4 روش کاربردی نحوه رهگیری مرسوله پستی بدون کد رهگیری، کد پستی و..

۴ روش پیگیری بسته و مرسولات پستی پیشتاز و معمولی، کارت ماشین و گواهینامه با کد رهگیری و..

همانطور که می دانید امروزه اکثر سازمان ها، نهاد ها، شرکت ها، فروشگاه های اینترنتی و.. از طریق پست مرسوله های خود را ارسال می کنند. حتی خود شما هم شاید برای ارسال یک کارت پستال تبریک عید از پست استفاده کنید. اما گاهی پیش می آید که انتظار ما برای دریافت و یا ارسال مرسوله پستی طولانی می شود و ما دوست داریم بدانیم که دقیقا سفارش یا بسته ما کجا قرار دارد. با کمک پست امروز انزل وب، بسته های پستی شخصی یا سازمانی خود مثل کارت پایان خدمت، کارت ماشین، گواهینامه و.. را تا درب منزل رهگیری کنید.

نحوه رهگیری وضعیت مرسوله پستی ناجا، گواهینامه و.. بدون کد رهگیری و پستی

Tracking Postage Package with Code

همانطور که میدانید سایت های بسیار زیادی هستند که محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش می رسانند. حتما شما هم از این قبیل سایت ها برای خرید کتاب، تابلو، دارو و غیره استفاده کرده اید. اگر شما در شهر دیگری زندگی می کنید این محصولات به کمک پست برای شما ارسال می شوند. گاهی اتفاق می افتد که خرید شما خیلی دیر به دستتان می رسد و وقتی که با فروشگاه تماس می گیرید ادعا می کنند که سفارش شما را ارسال کرده اند. حالا شما می خواهید بدانید که در این بین چه بلایی سر سفارش شما آمده است.

موضوع دیگری که می توانید تصور کنید این است که برای دوستتان که در شهر دیگری ساکن است مرسوله ای پست کرده اید. اما بسته شما به دست دوستتان نرسیده است و یا منتظر دریافت گواهینامه و کارت پایان خدمت و مواردی از این قبیل هستید. با استفاده از روش هایی که امروز در انزل وب معرفی می کنیم شما می توانید خیلی راحت مرسولات پستی و سازمانی خود نظیر کارت ماشین ، کارت موتور، نظام وظیفه و.. را رهگیری کنید.

پیگیری بسته و مرسولات پستی با کد رهگیری

شاید اولین راه حلی که به ذهنتان می رسد این است که سفارش خود را از طریق پست پیگیری کنید. اداره پست در سایت خود قسمتی را برای پیگیری مرسولات پستی طراحی کرده است. وقتی که شما خریدی انجام می دهید و یا یک بسته پست می کنید یک کد رهگیری پستی به شما داده می شود. مثلا اینجا ما یک رسید پستی را از اینترنت پیدا کردیم و اینجا قرار می دهیم. کد رهگیری پستی ۱۰ رقمی و یا ۲۰ رقمی می باشد.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

در صورتی که خرید و یا بسته ارسالی شما طول می کشد می توانید به سامانه رهگیری مرسولات پستی مراجعه کنید. نحوه استفاده از این سایت بسیار ساده است. هنگام ورود به سایت با صفحه مانند زیر مواجه خواهید شد. در کادری که وسط صفحه است کد رهگیری مرسولات پستی خود را وارد می کنیم و روی آیکن ذره بین کلیک می کنیم.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

بعد از سرچ با صفحه ای مانند زیر مواجه می شویم. در این صفحه شما می توانید تاریخ و ساعت تحویل، نقطه پستی و رویداد را مشاهده کنید. اگر مرسوله پستی به دست شما یا فرد مورد نظرتان رسیده باشد در قسمت رویداد توضیح داده می شود. اگر می خواهید جزئیات بیشتری مشاهده کنید روی دکمه زرد رنگ مشاهده جزئیات کامل مرسوله کلیک کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

بعد از کلیک روی دکمه مشاهده جزئیات کامل مرسوله در قسمت پایین صفحه یک قسمت اضافه می شود. در این قسمت نقطه ورود و خروج مرسوله پستی شما با تاریخ و زمان ثبت شده است.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

اگر قصد دارید بفهمید که ایمیل های ارسالی تان مطالعه شده است پیشنهاد می کنیم پست ۷ روش ردیابی و فهمیدن خوانده شدن ایمیل های فرستاده شده را مطالعه بفرمایید.

رهگیری مرسولات پستی از طریق ارسال پیامک

اما اگر به اینترنت دسترسی ندارید می توانید مرسولات پستی خود را از طریق پیامک رهگیری کنید. برای انجام این کار حرف R را تایپ کنید. کد ۱۰ رقمی یا ۲۰ رقمی مرسوله خود را وارد کنید. بعد پیامک را به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

پیشنهاد می کنیم پست با این ۴ روش موقعیت مکانی شما و دیگران ردیابی می شود ‍! را مطالعه بفرمایید.

نحوه رهگیری مرسولات سازمانی نظیر گواهینامه ، کارت ماشین و..

برای رهگیری شناسنامه،کارت خودرو، گواهینامه، مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری وارد سامانه رهگیری مرسولات سازمانی شوید. در صفحه ای که پیش رو دارید نوع سند خود را انتخاب کنید. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

اگر لپ تاپ یا گوشی خود را گم کرده اید به کمک پست با بهترین روش های پیدا کردن و ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده آشنا شوید! آنها را ردیابی کنید.

پیگیری مرسولات پستی ناجا با استفاده از کد USSD

برای پیگیری گواهینامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و.. کد ستاره ۱۱۰ مربع را وارد کنید. بعد از بین گزینه ها، پلیس + ۱۰ را انتخاب کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

حالا وضعیت مدارک را انتخاب کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید (کارت پایان خدمت، گذرنامه، گواهینامه).

نحوه رهگیری مرسوله پستی

کد ملی (برای پیگیری گواهینامه و گذرنامه)، شماره گواهینامه (برای پیگیری گواهینامه) خود را وارد کنید و وضعیت مرسوله خود را مشاهده کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

اگر گوشی خود را گم کرده اید می توانید از پست ۴ روش ردیابی و یافتن گوشی گم شده خاموش و روشن کمک بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما برای رهگیری مرسولات پستی پیشتاز و معمولی خود از چه روشی استفاده می کنید؟ آیا با استفاده از پست امروز انزل وب، رصد محصولات پستی برایتان ساده تر نبود؟ اگر روش دیگری برای پیگیری مرسولات پستی با نام و نام خانوادگی ، کدملی یا بدون کد رهگیری می شناسید، نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • زهرا says:

    سلام ببخشید من از یک سایت خرید کردم بعد ادرس خونه اشتباه تایپی شد اما پلاک و واحد درسته و کد پستی دادم امکان داره درست بیارن خونه

  • Roza says:

    سلام من ده روز مونده به سال جدید سفارش دادم قرار بود یک هفته ای به دستم برسه الان ۱۴ فروردین هنوز بدستم نرسیده کد رهگیری درخواست میکنم هیچ جوابی بهم نمیدن بدون داشتن کد رهگیری چطوری میتونم پیگیر بستم باشم آیا کسی اطلاعات کافی در این زمینه داره ؟

  • مریم says:

    سلام خوبین؟ من چند روز پیش سفارش داشتم از یک پیجی که هم کد رهگیری دادن هم اس ام اس موقع ارسال و اس ام اس موقع تحویل،منم از طریق کد پیگیر شدم تو سایت پستی هم نوشته این کالا تحویل داده شده در حالیکه بدستم نرسیده،اداره پست هم جواب تلفن نمیدن چیکار باید بکنم؟؟؟

  • vahidyunesi says:

    خسته نباشید من یه سفارش داشتم از کرج ارسال کردن ولی کد رهگیری برام نیومده هنوز چطوری میتونم پیگیری کنم که کالا رسیده یا نه؟

    • Roza says:

      سلام دقیقا منم همین مشکلو دارم قبل عید سفارش دادم قرار بود یک هفته ای دستم برسه الان ۲۱ روزه هیچ خبری نیست کد رهگیریم نمیدن موندم چطوری پیگیری کنم

  • اصغر says:

    سلام الان ۶ روزه یک گوشی خریداری کردم مبلغ وهزینه پست روواریز کردم هیچ خبری نیست باشرکت تماس گرفتم گفتند مرسوله بدست پست داده شده اما بعداز تحویل به پست باید ایمیل برام می اومد که نیومد خداروشکر اینترنتی شده اینقدر عقب افتادیم .

  • مهدی says:

    با توجه به حجم زیاد ارسالی ها در ایام کرونا شرکت پست به مشکل برخورده. اینها برای این موقعیت آماده نبودند و لذا مرسولات با تأخیر بسیار زیادی ارسال میشه. صبور باشید.

  • مهسا غریب says:

    من یک ماه بیشتر برام گوشی موبایل پست پیشتاز کردن مراجعه کردم کد رهگیری نداشتم از طریق اسم و فایلم گفتن بعد از یک ماه نیامده کد رهگیری رو باهزار بدبختی پیدا کردم میزنم میگه در دسترس نیست تو رو خدا من راهنمای کنین

  • حسام says:

    با سلام . من ۱۸ روز پیش سفارش دادم و بعد چند روز دادن پست ، الان ۱۴ روزه هر جی تو سایت میزنم ، می نویسه ۳ مرحله و تمام ۳ مرحله ، میزنه در تهران است در حالی که ما در لرستان زندگی می کنیم .علت چیه؟؟

  • مریم says:

    من یک هفتس یسری وسایل سفارش دادم‌پول روهم واریزکردم هنوز نرسیده دستم کدرهگیری هم نفرستادن بهشون زنگ میزنم میگن ک فرستادن بسته رو
    ولی از اداره بهشون کدرهگیری نفرستادن ک ب مابفرستن
    گفتن بعداینک بفرستن بلافاصله ب ماکد رو میدن ولی هنوز خبری نیست چیکارکنم?☹

  • فاطمه غلامی says:

    سلام من یه شلوارازپیجارزان کده وفا سفارش دادم پرداخت هم کردم پولو اصلاجواب پیام منو نمیدن فقط سین میکنن من کدرهگیری ندارم بهم ندادن چیکارکنم

  • اکبر خداخواه says:

    من در اواخر تیر ماه از پست دماوند سند ملک خود پست کرده ام با توجه بااینکه در تاریخ ۱۳ شهریورماه به پست ۱۶ رفته است ولی تا این تاریخ هننوز بدست من نرسیده شماره پیگیری آن هست ۱۹۴۱۸۹۹۱۵۸۰۰۵۱۰۰۲۰۰۰۰۱۷۸ خواحشمندم دستور فرمایید شرکت پست بعد از گذشت ۵ماه این سند تحویل دهند با تشکر

  • یسنا says:

    من الان ۶ روزه که کتاب سفارش دادم ولی هنوز به دستم نرسیده.کد رهگیری رو هم هر چقدر وارد می کنم ه خطا میاره

  • امیر says:

    برای من نوشته تحویل نامه رسان داده شد بعدش یه رویداد دیگه نوشته تحویل گیرنده گردید ولی به دست من چیزی نرسیده

  • فو says:

    سلام من کد رهگیریمو که تو سایت چک میکنم زده که تحویل گیرنده گردیده است درحالی که به دست من نرسیده

  • سما says:

    افتضاااااحه … چرا برای وقت مردم ارزش قائل نیستییین خدا لعنتتون کنه .. یه مشت ادم غیر حرفه ای و بیسواد و بی وجدان امور این مملکتو گرفتن دست

  • Sh_R says:

    سلام من یک هفته پیش از سایت رویکا یک کرم و صابون سفارش دادم و کد رهگیری دادن به من ولی وقتی میرنم نوشته اطلاعات رهگیری به مرکز ارسال نشده
    این یعنی چی؟چیکار باید بکنم خیلی کلافه شدم

  • Sh_R says:

    سلام من یک هفته پیش از سایت رویکا یک کرم و صابون سفارش دادم و کد رهگیری دادن به من ولی وقتی میرنم نوشته اطلاعات رهگیری به مرکز ارسار نشده
    این یعنی چی؟چیکار باید بکنم خیلی کلافه شدم

  • حمید شمس says:

    نرسید بسته از پست

  • مرتضی says:

    سلام گواهینامه داداشموپیگیری کردم نوشت از ناجا تحویل گرفته نشده ولی پنج دقیقه دیگه پستچی اورد دم در

  • مژگان says:

    بسته من باید ۳ روز میرسید دستم الان ۱۴ روزه دستم نرسیده مسخرشو در اوردین دیگه

  • سمیرا says:

    سلام. من از ۵شنبه ک بستمو پست کردن میرم تو سایت و کد رهگیری میزنم بااینکه ۳_۴ روز گذشته ولی بازهم میزنه ارسال مرسوله ب مقصد. الان نزدیک عیده. نمیدونم چکار کنم.لطفا بگید تاخیرات قبل عید تاچندروزه

  • سمیرا says:

    سلام. من از ۵شنبه ک بستمو پست کردن میرم تو سایت و کد رهگیری میزنم بااینکه ۳_۴ روز گذشته ولی بازهم میزنه ارسال مرسوله ب مقصد. الان نزدیک عیده. نمیدونم چکار کنم.

  • محمد says:

    الان ممکنه بعلت کرونا بسته به اراک نیاد؟

  • نیکا says:

    با سلام .با کد رهگیری بستم از قشم به گرگان فهمیدم که از روز پنجشنبه وارد نقطه پستی شده ولی هنوز نیاوردن برام .چجوری پیگیری کنم ..

    • زهرا says:

      منم قرار بوده بستم یکشنبه برسه کد رهگیری هم ندارم هنور نرسیده فروشنده پریروز گفت بسته به تهران رسیده ولی بدستم نرسیده 🙁

  • nasryn says:

    سلام یه شرکت برام یه چیز رو از طریق پست فرستاده اما اصلا مامور دم خونه نیومده فقط خود شرکت پیامک داد که به پست داخلی فرستاده شده حالا میخوام پیگیری کنم بسته ام کجاست کد رهگیری بهم نمیدن چیکار کنم پستم برم چطوری پیگیری کنم

  • Mosa says:

    مرسوله از هرمزگان واسمون پست کردن شماره مرسوله واسم نیومده بصورت پیامک به فرستنده هم همینطور الان چجوری بفهمیم از بسته پستی باتشکر

  • مهشید says:

    سلام ببخشید من یه کتاب از سایت دهکده کتاب سفارش دادم الان ۱۲ روز منتظرشم ولی هنوز به دستم نرسیده به سایتم مراجعه میکنم اصلا نمیاد خیلی ناراحتم فکر میکنین کلاه گذاشتن سرم؟ لطفا زود جواب بدید

  • آرمان says:

    کد پستی رو اشتباه وارد کردم، همون اولش قبل از ارسال میخواستم ویرایش کنم هرجا میرم هیچ روشی برای ویرایش یا اینکه بگم اشتباه وارد شده مرسوله رو نفرستید وجود نداره.

  • آرش says:

    وضعیت سامانه وپاسخگویی واقعا افتضاحه،شکایت هم که اصلا جواب داده نمیشه،همش حرف تو خالی وادعا

    • اوه نه says:

      اتفاقا شکایت ها پاسخ داده میشه و پیگیری میشه. من که کوچکترین خطایی ببینم مخصوصا از کارکنان پست سریع اعتراض میزنم و پیگیری میکنن و ب نظر میاد که دگ نگم چکار میکنن کارمندارو

  • ناشناس says:

    با سلام بسته ی من به دستم رسیده اما ناقص هست,من هفت تا کتاب سفارش داده بودم و برام پنج تا فرستادن…و با توجه به اینکه بسته پلمپ نداشت و فقط چسب کاری شده بود نمی تونم اطمینان حاصل کنم که حتما از مبدا بسته مو ناقص ارسال کردن یا اینکه تا به دستم برسه ناقص شده…

    • نیایش says:

      الان ده روزه قراره پست ی بسته برام بیاره هنوزنیومده اون شرکت هم‌کدرهگیری نمیده واقعامتاسفم‌ برااین کشور و این ادمای اینچنین…هرچی سرمون بیادحقمونه هرکی به ی نحوی داره سراون یکی کلاه میزاره

صفحات 1 2 3 4
×