سایت کاهش حجم عکس آنلاین بدون افت کیفیت

لیست برترین ها: ۱۱ سایت کاهش حجم عکس آنلاین بدون افت کیفیت

کاهش حجم تصاویر 🖼️ یکی از روش های کاربردی برای ارسال عکس روی اینترنت با حجم کمتر است. اما مسئله کم شدن کیفیت و خراب شدن جزئیات تصویر یکی از مشکلاتی است که افراد معمولا در اثر کاهش حجم و فشرده سازی عکس‌ها تجربه میکنند. در ادامه این مطلب از انزل وب ما به لیست ۱۱ سایت کاهش حجم عکس آنلاین بدون افت کیفیت می پردازیم.

نحوه پایین آوردن حجم عکس بدون افت کیفیت آنلاین

How to Reduce the Image Size without Loss of Quality Online 

ما به طور خلاصه تمامی سایت‌های کاهش حجم فایل عکس بدون افت کیفیت آنلاین را در قالب یک جدول با خصوصیات هر از از آنها جمع بندی کرده‌ایم:

ابزار فشرده سازی تصویر تصویر JPG با حجم ۱.۳ مگابایت –  درصد کاهش حجم فایل فشرده سازی تصویر PNG با حجم اصلی ۲.۱ – درصد کاهش حجم فایل
JPEG Optimizer ۹۵.۳۹% ۷۵%
Tiny PNG  ۹۲% ۸۳%
Optimizilla  ۹۱% ۷۹%
JPEG.io ۷۹.۵۷% ۸۶.۹۸%
ImageRecycle ۹۲.۷۸%  ۸۰.۴۱%
Compressor.io ۹۵% ۷۸%
Ezgif ۹۲.۷% ۲۴.۵%
Dynamic Drive Optimizer ۹۳% ۷۷%
Compress Now ۹۹.۹۷% ۹۹.۹۸%

بررسی انجام شده در این جدول به صورت حدودی بود تا بتوان درک کلی به شما برای انتخاب سرویس مناسب داد. توضیحات کامل و مشخصات دقیق‌تر هر یک از این سایت ها را در ادامه دنبال کنید.

۱- سایت JPEG Optimizer

JPEG Optimizer یک سایت خوب و کاربردی برای کاهش حجم عکس آنلاین است. شما میتوانید از این ابزار به صورت رایگان برای کمپرس کردن ۲۰ فایل به صورت همزمان استفاده کنید. این سایت امکان کاهش حجم تصاویر را در حدود ۹۰ درصد و بیشتر از آن دارد. بنابراین اگر دنبال سایتی هستید که از آن برای فرمت عکس JPG استفاده کنید، میتوانید با این ابزار علاوه بر حفظ وضوح عکس، حجم آن را تا حد قابل توجهی پایین بیاورید.

سایت کاهش حجم عکس JPEG Optimizer

برای استفاده از این سایت تصاویر را به این صفحه از مرورگر بکشید یا آنها را آپلود کنید. شما میتوانید نوع فرمت خروجی را هم از طریق کادر قرار گرفته انتخاب کنید. پس از تعیین مقدار سایز و کیفیت نهایی تصویر دکمه Compress را بزنید. با کمی اسکرول کردن صفحه به سمت پایین میتوانید خروجی تصویرتان را مشاهده و دانلود کنید.

نمونه کمپرس تصویر با سایت JPEG Optimizer

۲-  سایت Tiny PNG

سرویس Tiny PNG یکی از شناخته شده ترین سایت های مربوط به کمپرس تصاویر است که استفاده از آن به واسطه محیط کاربری جذاب و متفاوتش بسیار لذت بخش است. این سایت قابلیت‌های مختلفی مثل فشرده سازی تصاویر با فرمت JPEG و PNG را دارد. شما میتوانید هر فایلی با اندازه تا ۵ مگابایت را به صورت رایگان کمپرس کنید. میزان استفاده از این سایت در طی روز محدودیت‌هایی داد و لازم است برای دسترسی به قابلیت‌های بیشتر و کامل‌تر نسخه پولی این برنامه را خریداری کنید.

تصاویر کم حجم شده قابلیت دانلود به صورت یکجا یا ذخیره شدن در Dropbox را دارند. شما میتوانید حتی برای وردپرس نیز از افزونه‌های Tiny PNG استفاده کنید. البته ممکن است گاهی هنگام ورود به این سایت با مشکلاتی مواجه شوید.

کاهش حجم عکس آنلاین png

۳- سایت Optimizilla

یکی از ابزارهای کاهش حجم عکس آنلاین PNG و سایر فرمت‌های تصویر،Optimizilla است. استفاده از این سایت بسیار آسان است و شما میتوانید تا حداکثر ۲۰ تصویر را آپلود و فشرده سازی کنید. امکان بررسی و مقایسه تصاویر قبل و بعد از فرایند کاهش حجم در این سایت ساده است و شما میتوانید پس از این مرحله مدارک مورد نظرتان را دانلود کنید.

هدف اصلی Optimizilla برای کاهش سایز عکس آنلاین حفظ کیفیت تصاویر و وضوح آنها است. نحوه کارکرد این سرویس نیز از طریق آپلود کردن یا درگ تصاویر به صفحه میباشد و سپس دانلود تصویر به در زمان کوتاهی امکان پذیر خواهد شد.

سایت کاهش سایز عکس آنلاین Optimizilla

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب و کاربردی این سایت این است، که میتوانید از آن برای مقایسه قبل و بعد تصاویر بعد از فشرده سازی استفاده کنید. تنها کافی است پس از فرایند صفحه را کمی به سمت پایین اسکرول کنید.

سایت Optimizilla

۴- سایت JPEG.io

از JPEG.io میتوان به عنوان یکی از روش‌های کاهش حجم عکس آنلاین بدون برنامه نام برد. این سایت نه تنها قابلیت فشرده سازی تصاویر، بلکه تغییر فرمت عکس‌ها به JPG را نیز دارد. شما حتی میتوانید فرمت‌های BMP, SVG,WEBP یا حتی فایل‌های PSD مخصوص فتوشاپ را نیز در این صفحه آپلود و پس از فشرده سازی آن را با فرمت JPG دانلود کنید. این مسئله میتواند برای بسیاری از افراد کاربردی و مفید باشد.

سایت JPEG.io

۵- سایت ImageRecycle

برای کاهش حجم عکس به ۱۰۰ کیلوبایت با گوشی یا کامپیوتر شما میتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن از سایت ImageRecycle استفاده کنید. این ابزار نه تنها فرمت های عکس مثل JPG یا PNG بلکه سایر مدارکی مثل PDF و  GIF را هم پشتیبانی میکند. به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن تصاویرتان را در این سایت درگ یا آپلود کنید و خروجی را دریافت کنید.

البته برای قابلیت‌هایی مثل آپلود کردن چندین تصویر به صورت همزمان یا بهینه سازی URL لازم است که نسخه پولی آن را تهیه نمایید.

سایت کاهش حجم عکس ImageRecycle

۶- سایت Compressor.io

وبسایت Compressor.io یکی از حرفه‌ای ترین سایت‌ها در زمینه تغییر حجم عکس آنلاین است. اگر میخواهید قابلیت فشرده سازی همزمان چندین تصویر بدون محدودیت و با سرعت بالا را داشته باشید، قطعا Compressor.io یکی از بهترین گزینه‌هایی است که باید از آن استفاده کنید. با این ابزار میتوانید تا حداکثر ۱۰ مگابایت تصویر را آپلود کنید. فرمت های قابل پشتیبانی در این سایت شامل JPG, PNG,GIG, و WEBP است.

شما میتوانید پس از پایان فرایند کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت آن را به صورت تکی یا فایل زیپ دانلود کنید. در نهایت فایل را دانلود کرده و در Google Drive یا Dropbox ذخیره کنید.

سیستم کمپرس این سایت به سه حالت قابل انجام است:

  • Lossy: در این حالت پیکسل ها با نسخه کم حجم تر جایگزین میشوند و داده‌های غیر ضروری تصویر پاک میشوند. در این روش فشرده سازی تصویر قدرت بیشتری دارد و برای آپلود در وب پیشنهاد میشود.
  • Lossless: در این روش تصویر تا حد ممکن با هدف حفظ کیفیت فشرده میشود و تنها داده‌های غیر ضروری از بین میروند. این سبک معمولا برای پرینت و کاهش حجم عکس‌های مهم استفاده میشود.
  • Custom: در تنظیمات این بخش شما میتوانید خودتان بسیار از جزئیات مثل ابعاد، نام فایل و میزان کیفیت تصویر را مشخص کنید.

تغییر حجم عکس آنلاین با Compressor.io

۷-  سایت Ezgif

از دیگر روش‌های کاهش حجم عکس به ۱۰۰ کیلوبایت انلاین، استفاده از وبسایت Ezgif است. اگرچه نام سخت این سایت ممکن است در نگاه اول فرایند کار با آن را نیز دشوار نشان دهد، اما شما میتوانید بسیار ساده از محیط آن استفاده کنید. شما از طریق Ezgif میتوانید تصاویری با فرمت GIF، PNG و JPG را کمپرس کنید.

همچنین این سرویس ابزارهای مختلف و کاربردی زیادی برای اضافه کردن متن، تغییر سایز، ادیت تصاویر Webp، اعمال افکت و کراپ کردن تصویر دارد. قدرت این سایت برای انجام کارهای مختلف به خصوص کاهش حجم عکس آنلاین بسیار خوب است. اما باید بدانید که محدودیت در مجموع ۱۰۰ مگابایت آپلود را در نسخه رایگان دارید.

کاهش حجم عکس آنلاین با Ezgif

۸- Dynamic Drive Optimizer سایت کاهش حجم عکس

وب سایتDynamic Drive Optimizer علی رقم ظاهر نه چندان جذاب طراحی و رابط کاربری ساده، میتواند انتظارات شما را برای کاهش حجم عکس برطرف کند. این سایت حتی امکانات کاربردی همچون بهینه سازی تصاویر و قابلیت اعمال برخی تنظیمات را نیز دارد. محدودیت آپلود حجم تصاویر تا حداکثر ۲.۸۶ مگابایت میباشد.

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی و مفید، نمایش چندین نسخه از تصویر با خصوصیات و حالت‌های مختلف پس از فشرده سازی است. در نتیجه شما میتوانید تصویر مورد نظرتان را از بین آنها انتخاب کنید. شما حتی میتوانید اطلاعات هر نسخه از تصویر میزان درصد کاهش حجم تصویر را در کنار آنها مشاهده کنید.

سایت کاهش حجم عکس Dynamic Drive Optimizer

۹- سایت Compress Now

وبسایت Compress Now یکی از سرویس‌هایی است که میتوانید از آن برای فشرده سازی تصاویری با فرمت JPG، GIF و PNG استفاده کنید. این سایت به شما اجازه میدهد که خودتان میزان فشرده سازی را انتخاب کنید و همین مسئله دست شما را از بابت تعیین کیفیت و حجم تصاویر باز میگذارد.

یکی از نکات استفاده از سایت Compress Now امکان آپلود و فشرده سازی فایل‌هایی تا حداکثر ۹ مگابایت معادل ۹۰۰۰ کیلوبایت است که میتواند انتظارات شما را به خوبی برآورده کند. شما میتوانید به طور همزمان تا ۱۰ تصویر را فشرده کنید. پس فایل ها را صورت یکی یکی یا فایل زیپ یکجا دانلود و استفاده کنید.

نقاط ضعف اصلی این ابزار لزوم استفاده از آن با ابزارهای تغییر دهنده آی پی و محدودیت‌های آن در ایران است. مسئله بعدی این است که شما با آپلود انواع فرمت‌های JPG، GIF و PNG تنها میتوانید خروجی فشرده شده آنها را در فرمت JPG داشته باشید. پس اگر قصد دارید فرمت فایل GIF یا PNG شما پس از کاهش حجم به همان صورت باقی بماند، این سایت مناسب شما نیست.

سایت Compress Now

۱۰- سایت Shrink.media

Shrink.media به عنوان سایت کاهش حجم عکس می تواند به شما کمک کند. با استفاده از این ابزار شما میتوانید کیفیت موردنظر و ابعاد آن را خودتان انتخاب کنید. سایت shrink.media از فرمت های png, jpeg, jpg, webp و heic به خوبی پشتیبانی میکند و باعث میشود تا از استفاده سایر سایت‌ها بی نیاز باشید. علاوه بر استفاده به صورت آنلاین از سایت، شما میتوانید برنامه آن را برای دستگاه‌های اندروید و آیفون دانلود و استفاده کنید.

سایت کاهش حجم عکس shrink.media

وضوح تصاویر خروجی این سایت پس از کاهش حجم به قدری خوب است که شاید حتی متوجه تغییرات آن با نسخه قبلی نوید. بنابراین خیال شما از بابت کاهش حجم و حفظ کیفیت راحت خواهد بود. بهتر است برای داشتن خروجی بهتر میزان کیفیت یا Photo Quality را روی ۱۰۰ درصد بزارید و ابعاد تصویر را نیز تغییر ندهید.

وبسایت shrink.media

۱۱- سایت کاهش حجم عکس Resizing

از دیگر سایت‌هایی که میتوانید برای فشرده سازی و کمپرس کردن انواع تصاویر از آن استفاده کنید، Resizing است. این سایت رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد، تنها لازم است تصاویر را آپلود و پس از انجام فرایند آنها را دانلود کنید. بیشتر کاربرد سایت Resizing مربوط به فایل‌های JPEG است بنابراین شما با استفاده از این سرویس به این فرمت محدود هستید. نوع فشرده سازی در این سایت به صورت Lossy است که آن را برای انتشار تصاویر در وب و شبکه های مجازی مناسب‌تر میکند.

وبسایت Resizing

سوالات متداول

آیا کاهش حجم عکس منجر به افت کیفیت تصویر می‌شود؟

در برخی موارد، بله. اما با استفاده از تنظیمات مناسب و ابزارهای بهینه‌سازی، می‌توانید حجم را کاهش دهید و همچنان کیفیت تصویر را حفظ کنید. به طور مثال با استفاده از سایت هایی مثل shrink.media، Compressor.io و Optimizilla میتوانید همچنان عکس‌های واضحی داشته باشید.

آیا می‌توانم عکس‌های RAW را هم کاهش حجم دهم؟

بله، می‌توانید عکس‌های RAW را نیز کاهش حجم دهید، اما باید مطمئن شوید که از ابزارهای مخصوص برای پردازش فایل‌های RAW استفاده می‌کنید تا کیفیت تصویر حفظ شود. سایت هایی مثل Online Convert یا jpeg.io ممکن است اینکار را انجام دهند اما همچنان احتمال از بین رفتن داده های تصویر و پیکسل‌ها برای فرمت Raw وجود دارد.

جمع بندی

بر اساس تجربیات کسب شده من در زمان آماده سازی این مطلب بهترین سایت‌هایی که شما میتوانید به طور خلاصه برای کاهش حجم عکس آنلاین رایگان استفاده کنید، به ترتیب شامل موارد زیر است:

سایت Compressor.io، سایت Ezgif، سایت Optimizilla، سایت Dynamic Drive Optimizer و سایت JPEG Optimizer.

البته به شما پیشنهاد میکنیم بر حسب نیاز و نوع استفاده سایت‌های معرفی شده را بررسی کنید تا بهترین آنها را بر اساس سلیقه خودتان پیدا و از آن استفاده کنید. بهتر است در زمان انتخاب سایت کم کننده حجم عکس به نوع و شیوه کمپرس تصاویر نیز توجه داشته باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم قصد کاهش حجم عکس به ۲۰۰ کیلوبایت آنلاین بدون کاهش کیفیت را دارید؟ به نظر شما کدام یک از سایت‌های معرفی شده در این مطلب مفید و کاربردی‌تر بود؟ لطفا اگر از سایت دیگری برای این منظور استفاده میکنید، تجربه خودتان را با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • علی ( ارمیا ) says:

    سلام . خیلی خیلی ممنون . برای بارگذاری عکسهام مشکل داشتم که از طریق سایت شما مشکلم حل شد . بازهم ممنونم و امیدوارم دراین مسیر خدمات سالم نرم افزاری موفق و پیشرو باشید .

  • سحر says:

    عالی بود

  • Ali says:

    خیلی خوب بود

  • NANAZ says:

    سلام سایت شما چند هفته پیش رتبه اول بود
    الان رتبه ۴ شده و من بعد از بررسی متوجه شدم مقاله شما خیلی به درد بخور تره
    خواستم بگم یه آپدیتی چیزی کنید تا دوباره رتبه اول شید :]
    من بخاطر کارم زود به زود میام اینجا

  • احمد says:

    خیلی عالی بود . خیلی ممنون . من از سایت https://compressor.io که معرفی کردید استفاده کردم . اجر شما با خدا . زنده و سلامت ، پیروز و پر روزی باشید .

  • aziiiii says:

    عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بودددددددددددددددددددددددد..واقعا ممنون.خیلی کارم لنگ بود و الان لازمش داشتم برای مدرک دانشگاممممممم.مرسییییییییییییییییییییییییییی

  • فاطمه says:

    عاااالیی بود. ممنون از اینکه دانش خودتون رو رایگان در اختیار دیگران میگذارید. انشاءألله روزی تون چندبرابر بشه.

  • Khaled Developer says:

    لطفا سایت زیر هم اضافه کنید
    https://tinypng.com/
    عکس من رو تا ۹۴ درصد بدون افت کیفیت حجمش رو کم کرد
    عکس رو خودم تو فتوشاپ درست کرده بودم
    حجمش هم ۲ و نیم بود
    خلاصه ۲ دقیقه صبر کردم دیدم چه کرد!!
    شما هم امتحان کنید و در سایت خود درج کنید

    با احترام
    Khaled Developer

    • pari says:

      سلام. این اطلاعات جایی درج نمیشن؟ من شناسنامه و… را ارسال کردم که حجمش کم شه. الان نگرانم):