آموزش حل مشکل همراه بانک مسکن (از قطعی تا مشکل کار نکردن)

آموزش حل مشکل همراه بانک مسکن (از قطعی تا مشکل کار نکردن)

بانک مسکن 🏠 یکی از سرویس‌های شناخته شده محسوب میشود که اخیرا با راه اندازی سرویس همراه بانک روند کاری را برای افراد ساده‌تر کرده است.

برخی اوقات ممکن است مشکلاتی در زمینه دریافت خدمات ایجاد شود. به همین دلیل در این مطلب از انزل وب ما به آموزش حل مشکل همراه بانک مسکن از قطعی تا مشکل کار نکردن آن میپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

حل مشکل همراه بانک مسکن

Fixing issues with Maskan Mobile Banking

به طور خلاصه برای مشکل بانک مسکن امروز میتوانید راهکارهایی مثل قطع VPN، اتصال به اینترنت پایدار، بروز کردن برنامه، استفاده از پشتیبانی غیر حضوری بانک مسکن یا مراجعه حضوری به شعب آن را امتحان کنید. در ادامه به طور کامل‌تر به روش انجام این موارد و سایر راهکارهای کاربردی اشاره خواهیم کرد. در بخش پایانی مطلب نیز رایج ترین ارورهای بانک مسکن بر اساس تجربه کاربران و همچنین روش حل آنها را مرور کرده‌ایم.

۱-از اتصال به اینترنت مطمئن شوید

یکی از موارد بسیار مهم برای رفع خطای ۶۰۶ بانک مسکن و استفاده از خدمات آنلاین، داشتن اتصال مناسب و پایدار به اینترنت است. به همین علت اگر با ارورهایی در زمینه اتصال در همراه بانک مسکن مواجه میشوید، بهتر است بررسی به اینترنت را از طریق برنامه‌ها دیگر نیز پیگیری کنید. علاوه بر آن شما میتوانید با قرار دادن گوشی یا کامپیوتر روی حالت Airplane Mode یا حالت پرواز، تنظیمات مربوط به شبکه را ریست کنید.

به عنوان راهکاری دیگر در صورتی که از اینترنت همراه موبایل یا Mobile data برای اتصال به اینترنت استفاده میکنید، بهتر است حالت آن را به Wi-Fi یا بالعکس تغییر دهید. این روش در بسیاری از مواقع میتواند مشکل اتصال به اینترنت را برطرف کند.

۲- VPN دستگاهتان را خاموش کنید‎

همانطور که برای حل مشکل همراه بانک ملت یا سایر سرویس‌های داخلی اشاره کردیم؛ یکی از نکات مهم برای حل مشکل همراه بانک مسکن، استفاده از آی پی یا آدرس ایرانی است. بسیاری از سرویس‌هایی داخلی امکان شناسایی و عملکرد مناسب در زمان روشن بودن VPN و استفاده از آدرس‌های خارجی را ندارد. به همین دلیل بهتر است در مرحله بعدی عوامل تغییر دهنده IP مثل پروکسی یا وی پی ان را غیر فعال کنید.

۳- برنامه را بروزرسانی کنید

آپدیت کردن برنامه‌ها میتواند مزایایی مثل رفع باگ‌ها یا اضافه شدن ویژگی‌های جدید برای کاربران داشته باشد. درصورتی که شما با ارورهای برنامه مواجه شدید، میتوانید، دانلود مستقیم همراه بانک مسکن نسخه جدید را از طریق وبسایت رسمی بانک مسکن برای نسخه‌های مختلف انجام دهید. علاوه بر آن شما میتوانید نسخه اندروید برنامه را از مایکت و ورژن سازگار با آیفون را از طریق سیبچه یا آی اپس دانلود کنید.

این نکته را توجه داشته باشید که بر اساس تجربه برخی از کاربران نسخه ارائه شده در خود بانک مسکن، ورژن مناسب‌تری نسبت به سایر نسخه‌ها است.

بروز رسانی و دانلود برنامه بانک مسکن

۴- حل مشکل همراه بانک مسکن با حذف اطلاعات کش

یکی دیگر از روش‌هایی که میتوانید از آن برای حل مشکلات ایجاد شده در زمینه اپلیکیشن بانک مسکن انجام دهید، حذف اطلاعات کش آن است. این روش به خصوص در گوشی‌های اندرویدی میتواند بسیار موثر و کاربردی باشد. برای اینکار تنها لازم است بخش تنظیمات یا Settings گوشی را باز کنید و وارد بخش Apps (برنامه‌ها) شوید. حالا وارد بخش Storage (فضای ذخیره سازی) شوید و در اینجا روی گزینه Clear cache یا حذف کش بزنید.

توجه داشته باشید که با پاک کردن این داده‌ها تنها اطلاعات غیر ضروری ذخیره شده در خود برنامه حذف میشود و به جزئیات حساب کاربری شما آسیبی نمیرسد.

حذف کش برنامه همراه بانک مسکن

شما میتوانید از روش‌های دیگری نیز حذف کش برنامه در آیفون را انجام دهید.

۵- قطعی سیستم را بررسی کنید

در بسیاری ا مواقع ممکن است ممکن است سیستم‌های بانکی به دلایل مختلفی مثل اختلال در سرویس‌، انجام بروزرسانی‌ها یا سایر عوامل قطع شود. در این مواقع کاربران با مشکلاتی در انجام اقدامات مختلف مثل تراکنش‌ها مواجه خواهند شد. به همین دلیل در صورتی که موارد بالا را بررسی کرده‌اید، شاید علت اصلی مشکل شما از سمت سرورهای بانک مسکن باشد. در این صورت میتوانید آخرین اطلاعات رسمی منتشر شده را از بخش اخبار و اطلاعیه‌های بانک مسکن پیگیری کنید.

اخبار و اطلاعیه‌های بانک مسکن

۶- حل مشکل همراه بانک مسکن بوسیله ارتباط با پشتیبانی

اگر در حین انجام فعالیت‌هایی مثل انتقال وجه یا دریافت خدمات تسهیلات با کد خطای ۱۱۲ بانک مسکن یا سایر ارورها مواجه شدید، میتواند مشکل را به سادگی از طریق پشتیبانی این بانک پیگیری نمایید. البته بهتر است پیش از انجام اینکار بخش سوالات متداول را در سایت بانک مسکن مطالعه نمایید تا شاید بتوانید پاسخ خود را به شکل سریع‌تری پیدا کنید.

در نهایت افراد ساکن تهران میتوانند از شماره‌های ۱۸۳۰ و یا ۶۱۰۸۸ برای ارتباط با بانک استفاده کنند و افراد ساکن شهرستان‌ها نیز با شماره  ۶۱۰۸۸-۰۲۱ تماس بگیرند. شما همچنین میتوانید از طریق پر کردن فرم ارتباط با ما نیز برای پشتیبانی غیر حضوری استفاده نمایید.

حل مشکل همراه بانک مسکن بوسیله ارتباط با پشتیبانی

۷- مجوزهای برنامه را تنظیم کنید

گاهی اوقات ممکن است انجام نشدن برخی از فرایند‌ها مربوط به تنظیمات مجوز و دسترسی‌های برنامه باشد. برای بررسی این موضوع لازم است بخش Permission  یا مجوزهای سایت را بررسی نمایید. این مسئله میتواند باعث رفع عدم دریافت نوتیفیکیشن‌های برنامه یا کار نکردن دوربین در آن شوید. برای اینکار در تنظیمات گوشی، وارد بخش Apps یا برنامه‌ها شوید. سپس همراه بانک مسکن را انتخاب کنید و به Permission (مجوزها) بروید. در اینجا دسترسی‌های داده شده با عنوان Allowed و موارد غیر مجاز به شکل Not allowed مشخص میشود. با تغییر هر یک شما میتوانید دسترسی ها را بر اساس نیازتان کنترل نمایید.

تنظیم مجوزهای همراه بانک مسکن

۸- برنامه را یکبار حذف و مجددا نصب کنید‎

اگر برنامه شما دچار مشکلی جدی شده است و با روش‌هایی مثل پاک کردن اطلاعات کش نیز موفق به رفع آن نمیشوید، بهتر است یکبار برنامه را به طور کامل حذف کرده و مجددا نصب نمایید. روش حذف برنامه‌ها در دستگاه‌های مختلف کمی متفاوت است اما شما میتوانید معمولا اینکار را با نگه داشتن اپلیکیشن برای چند لحظه و انتخاب گزینه Uninstall انجام دهید. سپس بهتر است مجددا برنامه را از طریق منابع معتبری مثل سایت همراه بانک مسکن دانلود و نصب کنید.

حل مشکل همراه بانک مسکن

۹- حل مشکل همراه بانک مسکن با استفاده از نسخه وب

اگر به هیچ صورت موفق به استفاده از اپلیکشین همراه بانک مسکن نشدید یا میخواهید روش دیگری را برای استفاده از آن امتحان کنید، میتوانید از نسخه وب این برنامه استفاده نمایید. خوشبختانه نسخه وب همراه بانک مسکن دارای تمامی قابلیت‌های اپلیکیشن اصلی آن است و شما میتوانید سرویس‌های مختلفی را از طریق آن دانلود کنید. برای استفاده از آن تنها لازم است برخی اطلاعات مثل کد ملی، شماره تلفن و آدرس ایمیل را وارد نمایید.

حل مشکل همراه بانک مسکن با استفاده از نسخه وب

۱۰ برنامه را به طور اجباری متوقف کنید

شما میتوانید برای حل مشکل همراه بانک مسکن در مواقعی مثل هنگ یا گیر کردن برنامه، آن را به طور اجباری متوقف و دوباره اجرا نمایید. اینکار باعث میشود تا برنامه بتواند دوباره راه اندازی شده و اشکالات آن برطرف شود. برای این منظور در بخش تنظیمات یا Settings گوشی وارد قسمت Apps شوید و برنامه همراه بانک را انتخاب نمایید. در پایین صفحه مربوط به تنظیمات برنامه شما میتوانید گزینه Forced stop یا توقف اجباری را ببینید.

۱۱- از حساب کاربریتان خارج و مجددا به آن وارد شوید

اگر مشکل ایجاد شده به دلیل خطای حساب کاربریتان باشد، شما میتوانید برای حل مشکل همراه بانک مسکن از آن خارج شوید یا Logout کنید و سپس دوباره به آن وارد شوید. این گزینه معمولا در تنظیمات برنامه وجود دارد و ورود دوباره به آن از طریق وارد کردن اطلاعات به سادگی امکان پذیر است.

ورود به حساب کاربری همراه بانک مسکن

۱۲- تلفن همراهتان را ریستارت کنید

شاید این روش ساده‌ای باشد، اما در عین حال راه اندازی دوباره یا Restart کردن تلفن همراه میتواند تنظیمات آن را به حالت اولیه برگرداند. و بسیاری از موارد مثل مشکل اینترنت بانک مسکن یا تداخلی برنامه‌ها را حل کند. علاوه بر آن این روش میتواند باعث رفع خطای ۶۵۷ بانک مسکن شود. برای اینکار دستتان را برای چند لحظه روی دکمه پاور نگه دارد و سپس Restart را انتخاب نمایید. حالا دوباره پس از راه اندازی تلفن به برنامه همراه بانک مشکل بروید و عملکرد آن را بررسی کنید.

ریستارت کردن تلفن همراه

۱۳- حل مشکل همراه بانک مسکن با وارد کردن اطلاعات صحیح

برخی اوقات ممکن است تنها دلیل خطا در برنامه همراه بانک وارد کردن اطلاعات اشتباه یا ناقص باشد. در این حالت بهتر است پیش از هر چیز درستی اطلاعات را بررسی نمایید. همچنین طی کردن روند اشتباه در انجام فرایندها نیز میتواند باعث نمایش ارورهایی شود. در نتیجه بهتر است در صورت نیاز از یک فرد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

۱۴- به طور حضوری به شعب مراجعه نمایید

اگر تا الان نتوانسته‌اید مشکل ایجاد شده در برنامه را برطرف کنید، یا مشکل جدی در حین استفاده از برنامه برایتان ایجاد شده است، بهتر است به صورت حضوری به شعب بانک مسکن مراجعه کنید. در این کارکنان بانک میتوانند خطای ایجاد شده را در زمان کوتاهی برطرف کنند.

مراجعه حضوری به بانک مسکن

۱۵- سیستم عامل تلفن همراهتان را بروز کنید

اگر احساس میکنید مشکل ایجاد شده مربوط به تلفن همراه شما است و این برنامه برایتان به هیچ شکلی کار نمیکند، میتوانید آپدیت کردن سیستم عامل را نیز امتحان کنید. با اینکار ایرادات سیستمی و باگ‌های آن برطرف میشود و شما میتوانید به شکل بهتری از برنامه‌ها و قابلیت‌های آنها استفاده نمایید. برای اینکار در گوشی‌های مختلف وارد قسمت System Updates شوید و آخرین نسخه منتشر شده را دانلود و نصب کنید.

۱۶- از مسدود نشدن حساب مطمئن شوید

مسدود شدن حساب مسئله رایجی است که ممکن است کاربران با آن مواجه شوند. دلیل اصلی این موضوع ناقص بودن یا اشتباه وارد کردن اطلاعات کاربری است. در این حالت بهتر است پیش از هر چیز به صورت حضوری برای بررسی بیشتر به شعب بانک مسکن مراجعه نمایید. در صورت مسدود شدن حساب ممکن است بسیاری از قابلیت‌های بانکی مثل انتقال وجه برایتان غیر فعال شود. علاوه بر اینکه مراجعه به  بانک میتواند برای رفع خطای ۷۲۳ بانک مسکن نیز موثر باشد.

۱۷- برنامه‌های محدود کننده متداخل را غیر فعال کنید‎

اگر نمیدانید خطای ۸۱۰ بانک مسکن چیست، شاید این مسئله به دلیل تداخل برنامه‌ها با یکدیگر ایجاد شده باشد. برخی مواقع ممکن است برنامه‌هایی مثل آنتی ویروس یا سای ر اپلیکیشن‌های تاثیرگذار بر روی برنامه‌ها باعث قطع یا محدود شدن فعالیت برنامه‌هایی مثل همراه بانک شوند. در این حالت بهتر است با شناسایی درست، آنها را حذف یا غیر فعال کنید.

۱۸- حل مشکل همراه بانک مسکن با خاموش کردن Power Saver

حالت Power Saver یکی از تنظیمات ویندوز است که بوسیله آن دستگاه به منظور کنترل مصرف انرژی برخی از فعالیت‌ها را محدودیت یا متوقف میکند. در اثر این موضوع ممکن است فعالیت‌های پس زمینه‌ای همراه بانک نیز متوقف شود. به همین خاطر شما میتوانید با خاموش کردن حالت Power Saver یا ذخیره انرژی عملکرد گوشی و اجرای برنامه‌ها را به حداکثر برسانید.

برای بررسی این موضوع در گوشی‌های اندرویدی به بخش Power and battery بروید و بخش Power Saver را خاموش کنید.

حل مشکل همراه بانک مسکن با خاموش کردن Power Saver

۱۹- تاریخ و ساعت را بروز کنید

یکی دیگر از مولفه‌های موثر در عملکرد برنامه‌ها بروز بودن تاریخ و ساعت میباشد. زیرا در صورت درست نبودن این اطلاعات ممکن است در اطلاعات رد و بدل شده بین گوشی و سیستم بانکی ایراد و ناهماهنگی‌هایی ایجاد شود. شما میتوانید برای بررسی و اصلاح این موضوع به تنظیمات تلفن همرهتان و بخش General management بروید. حالا در این قسمت میتوانید گزینه های Automatic date and time و Automatic time zone را فعال کنید.

تنظیم تاریخ و ساعت

۲۰- استفاده از برنامه را با دستگاهی دیگر امتحان کنید

به عنوان آخرین روش در صورتی که هنوز موفق به حل مشکل همراه بانک مسکن نشدید، بهتر است این موضوع را با استفاده از دستگاه دیگری حل کنید. شما میتوانید با استفاده کردن از دستگاه های دیگر مطمئن شوید که مشکل ایجاد شده مربوط به گوشی شما، حساب بانکی یا اپلیکیشن است.


بررسی ارورهای متداول و روش حل مشکل همراه بانک مسکن

علاوه بر موارد و راهکارهای گفته شده برخی اوقات کاربران با ارورهایی در برنامه مواجه میشوند که هر یک از آنها معنای خاصی دارند و لازم است اقدام مناسبی را در برابر آن انجام داد. در این بخش از این مطلب به بررسی این خطاها میپردازیم.

نصب نشدن برنامه همراه بانک مسکن

در صورتی که موفق به نصب و فعالسازی برنامه نشدید، بهتر است آن را از منابع معتبری مثل  وبسایت رسمی بانک مسکن دریافت کنید یا به سادگی از نسخه وب همراه بانک استفاده کنید. همچنین برخی مواقع این اتفاق به دلیل بیش از حد پر بودن فضای گوشی اتفاق می افتد در این شرایط بهتر است با بررسی میزان حجم باقی مانده از حافظه برای خالی کردن آن اقدام کنید.

دلیل مشکل کارت به کارت بانک مسکن و انتقال وجه

نبودن قابلیت انتقال وجه یا کارت به کارت کردن در همراه بانک مسکن، معمولا به دلیل وجود نقص در حساب کاربری یا مسدود شدن آن میباشد. برخی اوقات نیز ممکن است در کامل نبودن اطلاعات حساب، دسترسی به آن محدود شود.

علاوه بر آن لازم است تا همه افراد برا فعالسازی خدمات همراه بانک یکبار به صورت حضوری به شعب بانک مسکن مراجعه نمایند تا رمز عبور حساب را دریافت کنند.

حل مشکل همراه بانک مسکن و خطای ۱۱۹ برای دریافت رمز دوم

خطای ۱۱۹ مشکلی است که عمدتا به دلیل غیرفعال بودن رمز پویا برای کاربران نمایش داده میشود. به همین دلیل مشتریان برای دریافت خدمات و انتقال وجه بیش از ۱۰۰ هزار تومان نیاز به فعالسازی آن خواهند داشت. برای رفع این مشکل میتوانید به صورت تلفنی با مراکز بانک مسکن تماس بگیرید.

در ادامه لازم است مطمئن شوید که شماره تلفن وارد شده در برنامه درست و مطابق با اطلاعات ثبت شده بانکی باشد. در صورت نیاز بهتر است برای رفع این مشکل به صورت حضوری به بانک مراجعه کنید یا استفاده از نسخه وب برنامه همراه بانک مسکن را امتحان نمایید.

تکرار اعداد در زمان وارد کردن مبلغ

اگر اعداد در زمان نوشتن مبلغ یا وارد کردن سایر اطلاعات تکرار میشد، بهتر است از یک کیبورد مناسب و معتبر مثل کیبورد استاندارد گوشی یا کیبورد گوگل استفاده نمایید. در این زمینه میتوانید از بهترین کیبورد های فارسی نیز استفاده کنید.

سوالات متداول‎

چرا همراه بانک مسکن خطا می‌دهد؟

این مشکل معمولا ممکن است به دلیل اتصال به اینترنت ناپایدار، ایرادات کش برنامه، مجوزهای نامناسب، یا نیاز به بروزرسانی برنامه باشد.

چرا همراه بانک مسکن کار نمی‌کند؟

در صورت کار نکردن همراه بانک بررسی کنید که اینترنت وصل باشد، سیستم بانک قطعی نداشته باشد، و برنامه آپدیت باشد. در صورت مشکل، گوشی را ریستارت کنید یا برنامه را مجددا راه اندازی کنید.

چرا همراه بانک مسکن متوقف شده است؟

این مشکل معمولاً به دلیل پر شدن کش، ناسازگاری با سیستم‌ عامل، یا وجود برنامه‌های متداخل است. پاک کردن کش، متوقف کردن اجباری برنامه، یا حذف و نصب مجدد ممکن است به شما کمک کند.

چرا همراه بانک مسکن انتقال وجه ندارد؟

در صورت عدم وجود امکان کارت به کارت یا انتقال وجه ممکن است حساب شما مسدود شده باشد یا به مشکلی برخورده باشد. به همین دلیل بهتر است برای عیب یابی برنامه یا رفع مشکلات حساب بانکی به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کنید.

چرا سایت بانک مسکن باز نمی‌شود؟

این مشکل میتواند به‌ دلیل قطعی سرور بانک، مشکلات اینترنت، یا فعال بودن VPN باشد. با اینترنت دیگر امتحان کنید یا بعدا دوباره تلاش کنید.

جمع بندی

برای رفع مشکلات مربوط به همراه بانک مسکن، ابتدا مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما پایدار است و VPN دستگاهتان خاموش باشد. سپس، برنامه را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید و در صورت ادامه مشکل، کش برنامه را حذف کنید. همچنین، از عدم قطعی سیستم و مسدود نبودن حساب خود اطمینان پیدا کنید. بررسی مجوزهای برنامه و ریستارت کردن گوشی نیز میتواند در برخی موارد موثر باشد. اگر مشکل ادامه داشت، برنامه را به‌ طور اجباری متوقف کنید یا از حساب کاربری خارج شده و دوباره وارد شوید.

در صورت برطرف نشدن مشکل، برنامه را حذف و مجددا نصب کنید یا از نسخه وب آن استفاده نمایید. همچنین، خاموش کردن Power Saver و غیرفعال کردن برنامه‌های محدودکننده را انجام دهید. در ادامه بروزرسانی سیستم‌ عامل دستگاه، تنظیم صحیح تاریخ و ساعت، یا امتحان برنامه روی دستگاهی دیگر نیز ممکن است مشکل شما را حل کند. در نهایت، در صورت عدم موفقیت، با پشتیبانی بانک تماس بگیرید یا به یکی از شعب مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما نیز تا به حال با مشکلات و ارورهای همراه بانک مسکن مواجه شده‌اید؟ به نظر شما بهترین راهکار برای حل این موضوع چیست؟ اگر شما نیز در این زمینه نظر یا تجربه‌ای دارید، لطفا آن را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
ممنونیم، امتیاز شما ثبت شد 🙂

بیشتر بخوانید

نظرات

×