انزل وب

Search+:شلیکی دیگر از سوی گوگل به سمت فیس بوک

در سال گذشته میلادی گوگل با ارائه شبکه اجتماعی گوگل پلاس دوباره به حضور خود در عرصه شبکه های اجتماعی جانی تازه ای داد،شبکه اجتماعی گوگل پلاس که به نوعی رقیبی تازه وارد برای شبکه اجتماعی قدرتمند فیس بوک است در ابتدا سر وصدا زیادی بر پا کرد و با ارائه خدماتی همچون Google+ Hangouts و.. باعث ایجاد تغییرات اساسی در شبکه فیس بوک شد.

انزل وب

حال چند روز پیش گوگل ابتکار و قابلیتی جدیدی به نام Search+ را به نمایش نتایج موتور جستجو معروف خود اضافه کرده است که به نوعی این قابلیت نمایش نتایج جستجو عبارت مورد نظر شما را با فعالیت ها و اتصالات اکانت شما در شبکه اجتماعی گوگل پلاس ادغام میکند.این موضوع باعث میشود تا محتوا اجتماعی مشابه به نتایج جستجو محصولات مشابه کمپانی ها اضافه شود.

انزل وب

به طور مثال اگر شما عبارت Netflix جستجو کنید،در نمایش نتایج جستجو  ابتدا محصولاتی و عبارات مرتبط به Netflix که چه به صورت عمومی (عکس و پست های پروفایل کاربران، +۱ کاربران گوگل پلاس و..) و یا تجاری (صفحات تجاری گوگل پلاس) در شبکه اجتماعی اجتماعی گوگل پلاس قرار دارند نمایش داده میشوند. این حرکت هوشمندانه گوگل باعث میشود تا اشخاص و شرکت های تجاری برای اینکه بیشتر و بهتر دیده شوند در شبکه اجتماعی گوگل پلاس بیشتر از قبل فعالیت کنند.همچنین در سمت راست این موتو جستجو نیز تغییراتی چشمگیری ایجاد شده است به طور مثال شما میتوانید انتخاب کنید که نمایش نتایج شخصی یا عمومی باشد و یا اینکه در قسمت People and Pages on Google+ اشخاص و صفحات تجاری مربوط به عبارت جستجو شده را در شبکه اجتماعی گوگل پلاس مشاهده کنید.

انزل وب

احتمالا این قابلیت جدید گوگل باعث تغییرات جدی در نمایش جستجو میشود اما Search+ از یک نظر نیز میتواند برای برخی از سایت ها مشکلاتی از نظر بازدید و.. ایجاد کند به طور مثال اگر شخصی قصد دارد جدیدترین مقالات نشریه NY Times را مشاهده کند با جستجو کردن در گوگل ممکن است در برخورد اول با مقالاتی که دوستان خود در گوگل پلاس آنها را به اشتراک گذاشته اند برخورد کند و این مقالات را در محیط گوگل پلاس مطالعه کند که این به نوعی یعنی کلیک و بازدید کمتر برای دامنه سایت NY Times .

انزل وب

اما با توجه به مسائلی که در بالا به آنها اشاره شد قطعا این محصول جدید گوگل جستجو اجتماعی را به ابزاری قدرتمند تبدیل خواهد و در آینده یکپارچه سازی محتوا اجتماعی با نتایج جستجو نتایج مثبتی را برای شبکه اجتماعی گوگل پلاس پدید خواهد آورد.

میتوانیداطلاعات بیشتر در مورد قابلیت Search+ را از اینجا مشاهده کنید.

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات