حل مشکل کد ارور 1009 آیفون

راهنما کامل: آموزش گام به گام ۹ روش رفع مشکل کد ارور ۱۰۰۹ آیفون

کاربران گوشی های آیفون می توانند برنامه ها و بازی های مورد نیاز خود را ازاپ استور اپل و.. دانلود کنند. اما ممکن است در زمانی که شما قصد دانلود یک برنامه را دارید، نتوانید این کار را انجام داده و با ارور ۱۰۰۹ مواجه شوید. برای رفع این ارور تا انتهای مطلب با ما همراه باشید، امروز در انزل وب روش های رفع ارور و خطای کد ۱۰۰۹ آیفون در اپ استور اپل را آموزش خواهیم داد.

روش رفع خطای ۱۰۰۹ آیفون اپ استور اپل

How to Fix iPhone App Store Error Code 1009

خطای ۱۰۰۹ زمانی ظاهر می شود که دسترسی شما برای دانلود برنامه مسدود شده باشد. این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که باید اقدام به رفع آن کنید. در ادامه ضمن بررسی دقیقتر معنی این خطا و علت های آن، روش هایی را هم جهت رفع این خطا بررسی می کنیم.

 ارور آیفون ۱۰۰۹ اپ استور چیست؟

ارور ۱۰۰۹ در آیفون معمولا زمانی اتفاق می افتد که آدرس IP شما توسط اپل به عنوان مقصدی شناسایی شود که توسط اپ استور پشتیبانی نمی شود. تنظیمات پراکسی، تنظیمات پیش فرض آیفون، جیلبریک، مشکلات سیاسی و.. می توانند از عوامل زمینه ساز این مشکل باشند. در بعضی مواقع حل رفع این خطا کار ساده ای است.

 ارور آیفون 1009 چیست؟

همچنین در صورتی که ارور Cannot Connect To App Store را مشاهده کردید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۴ روش رفع پیغام خطای Cannot Connect To App Store آیفون را هم مطالعه نمایید.

چک کردن سایر برنامه های اپ استور در زمان مشاهده ارور ۱۰۰۹ اپل

اول از همه شما باید چک کنید که سایر برنامه ها هم قابلیت دانلود دارند یا خیر. اگر فقط یک برنامه خاص مشکل داشت، بهتر است از طریق ایمیل یا سایر راه های ارتباطی با توسعه دهنده برنامه تماس گرفته و مشکل را ذکر کنید تا راه حل های مورد نظر را به شما یادآوری کنند. زیرا مشکلات موجود در خود برنامه ها هم می تواند ارور ۱۰۰۹ را به وجود آورد.

چک کردن وضعیت سرور های اپ استور در زمان مشاهده خطای ۱۰۰۹

گاهی ممکن است به دلایل مختلف، سرور های اپ استور اپل موقتا غیر فعال شوند که منجر به نمایش کد ارور ۱۰۰۹ آیفون می شود. در این زمان ها مشکل برای تمام کاربران اپل ایجاد شده و فقط باید صبر کنید و به پشتیبانی اپل اطلاع دهید. جهت اطمینان از این موضوع به بخش مشاهده وضعیت سرور های اپل در سایت خود اپل رفته و چک کنید که آیا App Store در دسترس است یا نه؟

چک کردن وضعیت سرور های اپ استور در زمان مشاهده خطای 1009

تغییر کشور تنظیم شده در اپ استور برای رفع ارور ۱۰۰۹ در آیفون بدون VPN

در بعضی از موارد برنامه نویسان بعد از ایجاد برنامه خود، به دلایلی اجازه دانلود آن در برخی از کشور ها را نمی دهند. اگر کشور شما هم در لیست مسدودی ها باشد، برای رفع ارور ۱۰۰۹ در گوشی های اپل باید آن را تغییر دهید. برای این کار دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  1. به تنظیمات آیفون بروید و وارد بخش iTunes&App Store شوید.
  2. حال روی Apple ID خود تاچ کنید و گزینه View Apple ID در پنجره پاپ آپ شده را انتخاب کنید.
  3. در صورت نیاز اپل آیدی و رمز را وارد کنید.
  4. اکنون صفحه اکانت (Account) به شما نشان داده می شود. روی Country/Region تاچ کرده و گزینه Change Country or Region را انتخاب کنید.
  5. کشور دیگری را انتخاب کرده و Next را بزنید. این بار باید روی Agree تپ کرده وبا زدن Next در پنجره نشان داده شده، روند تغییر کشور در آیفون را به اتمام می رسد.

تغییر کشور تنظیم شده در اپ استور برای رفع ارور 1009 در آیفون بدون VPN

همچنین در صورت دیدن ارور Disabled اپل آیدی، مطالعه مطلب ۴ روش حل مشکل ارور Your Apple ID has been disabled آیفون هم کاربردی و مفید خواهد بود.

حل مشکل ارور ۱۰۰۹ بدون VPN با بررسی منطقه زمانی

اگر منطقه زمانی (Time Zone) در آیفون به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است منجر به نمایش ارور ۱۰۰۹ در گوشی های اپل شود. برای اطمینان به تنظیمات رفته و در بخش General روی Time تپ کنید. اگر منطقه زمانی اشتباه است، گزینه Set Automatically یا تنظیم اتوماتیک را خاموش کرده و به صورت دستی منطقه زمانی خود را تنظیم کنید.

حل مشکل ارور 1009 بدون VPN با بررسی منطقه زمانی

رفع ارور ۱۰۰۹ اپل استور با تنظیمات پروکسی

ورژن های جدید iOS از تنظیمات خودکار پروکسی استفاده می کند با این حال ممکن است با اشتباه بودن این تنظیمات، دچار ارور ۱۰۰۹ شوید. برای رفع این مشکل به منوی اصلی آیفون خود بروید.

  1. سپس وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. به بخش Wi-Fi بروید و روی دکمه اطلاعات یا i کنار شبکه متصل تاچ کنید.
  3. حال شما تنظیمات HTTP Proxy را در پایین صفحه خواهید دید. شما باید آن را روی حالت دستی یا Manual قرار داده و اطلاعات IP و Port را وارد کنید.

رفع ارور 1009 اپل استور با تنظیمات پروکسی

استفاده از تغییر دهنده های IP برای رفع ارور ۱۰۰۹ ایفون

هر زمان که سعی کنید برنامه ای که در کشور شما در دسترس نیست را دانلود کنید، با خطای ۱۰۰۹ آیفون مواجه می شوید زیرا آیپی کشور مسدود می شود. این مورد در ایران شایع است و راه حل این مشکل استفاده از تغییر دهنده های IP است. برای این کار می توانید تغییر دهنده های آیپی رایگان را نصب کرده و یا از سرویس های غیر رایگان استفاده کنید. همچنین می توانید به تنظیمات VPN در قسمت Settings >> General >> VPN دسترسی داشته باشید و آدرس، یوزر و پسورد سرور مورد نظر را وارد کنید. با فعال کردن تغییر دهنده آیپی، مشکل شما باید رفع شود.

استفاده از تغییر دهنده های IP برای رفع ارور 1009 ایفون

راه حل مشکل ارور ۱۰۰۹ در آیفون با آپدیت کردن سیستم عامل

آپدیت نبودن سیستم عامل هم همواره می تواند باعث ایجاد ناسازگاری ها و خطای های احتمالی مانند  کد ارور ۱۰۰۹ در اپ استور آیفون شود. در این موارد پیشنهاد می کنیم سیستم عامل خود را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید. پیشنهاد می شود قبل از آپدیت کردن به تنظیمات رفته و در قسمت General اقدام به خاموش کردن سرویس Location کرده تا مکان شما مشخص نشود. سپس با استفاده از تغییر دهنده های آیپی سیستم عامل را آپدیت کنید.

راه حل مشکل ارور 1009 در آیفون با آپدیت کردن سیستم عامل

همچنین در صورتی که مشکل اکتیو نشدن آیفون را داشتید، مطالعه مطلب ۷ روش حل مشکل اکتیو نشدن آیفون و ارور Could Not Activate iPhone را فراموش نکنید.

آموزش رفع ارور ۱۰۰۹ در آیفون iOS با نصب برنامه

توجه داشته باشید که برای استفاده از نسخه کامل برنامه های معرفی شده به صورت رایگان، آن را از اپ استور ها و وبسایت های ایرانی دانلود کنید.

برای رفع مشکلات احتمالی که ممکن است در سیستم عامل وجود داشته باشند و باعث ایجاد ارور های ایفون شوند، می توانید از برنامه هایی مانند Dr.fone — Repair کمک بگیرید.

برای استفاده از این برنامه ابتدا آن را دانلود و در کامپیوتر خود نصب کنید. گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید و بعد از بار کردن برنامه، گزینه Repair را بزنید.

آموزش رفع ارور 1009 در آیفون iOS با نصب برنامه

روی حالت مورد نظر دکمه start را بزنید تا فرآیند شروع شود.

آموزش رفع ارور 1009 در آیفون iOS با نصب برنامه

برای رفع ارور ۱۰۰۹ در برنامه Dr.Fone احتمالا نیاز به دانلود Firmware خواهید داشت که باید روی دکمه Download کلیک کنید.

آموزش رفع ارور 1009 در آیفون iOS با نصب برنامه

پس از اتمام دانلود، مجدد عملیات تعمیر از سر گرفته می شود.

آموزش رفع ارور 1009 در آیفون iOS با نصب برنامه

پس از چند دقیقه پیامی مبنی بر اتمام فرآیند و رفع مشکل نشان داده می شود. گوشی را جدا کرده و مشکل را چک کنید.

آموزش رفع ارور 1009 در آیفون iOS با نصب برنامه

رفع مشکل ۱۰۰۹ Error با نصب برنامه تعمیر کننده آیتونز

اگر با روش قبل مشکل رفع نشد، این بار برنامه Dr.fone – iTunes Repair را برای رفع خطای ۱۰۰۹ آیفون اپ استور اپل دانلود و نصب کنید. در این برنامه هم پس از دانلود و نصب روی Repair کلیک کنید و در پنجره جدید باز شده iTunes Repair را بزنید.

رفع مشکل 1009 Error با نصب برنامه تعمیر کننده آیتونز

پس از آن هر سه گزینه های Repair iTunes Syncing Errors، Repair iTunes Errors و Advanced Repair را بزنید تا مشکلات احتمالی پیدا و رفع شوند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع مشکل ارور ۱۰۰۹ آیفون را معرفی کردیم. از آنجایی که معمولا این خطا نرم افزاری است، باید با یکی از روش ها رفع شود. در نهایت اگر با هیچ روشی مشکل رفع نشد، بهتر است گوشی خود را برای اطمینان از عدم وجود مشکلات سخت افزاری به تعمیرکار های تخصصی بسپارید. همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه خطای ۱۰۰۹ در آیفون را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 2 روش تغییر کشور اپ استور اپل (App Store)
آموزش ۲ روش تغییر کشور اپ استور اپل (App Store)
آموزش 16 روش حل مشکل وصل نشدن و باز نشدن اپ استور آیفون
آموزش ۱۶ روش حل مشکل وصل نشدن و باز نشدن اپ استور آیفون
رفع ارور cannot connect to app store در آیفون
۱۴ روش رفع پیغام خطای Cannot Connect To App Store آیفون
بهترین جایگزین اپل استور فارسی و انگلیسی
۱۰ تا از بهترین جایگزین اپ استور فارسی و انگلیسی اپل برای کاربران ایرانی

نظرات