رفع ارور Unfortunately has stopped در اندروید

۸ روش کاربردی رفع ارور Unfortunately has stopped در اندروید

اگر کاربر اندروید هستید احتمالا با خطا آزار  دهنده Unfortunately has stopped مواجه شده اید. خطایی که موجب از کار افتادن برنامه در اندروید می شود. در حالت معمول این خطا و بسته شدن ناگهانی برنامه ها شاید چندان اهمیتی نداشته باشد؛ اما وقتی که مشغول انجام عملیات خاصی با استفاده از یک برنامه هستید و نمایش این ارور عملیات شما را نیمه کاره بذارد احتمالا بسیار ناامید می شوید. گاهی هم حتی وقتی از برنامه ای استفاده نمی کنید خطا توقف برنامه ظاهر می شود. دیگر نیازی نیست نگران بروز این خطا حین کار کردن با برنامه ها باشید. پست امروز انزل وب به شما کمک می کند تا برای همیشه از شر خطای بسته و متوقف شدن ناگهانی برنامه ها در اندروید خلاص شوید.

حل خطا  متوقف شدن ناگهانی برنامه ها (Unfortunately has stopped) اندروید

How to Fix Unfortunately App has Stopped Error on Android

پیغام توقف برنامه ها در اندروید علاوه بر این که یک پیغام مزاحم برای کاربران محسوب می شود ممکن است سبب هنگ کردن برنامه ها در اندروید نیز بشود. عوامل مختلفی در بروز خطا Unfortunately has stopped در هر برنامه اندروید و متوقف شدن اینستاگرام ، تلگرام ، SMS ، گالری و حتی در بخش تماس ها و.. نقش دارند که در ادامه با آن ها و روش های برطرف کردن این خطا آشنا خواهید شد اما قبل از شروع با برخی از شکل های رایج و آزاردهنده این ارور آشنا شوید :

  •  unfortunately google play services has stopped
  • unfortunately system ui has stopped
  • unfortunately the process com.google.process.gapps has stopped
  • unfortunately google play services has stopped
  • unfortunately google search has stopped
  • unfortunately gallery has stopped
  • unfortunately the process com.android.phone has stopped
  • و..

نصب مجدد ،تغییر و یا آپدیت رام اندروید

رام گوشی اندروید (Android ROM) که حکم سیستم عامل آن را دارد مهم ترین بخش نرم افزاری آن میباشد ، در صورتی که با پیغام هایی نظیر unfortunately the process com.android.phone has stopped و.. مواجه میشوید بهترین گزینه آپدیت سیستم عامل (رام) یا نصب مجدد آن است. توجه کنید که آپدیت رام یا تغییر رام باعث از دست رفتن حافظه داخلی گوشی میشود پس قبل از انجام این کار حتما از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. همچنین در صورتی که رام اروجینال بر روی گوشی  هواوی و.. شما فعال است حتما قبل از آپدیت رام Product ID  ، و نسخه بیلد فعلی رام گوشی خود را یادداشت کنید

آپدیت و نصب رام به دو صورت سخت (از طریق fastbood ، bootloader و.. ) و نرم (از طریق گزینه آپدیت در بخش about phone اندروید) قابل انجام است که برای هر مدل ممکن است مراحل متفاوتی داشته باشد و پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از نحوه انجام آن فلش کردن مدل گوشی خود را در اینترنت جستجو کنید ، به علاوه اینکه ما قبلا در انزل وب نحوه آموزش نصب رام و کاستوم رام بر روی گوشی و تبلت اندروید را نیز منتشر کردیم.

پاک کردن حافظه کش از اندروید

کش یا cache در دسترس ترین حافظه ای است که در اختیار سیستم عامل های مختلف قرار دارد و باز کردن برنامه ها و اجرا عملیات های مختلف با استفاده از آن سریع تر صورت می گیرد. یکی از عواملی که منجر به توقف ناگهانی برنامه ها می شود همان حجم انبوهی از اطلاعات است که در اندروید به شکل کش ذخیره می شود. پاک کردن آن طی مراحل زیر احتمالا به حل مشکل توقف برنامه در اندروید کمک کند:

  1. Settings با تنظیمات را باز کنید
  2. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Apps دیده شود
  3. از صفحه ای که باز می شود برنامه مدنظرتان که خطا می دهد را پیدا کنید
  4. آن را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز می شود Storage option را لمس کنید
  5. دو گزینه ای که در مقابل شما قرار دارد CLEAR DATA و CLEAR CACHE می باشد. CLEAR CACHE ( نه CLEAR DATA !) با انتخاب کنید تا کش پاک شود.
  6. برنامه را یک بار باز و بسته کنید و برطرف شدن خطا را چک نمایید

رفع خطا توقف ناگهانی برنامه ها در اندروید

تنظیم مجدد یا ریست کردن برنامه

اگر راه حل قبل یعنی پاک کردن کش کارآمد نبود لازم است برنامه را ریست کنید. دقت کنید پاک کردن دیتا یا ریست کردن برنامه ها تمام تنظیمات و شخصی سازی هایی که تا کنون انجام داده اید را از بین می برد. بنابراین پیش از استفاده از این روش حتما با روش های بک آپ گیری از اندروید از برنامه ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای ریست کردن برنامه به ترتیب:

  1. ابتدا Settings با تنظیمات را باز کنید
  2. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Apps دیده شود
  3. از صفحه ای که باز می شود برنامه مدنظرتان که خطا می دهد را پیدا کنید
  4. آن را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز می شود Storage option را لمس کنید
  5. دو گزینه ای که در مقابل شما قرار دارد CLEAR DATA و CLEAR CACHE می باشد. این بار بر خلاف مرحله قبل CLEAR DATA را انتخاب کنید.
  6. برنامه مربوط را ببندید و دوباره باز کنید. در صورتی که برای استفاده از آن به اکانت نیاز باشد از شما اطلاعات ورود مجددا خواسته می شود.

رفع خطا توقف ناگهانی برنامه ها در اندروید

نصب مجدد یا به روزرسانی برنامه

گاهی ماندن خطا آزار دهنده Unfortunately has stopped روی صفحه گوشی اندرویدتان باعث می شود به سلامت تاچ در تبلت و گوشی های اندروید شک کنید! به همین منظور لازم است هر چه زودتر برای برطرف کردن مشکل توقف ناگهانی برنامه ها اقدام کنید. اگر دو راه قبلی برای حل این مشکل فایده ای نداشت این بار نصب مجدد برنامه را امتحان کنید. هر چند که نصب مجدد برنامه دقیقا مثل ریست کردن آن است و اطلاعات قبلی را از بین می برد اما در اغلب موارد این خطا را برطرف می کند. اگر نسخه جدیدی از برنامه نیز در دسترس است برای دانلود آن اقدام کنید.

نصب نسخه قدیمی برنامه

گاهی به روزرسانی یا آپدیت برنامه ها بر خلاف انتظار مشکل ساز می شود و نسخه جدید سبب بسته شدن ناگهانی برنامه ها می شود. برای رفع خطا Unfortunately has stopped در اندروید این بار نصب نسخه قدیمی تر از ورژن فعلی را امتحان کنید.

تغییر تاریخ اندوید

یکی از روش هایی که در برخی اوقات ممکن است به طور موقت به شما کمک کند تغییر تاریخ گوشی اندروید به سال های قبل میباشد ، اگرچه این روش همیشه کارآمد نخواهد بود.

لغو آپدیت برنامه Google

اگر با پیغام com.android.systemui has stopped و پیغام های مشابه مواجه میشود پیشنهاد میکنیم که از بخش My App برنامه Google Play اندروید ابتدا تیک آپدیت برنامه Google را بردارید و سپس مراحل پاک کردن حافظه کش که در بالا نیز به آن اشاره شد را طی کنید. با توجه به تجربه کاربران اینکار باعث میشود که برنامه گوگل پس از اتصال به اینترنت به خود را آپدیت نکند و احتمالا این خطا که ناشی از آپدیت و اجرا ناموق اپ Google بوده است رفع خواهد شد.

لغو آپدیت برنامه Google

اجرا Factory Reset یا بازگشت به تنظیمات کارخانه

راه حل نهایی حل مشکل متوقف شدن برنامه در اندروید بازگشت به تنظیمات کارخانه است. اگرچه با این روش خطا Unfortunately has stopped در تمام برنامه ها برطرف می شود اما موجب پاک شدن همه ی اطلاعات از روی گوشیتان می شود. بنابراین فقط در صورتی که این خطا در چند برنامه به صورت همزمان رخ می دهد از Factory Reset استفاده کنید.

برای بازگشت به تنظیمات کارخانه:

  1. ابتدا Settings با تنظیمات را باز کنید
  2. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Backup & Reset دیده شود
  3. روی Factory Reset کلیک کرده و بر اساس راهنمایی آن تنظیمات را تا آخر انجام دهید

رفع خطا توقف ناگهانی برنامه ها در اندروید

نظر و تجربه شما ؟

چه روش های دیگری را برای رفع خطا Unfortunately has stopped در اندروید پیشنهاد می دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • شهروز says:

    بسیار عالی ممنون از سایت خوبتون مشکلم حل شد .

  • سلیمانی says:

    سلام وقت بخیر. گوشی من هواوی y625هست. گوشیم هنک کرد و خاموش روشن کردم که درست بشه اما وقتی روشن میشه پیغام unfortunatleiy the process com.android.phone has stopped رو میده و مداوم خاموش روشن میشه تا میاد بالا همین پیغام رو میده. باید چیکار کنم؟؟

  • Abbas says:

    من گوشیم samsung a5 2017 هستش و چن وقتیه هیچ برنامه ای رو نه میتونم نصب کنم نه پگرید میکنه . قبل نصب‌کردن میزنه staging app بعد میاره install میزنم در جا میزنه app not installed. توروخدا کمک کنید نمیخام ریست کنم

  • sphr says:

    اقا من داشتم پابجی بازی میکردم اومدم بیرون تو هر نرم افزاری ک رفتم حتی پخش موزیک همش مینویسه has stopped دیگ کلافه شدم خداوکیلی ی برنامه هم نیس ک تا الان ۱۰ تا برنامه شده …خیلی خسته کنندس و فک نکنم هیچ کودوم ازین کارا جواب بده مخصوصا برا من ک ۱۰ تا برنامم اینجوری شده

  • Leon says:

    این مراحل رو بترتیب انجام بدین ایشالا مشکلتون حل میشه برا خودم جواب داد :
    Setting
    General
    Application manager
    Google play service
    Clear cache

  • علی says:

    در برخی موارد که برخی اپلیکیشن ها را غیرفعال کنید ( disabled) این خطا رخ میدهد. درصورت غیرفعال کردن برخی اپ های کاربردی آنها را از طریق ورود به قسمت تنظیمات تبلت/گوشی مجددا فعال و به حالت عادی برگردانید تا مشکل حل شود. نیازی به این ۸ روش در موارد غیرفعال کردن آپ ها وجود ندارد چون ممکن است تنظیمات اساسی اندروئید را بر هم بزنید..
    موفق باشید

  • امیر says:

    سلام بنده هم این مشکل رو داشتم . به قسمت google play برید و برنامه هاتون رو اپدیت کنید. فک میکنم با آپدیت برنامه سیستم سامسونگ ردیف بشه . واسه من که کار کرد انشاله مشکل دوستانم حل بشه

  • Mobi says:

    من اینستاگرام روز که از بازار دانلود میکنم،وقتی ک میخام نصبش کنم میگه برنامه نصب نشد و تمام این کارایی رو ک گفتینو کردم الان من چیکارکنم!

  • Kamran says:

    سلام،من این مشکل رو دارم،اما حتی با ریست فکتوری و فلش هم درست نمیشه،کسی میتونه راهنمایی کنه؟

  • R.f says:

    دستتون درد نکنه خیلی به دردم خورد

  • sadafinezhad says:

    چرا نمیشه باهاش کار کنم رمزشم ندارم

  • مهدي says:

    واقعا بی سوادی موج میزنه در این مقاله ی بی ارزش. کدوم یک از راه های احمقانه ای که گفتین جواب میده؟ هیچکدوم

  • lovely says:

    go to play store and install PLAY SERVICE HELP and open it then select play store item in it then INactive GOOGLE PLAY SERVICE – and inactive adminstrartor that actived(dont worry about any things)… after that go to home find and uninstall some app with any name like this : com.android.app.plus ….END
    before DO THAT, this app dose not uninstall… 🙂

  • arshia says:

    سلام دوستان
    من مشکل Unfortunately has stopped رو دارم گوشیم a7 2016 هستش هرکی میتونه راهنماییکنه منو ممنون میشم.

  • Sdavril says:

    سلام
    منم این مشکل رو روی گوشی ال جی k10 داشتم دیروز.قبلا مشکلی نبود. وقتی یک سری از اپ های گوگل رو از بازار اپدیت کردم این ارور را برای اپ مسیج گوشی میداد که همه روش های شما رو جز روش ریست کردت و فلش کردن تست کردم اما جواب نداد. شک کردم به اپدیت بازار. یا هیل*تر شکن رفتم و همون اپ های گوگل رو با گوگل پلی آپدیت کردم و این مشکل سریع رفع شد بدون خاموش روشن کردن گوشی. البته شاید برای من اینجوری درست شده شاید اندروید های دیگه یا گوشیهای دیگه اینجوری رفع نشه.. جالبه که حتی من سه آپدیت اخر. گوشیم رو با هیلتتر شکن دانلود کردم چون سرور ال جی هیلتر بود !!!!!و اپدیت نمیشد. جالبه گوشیم رو از نمایندگی مرکزی ال جی گرفتم !!در کل من به این نتیجه رسیدم این مشکلات به احتمال زیاد میتونه به خاطر وضعیت خراب نت ایران باشه.

  • محسن says:

    عالی بود ممنونم
    من برنامه رو دوباره ورژن جدیدش رو نصب کردم درست شد?

  • طعید says:

    من فقط تو قسمت لایک و فالورهای اینستاگرام نمیتونم وارد بشم این پیغام میاد دلیلش چیه؟

  • zibaeibehshad says:

    همه کارهارو کردم،ریست فکتوری هم کردم فقط زحمت برنامه ریختن یکبار دیگه افتاد گردنم،باز هم پیغام میاد
    یکی از دوستان که کارش موبایل هست گفت ویروسه ۵۰ تومن هم هزینشه،ولی دسگه بیخیال شدم نرفتم پیشش
    اون دوستی هم که میگه فقط یه راه داره بگردید پیدا کنید،یا راهشو بگو یا الکی پیغام نذار
    که چی الکی پیغام میذاری

  • HOSSEIN says:

    سلام خسته نباشید..
    من وقتی جیمیلم رو روی گوشی میزنم یه صفحه ای میاد وسط گوشیم ک نامش unfortunately,the process android.process.acore has sopped
    هر دو ثانیه ای یه بار میاد اصلا نمیزاره با گوشی کار کنم میشه دلیلش بهم بگید چطوری درستش کنم ؟

  • فرزات says:

    همه کارای بالارو انجام دادم ولی بازهم درست نشده

  • ///mahdispd says:

    اقا گوشی من پیغام unfortunately the process android process media has stopped میده اینووو چی کارش کنمم؟؟

  • کسرا says:

    من تمام برنامه هام اینجوری شده و گوشی ام هم s8 هست clear cache و clear data رو هم امتحان کردم نشد لطفا کمک کنین

  • عماد says:

    عالی بود
    با پاک کردن دیتا مشکل حل شد

  • hadi says:

    با برنامه شبیه ساز اندروید در کامپیوتر بازی clash of clans رو اجرا میکنم میگه متوقف شده است من چیکار کنم درس بشه؟

  • لیدا رحیم زاده says:

    با سلام
    برای من بعد از آپدیت اندروید این مشکل پیش اومد و هیچ یک از کارهای بالا را انجام ندادم .
    در قسمت google play تمامی آپدیت هایی که مربوط به سرویس گوشیم (S8) بود رو انجام دادم و مشکل ام حل شد.

  • امیر حسین says:

    سلام گوشی من هواویه و پشت سر هم ارور flyee has stopped میاد .با درآوردن باتری گوشی ریست فکتوریش کردم ولی به محض با اومدن گوشی باز همون ارور اومد
    این خطا پشت سر هم تند تند میاد و من هیچ کاری نمیتونم بکنم راهی هس بتونم گوشی درست کنم؟

  • سیدرضا says:

    سلام ببخشید لطفا کمکم کنید میتوانید بگید چجوری می تونم کلش خودمو درست بکنم هی مینویسه متاسفانه کلش اف کلنز متوقف شده است

  • میلاد says:

    اگر تمام این مراحل رو انجام دادید و مشکلتون رفع نشد در نهایت می بایست رام گوشیتون رو عوض کنید
    رام همان سیستم عامل گوشی هست که برای تعویض آن می بایست به مغازه هایی که کارهای نرم افزاری موبایل انجام میدن مراجعه کنید

  • Hadi.6120c says:

    به هیچ عنوان با اینا درست نمیشه فقط یک را داره اونم برید بگردید تا متوجه بشید
    خسته نکنید خودتون با اینا نیست

    • داوذ says:

      ملا نصرالدین مردم و جمع کرد تو میدون شهر پرسید آهای مردم میدونید? ، مردم گفتند نه ، چیرو باید بدونیم، ملا گفت اگه نمیدونید پس همون بهتر که ندونید و رفت
      مردم گفتن اگه فردا پرسید بگیم آره میدونیم ، فردا باز ملا اومد … مردم گفتن آره میدونیم ، ملا گفت میخواستم بگم اما اگه میدونید نیاز نیست که بگم و رفت ، مردم :اگه فردا پرسید یه گروه بگن آره و یه گروه بگن نه
      فردا ملا…. ملا گفت پس اونهایی که میدونن به اونهایی که نمیدونن بگن
      تو هم اگه راهی بلد بودی میگفتى
      با این حرفت فقط خواستی گنده..گویی کرده باشی البته اصطلاح درستش و همه متوجه میشن

      گنده گوی

  • یاسر says:

    این اموزش بسیار عالی بود

صفحات1 2
×