آموزش تصویری خروجی گرفتن از افتر افکت

آموزش تصویری خروجی گرفتن از پروژه افتر افکت (Adobe After Effect)

نرم افزار افتر افکت (After Effects) محصولی از شرکت ادوبی است که کاربرد های زیادی در زمینه ایجاد جلوه های ویژه، انیمیشن سازی، موشن گرافیک و.. دارد. اگر شما هم به تازگی استفاده از این برنامه را شروع کرده اید و به دنبال راهی برای خروجی گرفتن از پروژه خود هستید، این مطلب مختص شما است. امروز در انزل وب روش تصویری خروجی گرفتن از افتر افکت را به شما آموزش می دهیم.

آموزش خروجی گرفتن MP4 و.. از ویدیو در نرم افزار Adobe After Effect

How To Export Your Videos From After Effects

همانطور که اشاره کردیم، افتر افکت یکی از قدرتمند ترین برنامه های پویانمایی و جلوه های سینمایی است. پس از اتمام کار با پروژه در این نرم افزار، شما باید از کار خود خروجی بگیری اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ برای خروجی گرفتن از افتر افکت کار سختی در پیش ندارید و فقط باید چند مرحله را پشت سر بگذارید که به صورت تصویری آن ها را معرفی می کنیم.

آموزش خروجی گرفتن از افتر افکت (After Effect)

یک راه برای خروجی گرفتن از افتر افکت، رفتن به منوی File، انتخاب Export و کلیک روی Add to Adobe Media Encoder Queue می باشد.

آموزش خروجی گرفتن از افتر افکت (After Effect)

سپس در پنجره باز شده روی نام ویدیو کلیک کرده تا تنظیمات باز شود. تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید. بعد از زدن دکمه Output File باید محل ذخیره را انتخاب کرده و روی Save کلیک کنید. با زدن روی دکمه سبز Play ویدیو شروع به ذخیره شدن می کند.

همچنین اگر به دنبال روشی برای ساخت فیلم در اندروید هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۸ روش ساخت فیلم و ویدیو کلیپ با عکس در اندروید را مطالعه نمایید.

خروجی گرفتن از افتر افکت در منوی Composition

یکی از ساده ترین روش های خروجی MP4 در افتر افکت، در منوی Composition قابل انجام است. منوی Composition را باز کرده و روی Add to Render Queue کلیک کنید. همچنین می توانید از کلید میانبر Ctrl+M هم استفاده کنید.

خروجی گرفتن از افتر افکت در منوی Composition

پس از این کار صف رندر به شما نشان داده می شود. برای هر پروژه شما قسمت Render Settings و Output Module را خواهید دید.

خروجی گرفتن از افتر افکت در منوی Composition

با انتخاب Render Settings (کلیک روی متن آن) شما به تنظیماتی در مورد کیفیت، رزولیشن، فریم و.. دسترسی خواهید داشت که می توانید تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید.

خروجی گرفتن از افتر افکت در منوی Composition

در قسمت Output Module هم شما می توانید فرمت مورد نظر، تنظیمات بیشتر برای رندر گیری با حجم کم و.. در افتر افکت تعیین کنید. همچنین تنظیماتی برای صدا هم در نظر گرفته شده است تا خروجی را کاملا سفارشی کنید.

خروجی گرفتن از افتر افکت در منوی Composition

در هر دو این تنظیمات اگر نمی خواهید تنظیمات را کامل باز کنید، با کلیک روی مثلث کوچک کنار آن، منوی سریع انتخاب فرمت و.. باز می شود. به طور مثال می توانید فرمت Lossless برای دریافت کامل کیفیت انتخاب کنید.

همچنین برای ساخت تصاویر خیره کننده، مطالعه مطلب آموزش ساخت تصاویر خیره کننده با اضافه کردن افکت متحرک به عکس هم مفید و کاربردی می باشد.

خروجی گرفتن از افتر افکت در منوی Composition

برای ویدیو معمولا H264 codec برای MP4 انتخاب می شود اما برخی از افراد هم از فرمت QuickTime برای خروجی گرفتن ویدیو در افتر افکت استفاده می کنند تا تنظیمات کافی برای تبدیل های دیگر را داشته باشند.

خروجی گرفتن از افتر افکت در منوی Composition

با کلیک روی دکمه Format Options هم به گزینه های بیشتری در مورد فرمت انتخاب شده مانند تنظیم کیفیت و.. دسترسی خواهید داشت.

خروجی گرفتن از افتر افکت در منوی Composition

همانطور که اشاره کردیم، تنظیمات صدا را هم فراموش نکنید. در برخی از نسخه ها چک باکسی کنار صدا وجود دارد که اگر آن را فعال نکنید، ویدیو بدون صدا می شود. جهت ایجاد صدای دلخواه، این تنظیمات را هم بررسی کنید.

خروجی گرفتن از افتر افکت در منوی Composition

سپس برای تغییر نام و محل ذخیره روی متن آبی در صف رندر کلیک کنید.

خروجی گرفتن از افتر افکت در منوی Composition

در نهایت پس از اعمال تغییرات برای آغاز خروجی گرفتن از افتر افکت، روی دکمه Render کلیک کنید.

خروجی گرفتن از افتر افکت در منوی Composition

بسته به حجم کار و قدرت سیستم شما، مدتی زمانی طول می کشد تا رندر گیری و ذخیره پروژه در افتر افکت با فرمت دلخواه شما انجام شود. سپس در محل انتخاب، فیلم خود را می توانید ببینید.

در پایان اگر دنبال ابزار های رایگان ویرایش ویدیو آنلاین هم هستید، مطالعه مطلب ۱۰ تا از بهترین و حرفه ای ترین برنامه های رایگان ویرایش ویدیو و فیلم آنلاین را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش خروجی گرفتن از ویدیوهای افتر افکت (Adobe After Effect) را آموزش دادیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه اموزش رندر گرفتن در افتر افکت را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 2 روش حل مشکل سبز شدن ویدیو در افتر افکت
آموزش ۲ روش حل مشکل سبز شدن ویدیو در افتر افکت
آموزش 11 روش رفع مشکل هنگ ، فریز و کرش شدن افترافکت
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل هنگ ، فریز و کرش شدن افتر افکت
مشکل تایپ فارسی در افتر افکت
آموزش ۵ روش رفع مشکل تایپ فارسی در افتر افکت برای همیشه!

نظرات

  • Morteza says:

    سلام
    من همه مراحلو انجام دادم فقط اخرش گزینه h264 رو واس من نداره
    چیکار کنم؟

  • طبسی says:

    سلام
    خسته نباشید
    مشکلم اینه که خروجی گرفته شده فقط در ویندوزم می خونه و در اندروید نمیخونه من میخواهم در همه جا قابل خوندن باشه ؟
    من می تونم به یکی از روش های بالا خروجی بگیرم و روش اول کار نمی کنه توی ویندوزم .
    سپاس
    لطفا یاری کنید با گذاشتن یک مقاله ی دیگر .
    یا در همین جا یک راهنمایی کنید مرا.
    مجدد سپاس