ارور Android.Process.Acore Has Stopped Unexpectedly اندروید

۸ راه حل ارور Android.Process.Acore Has Stopped Unexpectedly اندروید

قطعا هیچ سیستم عامل ساخته شده‌ای بدون ارور و مشکل نیست. یکی از ارور هایی که ممکن است برای کاربران سیستم عامل اندروید رخ دهد، ارور Android.Process.Acore می باشد. امروز در انزل وب روش حل ارور Android.Process.Acore has Stopped را به شما آموزش می دهیم.

نحوه رفع ارور Android Arocess Acore در اندروید

 How to Fix The Android.Process.Acore has Stopped Error In Android

سیستم عامل اندروید یکی از معروف و محبوب ترین سیستم عامل های دنیا است. با این وجود رخ دادن بعضی از ارور ها مانند android.process.acore کاربران را ناراضی می کند. این خطا ممکن است در زمان تلاش برای برقراری تماس و یا حذف مخاطب نشان داده شود. در ادامه روش هایی برای رفع این ارور معرفی و بررسی می کنیم.

دلایل رخ دادن ارور Android.process.acore has stopped

قبل از معرفی راه حل برای android process acore متوقف، ابتدا بهتر است علل آن را بدانید تا با این ارور کاملا آشنا شوید. دلایل مختلفی وجود دارند مانند:

  • ارتقا سیستم عامل و یا firmware به درستی انجام نشده باشد.
  • نصب کاستوم رام (Custom ROM) با موفقیت انجام نشده باشد.
  • استفاده از Titanium backup برای ریستور کردن برنامه ها.
  • ناشی از کرش و هنگ کردن سیستم
  • عدم وجود فضای ذخیره سازی کافی
  • و حمله ویروس های مخرب اندروید

بکاپ گرفتن از گوشی همراه اندروید قبل از حل ارور Android.process.acore

قبل از انجام راه حل های حل مشکل پردازش com.android.phone متوقف شده است و به طوری کلی تمام ارور ها، باید از اطلاعات خود شامل فایل ها، تصاویر و ویدیو، مخاطبین، اطلاعات اکانت ها و.. بکاپ تهیه کنید تا در زمان از دست رفتن اطلاعات به صورت ناخواسته، دچار مشکل نشوید.

برای بکاپ گرفتن راه های مختلفی وجود دارد که برای آشنایی کامل با این روش ها، آموزش بکاپ کامل از اندروید و سایر آموزش های مرتبط در این زمینه را که قبلا در انزل وب آموزش داده ایم مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که در صورت عدم بکاپ گرفتن از تمامی اطلاعات موجود در گوشی، تیم انزل وب هیچ مسئولیتی در قبال از دست رفتن اطلاعات شما نخواهد داشت.

رفع ارور Android.process.acore has stopped با آپدیت سیستم عامل

به عنوان اولین راه حل این مشکل، باید سیستم عامل خود را بروزرسانی کنید. یکی از دلایل رخ دادن این ارور می تواند قدیمی بودن سیستم عامل شما باشد. به تنظیمات گوشی رفته و به قسمت About بروید. حال باید روی Software update تپ کنید و Check for updates را بزنید تا در صورت وجود آپدیت برای شما، آن را نصب کنید.

رفع ارور android.process.acore has stopped با آپدیت سیستم عامل

حذف کردن Contacts Data برای رفع ارور

در این روش باید یادآوری کنیم که تمامی مخاطبین شما پاک می شوند. پس حتما بکاپ گیری از مخاطبین خود قبل از انجام این روش را فراموش نکنید. ابتدا به تنظیمات بروید و روی App و یا Application manager تاچ کنید. حال به تب ALL بروید تا لیست کامل برنامه های خود را مشاهده کنید. اکنون باید برنامه Contacts را پیدا کنید. پس از پیدا کردن آن را باز کنید و روی Clear Data ضربه بزنید.

حذف کردن Contacts Data برای رفع ارور

حال مجدد به لیست برنامه ها بروید و Contacts storage را جستجو و انتخاب کنید. در این برنامه نیز روی Clear Data تاچ کنید. با این روش تمامی داده های مخاطبین پاک شده و مجدد می توانید آن ها را ریستور کنید.

پاک کردن کش پارتیشن سیستم عامل

بسیاری از کاربران نیز با این روش مشکل Android.process.acore خود را حل کرده اند. اول گوشی خود را خاموش کنید. سپس دکمه های Volume up(افزایش صدا)+Power button+(در صورت وجود)Home را با هم بگیرید تا گوشی به ریکاوری مود وارد شود.

پاک کردن کش پارتیشن سیستم عامل

حال با دکمه های تغییر میزان صدا، گزینه Wipe Cache Partition را انتخاب و با زدن پاور آن را تایید کنید.

پاک کردن کش برنامه ها (App Cache) برای رفع ارور Android.process.acore

اگر این ارور را در زمان وارد شدن به برنامه ای می بینید، باید کش آن اپلیکشن را برای رفع مشکل پاک کنید. بدین منظور به تنظیمات بروید و وارد قسمت برنامه ها شوید.

پاک کردن کش برنامه ها (App Cache) برای رفع ارور android.process.acore

پس از انتخاب برنامه مشکل دار در لیست، به پایین صفحه بروید و در بخش Storage option روی گزینه Clear Cache تاچ کنید.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه، می توانید مطلب آموزش پاک کردن حافظه پنهان کش Cache در اندروید را بخوانید.

تغییر تنظیمات Sync کردن مخاطبان با فیسبوک

در این روش نیز در صورت استفاده از برنامه فیسبوک در گوشی خود، ابتدا به تنظیمات بروید و در بخش Accounts برنامه Facebook را پیدا کنید. اکنون با برداشتن تیک گزینه Sync contacts آن را غیر فعال کنید.

تغییر تنظیمات Sync کردن مخاطبان با فیسبوک

حال تمام مخاطبین خود را با روش پاک کردن دیتا برنامه مخاطبین که در پیش تر آن را آموزش دادیم، حذف کنید. پس از اتمام همه مراحل، گوشی را ریستارت کنید و مخاطبین خود را بدون مشکل ریستور کنید.

ریست کردن App Preferences در رفع ارور اندروید

در این روش، ابتدا به تنظیمات بروید و مدیریت برنامه ها یا Application manager را باز کنید. به تب ALL بروید و روی گزینه منو (سه نقطه) تپ کنید و Reset app preferences را بزنید.

ریست کردن app preferences در رفع ارور اندروید

سپس پیغامی را مشاهده می کنید که می گویید اطلاعاتی را از دست نمی دهید که باید روی گزینه Reset Apps تاچ کنید. در نهایت دستگاه خود را ریسارت کنید.

حذف برنامه های نمایش دهنده ارور

اگر ارور از کار افتادن Android process acore در برنامه خاصی رخ می دهد و شما نتوانستید مشکل خود را با پاک کردن کش رفع کنید، باید اقدام به حذف کامل آن کنید. حتی بعضی از کاربران گزارش داده اند که چندین بار برنامه را حذف و مجدد نصب کرده اند تا دیگر خطایی را مشاهده نکرده اند.

همچنین مطالعه مطلب آموزش رفتن به حالت Safe Mode اندروید را فراموش نکنید.

ریست فکتوری کردن گوشی برای رفع خطای Android.process.acore

در نهایت اگر هنوز هم با انجام همه روش ها مشکل پردازش com.android.phone متوقف شده است را دارید، باید روش ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه را برای گوشی اندرویدی خود انجام دهید. روش انجام این کار را قبلا در انزل وب با مطلب آموزش کامل ریست فکتوری اندروید آموزش داده ایم که می توانید با مطالعه آن این روش را هم انجام دهید.

ریست فکتوری کردن گوشی برای رفع خطای android.process.acore

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب روش های رفع ارور Android.process.acore has stopped را معرفی و بررسی کردیم. با استفاده از کدام روش مشکل شما برطرف شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات

  • سهراب says:

    گوشی خود را به تعمیرکار بردم و در ۱ دقیقه مشکل را حل کرد و علتش را پرسیدم گفت حافظه گوشی پر شده و چند تا برنامه را پاک کرده و در مرحله دوم اندروید را ریست کرده، مشکل حل شد!! دیگه نه اطلاعاتم پاک شد و نه مخاطبین و گالری

  • دانیال شوندی says:

    با سلام.من یه تبلت دارم.مدل:
    Lenovo Tab 2 a7-30 HC
    رام کاستوم هستش.
    من یه تلگرام ریختم تو این همچین اروری دادش.
    حالا حذف هم کردم باز همونه و ارور میده.
    میشه بگین چیکار کنم؟

  • راضیه says:

    سلام خوبین آیپتم بی سیم کارت است سیم نمیخورد اندروید اش هم ۵ است من هر وقت میخواهم مسنجر واتساپ هر چی که باهاش تماس گرفته شود را نصب کنم این مشکل برایم رخ میته لطفا کمکم میدهد لطفا کمکم کنید

  • ریحانا says:

    سلام من یه تبلت لنوو تب۲ دارم با اندروید ۵. حدودا هر ۶ماه یبار این اتفاق کذایی برام میوفته و دیوونم میکنه. گوشی های دیگه‌م هیچوقت این مشکل رو ندارن.
    وقتی یه برنامه سنگین یا خاص نصب میکنم این مشکل بوجود میاد. اخیرا هم توییتر نصب کردم و به محض لاگین شدن این ارور اومد.مخاطبین و تماس هم کلا به فنا میره.
    بهترین کاری که میتونید بکنید اینه که آخرین برنامه ای که نصب کردید و بلافاصله ارور اومد رو حذف کنین.اگه ارور نرفت باید بصورت مداوم دیتای مخاطبینتون رو پاک کنید.اگه نسخه پشتیبان از گوگل کانتکنس نداشته باشید مخاطبینتون بر نمیگردن.من تمام مخاطبام رو روی ایمیل و سیم کارتم سیو کردم بخاطر همین برمیگردن.
    یه مدت بگذره خودش خسته میشه از رو میره😂 فورا نه،ولی حتما. نگران نباشید

  • Rihannah says:

    سلام من یه تبلت لنوو تب۲ دارم با اندروید ۵. حدودا هر ۶ماه یبار این اتفاق کذایی برام میوفته و دیوونم میکنه. گوشی های دیگه‌م هیچوقت این مشکل رو ندارن.
    وقتی یه برنامه سنگین یا خاص نصب میکنم این مشکل بوجود میاد. اخیرا هم توییتر نصب کردم و به محض لاگین شدن این ارور اومد.مخاطبین و تماس هم کلا به فنا میره.
    بهترین کاری که میتونید بکنید اینه که آخرین برنامه ای که نصب کردید و بلافاصله ارور اومد رو حذف کنین.اگه ارور نرفت باید بصورت مداوم دیتای مخاطبینتون رو پاک کنید.اگه نسخه پشتیبان از گوگل کانتکنس نداشته باشید مخاطبینتون بر نمیگردن.من تمام مخاطبام رو روی ایمیل و سیم کارتم سیو کردم بخاطر همین برمیگردن.
    یه مدت بگذره خودش خسته میشه از رو میره😂 فورا نه،ولی حتما. نگران نباشید

  • پویا says:

    عزیزم من هم این تبلت رو دارم و همین مشکل میاد

    یه راه حل دارم ولی احتمال داره اطلاعات تبلت پاک بشه
    ببر گوشی فروشی یا خودت کلار کش سیستم عامل و پاک کن درست میشه
    برای آموزش ویدیوی آموزشی رو ببین.

  • پویا says:

    من برام دوبار این اتفاق افتاده
    من تبلتم لنوو تاب۲ ای۷ است
    و اندروید ۵.۱ من وقتی که اندروید ۴.۳ بود هیچوقت این پیغام نمیومد

    فکر کنم فقط اندروید ۵ این مشکل رو داشته باشه
    چون تو نظر ها بیشتری اندروید ۵ بودند.

  • دانیال مهرزاد says:

    من تازه اتفاق برام افتاده دیونه شدم از بس ارور میده😦

  • Ilia says:

    من مخاطبینو clear data کردم و فیسبوکو و تلگرامو پاک کردم درست شد

  • حامد says:

    سلام من وقتی میخام چیزی تایپ کنم یا سریع با تبلتم کار میکنم این ارور رو میبینم وقتی وارد صفحه کلید میشم خیلی ارور میده تمام حافظه کش های برنامه هام رو هم حذف کردم ولی باز هم ارور میده چیکار کنم

  • parnian says:

    سلام
    بعد اینکه تلگرام رو دوباره نصب کردید بازم پیامه براتون میومد؟

  • اکبری says:

    سلام تبلتم روشن میکنم مینویسه پردازش شما متوقف شده و خاموش میشه تروخدا بگین چیکار کنم چون اصلن روشن نمیشه که روش های بالا انجام بدم تا روشن میشه مینویسه اندروید فون ‌ و ‌پردازش شما متوقف شده‌ و خاموش میشه تروخدا بگین چیکار کنم

  • مهردادبازرگان از شیراز says:

    با سلام
    دوستان بنده اون ۸ راه را انجام دادم و نشد و در وب گردی توانستم یک مورد پیدا کنم که از حذف فیس بوک گفته بود و فیس بوک و تلگرام را که حذف کردم خدا روشکر درست شد

  • طاهر says:

    اول روش اپ رفرنس (app reference) رو انجام دادم. بعد رفتم نرم افزار Liked که خودم نصب کرده بودمو حذف کردم، درست شد. قابل ذکر است برنامه Liked یک برنامه ویدیویی لایو میباشد که با حذف کردنش از گوشیم، مشکلم حل شد.

  • علی says:

    من تمام این مراحل را انجام دادم ولی تغییری حاصل نشد

  • سینا says:

    هع مملکت مارو واسه چی نظر سنجی میزاریو جواب کسیو نمیدی بابا دس خوش دسخوش داداش

    • مهدی says:

      به قسمت تنظیمات گوشی رفته و در قسمت امنیت. تیک منابع ناشناس رو بردارید . سپس یه آنتی ویروس مثل Viruse Cleaner 2020 رایگان نصب کنید . شاید چندتا ویروس کش از پلی امتحان کنید بهتر باشه . که در اون صورت تمام برنامه های باریسک بالا رو به شما میگه یکی یکی حذف کنید احتمال داره در بین کار حتی خود ویروس کش هم غیر فعال بشه اما چندباره اینکارو کنید تا جایی که تیک سبز بشه . برای من جواب داد

  • ناشناس ممتاز says:

    تبلتم مدل lenovo a7-30hc این ارور رو میده هر کاری میکنم درست نمیشه حافظه مخاطبین رو هم پاک کردم انگار نه انگار چند بار زدم تنظیمات کارخانه درست شد ولی باز تا یه برنامه ای میریزم خراب میشه پیام‌رسان که میریزم اینطور میشه خب چیکار کنم طاقتم طاق شده لطفا راهنمایی کنید ممنون

  • ناشناس says:

    من تبلتم اندروید ۵ مدل tab30_a7 لنوو هست خیلی این ارور رو میده ۳ یا۴ بار زدم تنظیمات کارخانه الان باز دوباره اینجوری شده دیگه بیزار شدم هرکاری هم میکنم درست نمیشه تو همه ی برنامه ها این ارور رو میده مشکلم با کلیر کش و.. ایناهم حل نشد چیکار کنم راهنمایی کنید لطفا

  • پیام says:

    درود . برای همه برنامه ها گوشی این پیام میاد . فقط برای یه برنامه خاص نمیاد بلکه پشت سرهم این پیامو میده . مثلا میگه اندروید متوقف شده ، لانچر ، موزیک ، گوگل سرویس و حتی برنامه های داخل گوشی نیز پیام میده . روی یکی اوکی میزنی پیام بعدی میاد . فول وایپ کش و ریست فکتوری هم کردم نمیشه . چکار باید کنم . گوشی هواوی y520u33 هست

  • Arian says:

    برو تو حالت ایمن بعد این کار هارو بکن مدل تبلت منم مثل تو هست برو جواب میده.

  • Arian says:

    من همه ی این کار هارو کردم اما نشد دفعه ی پیش هم که این اومد گوشیم رو ریست فکتوری کردم اما بهد چند هفته دوباره با این پیغام روبرو شدم.
    تبلتم lenovo اندروید۵

  • ممتاز says:

    سلام آقا من ۳ بار گوشیم اینجوری شد دوبار اول ریست فکتوری کردم درست شد بار آخر ی فیلتر شکن ک باز کردم ارور داد حافظه مخاطبین رو توقف اجباری کردم بعدشم برنامه های پیامک و مخاطبین و تماس ها رو غیرفعال کردم این ارور بازهم میاد چه کنم شما بگید؟
    گوشیم مدل لنوو اندروید۵

    • ali kavyani says:

      سلام
      مشکل منم همینه دوبار ریست فکتوری کردم ولی درست نشد برنامه های پیام رسان، مخاطبین، تماس ها هم این ارورو میاد
      تبلتم ایسوس k01n با اندروید ۵هست
      لظفا راهنمایی کنید.

  • رضا says:

    واقعا ممنونم دست شما درد نکنه من یک هفته مدام گیر بودم هرچه حافظه مخاطبین رو پاک میکردم باز هم ارور نیومد من از راهی که باید گوشی رو خاموش بگردی استفاده کردم و حالا از سرش راحت شدم من گوشیم رو خاموش کردم بعد موقع روشن کردنش دکمه خاموش رو و افزایش صدا رو باهم فشار دادم بعد تبق راهنمایی انجام دادم وقتی گوشیم رو روشن کردم و داخل برنامه رفتم دیگه اروره نیومد

  • امیر says:

    منم مشکل ابوالفضل رو دارم.
    حتی روی صفحه ی قفل گوشی هم این ارور ها میان و اکثر نرم افزار ها درست کار نمیکنن حتی نرم افزار های خود گوشی.
    لطفا راهنمایی کنید
    تبلت لنوو A3000

  • پویا says:

    سلام به نظر من این رو هم اضافه کنید که ببریم بیرون و بدیم گوشی رو ریست کنن

  • بولفضل says:

    سلام من همه این کار هارو انجام دادم ولی درست نشد الان پیام متاسفانه com.android.phone متوقف شده است گالری .دوربین.گوگل هم برام میاد چیکار کنم لطفا بگید

    • امیر says:

      منم دقیقا همین مشکل رو دارم.
      حتی روی صفحه ی قفل گوشی هم این ارور ها میان و اکثر نرم افزار ها درست کار نمیکنن حتی نرم افزار های خود گوشی.
      لطفا راهنمایی کنید
      تبلت لنوو A3000

  • اسماعیل محمدنژاد says:

    با سلام. ممنونم از راهنماییتون. خیلی کارآمد بود مشکلم حل شد از طریق ریست کردن App Preferences در رفع ارور اندروید

  • KING Yaser says:

    سلام ؛ من همه روش‌ها رو به طور دقیق چنیدین بار انجام دادم ولی هنوزم پیغام رفع نشده و نمیتونم مخاطبی سیو کنم تو گوشیم
    چیکار باید کنم؟؟؟؟