۷ روش رفع مشکل سیاه شدن صفحه آیفون اپل

یکی از معدود مشکلاتی که می تواند در گوشی های آیفون رخ دهد خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش آن ها است. این مساله می تواند به دلایل نرم افزاری یا سخت افزاری به وقوع بپیوندد. در این مطلب انزل وب به شما در خصوص روش های رفع مشکل سیاه شدن صفحه آیفون اپل کمک خواهیم کرد.

حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی آیفون

Best Solutions to Fix iPhone Black Screen

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که با مشکل سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی آیفون خود روبرو شده اند حتما این مطلب انزل وب را مطالعه کنید. در این مطلب به انواع راه هایی که می توان در جهت رفع این مشکل به کار بست اشاره خواهیم داشت. ضمن قبلا در مطلبی به حل چنین مشکلی در گوشی اندروید هم پرداختیم.

سیاه شدن صفحه آیفون ایکس و.. به خاطر مشکل باتری

سیاه شدن قسمتی از صفحه گوشی

اگر شارژ باتری شما تمام شده باشد روز این مساله کاملا عادی خواهد بود. پس در اولین اقدام، گوشی خود را به شارژر وصل کنید و مدتی صبر کنید. اگر شارژ نبودن باتری دلیل سیاه شدن صفحه گوشی باشد، پس از چند دقیقه متصل بودن به شارژر باید صفحه آن مجددا روشن شود.

ریستارت کردن گوشی جهت حل سیاه شدن صفحه گوشی اپل

سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی ایفون

ریستارت کردن گوشی همیشه یکی از موثر ترین راه ها برای حل مشکلات آن از جمله مشکل سیاه شدن صفحه آیفون است. چون با این کار همه برنامه ها بسته شده و حافظه گوشی یک بار به صورت کامل خالی می شود. هر کدام از نسخه های آیفون شیوه های متفاوتی برای انجام این کار دارند که در ادامه آن ها را بررسی کرده ایم:

  • آیفون ۶S و نسخه های قبل تر: دکمه Sleep/Wake را به همراه دکمه هوم به مدت ده ثانیه بفشارید. تا جایی که لوگوی اپل را مشاهده نمایید.
  • آیفون ۷ و سون پلاس: دکمه Sleep/Wake باید همراه با کلید کم کردن ولوم صدا برای ده ثانیه بفشارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.
  • آیفون ۸ و آیفون X: یک بار کلید افزایش ولوم صدا را فشار دهید. سپس بلافاصله همین کار را با کلید کاهش ولوم صدا نیز انجام دهید. در نهایت دکمه Sleep/Wake را به مدت ده ثانیه نگه دارید.

آپدیت کردن برنامه ها در صورت سیاه شدن صفحه آیفون ۷ ، ۸ و..

اگر صفحه گوشی به محض اجرای یک برنلامه سیاه می شود پس می توان آن برنامه را منبع بروز این مشکل دانست. بنابراین دو بار کلید هوم را بفشارید. سپس از لیست برنامه هایی که می بینید برنامه مورد نظر را پیدا کرده و با کشیدن آن به سمت بالا، اجرایش را متوقف کنید. اگر از این مساله که همین برنامه موجب بروز مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شده است مطمئن هستید آن را آپدیت کرده یا از برنامه ای دیگر با کاربرد مشابه استفاده نمایید. اگر با ریستارت کردن گوشی با لوگوی سفید اپل مواجه می وشید که مدت زیادی روی صفحه باقی می ماند هم به احتمال فراوان، مشکل زا سمت یکی از برنامه های نصب شده خواهد بود.

سیاه شدن صفحه گوشی اپل هنگام کار با اینترنت

اگر در حال تماشای یک ویدیوی آنلاین با مشکل سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی آیفون برخورد می کنید پس اتصال اینترنتی و سرعت آن ممکن است موجب این مشکل شده باشد. همچنین گاهی اوقات امکان دارد که مشکل از سمت سرویس دهنده اینترنت (ISP) باشد. مثلا اگر بیش از حجم پهنای باند خود استفاده کرده باشید، از طرف ISP سرویس شما با کمبود سرعت مواجه خواهد شد. بنابراین همیشه از در اختیار داشتن یک اتصال اینترنتی پایدار و پر سرعت مطمئن شوید.

روش حل مشکل بالا نیامدن مک بوک را نیز می توانید در انزل وب مطالعه نمایید.

سیاه شدن قسمتی از صفحه گوشی

گاهی اوقات با سیاه شدن صفحه، یک خط قرمز رنگ را نیز بر روی آن مشاهده می کنید. البته این خط ممکن است به رنگ های دیگری هم باشد. همچنین بعضی اوقات فقط بخش هایی از صفحه به رنگ سیاه در می آید. به هر صورت مشاهده این خط افقی یا عمودی به معنای این است که به احتمال فراوان گوشی شما با یک مشکل سخت افزاری مواجه شده است. مشکلی که ممکن است به خاطر افتادن گوشی یا وارد آمدن صربه ای به آن به وجود آمده باشد. در این مواقع بهتر است گوشی را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

بازیابی تنظیمات کارخانه برای حل سیاه و سفید شدن صفحه آیفون

خاموش شدن صفحه گوشی آیفون

با انجام این کار همه اطلاعات و داده های شما به همراه تنظیماتی که طی این مدت در گوشی خود اعمال کرده اید پاک خواهند شد. بنابراین حتما باید از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید.

مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- آیفون را به کامپیوتر وصل کرده و نرم افزار آی تیونز را باز کنید.

۲- پس از شناسایی گوشی توسط نرم افزار به بخش Summary رفته و Restore iPhone را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، فرایند بازگشت به تنظیمات کارخانه آغاز خواهد شد. پس از انجام این کار حتما سیستم عامل گوشی خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه آیفون با حالت ریکاوری

حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی آیفون

اگر بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز موجب رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی اپل نشد می توانید از ورود به حالت ریکاوری استفاده کنید. البته انجام این کار می تواند موجب آسیب به سیستم عامل گوشی شود. بنابراین بهتر است قبل از انجام مراحل زیر، یک بکاپ از داده های خود تهیه کنید:

۱- پس از وصل کردن آیفون به کامپیوتر، برنامه آی تیونز را باز کنید.

۲- حالا گوشی خود را ریستارت کنید:

  • در آیفون ۶ و نسخه های قدیمی تر باید دکمه های Sleep/Wake و هوم را به صورت همزمان فشار دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که در صفحه گوشی پیامی مبنی بر تایید اتصال به آی تیونر را مشاهده بفرمایید.
  • در گوشی های آیفون نسخه ۷ باید دکمه Sleep/Wake را به همراه دکمه کاهش ولوم صدا به مدت ده ثانیه نگه دارید تا پیام مورد نظر را مشاهده نمایید.
  • برای آیفون نسخه ۸ و آسفون نسخه X کلیدهای کاهش و افزایش ولوم صدا را یک بار بفشارید. سپس بلافاصله دکمه Sleep/Wake را فشار داده و تا ده ثانیه نگه دارید.

۳- از پنجره ظاهر شده، گزینه Update را انتخاب کنید. حواستان باشد که در اینجا گزینه Restore را انتخاب نکنید. زیرا باعث پاک شدن همه اطلاعات شما خواهد شد.

روش رفع مشکل سیاه شدن دوربین گوشی را نیز در انزل وب بخوانید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در مطلب امروز انزل وب سعی کردیم که روش های رفع مشکل سیاه شدن صفحه آیفون را مرور کنیم. آیا تا به حال با مشکل خاموش شدن صفحه گوشی آیفون مواجه شده اید؟ چنانچه در این رابطه تجربه و نظری دارید آن را در بخش نظرات و پیشنهادات این پست با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش قدم به قدم فعال سازی آی مسیج آیفون (به زبان ساده)
آموزش قدم به قدم فعال سازی آی مسیج آیفون (به زبان ساده)
راهنما تخصصی حل مشکل هات اسپات آیفون (iOS)
راهنما تخصصی حل مشکل هات اسپات آیفون (iOS)
آموزش 16 روش حل ارور Unable To Install در آیفون
آموزش ۱۶ روش حل ارور Unable To Install در آیفون
آموزش 14 روش حل مشکل نشان ندادن و نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون
آموزش ۱۴ روش حل مشکل نشان ندادن و نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون

نظرات

×