راهنما: دانگل چیست؟ آشنایی با انواع و کاربرد آنها

راهنما: دانگل چیست؟ آشنایی با انواع و کاربرد آنها

کلمه دانگل (Dongle) در دنیای تکنولوژی و سخت‌افزار بسیار پرکاربرد است. 🖱️ اگر شما نیز می‌خواید بدانید که دانگل چه کار می‌کنند و دقیقاً چه کاربردی در کامپیوتر و سخت‌افزار دستگاه هایی مانند موس ، کیبورد ، تبدیل های دیجیتال و.. دارند حتما مطلب دانگل چیست؟ انزل وب در ادامه بخوانید.

دانگل چیست؟

?What is a Dongle

به طور خلاصه کاربرد دانگل چیست؟ کاربردی این دستگاه شامل موارد زیر است:

  • دانگل با افزودن ویژگی‌های اضافه‌تر به دستگاه، باعث افزایش کارایی آن می‌شود.
  • دانگل بلوتوثی که به لپ تاپ یا دستگاهی که قابلیت بلوتوث ندارند متصل می‌شود و امکان برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌ها مثل گوشی یا هدفون را ایجاد می‌کند.
  • دانگل وایرلس زمانی کاربرد دارد که دستگاه الکترونیکی، قابلیت WiFi داخلی را نداشته باشد و با اتصال دانگل به آن، به شبکه وای فای متصل می‌شود.
  • دانگل امنیت، یک لایه محافظت از نرم افزار یا سخت افزار ایجاد می‌کند.
  • دانگل نمایشگر، با ایجاد ارتباط بین گوشی یا لپ تاپ، با یک صفحه نمایشگر بزرگتر مثل تلویزیون، کاربرد خود را ایفا می‌کند.
  • دانگل صوتی که اتصالات صوتی را به دستگاه الکترونیکی اضافه می‌کند.
  • دانگل بازی که باعث می‌شود موس یا کنترلر بازی را به صورت بی‌ سیم، به لپ تاپ یا کامپیوتر خود متصل کنید.
  • دانگل فضای ذخیره سازی، به سیستم شما فضای ذخیره اضافه‌تری می‌بخشد.
  • دانگل ۴G برای اتصال اینترنت بی سیم، به دستگاه‌های دارای USB کاربرد دارد.
  • دانگل MiFi، یک دستگاه بی سیم باتری‌دار که برای ایجاد یک هات اسپات کوچک، جهت اتصال چندین دستگاه به آن استفاده می‌شود.

دانگل USB

دستگاه کوچکی است که به رایانه یا دستگاه الکترونیکی دیگر متصل می‌شود تا قابلیت عملکرد یا امنیت بیشتری را ارائه دهد. معمولاً یک دستگاه plug-and-play است که به یک USB متصل می‌شود و به آن دانگل USB نیز می‌گویند.

دانگل USB

دانگل چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که یک دانگل را به یک USB رایانه خود وصل می‌کنید، اتصال برقرار می‌کند و با نرم افزار یا سخت افزاری که برای کار با آن طراحی شده است ارتباط برقرار می‌کند. دانگل به عنوان رابط بین رایانه و دستگاه یا نرم افزار عمل می‌کند و به آنها امکان تعامل و تبادل داده را می‌دهد.

برخی از کاربردهای رایج دانگل چیست؟

دانگل‌ها کاربردهای مختلفی در زمینه‌های مختلف دارند. آن‌ها را می‌توان برای محافظت از سخت افزار استفاده کرد، مانند دانگل‌های مجوز نرم افزار که از استفاده غیرمجاز از نرم افزار جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای اتصال بی‌سیم استفاده کرد، مانند دانگل‌های WiFi که دسترسی به اینترنت را در دستگاه‌های بدون قابلیت WiFi داخلی امکان‌پذیر می‌کنند. دانگل موس که می‌تواند بدون وجود محدودیت و اتصال سیم به راحتی به لپ تاپ متصل شود. علاوه بر این، دانگل ها می‌توانند برای ذخیره سازی داده‌ها، انتقال صدا/تصویر یا حتی به عنوان آداپتور برای اتصال دستگاه‌هایی با کانکتورهای مختلف استفاده شوند. دانگل کروم نیز از طریق پورت HDMI به تلویزیون یا مانیتور متصل می‌شود و به کمک این وسیله می‌توانید محتوا و اطلاعات موجود در دستگاه خود را به صورت بی‌سیم بر روی تلویزیون یا مانیتور نمایش دهید.

مزایای استفاده از دانگل چیست؟

دانگل ها اغلب قابل حمل هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را حمل کرد و به شما امکان می‌دهد از آنها در دستگاه‌های مختلف استفاده کنید. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند عملکردهایی را به دستگاه‌هایی اضافه کنند که قابلیت‌های داخلی ندارند، مانند افزودن اتصال بی سیم به رایانه رومیزی.

تفاوت بین دانگل و آداپتور چیست؟

در حالی که هر دو دانگل و آداپتور به عنوان اتصال دهنده بین دستگاه‌ها عمل می‌کنند، اهداف متفاوتی دارند. دانگل معمولاً یک دستگاه کوچک است که عملکرد یا امنیت را به رایانه یا دستگاه الکترونیکی اضافه می‌کند، در حالی که یک آداپتور برای پر کردن شکاف بین دستگاه‌ها با اتصال دهنده‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، یک آداپتور USB به اترنت، به شما امکان می‌دهد دستگاهی را با یک USB به یک شبکه اترنت متصل کنید. آداپتورها عمدتاً برای اطمینان از سازگاری بین دستگاه‌ها استفاده می‌شوند، در حالی که دانگل ها ویژگی‌های اضافی یا اقدامات امنیتی را ارائه می‌دهند.

نمونه‌ای از دانگل نرم افزاری چیست؟

فرض کنید یک نرم افزار تخصصی برای طراحی گرافیک خریداری کرده‌اید. برای محافظت از کپی و استفاده غیر مجاز آن‌ها، شرکت نرم‌افزار ممکن است هر زمان که می‌خواهید از نرم‌افزار استفاده کنید، دانگلی را در اختیار شما قرار دهد که باید به رایانه شما متصل شود. بدون دانگل، نرم افزار به درستی کار نمی‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که فقط کاربران دارای مجوز می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

دانگل نسل چهارم (۴G)

دانگل ۴G که به عنوان دانگل مودم یا کارت دیتا ۴G نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که اتصال اینترنت بی سیم را با استفاده از شبکه سلولی ۴G امکان پذیر می‌کند. معمولاً به USB در رایانه یا سایر دستگاه‌های سازگار متصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد با انتقال دیتا با سرعت بالا از طریق شبکه تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشید.

دانگل نسل چهارم (4G) چیست؟

آیا می‌توانم از دانگل نسل چهارم (۴G) با هر کامپیوتری استفاده کنم؟

به طور کلی، دانگل‌های ۴G برای کار با اکثر رایانه‌هایی طراحی شده‌اند که دارای USB هستند و نرم افزارهای لازم را پشتیبانی می‌کنند. با این حال، بررسی الزامات سیستم مشخص شده، در دفترچه راهنما یا وب سایت برای اطمینان از سازگاری، ضروری است. برخی از سیستم عامل‌ها ممکن است نیاز به نصب درایور یا نرم افزار خاصی داشته باشند تا دانگل به درستی کار کند.

آیا می‌توانم از دانگل نسل چهارم (۴G) با تبلت یا گوشی هوشمند استفاده کنم؟

در حالی که دانگل‌های ۴G عمدتاً برای استفاده با رایانه‌ها طراحی شده‌اند، برخی تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند ممکن است از عملکرد USB OTG پشتیبانی کنند که به شما امکان می‌دهد یک دانگل ۴G را با استفاده از آداپتور USB سازگار متصل کنید. با این حال، همه دستگاه‌ها از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین مهم است که مشخصات دستگاه خود را بررسی کنید یا برای تأیید سازگاری مشورت کنید.

مزایای ۴G

  • می‌توانند همزمان به چندین دستگاه متصل شوند.
  • به نوع خاصی از پورت دستگاه خود نیاز ندارید.
  • برای دسترسی به اینترنت نیازی به دانلود هیچ نرم افزار یا برنامه ای روی دستگاه خود ندارید.
  • در هنگام قطع برق یا نیاز به اتصال به اینترنت امن در هنگام مسافرت، پشتیبان خوبی هستند.

معایب دانگل ۴G

  • شما فقط می‌توانید زمانی به اینترنت وصل شوید که دیتاهای ۳G، ۴G یا ۵G در دسترس باشد.
  • ۵G، سریع‌ترین دیتا تلفن همراه، هنوز در همه جای کشور در دسترس نیست.
  • هر بار فقط می‌تواند به یک دستگاه متصل شود و آن دستگاه باید دارای USB باشد.

دانگل بلوتوث چیست؟

دانگل بلوتوث که به عنوان آداپتور بلوتوث نیز شناخته می‌شود، وسیله‌ای است که ارتباط بی‌سیم بین دستگاه‌ها را با استفاده از فناوری Bluetooth® امکان‌پذیر می‌کند. معمولاً به یک USB در رایانه یا سایر دستگاه‌های سازگار مثل دانگل بلوتوث تلویزیون، متصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد به صورت بی‌سیم با دستگاه‌های دارای Bluetooth® مانند تلفن‌های هوشمند، بلندگوها یا هدفون، داده‌ها را به صورت بی‌سیم متصل و مبادله کنید.

دانگل بلوتوث چیست؟

آیا می‌توانم از دانگل بلوتوث با هر دستگاهی استفاده کنم؟

دانگل‌های Bluetooth® عمدتاً برای کار با دستگاه‌هایی طراحی شده‌اند که دارای USB هستند و درایورهای لازم را پشتیبانی می‌کنند. اکثر رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها و برخی از کنسول‌های بازی از دانگل‌های Bluetooth® پشتیبانی می‌کنند. با این حال، مهم است که قبل از خرید، الزامات سیستم و مشخصات سازگاری ارائه شده در دفترچه راهنمای دانگل را بررسی کنید.

مزایای استفاده از دانگل‌های بلوتوث

  • تعداد سیم‌هایی که با رایانه خود استفاده می‌کنید را کاهش دهید.
  • با هر دستگاهی که پورت USB دارد کار می‌کند.
  • شما می توانید یک راه اندازی قابل حمل با دستگاه های بی سیم داشته باشید.

معایب دانگل‌های بلوتوث

  • یک دانگل بلوتوث معمولا فقط با یک دستگاه کار می‌کند و یکی از پورت های USB شما را اشغال می‌کند.
  • اگر دستگاه‌های بی‌سیم شما خارج از محدوده باشند، کار نمی‌کنند.
  • اتصال بلوتوث ممکن است قطع شود و بر عملکرد تأثیر بگذارد.

دانگل وای فای

دانگل WiFi، همچنین به عنوان آداپتور WiFi یا آداپتور USB بی‌سیم شناخته می‌شود، یک دستگاه است که به شما امکان می‌دهد به شبکه‌های WiFi با استفاده از یک کامپیوتر یا دستگاه الکترونیکی دیگر که دارای قابلیت WiFi داخلی نیست، متصل شوید. معمولاً به یک پورت USB متصل می‌شود و اتصال اینترنت بی‌سیم را با انتقال و دریافت سیگنال‌های WiFi ارائه می‌دهد. آنها در دو نوع هستند: ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز. اولی ارزان‌تر است، اما از آنجایی که در باند فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کند، در هنگام تلاش برای اتصال نیز مستعد تداخل است. از سوی دیگر، دانگل‌های ۵ گیگاهرتز، سرعت‌های سریع‌تر و اتصالات قابل اطمینان‌تری را با هزینه‌ی بیشتر فراهم می‌کنند.

دانگل امنیت

دانگل‌های امنیتی USB که به عنوان کلیدهای سخت افزاری نیز شناخته می‌شوند، یک لایه امنیتی اضافی را برای نرم افزار و سخت افزار فراهم می‌کنند. اگرچه خود دستگاه سخت‌افزار است، اما با جلوگیری از استفاده غیرمجاز از آن، نرم‌افزار را تقویت می‌کند، زیرا هنگام استفاده از نرم‌افزار، سخت‌افزار باید به صورت فیزیکی وجود داشته باشد. این نوع دانگل، به عنوان نوعی کلید امنیتی عمل می‌کند. این کلیدهای سخت افزاری به شکل USB هستند، اما می‌توانند به شکل دانگل پورت موازی یا دانگل پورت سریال نیز باشند. اگرچه آنها کاملا غیر قابل نفوذ نیستند، اما به جلوگیری از دزدی و آسیب نرم افزاری کمک می‌کنند.

دانگل نمایشگر

دانگل نمایشگر که به عنوان آداپتور نمایشگر بی سیم یا دستگاه انعکاس صفحه نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که به شما امکان می‌دهد صفحه نمایش رایانه، تلفن هوشمند یا تبلت خود را به صورت بی سیم روی یک صفحه نمایش بزرگتر مانند تلویزیون (تلویزیون) یا پروژکتور منعکس کنید. معمولاً به رابط چند رسانه‌ای با وضوح بالا (HDMI) یا USB متصل می‌شود و از WiFi یا سایر فناوری‌های بی سیم برای انتقال سیگنال‌های ویدیویی و صوتی استفاده می‌کند.

آیا می‌توانم با هر دستگاهی از دانگل نمایشگر استفاده کنم؟

دانگل‌های نمایشگر برای کار با دستگاه‌هایی طراحی شده‌اند که از قابلیت انعکاس صفحه یا نمایشگر صفحه پشتیبانی می‌کنند، معمولاً از طریق WiFi یا سایر فناوری‌های بی‌سیم. این شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ‌ها و برخی کامپیوترها می‌شود. با این حال، مهم است که الزامات سازگاری و دستگاه‌های پشتیبانی شده را قبل از خرید بررسی کنید.

دانگل صوتی

دانگل های صوتی، همچنین به عنوان کارت صدا یا آداپتورهای صوتی شناخته می شوند، دستگاه های کوچکی هستند که برای افزودن اتصالات صوتی به یک دستگاه استفاده می‌شوند. آنها معمولا به سه شکل وجود دارند: آداپتورهای صوتی پورت USB، آداپتورهای صوتی پورت HDMI، یا آداپتورهای صوتی پورت نوری. هر سه گزینه‌، ورودی و خروجی اضافی را برای یک دستگاه ارائه می‌دهند. آداپتورهای صوتی پورت USB اتصالات میکروفون و هدفون را ارائه می‌کنند. دانگل HDMI، گزینه‌هایی را برای اتصال بلندگوها و آداپتورهای صوتی پورت نوری، ورودی‌هایی را برای دستگاه‌هایی که از صدای نوری پشتیبانی می‌کنند ارائه می‌کنند. یک دانگل مبدل دیجیتال به USB DAC، می‌تواند خروجی صدا را با دور زدن کارت صدای داخلی رایانه شما و ارائه تبدیل دیجیتال به آنالوگ با کیفیت بالاتر، افزایش دهد. این می‌تواند منجر به بهبود وضوح صدا، محدوده دینامیکی بهتر و کاهش نویز یا تداخل شود.

دانگل بازی

دانگل بازی که به عنوان آداپتور بازی نیز شناخته می شود، دستگاهی است که به شما امکان می‌دهد وسایل جانبی بازی مانند کنترلر، صفحه کلید یا ماوس را به کنسول بازی یا رایانه خود به صورت بی سیم متصل کنید. معمولاً از یک فناوری بی‌سیم مانند Bluetooth® یا یک اتصال بی‌سیم اختصاصی برای ایجاد پیوند بین دستگاه جانبی و بازی استفاده می‌کند. این به شما آزادی انجام بازی‌ها را بدون محدودیت اتصالات سیمی می‌دهد.

دانگل فضای ذخیره سازی

دانگل‌هایی در دسترس هستند که می‌توان از آنها برای افزودن فضای ذخیره‌سازی اضافی به دستگاه‌ها استفاده کرد. به عنوان مثال، دانگل‌های درایو فلش باس سریال جهانی (USB) یا دانگل‌های هارد دیسک قابل حمل را می‌توان به درگاه USB وصل کرد تا فضای ذخیره‌سازی اضافی برای فایل‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و سایر داده‌ها فراهم کند. این دانگل ها اساساً به عنوان دستگاه های ذخیره سازی خارجی عمل می کنند و به شما امکان می دهند ظرفیت ذخیره سازی دستگاه خود را به راحتی افزایش دهید.

دانگل MiFi چیست؟

دانگل MiFi یک دستگاه بی سیم با باتری است که از شبکه های ۳G، ۴G و ۵G برای ایجاد یک هات اسپات پهن باند کوچک استفاده می کند. یک دانگل MiFi می تواند، توسط چندین کاربر با چندین دستگاه به اشتراک گذاشته شود تا زمانی که آنها در محدوده دانگل باشند. اکثر دانگل‌های MiFi دارای کارت‌های MicroSD هستند که می‌توانید از آن‌ها برای ذخیره اطلاعات نیز استفاده کنید.

دانگل MiFi چیست؟

مزایای MiFI Dongles

  • دانگل های MiFi میتوانند همزمان به چندین دستگاه متصل شوند.
  • برای استفاده از دانگل MiFi به نوع خاصی از پورت دستگاه خود نیاز ندارید.
  • برای دسترسی به اینترنت با دانگل MiFi نیازی به دانلود هیچ نرم افزار یا برنامه‌ای روی دستگاه خود ندارید.
  • دانگل‌های MiFi در هنگام قطع برق یا نیاز به اتصال به اینترنت امن در هنگام مسافرت، پشتیبان خوبی هستند.

معایب MiFi Dongles

  • سرعت اتصال به اینترنت به قدرت سیگنال داده سلولی که دانگل به آن دسترسی دارد بستگی دارد.
  • هنگامی که چندین دستگاه به یک دانگل MiFi متصل می‌شوند، سرعت اینترنت می تواند کندتر باشد.
  • اگر دانگل MiFi را به کشور دیگری ببرید باید تنظیمات داخلی آن را تغییر دهید. با دسترسی به شبکه‌های ارائه دهندگان دیتا تلفن همراه که بر اساس کشوری که در آن هستید تغییر می‌کند، کار می‌کند.

سوالات متداول

چرا دانگل موس وصل نمیشه؟

دلایل مختلفی برای عدم اتصال دانگل موس وجود دارد. ابتدا مطمئن شوید که دانگل به درستی به پورت USB کامپیوتر وصل شده است و درایورهای مربوط به موس نصب شده باشند. اگر همچنان مشکل وجود دارد، ممکنه مشکل از خود دانگل یا موس باشد. در این صورت دانگل و موس را روی یک کامپیوتر دیگر تست کنید تا ببینید آیا مشکل از آنهاست یا نه. اگر موس یا دانگل مشکل دارند، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض آنها باشد.

چرا دانگل بلوتوث وصل نمیشه؟

مشکل در درایورها، فاصله زیاد، مشکل در دستگاه بلوتوث، مشکل در تنظیمات بلوتوث و مشکل سخت‌افزاری از دلایل عمده وصل نشدن دانگل هستند. سعی کنید تک به تک موارد گفته شده را تست و بررسی کنید.

جمع بندی

دانگل، به هر دستگاه آداپتور کوچکی اطلاق می‌شود که به یک کامپیوتر یا گوشی متصل می‌شود و عملکرد اضافی را ارائه می‌دهد. عملکرد آن، بسته به نوع کارایی، متفاوت است. برخی از آن‌ها اتصال بلوتوث یا بی سیم را به دستگاه‌هایی ارائه می دهند که قبلاً آن را ندارند، در حالی که برخی دیگر برای تایید اعتبار و امنیت نرم افزار کار می‌کنند. برخی از انواع دانگل‌ها نیز اتصال شبکه را فراهم می‌کنند. دانگل فضای ذخیره سازی، برای افزایش فضای ذخیره سازی به دستگاه استفاده می‌شود. با این حال، تقریباً همه دانگل ها کوچک، جمع و جور و قابل حمل هستند که استفاده از آن‌ها را در چندین دستگاه راحت می‌کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا تا به حال از دانگل استفاده کرده‌اید؟ کدام نوع از دانگل‌های ذکر شده را داشته‌اید؟ لطفا در بخش نظرات، تجربه خود را در رابطه با استفاده از دانگل، با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری ساخت کابل AUX ، تبدیل AUX به USB و RCA با سیم هدفون و..
آموزش تصویری ساخت کابل AUX ، تبدیل AUX به USB و RCA با سیم هدفون و..

نظرات

  • ESI says:

    سلام ..ممنون از مطالب مفیدتون
    من یک usb دارم که به نظر همون دانگل وای فای هست
    زمانی که رسیور گرفتم روی دستگاه بود
    به رسیور به راحتی وصل میشم
    میخواستم اطلاع پیدا کنم با همین دانگل وای فای میشه برای لب تاب و پخش ماشین هم استفاده کنم
    ممنون

  • علی امجدی says:

    سلام ..سلام خسته نباشید دست شما درد نکنه ممنون از مطالب ارزشمند که زحمت کشیدید نوشتید خداوند یار یاورتان باشد برای آگاهی بیشتر ……متشکرم ۳. ۱. ۱۴۰۰

  • ahmad says:

    من در مورد دانگل و نحوه نصب و عملکردش رو در سایت saranmarket.com/blog خوندم بسیار مطلب کامل و مفیدی بود. به شما هم توصیه می کنم حتماً بخونیدش.

  • هوشنک پاشاوند says:

    دانکل ماعینه یه جعبه مربه شرایطی هستش بایدمثل انتل تلویزیون بالای پشت بام به سره یه چوپ ببندی بکشیش بالابماند

  • سالار says:

    سلام و وقت بخیر ببخشید یه سوالی داشتم من یه دانگل خریدم برای تلویزیون به گوشی بدون سیم هست چون تلویزیون ما ۴۳الجی فول آجی هست اسمارت نیست دیکه با این راحت گوشیو وصل میکنم فقط یه مشکلی دارم وقتی وصل میکنم بعد از از چند دقیقه تصویر یه کم بریده بریده میشه و بعضی وقتها هم قطع میشه در حد چند ثانیه دلیلش چیه؟آیا امکان داره برای اینه که برقشو به usbتلویزیون وصل میکنم ۲آمپرو نمیده باشه یا چی لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

  • Mahmood says:

    ی سوال دارم درومورد دانگل
    میتونم به دو تا چیز وصلش کنم مثلا هم به وای فا هم به هندزفری بلوتوثی

    • اقبال says:

      با سلام
      لطفا راهنمائی نمائید چگونه می توان تلویزیون ال جی مدل ۳۲LH512U_TC را به وای فای مودم متصل کرد و از اینترنت آن بهره برد. با تشکر

  • mm says:

    سلام . بسیار ممنونم از اطلاعات جامع شما که مسلم نشانگر تخصص و تبهر شما است . متشکرم

  • مهدی says:

    باسلام من الان هم توضیحات سایت رو خوندم هم نظرات رو در هردو نوشته بودید دانگل وایفای قابلیت استفاده اینترنت هم وای فای مودم هم اینترنت گوشی رو برای کامپیوترهای قدیمی فراهم میکنه ولی یک هفته هست من برای خریدش به هر فروشگاهی مراجعه کردم گفتن دانگل فقط کار کابل لن رو انجام میده وفقط از وای فای میشه استفاده کرد ولی قابل استفاده برای نت تلفن همراه نیست !!! من نمیدونم واقعا چه کنم الانم برای استفاده از اینترنت گوشی به شدت نیاز دارم چون وای فای مخابرات دارم و هر ۵یا۱۰ دقیقه مدام قطع میشه وبرای امتحانات دانشگاه به مشکل خوردم 😢

    • امیرحسین says:

      سلام جناب ، برای انتقال اینترنت همراه به کامپیوتر نیازی به خریدن دانگل نیست ، شما میتونی به کمک نرم افزار Pda.net اینترنت همراه رو به کامپیوتر به عنوان یک شبکه با سیم یا بیسیم (بلوتوث) انتقال بدی 🙂

    • جعفر says:

      جتاب من خودم بارها دیدم توسط قطعی سخت افزار که به کامپیوتر نصب میشه از اطریق وای فای گوشی ‌کامپیوتر به نت وصل میشه ، درخویشاوندان ما چند نفر گرفتند و راحت استفاده میکنند ، از پاساژ کامپیوتر ایرانیان واقعه در خیابان ولیعصر تهران خرید کردن

  • مژگان says:

    اگه تلویزیون شما قابلیت وای فای داره
    با نصب نرم افزا رscreen mirroring روی گوشی می توانید صفحه گوشی را روی تلویزیون ببینید

  • مانی سلطانی says:

    چطور با استفاده از دانگل بلوتوث کامپیوتر را به هدفون وصل کرد؟

  • کاوه says:

    با عرض سلام و خسته نباشید ببخشید با دانگل بلوتوث را می توان به پشت رسیور جدید زد و صدای انرا با هدفون بلوتوث گوش داد

  • سعید says:

    سلام آیا می‌شود با استفاده از دانگل بلوتوث کامپیوتر را به هدفون وصل کرد؟

  • فاطمه رحيمي says:

    سلام ایا میتونیم اینترنت دانگل ها رو share کرد؟

  • رضا says:

    سلام تلوزیون ما خروجی auxنداره نمیشه هدفون بهش متصل کرد، چه دانگلی بخرم که باهاش بتونم صدای تلوزیون رو با هدست بلوتوث دار بشنوم، همچنین روی پخش ماشین هم کار کنه
    آیا بخوام مدیای گوشی رو در تلوزیون ببینیم باید دانگل جداگانه خرید یا دانگلی هست که همه رو یکجا برام انجام بده

  • Bny_xd says:

    سلآم
    من یه دانگل d_link مدل DWA121 خریدم و وقتی میخام به مودم مبین نت خودمون وصل شم ارور میده میگه نمیتونه به این نت ورک وصل شه ولی تونستن به یه مودم دیگه وصلش کنم مشکل از کجاست که نمیتونه به مودم مبین نت وصل شه؟

    • نازیلا says:

      سلام میشه بگید فقط برای اتصال تصویری گوشی به tv با کدوم دانگل اموان پذیره hdmیا بلوتوثی

      • ابراهیم علی بخشی says:

        خیر هنوز هیچ برنامه نرم افزاری و سخت افزاری که بشه تصاویر ویدیویی رو به طور بیسیم از تلفن همراه به tv Q maniror پوشش بده یا پخش کنه اختراع و ساخته نشده همه تبلیغات و برنامها همشون سره کاری هستن

      • Hdmi says:

        فقط با hdmi میشه انتقال تصویر

  • زارع says:

    بالاخره نفهمیدیم دانگل می تواند اینترنت ای دی اس ال سیمی کامپیوتر را تبدیل به وای فای کند تا گوشی را با استفاده از آن وای فای به اینترنت وصل کنیم ؟ آیا دانگل می تواند این کار را بکند؟

    • مسعود says:

      خیر
      شما باید یه روتر وای فای تهیه کنی

      • شایان بمانی says:

        سلام جناب من تازه کیس رو جمع کردم و مادر بورد H410mk prime هست و حالا من توی ستنیگم اترنت و دایل اپ و همه چی دارم جز ایکون وای فای… هیچجوره نمیتونم بدون لن به مودم خونه وصل شم .. موندم چه کنم برا دان کردن بازیام به مشکل خوردم چون نمیتونم به هات اسپات گوشی وصل شم ..نمیتونم بی سیم هم وصل شم …هیچ جا هم راهنمایی درست نکرد بهم دیوانه شدم …ممنون میشم اگر راهی هست بهم بگید

  • محمدقوی هیکل says:

    سلام باخریدرسیورمدیااستار ۱۲۰۰باید دوعدد کنترل و دانگل راهم ازفروشنده بعنوان محتویات همراه رسیور درخواست کنم یانه.

  • آیزاک says:

    سلام
    دمتون گرم
    توضیحات کامل و مفیدی بود

  • علیرضا says:

    سلام . لطفا راهنمایی بفرمایید اگر بخواهیم از طریق گوشی یک فیلم از سایتی مانند فیلیمو را از طریق گوشی بر روی صفحه تلویزیون مشاهده نماییم از چه نوع دانگلی باید استفاده کنیم ؟
    ممنون

    • م.ج says:

      با سلام . آیا برای اتصال وای فای (مودم) به کامپیوترقدیمی به شکل وایرلس ، نیاز به برنامه و نرم افزار خاصی دارد؟

      • سینا says:

        سلام. دانگل وای فای یو اس بی رو بخر بزن به کامپیوترت. بعد برو توی کنترل پنل تنظیماتش رو اوکی کن. بعد اینترنت گوشی رو روشن کن (یا مودم) و خلاصه توی محیط یه شبکه متصل به اینترنت باشه. اونوقت از طریق کامپیوتر قدیمیت هم میتونی اینترنت وای فای وصل شی. در واقع دانگل کامپیوتر قدیمیت رو توی اتصال به شبکه تبدیل به جدید میکنه. دیگه همونطور که دو تا گوشی به هم وصل میشن یا خلاصه یه دستگاه به شبکه وای فای خونه تون وصل میشه… کامپیوترت هم میتونه و دیگه نیاز به کابل نیست. عااالیع موفق باشی و خوش بگذره.

    • سید says:

      باسلام،برای انتقال صدای تلویزیون ال ای دی که فاقد بلوتوث هست به روی هدست بلوتوث ایا دانگلی هست؟اگه هست از کجا میشه تهیه کرد؟ممنون

    • نازیلا says:

      سلام میشه بگید فقط برای اتصال تصویری گوشی به tv با کدوم دانگل اموان پذیره hdmیا بلوتوثی

  • علی سلطانی says:

    با سلام و عرض خداقوت!
    می خواستم بدونم میشه به جای وای فای خانگی تلفن ثابت (مخابرات) استفاده کرد؟
    یعنی مقایسه از نظر سرعت دانلود و آپلود؟ برای من (اهمیت سرعت در درجه اول؛ هزینه در درجه دوم می باشد.)
    کدام یک برای جایگزین کردن با وای فای تلفن ثابت خانگی برای من مناسب می باشد؟
    با آرزوی سلامتی و بهروزی برای شما!