رفع مشکل دانلود خودکار برنامه ها در اندروید

۷ روش رفع مشکل دانلود خودکار و ناخواسته برنامه ها در اندروید

بعضی وقتها وقتی به گوشی خود نگاه می کنیم می بینیم که کلی برنامه بدون اینکه متوجه شده باشیم روی گوشیمان نصب یا آپدیت شده است، شما ممکن است بخواهید روی آنچه که روی گوشی اندروید شما نصب می شود کنترل بیشتری داشته باشید به همین خاطر امروز در انزل وب قصد داریم نحوه جلوگیری از دانلود برنامه های ناخواسته اندروید را به شما آموزش دهیم.

نحوه لغو و جلوگیری از دانلود برنامه های ناخواسته در اندروید

How To Prevent Automatic Apps Downloads on Android

تعداد برنامه های نصب شده در گوشی و تبلت ما در حال رشد هستند و به روز نگه داشتن همه آنها بسیار عذاب آور است. اغلب برنامه نویسان برای رفع باگ های نرم افزاری خود بروزرسانی ها را انجام می دهند. شما می توانید هنگام اتصال به شبکه وای فای این روزرسانی ها را انجام دهید (Auto-update apps over Wi-Fi only) و یا اینکه اجازه دهید تا به طور خودکار برنامه ها آپدیت شوند (Auto-update apps at any time) و گزینه سوم این است که به صورت دستی برنامه های مورد نظر خود را آپدیت کنید. اگر شما بروزرسانی دستی را انتخاب کنید هیچ برنامه ای در گوشی شما آپدیت نمی شود و شما باید به طور دستی برنامه هایتان را آپدیت کنید.

جلوگیری از دانلود برنامه های ناخواسته در اندروید

اگر علاوه بر مشکل دانلود خودکار برنامه های ناخواسته با تبلیغات برنامه به مشکل برخورده اید می توانید برای حل مشکل خود ازپست آموزش حذف تبلیغات برنامه های اندروید بدون نیاز به روت را مطالعه بفرمایید.

آموزش لغو دانلود خودکار اندروید

اولین کاری که می توانیم برای مشکل دانلود خودکار برنامه اندروید انجام دهیم غیرفعال کردن آپدیت خودکار برنامه ها است. برنامه گوگل پلی استور را باز کنید و روی منو که به شکل سه خط افقی است تپ کنید و بعد Settings را انتخاب کنید. در صفحه تنظیمات Auto-update apps را تپ کنید. در صفحه بعدی شما سه گزینه در اختیار خواهید داشت که باید Do not auto-update apps را انتخاب کنید تا بروز رسانی خودکار برنامه ها حذف شوند.

لغو دانلود خودکار اندروید

بعد از انجام مراحل بالا شما باید به صورت دستی برنامه را دانلود کنید. برای نصب هر گونه آپدیت برنامه در گوگل پلی استور روی منو تپ کنید. بعد از لیست My apps را انتخاب کنید. به صفحه Installed بروید و برای عنوان Updates جستجو کنید که وقتی برای برنامه های شما آپدیتی وجود داشته باشد ظاهر می شود. اگر می خواهید تمام برنامه ها را به صورت همزمان آپدیت کنید دکمه Update all را انتخاب کنید. اگر هم می خواهید به صورت تک به تک برنامه ها را آپدیت کنید روی دکمه Update تپ کنید.

لغو دانلود خودکار اندروید

برای اطلاعات دقیق تر در مورد این روش می توانید به پست ۲ روش کامل جلوگیری از آپدیت خودکار برنامه ها و سیستم عامل اندروید مراجعه کنید.

رفع مشکل دانلود خودکار برنامه های مزاحم اندروید

در صورتی که اینترنت محدودی دارید نصب برنامه های ناخواسته تبلیغاتی هزینه هایی را به شما تحمیل می کند. اگر این برنامه ناخواسته یک برنامه مخرب باشد اطلاعات شما را به صورت مداوم به فرد خرابکار ارسال می کند و تماس های تلفنی، پیامک و خیلی موارد دیگر شما رهگیری می شود. برنامه Addons Dector یکی از برنامه های کاربردی است که شما می توانید روی گوشی یا تبلت اندروید خود نصب کنید و از نصب برنامه های ناخواسته جلوگیری کنید. این برنامه به طور خودکار برنامه های شما را اسکن می کند و برنامه هایی که مخرب هستند را تشخیص می دهد. ایده این برنامه بلاک کردن دانلودهای ناخواسته و جلوگیری از آپدیت خودکار برنامه است.

رفع مشکل دانلود خودکار برنامه های مزاحم اندروید

لغو دانلود خودکار اندروید با قطع دسترسی Bluestack

اگر گوشی هوشمند شما هنوز می تواند برنامه ها و بازی ها را در گوشی شما دانلود کند می توانید با حذف اکانت خود یا تغییر پسورد اکانت جیمیل، بررسی برنامه هایی که اخیرا روی گوشی خود نصب کرده اید این مشکل را حل کنید.

لغو دانلود خودکار اندروید

جلوگیری از دانلود خودکار نرم افزار های تبلیغاتی در اندروید

چند لانچر در فروشگاه گوگل پلی وجود دارد که مشکلاتی را در گوشی شما ایجاد می کند و شما ممکن است برنامه های ناخواسته ای را روی گوشی خود مشاهده کنید. هر گونه لانچری که اخیرا نصب کرده اید را بررسی کنید و لانچرهایی که باعث دانلود برنامه های ناخواسته می شود را حذف کنید.

جلوگیری از دانلود خودکار نرم افزار های تبلیغاتی در اندروید

آموزش ۵ روش جلوگیری از باز شدن خودکار برنامه ها در اندروید را مطالعه بفرمایید.

قطع دانلود خودکار اندروید با برنامه Trojan Killer

استفاده از برنامه Trojan Killer یکی دیگر از راه حل هایی است که می توانید برای بستن دانلود و نصب خودکار برنامه انجام دهید. برای استفاده از این برنامه شما نیاز به روت گوشی خود دارید. سپس سعی کنید برنامه Trojan Killer را نصب کنید. این برنامه از دانلود خودکار برنامه ها و ویروس ها و دانلود برنامه ها و فایل ها از منابع ناشناخته جلوگیری می کند.

قطع دانلود خودکار اندروید

جلوگیری از دانلود برنامه های ناخواسته اندروید با آنتی ویروس و فایروال

علاوه بر برنامه بالا شما می توانید با نصب برنامه های آنتی ویروس و فایروال از نصب برنامه های ناخواسته جلوگیری کنید. آنتی ویروس های پیشنهادی ما را می توانید در پست ۱۲ تا از بهترین برنامه های آنتی ویروس اندروید رایگان پیدا کنید و برای فایروال هم می توانید از بهترین فایروال اندروید که به روت نیاز ندارد استفاده کنید.

دانلود قویترین آنتی ویروس برای اندروید رایگان

جلوگیری از دانلود خودکار در اینترنت گوشی

بعضی ازکاربران از برنامه های ناخواسته ای که روی گوشی نصب می شوند خسته شده اند اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید می توانید دیتای بک گراند را محدود کنید تا از دانلود چنین برنامه هایی جلوگیری کنید. چنین برنامه های مخربی از اینترنت شما برای دانلود برنامه ها به صورت خودکار استفاده می کنند. گاهی اوقات داده های شما مانند عکس ها، رمزهای عبور و غیره برای هکرها آپلود می شود. برای محدود کردن دیتای بک گراند به تنظیمات بروید و Data usage را انتخاب کنید. حالا برنامه هایی که می خواهید محدود کنید را انتخاب کنید. اسکرول را پایین بکشید و گزینه Restrict Background Data را در گوشی خود انتخاب کنید. در حال حاضر دیتای پس زمینه شما محدود می شود و از بارگیری خودکار برنامه ها روی گوشی هوشمند شما جلوگیری می کند.

جلوگیری از دانلود خودکار در اینترنت

حذف کش برای جلوگیری از نصب خودکار برنامه های مزاحم

چنانچه باز هم با مشکل دانلود خودکار برنامه ها مواجه هستید سعی کنید پارتیشن کش را روی دستگاه خود پاک کنید. اگر شما به طور متاوب با مشکل دانلود خودکار برنامه های ناخواسته مواجه می شوید این روش عالی است. پاک کردن پارتیشن کش در گوشی شما،  فایل های موقت و باقی مانده را حذف می کند و عملکرد دستگاه شما را بهبود می بخشد. اگر باز هم مشکل حل نشد گوشی خود را ریست کنید.

جلوگیری از نصب خودکار برنامه های مزاحم

در آخر پیشنهاد می کنیم برای مدیریت بهتر حجم دیتا رد و بدل شده در کامپیوتر از ۶ روش جلوگیری از آپدیت خودکار گوگل کروم ویندوز ، مک ، آیفون و اندروید استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب به سوال چرا گوشیم خودش برنامه دانلود میکنه؟ شما پاسخ دادیم، اگر شما نیز روشی برای لغو و بستن دانلود خودکار برنامه اندروید می شناسید و یا اینکه نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 14 روش حل مشکل آپدیت نشدن اندروید
آموزش ۱۴ روش حل مشکل آپدیت نشدن اندروید
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
حذف آپدیت برنامه های اندروید
آموزش ۳ روش حذف آپدیت برنامه های اندروید

نظرات

  • محمدحسین says:

    سلام و وقت بخیر. مدتی هستش که دچار مشکلی شدم که واقعا اذیتم می کنه. وقتی گوشیمو به وای فای وصل می کنم، عکس هایی که مدت هاست پاک کردم به طور خودکار دانلود می شن. البته وقتی به اینترنت خود گوشی متصلم همچین معضلی سراغم نمیاد. لژفا به راهکار بدید🙏🙏

  • آرمان says:

    سلام من در کامپیوترم برنامه ی opera به صورت خودکار نصب شده و خیلی هم سرعتش کند شده چه کار کنم؟

  • مصطفی says:

    نظر خود را بیان کنیدنظر به.اینکه.گوشی.من.هنراه.اول.است.به.چه .علت .وایفای.نصب.کنم.وبه.چه.علت.جی.پی .اس.داشته.باشم.وبرای.د ست.یابی .به.نقشه.ومکان .نما .برنامه.ود ستگاه.اندورید.قادر به.اتصال.نباشند. وحریم.خصوصی.که.توسط هرکاربر.رامن.د راختیارشان.بگذار م ولی.علیرغم. باد اشتن.هم.جی.پی.اس.گوشی وهم.د ستگاه.اند ورید. سامسونگ.که.ساز ند ه.درقبال.هرمشگل.ونقص. فنی .ض مانت.برفع مشگل.فنی وهروگونه.تحریم.به .انچه.به.عنوان.ساز ند ه.به.عهده. او.وشرکت.ساز نده .میباشدص.برخلاف .انچه.د رتوانای.د رکنترل.برنامه.راقول.وت ظ میم..ا ز. راه.د ور.میباشد. را د رچنین .مشگلی.ع دم.همکاری.وتع هد. مینماید

  • رضا says:

    من دقیقا چیزی برعکس این میخوام appgaleryدارم که میخوام برنامهای زیادی از ان دانلود کنم وبه صورت خودکار نصب شوند چکار کنم که فقط تایید دانلود بزنم بعد خودشون نصب شوند

  • طاها says:

    با سلام کن تبلت سامسونگ دارم چند بار هم ریستش کردم اما هنوزم برنامه هایی که نمی خوان رو نصب می کمه من حتی گوگل پلی هم غیرفعال کردم ولی کار نکرد لطفا کمک کنید

  • مسعود says:

    عالی و کاربردی بود