طراحی و ساخت چارت و فلوچارت آنلاین

۸ سرویس برتر طراحی و ساخت چارت و فلوچارت آنلاین

فلوچارت ها امروزه کاربردهای بسیاری دارند. از تحقیقات و ارائه های دانشجویی گرفته تا حتی بهره بردن از آن ها در تصمیم گیری هایی که در بالاترین سطوح سازمانی صورت می گیرد. ویژگی فلوچارت ها این است که می توانند با اشکالی ساده، مسیر مشخصی را از ابتدا تا انتها در موضوع مدنظر توسعه دهندگان آن پیش روی بیننده قرار دهند. نرم افزارهای زیادی در خصوص طراحی انواع فلوچارت ها وجود دارد. اما در این مطلب انزل وب قصد داریم به معرفی سرویس های آنلاین جهت ساخت فلوچارت و چارت بدون نیاز به نصب نرم افزار بپردازیم.

ساخت آنلاین فلوچارت و چارت

 Best online chart and flowchart makers

پیش از این در انزل وب به آموزش رسم نمودار سه بعدی، خطی، قطبی، توابع ریاضی و.. آنلاین و نیز معرفی ۷ سرویس برتر برای طراحی و ساخت اینفوگرافیک آنلاین پرداخته شده است. در همین راستا در این مطلب به معرفی بهترین سرویس های چارت ساز آنلاین در اینترنت خواهیم پراخت.

طراحی چارت سازمانی آنلاین با Lucidchart

کشیدن چارت آنلاین

وقتی صحبت از طراحی انواع چارت ها و نمودار ها می شود سایت Lucidchart یکی از بهترین و قابل اطمینان ترین انتخاب ها خواهد بود. رابط کاربری آن به گونه ای طراحی شده است که می  توانید همه کارهای مورد نظر خود را به سرعت و آسانی انجام دهید. برخی نمونه های از پیش ساخته شده هم وجود دارد که در صورت لزوم می توانید از آن ها استفاده نمایید. البته امکانات این سایت کاملا رایگان نیست و برخی ویژگی های آن تنها از طریق حساب کاربری پرمیوم قابل دسترسی هستند ولی با این حال حتی حساب های کاربری رایگان نیز به اشکال، فلش ها و باکس های متنی ساده دسترسی دارند و می توانند از آن ها در فلوچارت های خود استفاده کنند.

شما می توانید اسناد طراحی شده در Lucidchart را در فرمت های گوناگونی ذخیره کنید. فرمت هایی مثل JPEG, PDF PNG, SVG و Visio. همچنین می توانید تمام کردن طراحی نمودار را با ذخیره موقت آن در سرویس های ابری به بعد موکول کنید. بنابراین اگر به دنبال جایگزینی آنلاین برای نرم افزارهای طراحی فلوچارت می گردید شاید Lucidchart بهترین انتخاب باشد.

Draw.io سایت ساخت آنلاین فلوچارت و چارت

ساخت چارت آنلاین

draw.io بهترین انتخاب برای کسانی است که دنبال یک سرویس کاملا رایگان در زمینه طراحی چارت و فلوچارت هستند. همه ویژگی ها و امکانات این سایت به طور رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. اولین کاری که باید در این سایت کنید این است که فضای ذخیره سازی خود را از بین سرویس هایی چون گوگل درایو، دراپ باکس، وان درایو و البته فولدری در کامپیوتر شخصی خود انتخاب کنید. اگر می خواهید به طور مشترک با دیگر کاربران به طراحی فلوچارت های مد نظر خود بپردازید می توانید از ویژگی collaboration گوگل درایو در این سایت استفاده کنید.

پس از انتخاب فضای ذخیره سازی می توانید به طراحی فلوچارت مد نظر خود یا استفاده از طراحی های پیش فرض بپردازید. البته فقط پنج نمونه از پیش طراحی شده در سایت موجود است. شما می توانید انواع شکل ها، فلش ها و دیگر اشیا را به فلوچارت ها اضافه کنید. شاید طراحی رابط کاربری سایت به سادگی Lucidchart نباشد ولی با این حال باز هم می تواند نیازهای شما را به خوبی برآورده کند. در این سایت می توانید فلوچارت های طراحی شده را در فرمت هایی نظیر  HTML, JPEG, PDF, PNG, SVG و XML ذخیره کنید.

Cacoo چارت ساز آنلاین گروهی

ساخت آنلاین فلوچارت و چارت

اگر مشارکت همزمان با دیگر کاربران در تهیه انواع فلوچارت ها برایتان مهم است Cacoo انتخاب بسیار خوبی است. رابط کاربری Cacoo بسیار خوب و مثال زدنی است و طوری طراحی شده است که همه امکانات به راحتی در دسترس کاربران قرار داشته باشند. نمونه های از پیش طراحی شده زیادی در این سات وجود دارند که کار شما را بیش از پیش آسان می کنند. همه کارها با یک drag & drop ساده در محیط Cacoo قابل انجام است. اما همان طور که در ابتدا اشاره شد بهترین ویزگی این سایت، real-time collaboration است که به شما این امکان را می دهد همراه با دیگر اعضای تیم خود به طور همزمان و بلادرنگ به طراحی فلوچارت و چارت مورد نظر خود بپردازید.

شما می توانید آن دسته از اعضایی را که می توانند در روند طراحی فلوچارت دخالت داشته باشند در ابتدای کار مشخص کنید و سپس همراه با آن ها شروع به کار کنید. قابلیت ذخیره سازی ۱۰۰۰ نمونه و نیز امکان به اشتراک گذاری به صورت نامحدود از دیگر امکانات Cacoo است. البته همه این امکانات رایگان نیستند و برای استفاده از برخی از آن ها باید پول بپردازید.

برای آشنایی با فرم سازهای آنلاین نیز می توانید مطلب معرفی ۱۲ تا از بهترین ابزار های فرم ساز آنلاین رایگان را مطالعه نمایید.

سرویس طراحی چارت آنلاین Gliffy

طراحی چارت سازمانی آنلاین

سرویس Gliffy برای مواقعی مناسب است که شما فقط به دنبال طراحی یک فلوچارت ساده و سبک هستید. در مقایسه با دیگر سرویس هایی که در این لیست موجود هستند Gliffy از طراحی به مراتب ساده تری برخوردار است که البته این نکته در هنگامی که کاربران فقط به دنبال طراحی یک فلوچارت بر اساس ایده خود هستند و به دیگر مسائل توجهی ندارند یک مزیت هم محسوب می شود.

شما می توانید در این سایت تنها با چند کلیک به طراحی نمودارها، فلوچارت ها و چارت های مدنظر خود بپردازید. نمونه های از پیش طراحی شده در این سایت هم در دسترس قرار داده شده اند. البته شاید ویرایش ان ها به سادگی دیگر سرویس هایی که تا اینجا معرفی شد نباشد. یکی از ویژگی های Gliffy این است که به صورت آفلاین هم می توان از آن استفاده نمود. این به خاطر استفاده این سایت از HTML 5 Cloud است. برخی از ویژگی های Gliffy هم پولی هستند و باید بابت استفاده از آن ها هزینه ای پرداخت شود.

 کشیدن چارت آنلاین با استفاده از ابزار Wireflow

فلوچارت آنلاین

Wireflow یکی دیگر از گزینه های مناسب کشیدن چارت آنلاین برای کسانی است که به دنبال سرویس رایگان در این زمینه هستند. Wireflow را می توان ابزاری عالی برای توسعه دهندگان وب و نیز طراحان اپلیکیشن ها دانست. رابط کاربری زیبا و بصری در این سایت در کنار انواع فلوچارت ها فراهم شده است که تنها با drag & drop می توان از آن استفاده نمود. تقریبا همه اجزا و امکاناتی که در سایت موجود هستند قابل مدیریت هستند.  شاید بزرگترین مشکلی که در این سایت وجود دارد این است که طراحی انجام داده شده در آن را تنها در قالب فرمت JPG می توانید ذخیره کنید. با این حال ویژگی رایگان بودن Wireflow می تواند موجب جلب کابران زیادی برای آن شود.

Textographo سایت ساخت چارت سازمانی آنلاین

چارت ساز آنلاین

Textographo از لحاظی منحصر بفرد است. در این سرویس فقط از متن برای طراحی فلوچارت ها استفاده می شود و خبری از انواع شکل ها و فلش ها برای طراحی چارت های مختلف نیست. همه کاربران باید متون خود را طبق یک سینتکس خاص که اتز هشتگ، کلمات کلیدی و نشانه ها استفاده می کند وارد کنند. سپس Textographo این متن را به نموداری تبدیل می کند که شامل فلوچارتها، نقشه های ذهنی، چارت های سازمانی، درخت های تصمیم و دیگر موارد مدنظر کاربر می باشد. البته کابران می توانند ظاهر این نمودار را تغییر داده و ان را طبق سلیقه خود تنظیم کنند. از آنجا که Textographo این نمودار را در سرویس های ابری ذخیره می کند در اینجا هم قادر به طراحی از طریق همکاری با دیگر اعضای تیم خواهید بود. برای استفاده از برخی امکانات این سایت باید هزینه ای بپردازید.

سرویس طراحی فلوچارت آنلاین Google Drawings

ساخت چارت سازمانی آنلاین

اگر دارای یک حساب کاربری گوگل (مثل جیمیل) هستید پس می توانید از یکی از امکانات این شرکت به صورت رایگان استفاده کنید و آن Google Drawings است. برای استفاده از این سرویس ابتدا باید وارد گوگل درایو شوید. سپس روی Create New کلیک کرده و در بخش More گزینه Google Drawings را انتخاب کنید. انواع شکل ها، فلش ها و نمودار ها را می توانید در این سرویس استفاده کنید. فلوچارت های طراحی شده کاملا در اختیار شما هستند تا بتوانید ان ها را طبق سلیقه خود ویرایش کنید. به اشتراک گذاری و همچنین همکاری با سایر اعضای تیم در طراحی فلوچارت به راحتی در Google Drawings صورت می گیرد. شما می توانید فایل طراحی شده را در فرمت های تصویری یا فرمت SVG دریافت کنید یا حتی آن را مستقیما در وب منتشر نمایید.

Canva سایتی برای کشیدن چارت آنلاین

ساخت چارت سازمانی آنلاین

وبسایت Canva دارای بخش ها و امکانات مختلف است که یکی از این بخش ها جهت طراحی انواع نمودارها به کار می رود. در صفحه مربوط به این بخش می توانید بیش از ۲۰ نوع نمودار در زمینه های مختلف را مشاهده کنید که علاوه بر امکان استفاده از آن ها می توانید به عنوان ایده ای جهت طراحی فلوچارت ها و نمودار های مدنظر خود نیز از آن بهره ببرید. کافیست روی نمونه مدنظر خود کلیک کنید و پس از خواندن توضیحاتی درباره آن شروع به طراحی کنید. رابط کاربری Canva بسیار جذاب و پویا طراحی شده است که شما را به استفاده از آن ترغیب می کند. بسیاری از امکانات نیز به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است گرچه برای استفاده تاز آن ها حتما باید ابتدا یک حساب کاربری در سایت بسازید.

اگر می خواهید در نرم افزار ورد به روسم نمودار بپردازید می توانید مطلب آموزش کامل رسم نمودار درختی، خطی، شاخه ای، میله ای و.. در ورد را درانزل وب مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز بهترین سرویس های ساخت و طراحی فلوچارت و چارت آنلاین را به شما معرفی کردیم. استفاده از کدام سرویس را ترجیح می دهید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نحوه کشیدن جدول و چارت در فتوشاپ (Photoshop)
آموزش کامل تصویری نحوه کشیدن جدول و چارت در فتوشاپ
رسم نمودار سه بعدی، خطی، قطبی و.. آنلاین
آموزش رسم نمودار سه بعدی، خطی، قطبی، توابع ریاضی و.. آنلاین
آموزش کامل نحوه رسم نمودار خطی، ستونی و تابع در اکسل با فرمول و..
آموزش کامل نحوه رسم نمودار خطی، ستونی و تابع در اکسل با فرمول و..
انزل وب
معرفی وبسایت های جالب و کاربردی – شماره۱۶

نظرات

  • Amirhossein says:

    هیچ کدوم از اینا زبان فارسیو پشتیبانی نمیکنه

  • حسین says:

    سایت دیگری که آقای آرش با عنوان draw.io معرفی کردند هم بسیار عالی بود. رایگان و امکان نصب فونت فارسی مورد دلخواه

  • حسین says:

    با سلام و تشکر از مطلب خوبتان.
    canva.com را امتحان کردم. خیلی خوب بود. کارم راه افتاد.

  • آرش says:

    من تمام موارد فوق را امتحان کردم و هم از نظر راحتی کار با این نرم افزارها و هم استفاده همزمان در کامپیوتر و موبایل و تبلت و هم با توجه به اینکه در ایران به خاطر یک سری از مسائل استفاده از نرم افزارهای رایگان بهتر می‌باشد، به نظر بنده سایت draw.io بهترین گزینه برای ما ایرانی‌ها هست.