هندلینگ ماشین چیست؟ روش و فاکتورهای افزایش هندلینگ ماشین

هندلینگ ماشین چیست؟ روش و فاکتورهای افزایش هندلینگ ماشین

احتمالا واژه هندلینگ را در زمینه رانندگی و اتومبیل شنیده اید. اما تعریف هندلینگ چیست؟ امروز در انزل وب به برسی مفهوم هندلینگ ماشین می پردازیم و روش و فاکتور های افزایش هندلینگ خودرو را به شما معرفی می کنیم.

هندلینگ خودرو چیست؟ نحوه تقویت هندلینگ خودرو

What Is Car Handling And How To Increase That?

تعریف صحیح و کامل هندلینگ می تواند پیچیده باشد. هندلینگ یکی از عوامل مهم در هدایت و رانندگی اتومبیل است که روی تجربه شما تاثیر گذار است. در ادامه به طور دقیق تر راجب این موضوع بحث خواهیم کرد و موارد مربوط به هندلینگ را بررسی خواهیم نمود.

هندلینگ چیست؟

هندلینگ شاید تعریف واحدی نداشته باشد و پاسخ به سوال هندلینگ یعنی چه سخت باشد. اما می توان آن را به صورت کنترل اتومبیل، خوشدستی، هدایت مناسب و ایجاد تجربه خوب از رانندگی معرفی کرد. خود هندلینگ به صورت کلی از موارد و فاکتور هایی تشکیل می شود که مجموع آن ها یک هندلینگ و سواری مناسب را برای شما رقم می زنند.

وزن فرمان چیست؟

نیروی لازم برای چرخش فرمان، بخشی مهمی از رانندگی و هندلینگ است. فرمان بسیار سبک برای ثابت نگه داشتن در مسیر مستقیم مشکل است در حالی که فرمان سنگین نیز می تواند خسته کننده و مشکل باشد. وزن فرمان را می توان فاکتوری محسوب کرد که فرمان را نه خیلی سنگین و نه سبک حفظ کند.

وزن فرمان چیست؟

پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۶ ابزار ضروری و لازم برای ماشین که هر مرد و زنی به آن نیاز دارد! را نیز مطالعه نمایید.

بازخورد و احساس فرمان چیست؟

فرمان خودرو، پیوند مکانیکی بین شما و چرخ ها است. احساس و بازخورد از طریق فرمان به شما، می تواند در مورد وضعیت لاستیک ها و وضع جاده شما را آگاه کند. احساس فرمان مناسب می تواند به شما در هدایت ماشین در شرایط و سرعت های مختلف کمک کند. پس بازخورد ایده آل فرمان احساس مناسبی را فراهم می نماید.

فرمانبرداری فرمان

برای چرخش و تغییر جهت ماشین، شما فرمان را می چرخانید. این چرخش به دنده هایی اعمال می شود تا فرمان را آسانتر بچرخانید. در فرمانبرداری مناسب ماشین، شما باید بتوانید با چرخش کم و مناسب فرمان، لاستیک ها را بچرخانید.

پاسخ به فرمانبرداری فرمان

واکنش فرمان به حرکت شما، ترکیبی از وزن و فاصله است. فرمان باید بلافاصله به تغییرات با نیروی کم شما در فاصله ای کوتاه واکنش نشان دهد تا باعث بهبود وضع خودرو شود.

تاثیر ترمز در فرمان و هندلینگ

ترمز ها نیز قسمتی مهمی از کنترل ماشین هستند. امروزه سیستم ترمز در حال پیشرفت و واکنش یکنواخت است. ترمز نیز باید واکنش پذیری مناسبی داشته باشد و مانع فرمان پذیری ماشین نگردد.

تاثیر ترمز در فرمان

مطلب ۱۰ روش جلوگیری از خالی شدن ، خرابی و خوابیدن باتری ماشین نیز می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

تعلیق ماشین

وظیفه تعلیق ماشین در کنترل آن و دفع ضربات مشهود است. اما سیستم تعلیق می تواند هم سفت باشد و هم نرم! سیستم تعلیق نرم علاوه بر بهم ریختن تعادل باعث خستگی و حتی حالت تهوع می شود در صورتی که سیستم سفت نیز سواری خشکی می دهد. سیستم تعلیق مناسب باید واکنش مناسبی و متناسبی داشته باشد.

تعلیق ماشین و هندلینگ آن

زاویه سیستم تعلیق

فاکتور مهم دیگر در هندلینگ ماشین، سیستم کنترل زوایا است. وظیفه دیگر سیستم تعلیق کنترل وضعیت ماشین در سر پیچ و.. است. سیستم مناسب باید وضعیت ماشین را مناسب نگه دارد تا در شرایط دشوار ماشین دچار صانحه یا خروج از وضعیت تحت کنترل نشود.

زاویه سیستم تعلیق

چنگ زدن یا Grip

ماشین باید به اصطلاح به زمین بچسبد. ممکن است به طور ناگهانی مانعی در سر راه شما ظاهر شود که نیاز به تغییر مسیر شدید داشته باشید. این سیستم باید وضعیت ماشین شما را تحت کنترل نگه دارد.

مسیر پذیری ماشین

این سیستم نیز مکمل مورد قبلی می باشد. هنگامی که شما اقدام به تغییر جهت می کنید، ماشین باید بتواند مسیر جدید را وارد شود و دجار انحراف نشود.

مسیر پذیری ماشین

جلوگیری از ایجاد حالت Oversteer

این توصیف زمانی اتفاق می افتد که عقب ماشین نسبت به جلو در مسیر متفاوتی حرکت کند و ماشین منحرف شود. ماشین های جدید در پی استفاده از سرویس های جدید برای به حداقل رساندن این موضوع هستند.

توزیع وزن

وزن ماشین معمولا توسط موتور ها در قسمت جلو سنگین می شود. اما باید این وزن به طور مناسب و مساوی تقسیم شود که برای افزایش بهره وری مفید است.

قابل پیش بینی بودن

اگر یک ماشین دچار از دست دادن کنترل شود، سیستم هدایت باید این مشکل را شناسایی کند و جهت رفع آن و بازگشت به حالت اولیه اقدام کند.

مطلب آموزش ۲ روش ساخت ماشین کنترلی حرفه ای دست ساز در خانه را هم مطالعه نمایید.

راه های افزایش هندلینگ ماشین

حال سوالی که ایجاد می شود این است که چگونه هندلینگ یک خودرو را افزایش دهیم؟ قسمت عمده هندلینگ در زمان طراحی ایجاد می شود اما می توان از طریق راه هایی مقدار آن را افزایش داد که آن ها را بررسی می کنیم.

تغییرات در سیستم تعلیق برای افزایش هندلینگ

تغییرات در سیستم تعلیق برای افزایش هندلینگ

یکی از تغیراتی که می توان برای افزایش هندلینگ انجام داد در سیستم تعلیق است.

  • کاهش ارتفاع: مرکز ثقل بسیار مهم است. در خودرو های مرتفع هدایت سخت تر و هندلینگ پایین تر می باشد. برای افزایش هندینگ بهتر است ارتفاع خودرو کمتر و به زمین نزدیک تر باشد.

کاهش ارتفاع

  • استفاده از فنر های قابل تنظیم: برای رانندگی در شرایط مختلف، می توانید از سیستم های فنر قابل تغییر ارتفاع یا ریگلاژی استفاده کنید.
  • استفاده از کیت اسپرت تعلیق: کیت های اسپرت نیز برای این موضوع طراحی شده اند که می تواند تجربه رانندگی بهتری را برای شما ابداع کنند. پس در صورت امکان از این کیت ها استفاده کنید.

تنظیم چرخ های ماشین برای افزایش هندلینگ

چرخ های ماشین دارای زوایای مختلفی هستند که در طول زمان تغییر می کنند. بنا بر این توصیه می شود مجدد توسط افراد حرفه ای زوایای چرخ های خود را مجدد تنظیم کنید تا ضمن افزایش هندلینگ، مصرف سوخت شما نیز کمتر شده و رانندگی حس بهتری را منتقل سازد.

تنظیم چرخ های ماشین برای افزایش هندلینگ

استفاده از استرس بار برای تقویت هندلینگ ماشین

استرس بار در اکثر مغازه های موجود است. قطعه ای که دو سر کمک جلو را بهم می چسباند که تاثیر مثبتی در افزایش هندلینگ دارد.

استفاده از استرس بار

استرس بار شاید فقط یک قطعه فلزی ساده باشد اما باعث افزایش پایداری ماشین می شود.

استفاده از استرس بار

مطالعه مطلب ۱۵ تا از بهترین بازی مسابقه ماشین اندروید بدون دیتا و با دیتا گرافیک بالا را هم فراموش نکنید.

تعویض بوش های جلو بندی

در قطعات مختلف جلوبندی ماشین، از پلاستیک هایی به عنوان بوش استفاده می شود که در مرور زمان از بین می روند و که برای تقویت هندلینگ ماشین باید آن ها را تعویض کنید.

تعویض بوش های جلو بندی

استفاده از لاستیک سایز مناسب

اندازه لاستیک ها بسیار مهم هستند. سعی کنید از لاستیک های مناسب خودرو خود استفاده و سایز غیر استاندارد استفاده نکنید زیرا رانندگی و هندلینگ را تحت تاثیر قرار می دهند.

استفاده از لاستیک سایز مناسب

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز هندلینگ را معرفی و روش های افزایش آن را بررسی کردیم. آیا از هندلینگ ماشین خود راضی هستید؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بررسی مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین
بررسی مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین
طریقه صحیح بستن درب رادیاتور ماشین و علائم اشتباه بستن آن
طریقه صحیح بستن درب رادیاتور ماشین و علائم بستن اشتباه آن
آموزش تصویری نحوه روشن كردن ماشين دنده اتومات
آموزش تصویری رانندگی و نحوه روشن کردن ماشین دنده اتومات
تشخیص علائم و زمان تعویض لنت ترمز عقب و جلو ماشین
تشخیص علائم و زمان تعویض لنت ترمز عقب و جلو ماشین

نظرات