیام ها، تماس ها و.. فعال یا غیر فعال کنید. برای تماس ها و پیام ها، می توانید افراد مخاطبین خود را با استفاده از فیلتر ها گزینش کنید. شما می توانید نوتیفیکشن افراد ستاره دار را فقط دریافت کنید. اگر مخاطب ستاره داری ندارید، به دفترچه تلفن خود بروید و افراد مورد نیاز خود را که نمی خواهید از اولویت خارج شوند را ستاره دار کنید. برای راحتی بیشتر می توانید از برنامه هایی مانند Contacts+ برای راحتی بیشتر استفاده کنید.

نحوه اولویت بندی افراد در اندروید

مطلب آموزش تمرکز حواس در محیط شلوغ و حذف صدای محیط هنگام مطالعه و کار نیز از جمله مطالب کاربردی و مفید می باشد.

قرار دادن برنامه ها در حالت اولویت

اگر می خواهید نوتیفیکشن ارسالی در برنامه های مختلف مانند پیام رسان ها را نیز در صورت فعال بودن این حالت دریافت کنید، باید به آن ها اجازه دهید. برای این کار به تنظیمات رفته و Sound and Notification را انتخاب کنید و سپس به قسمت App Notifications بروید. روی برنامه ای که می خواهید در حالت اولویت اجازه ارسال نوتیفیکشن داشته باشد را انتخاب نمایید.

قرار دادن برنامه ها در حالت اولویت

البته این کار تمام نوتیفیکشن ها را شامل می شود و نمی توان آن را روی پیام های مخاطبین در پیام رسان های آنلاین نیز اعمال کرد. بعضی از شبکه های اجتماعی بزرگ مشابه این امکان را در تنظیمات خود را دارند که می توانید از آن استفاده نمایید. همچنین برای بازگردانی حالت سایلنت قدیمی به این اندروید می توانید از برنامه های موجود در اپ استور برای این کار استفاده کنید.

قرار دادن برنامه ها در حالت اولویت

خاموش کردن اعلان پیامک با Google Messenger

همانطور که در گوشی های گلگسی اشاره کردیم، شما می توانید با نصب برنامه Google Messenger نیز اقدام به بی صدا کردن اعلان پیام ها کنید. این برنامه می تواندجایگزینی برای برنامه اصلی پیامک گوشی شما باشد. شما می توانید به راحتی انگشت خود را روی پیام های شخص مورد نظر نگه دارید تا چند گزینه به شما نمایش داده شود. سپس Mute را بزنید تا مخاطب مورد نظر بی صدا شود.

خاموش کردن اعلان پیامک با Google Messenger

در پایان پیشنهاد می کنیم مطلب جلوگیری از ارسال اس ام اس ، تماس و.. ناخواسته توسط برنامه ها با مدیریت مجوز برنامه اندروید را هم مطالعه کنید.

بلاک کردن شخص مورد نظر برا عدم دریافت اعلان زنگ و پیام

برنامه Mr. Number یکی از برنامه های خوب مقابله با شماره های ارسال کننده پیام های تبلیغاتی است. شما می توانید با استفاده از این برنامه شماره هایی که قصد عدم شنیدن و دریافت زنگ و پیامشان هستید را وارد کنید تا برنامه آن ها را بلاک کند. با این کار دیگر مسیج ها در گوشی قابل مشاهده نمی باشد و هشدار دریافت تماس و پیامی را هم از شخص مورد نظر دریافت نخواهید کرد. استفاده از این برنامه ساده است و می توانید برای آشنایی بیشتر و استفاده از آن مطلب جلوگیری از اس ام اس تبلیغاتی ایرانسل،همراه اول،رایتل و سایر اپراتورهای موبایل را که در مورد این برنامه و روش استفاده از آن را توضیح داده است مطالعه نمایید.

بلاک کردن شخص مورد نظر برا عدم دریافت اعلان زنگ و پیام

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش های مختلف بی صدا کردن افراد خاص را در اندروید به شما آموزش دادیم. از بین روش های ذکر شده کدام راه را ترجیح می دهید؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کامل 5 روش سايلنت كردن آيفون (iOS)
آموزش کامل ۵ روش سایلنت کردن آیفون (iOS)
آموزش 7 روش حل مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی اندروید
آموزش ۷ روش حل مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی اندروید
آموزش حذف و قطع صدای دوربین اندروید
چگونه صدا پیشفرض دوربین اندروید را حذف یا قطع کنیم ؟

نظرات