آموزش تصویری دانلود از یوتیوب با دانلود منیجر IDM

آموزش کامل دانلود از یوتیوب با دانلود منیجر IDM و حل مشکل دانلود نشدن

یوتیوب (Youtube) بزرگترین وبسایت به اشتراک گذاری ویدیو است که از طریق آن می توانید به انواع کلیپ ها و ویدیوها در هر زمینه ای که علاقه دارید دست یابید. اما خیلی از کاربران تمایل دارند که به دانلود برخی از این ویدیوها بپردازند. در حالی که در یوتیوب چنین امکانی در دسترس کاربران قرار نگرفته است. بنابراین استفاده از نرم افزارهایی نظیر دانلود منیجر IDM شاید گزینه خوبی برای این منظور باشد. گرچه این راه هم مشکلات مختص به خودش را دارد. در این مطلب انزل وب قصد داریم به حل مشکل دانلود از یوتیوب با دانلود منیجر (Internet Download Manager) در مروگرهایی نظیر فایرفاکس ، گوگل کروم و.. بپردازیم.

حل مشکل دانلود از یوتیوب با دانلود منیجر در کروم و فایرفاکس

How to download YouTube Videos with IDM in Chrome and Firefox

پیش از این در انزل وب به معرفی بهترین نرم افزار های دانلود آسان ویدیو و فیلم از یوتیوب و نیز ۶ روش بدست آوردن لینک دانلود مستقیم و مدیریت دانلود ها در گوگل کروم پرداخته شده است. اما در این مطلب قصد داریم به کمک کسانی بیاییم که به دانلود فایل از یوتیوب با دانلود منیجر IDM می پردارند و نحوه انجام اینکار را نمیدانند و یا برای دانلود از Youtube با دانلود منیجر با مشکلاتی مواجه میشوند.

نحوه دانلود از یوتیوب با IDM در گوگل کروم

دانلود از یوتیوب با idm در گوگل کروم

در ابتدا بهتر است به نحوه دانلود ویدیوهای یوتیوب با استفاده از دنلود منیجر IDM در مرورگر گوگل کروم بردازیم. البته پیش از این در مطلب حل مشکل غیر فعال شدن و اضافه کردن افزونه IDM به مرورگرها به آموزش کامل این مبحث پرداخته شده است. منتهی در اینجا هم اشاره مختصری به آن خواهیم داشت. برای این کار اول از همه باید نرم افزار IDM را دانلود و روی کامپیوتر نصب کنید. حواستان باشد که در هنگام نصب ان مرورگری در حال اجرا نباشد. پس از پایان نصب مرورگر کروم را اجرا کنید. به احتمال زیاد پیامی مبنی بر وجود افزونه ای برای IDM به شما نشان داده خواهد شد که می توانید ان را فعال کنید. اما اگر چنین پیامی را ندیدید از مسیر زیر به فعال کردن این افزونه بپردازید:

  • در گوگل کروم به Settings رفته و روی extensions کلیک کنید.
  • مکان نصب IDM روی کامپیوتر را باز کنید. مسیر نصب ان معمولا به این شکل است: C:\Program Files (x86)\Internet Download Manager
  • در اینجا به دنبال فایلی با نام IDMGCExt.crx یا IDMGCExt بگردید.
  • این فایل را انتخاب کرده و به داخل مرورگر گوگل کروم بکشانید.

می بینید که افزونه نصب می شود و حالا می توانید با ورود به سایت یوتیوب یا دیگر سایت های استریم ویدیوئی به دانلود از یوتیوب با گوگل کروم ، فایرفاکس و.. خود بپردازید.

رفع مشکل دانلود ویدیو از یوتیوب با IDM

همان طور که پیش از این گفته شد در هنگام دانلود ویدیوهای یوتیوب با استفاده از نرم افزار IDM ممکن است به مشکلات متعددی برخورد کنید. در ادامه با اشاره به این هر کدام از این مشکلات به طور مختصر به روش حل آن ها  خواهیم پرداخت:

رفع مشکل دانلود یک صفحه وب به جای ویدیو در اینترنت دانلود منیجر

حل مشکل دانلود از یوتیوب با دانلود منیجر در کروم و فایرفاکس

این اتفاق به این خاطر پیش می آید که شما در تلاش برای دانلود لینک یوتیوب به صرت مستقیم از دانلود منیجر هستید که این ممکن نیست. ابتدا این لینک را باید در مرورگر باز کنید تا ویدیوی مورد نظر از طریق یک پخش کننده آنلاین به نمایش گذاشته شود. با شروع ویدیو IDM به طور خودکار نواری را در بالای آن به شما نمایش خواهد داد که با کلیک بر روی آن می توانید به دانلود ویدیو بپردازید.

نمایش پیغام An error occurred while creating security connection

این اخطار معمولا در زمانی پیش می آید که شما در حال استفاده از ویندوز XP هستید. بنابراین در صورت امکان از نسخه های جدیدتر ویندوز استفاده کنید.

عدم نمایش پنل دانلود ویدیو در بالای ویدیوی در حال پخش

ترفند دانلود از یوتیوب با اینترنت دانلود منیجر

این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

۱- شاید ایراد از افزونه IDM در مرورگر شما باشد. بهتر است آن را مجددا نصب کنید.

۲- برخی از ویدیوهای یوتیوب از پروتکل هایی استفاده می کنند که توسط IDM پشتیبانی نشده است

۳- حتما این مورد را بررسی کنید که یوتیوب در لیست exceptions در تنظیمات IDM قرار نداشته باشد. برای چک کردن این مطلب در دانلود منیجر خود ابتدا به منوی Options و سپس تب General بروید. همانطور که در شکل زیر آمده است روی دکمه Edit کلیک کنید.

روش دانلود فیلم از یوتیوب با دانلود منیجر

حالا روی Exceptions کلیک کنید تا پنجره کوچکی باز شود. اگر در این پنجره گزینه youtube.com را می بینید آن را پاک کرده و از تنظیمات خارج شوید.

چگونگی دانلود از یوتیوب با دانلود منیجر idm

۴- یک دلیل دیگر برای بروز این اشکال وجود افزونه های دیگری در گوگل کروم است که با ماهیت کار افزونه IDM تداخل دارد. برای مثال افزونه ای مثل Disable YouTube HTML5 Player مطمئنا باعث اختلال در کار IDM خواهد شد. پس چنین افزونه هایی را حتما Disable کنید.

۵- گاهی اوقات این مشکل تنها برای بعضی از ویدیوهای سایت پیش می آید و برای دیگر ویدیوها در صفحات گوناگون چنین مشکلی را شاهد نیستیم. در صورت بروز چنین اتفاقی روش زیر را امتحان کنید:

باز هم به منوی Options و سپس تب General رفته و روی دکمه Edit کلیک کنید.

روش دانلود فیلم از یوتیوب با دانلود منیجر

در پایین پنجره باز شده گزینه Show download panel for protected content which IDM may not download را فعال کنید.

دانلود ویدیوهای یوتیوب با دانلود منیجر

مشکل عدم دانلود صدای فایل ویدیویی یا خطای Not Found در هنگام باز کردن فایل دانلود شده

این دسته از خطاها پیش از هر چیز نشان دهنده قدیمی بودن نسخه دانلود منیجر شما است. بنابراین هر چه زودتر آن را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید.

چگونگی دانلود از یوتیوب با دانلود منیجر idm

می توانید مطلب معرفی ۶ سایت کاربردی تبدیل آنلاین ویدیو یوتیوب به فایل صوتی MP3 را نیز در انزل وب مطلعه کنید.

نمایش خطای ۴۰۳ Forbidden یا Impossible to resolve IP address of a host

دانلود ویدیوهای یوتیوب با دانلود منیجر

اگر مرورگر شما از IP متفاوتی برای اتصال به اینترنت استفاده کرده باشد بروز این خطا امری عادی خواهد بود. برای مثال ممکن است شما از پروکسی در مرورگر خود استفاده کرده باشید در حالی که تنظیمات مربوط به آن را در IDM پیاده سازی نکرده اید. بنابراین همواره از این مطمئن شوید که از یک نرم افزار تغییر IP مشترک بین مرورگر و IDM استفاده می کنید. همچنین گاهی تداخل با دیگر افزونه هایی که در مرورگر استفاده شده اند نیز دلیل بروز این خطا است.

عدم نمایش همه فرمت ها و کیفیت های ویدیو در پنل IDM

اگر از آخرین نسخه IDM استفاده می کنید و همچنان این مشکل را دارید پس ناچار به انتخاب فرمت و کیفیت مد نظر خود از طریق خود پخش کننده ویدیو در صفحه مرورگر هستید. با این کار لینک دانلود آن نیز در IDM فعال خواهد شد. همچنین طبق گزارشاتی استفاده از نرم افزارهایی مثل CCleaner و نرم افزارهای مشابه آن موجب بروز این مشضکل می شود. زیرا این نرم افزارها اغلب تنظیمات مربوط به رجیستری و نیز فایل های موقت اینترنتی را پاک می کنند. برای اجتناب از این کار در نرم افزار CCleaner به تب Windows رفته و گزینه Temporary Internet Files and Cookies را فعال کنید. همچنین در تب Applications گزینه Internet Cache and Cookies – then analyze and remove را فعال نمایید.

عدم نمایش لینک دانلود با کیفیت ۳۶۰P و ۴۸۰P برای فرمت FLV

این مشکل از IDM نیست. در حال حاضر یوتیوب تنها از کیفیت ۲۴۰P برای ویدیوهای با فرمت FLV پشتیبانی می کند.

در راستای این پست و افزایش کارایی با نرم افزار Internet Download Manager می توانید مطالب آموزش دسترسی به محل ذخیره فایل های ناقص IDM و نیز دانلود مستقیم و سریع فایل های تورنت توسط IDM را نیز در انزل وب مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

با روش های حل مشکل دانلود فیلم از یوتیوب با دانلود منیجر در مرورگر کروم و فایرفاکس آشنا شدید، شما چه روش دیگری را برای حل این مشکلات پیشنهاد می دهید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 19 روش دانلود کامل یک سایت در ویندوز ، مک و لینوکس
آموزش ۱۹ روش دانلود کامل یک سایت در ویندوز ، مک و لینوکس
آموزش حذف کامل برنامه اینترنت دانلود منیجر در ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش حذف کامل برنامه اینترنت دانلود منیجر در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
آموزش 11 روش حل مشکل ارور 403 برنامه دانلود منیجر IDM
آموزش ۱۱ روش حل مشکل ارور ۴۰۳ برنامه دانلود منیجر IDM
آموزش 3 روش حل مشکل دانلود نشدن فایل توسط ارور فایروال IDM
آموزش ۳ روش حل مشکل دانلود نشدن فایل توسط ارور فایروال IDM

نظرات

  • محمد says:

    درود بر شما حدود ۴ روز هست وقتی با برنامه گوگل کروم از یوتوپ دانلود میکنم زمان دانلود با پیام پایان محدودیت زمانی مواجه میشم و نمیتونم دانلود کنم در سایتها و برنامه های دیگه برای دانلود با دانلود منیجر مشکلی ندارم فقط این چند روزه با یوتوپ مشکل پیدا شده لطفا رانمایی بفرمایید با سپاس پاینده باشید.

  • MasouD says:

    سلام خسته نباشید من چندساله که مشکل دانلود از سایت YouTube دارم مشکلم از این شرح هست:
    جداگانه از دانلود شدن مشکلی ندارم ب راحتی میتونم تک به تک دانلود کنم ولی بزرگترین مشکل من اینه که وقتی از YouTube دانلود ویدیو حالا هر چی باشه مثلا میخوام ۵۰ تا تو صف دانلود منیجر بزارم خب بعدا که میخوام حالا ۱روز ازش بگذره بعد میخوام بزارم رو دانلود شب تا صبح تموم بشه ولی نمیشه خطا میاد میگه باید از اول بارگیری کنید حالا من باید اون ۵۰ تا ویدیو را باید از اول بارگیری کنم این چند ساله که رو اعصابم هست کسی میتونه بهم بگه راحل داره یا نه یا همه این مشکل دارن!؟ممنون میشم کمکم کنید

  • صلح دوست says:

    مهندس عزیز درود مدِتی براحتی بدون هیچ فیلتر شکنی از یوتیوب ویدئو دانلود میکردم
    جدیدأ هنگام دانلود این ارور را میده The connection has timed out
    ممنونم هر چه زود تر پاسخم را همینجا بدهید چون ایمیل بلد نیستم و ایمیل درج شده سوری و معتبر نیست میباشد . باز هم سپاسگزارم مهندس

  • یهروز says:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما و تیمتون.مشکل من با دانلود منیجر تو یوتیوب اینه که گاه گداری یکدفعه در قسمت پنل دانلود بالای ویدیو فرمتهای MP4 رو دیگه نشون نمیده و فقط فرمتهای MKV رو نشون میده اونم فقط ۴۸۰p
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  • محمد says:

    دمتون گرم خدا خیرتون بده

  • نا شناس says:

    با سلام آخرین نسخه مروزگرها رو دارم ولی باز یوتیوب این خطا رو میده
    We’ll stop supporting this browser soon. Update it to get the best YouTube experience and our latest features

  • mehdi says:

    دمت گرم
    کارم راه افتاد

  • علی says:

    سلام ممنون از راهنماییتون خیلی عالی بود

  • kazem says:

    تا حالا تو هیچ سایتی نظر ندادم
    واقعآ ممنونم

    • علی جهانبخش راد says:

      من با گوگل کروم یا فایر فاکس برای دیدن و دانلود از یوتوب استفاده میکنم .ولی در اخر که میخوام دانلود کنم ،بعد از انتخاب کیفیت مورد نظر(هر کیفیتی)در نوار ابزار اینترنت دانلود منیجر ، صفحه دانلود رو میاره ولی جایی که باید سایز یا حجم اون ویدئو رو نشون بده تا دانلود انجام بشه .،سایز رو نمیاره و نمیتونم دانلود کنم و تهش
      لطفا راهنمایی کنید
      (فقط مشکلم با یوتیوبه)

      • مهدی says:

        من برای اولین باره که میام

      • مهدی says:

        من با گوگل کروم یا فایر فاکس برای دیدن و دانلود از یوتوب استفاده میکنم .ولی در اخر که میخوام دانلود کنم ،بعد از انتخاب کیفیت مورد نظر(هر کیفیتی)در نوار ابزار اینترنت دانلود منیجر ، صفحه دانلود رو میاره ولی جایی که باید سایز یا حجم اون ویدئو رو نشون بده تا دانلود انجام بشه .،سایز رو نمیاره و نمیتونم دانلود کنم و تهش
        لطفا راهنمایی کنید
        (فقط مشکلم با یوتیوبه)

  • مینا says:

    من مدتی هست که واقعا با دانلود ویدیو از یوتوب مشکل پیدا کردم و ممنون میشم کمکم کنید. من همیشه میتونستم دانلود کنم چون از هات اسپات شیلد برای باز کردن یوتوب استفاده میکردم . اما الان که دیگه نمیشه از اون وی پی ان استفاده کرد کلا به مشکل خوردم. با سایفون یوتوب باز میشه اما هیچوقت نمیشه دانلود کرد.باکس دانلود کلا نمیاد. مشکل از این وی پی ان ه؟
    همه این مسایلی که توضیح دادیدو هم انجام دادم ولی هیچ موردش مشکلی نداشت.

  • محمد says:

    سلام
    می خواستم بدونم آیا با این روش فایلهای زیرنویسی که در بعضی از ویدیوها وجود دارند هم دانلود می شن؟

    • alireza says:

      خیر. امکانش نیست! مگر اینکه زیرنویس چسبیده باشه به ویدیو.

    • رویا says:

      برای دانلود زیرنویس های فیلمهای یوتیوب میتونین از downsub.com کمک بگیرید. برای این کار هر کدام از فیلمها که زیر نویس دارن (که به صورت cc در قسمت پایین هر فیلم مشخصه) میتونین آدرس اون فیلم رو در سایت downsub.com کپی کنید و زیرنویس رو دانلود کنین.

  • محسن says:

    سلام
    من با کروم وارد میشم و همه کارا رو هم انجام دادم .ولی در اخر که میخوام دانلود کنم ،بعد از انتخاب کیفیت مورد نظر(هر کیفیتی) صفحه دانلود رو میاره ولی جایی که باید سایزو بندازه که فایل دانلود بشه،سایز رو نمیاره و نمیتونم دانلود کنم.
    لطفا راهنمایی کنید
    (از سایتای دیگه میتونم دانلود کنم فقط مشکلم با یوتیوبه)
    ممنونم

  • Abtin says:

    سلام وقت بخیر یه سوالی داشتم من لپتاپم مشکلات عجیبی براش پیش اومده این مشکلات مربوط به برنامه internet download manager هستش فیلمام بعد از دانلود به صورت لگ و شطرنجی نشون داده میشن تازگیا به صورت گروهی هم که دانلود میشن صبح که بیدار میشم میبینم idm بسته شده و هیچ فیلمی دانلود نشده خیلی پرسجو کردم ولی کسی نتونست کمکم کمه خواستم بپرسم با عوض کردن ویندوز این مشکلاتش حل میشه یا راه حل دیگه ای وجود داره ؟

  • حامد says:

    سلام.خواهشا ج بدین.من از یوتیوب دانلود میکنم و دوست دارم همون عنوانی که تو فیلم هست با این عنوان دانلود شه.ولی بجای عنوان اصلی،با یه نامی مثلا YouTube_37.mp4 یا YouTube_42.mp4 و به همین ترتیب شماره گذاری دانلود میشه.این مشکلو چجوری رفعش کنم؟؟؟؟

  • مجتبی says:

    افرین عالی بود بابت زحمات تون متشکرم و از خدا واستون سعادت و شادی میخوام.

  • رهگذر says:

    متاسفانه برا منم جوابگو نبود. من نتونستم پاپ آپ رو بیارم توی یوتیوب. ممنون میشم بیشتر راهنمایی بفرمائید.

  • افشین says:

    سلام بنده از نسخه ۵۰ گوگل کروم استفاده میکنم روش هارو امتحان کردم اضافه شد ولی در بالا سمت راست بغل (سه نقطه) ولی کار نمیکنه یعنی گزینه دانلود رو نمیاره ممنون میشم راهنمایی کنین

  • ارژنگ says:

    با درود و سپاس
    مثل همیشه مطالب مفید و اموزنده بود.