آموزش کار با سایت سامانه پیگیری یارانه، یارانه قطع شده، ثبت نام و..

آموزش کار با سایت سامانه پیگیری یارانه، یارانه قطع شده، ثبت نام و..

چند وقتی است که دولت اعلام کرده که یارانه برخی از خانوارها قطع خواهد شد و همین موضوع موجب نگرانی مردم شده است. برای استعلام وضعیت یارانه سامانه ای در نظر گرفته شده است که سرپرست خانوار می تواند با مراجعه به آن از وضعیت پرداخت یارانه خود مطلع شود. در این پست قصد داریم نحوه استعلام وضعیت پرداخت یارانه ها و یا ثبت نام آن برای افراد جدید آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

آموزش ثبت نام یارانه، اعتراض به حذف، پرداخت و.. اینترنتی

How to Register and Receive Iranian Subsidy Reform (Yaraneh)

از سال ۱۳۸۹ دولت پیشین طرحی را به عنوان هدفمند کردن یارانه به اجرا گذاشت که در این طرح خانوار های ایرانی به ازای هر نفر مبلغی را به عنوان یارانه دریافت می کنند. این طرح از همان سال ابتدایی به صورت منظم اجرا و مبالغ به حساب افراد واریز شده است. پس از مدتی دولت تصمیم گرفت گروهی از افراد جامعه را که نیازی به دریافت یارانه ندارند شناسایی و یارانه نقدی آن ها را قطع کند. همین مسئله موج نگرانی را در بین افراد ایجاد کرده است که نگران قطع شدن یارانه خود هستند. در این پست سعی داریم سه سامانه معتبر برای استعلام وضعیت یارانه و ثبت نام برای افراد جدید را بررسی کنیم. همچنین اگر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اید، می توانید به کمک آموزش تصویری ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند به راحتی این کار را در منزل انجام دهید.

در این سامانه ها شما باید اطلاعات حساب خود را وارد کنید پس دقت داشته باشید که اشتباها وارد سایت های فیشینگ نشوید.

روش پیگیری اینترنتی وضعیت پرداخت یارانه ها

بانک های مختلف سامانه های جداگانه ای برای پیگیری وضعیت واریز یارانه طراحی کرده اند. برای استفاده از آن ها شما باید به سامانه مربوطه بانکی مراجعه کنید که حساب یارانه خود را در آن جا افتتاح کرده اید. برای مثال کسانی که در بانک سپه حساب یارانه دارند می توانند با مراجعه به سامانه استعلام وضعیت یارانه بانک سپه صورت وضعیت خود را دریافت کنند. در ادامه چگونگی استفاده از این سامانه را شرح داده ایم.

برای اطلاع از داشتن سامانه مشابه در سایر بانک ها کافیست نام پانک مدنظر خود و کلمه یارانه جستجو کنید

ابتدا وارد سامانه شوید. (توجه کنید که اطلاعات سرپرست خانوار باید وارد شود)

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

در کادر اول کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید. سپس می توانید شماره حساب یارانه خود را نیز وارد کنید. البته این مورد انتخابی است و اگر شماره حساب را وارد نکنید باز هم می توانید استعلام را انجام دهید. در نهایت شماره های موجود در تصویر را داخل کادر سوم تایپ کرده و جستجو را بزنید.

اگر اطلاعات وارد شده صحیح باشد، مانند تصویر زیر لیستی از مبالغ واریز شده به همراه تاریخ آن ها از ابتدا تا آخرین ماه واریزی را مشاهده خواهید کرد.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

همانطور که گفتیم سایر بانک ها نیز سیستم استعلام یارانه مشتریان خود را دارند. به عنوان مثال اگر حساب یارانه ای شما در بانک ملی است می توانید از سامانه استعلام وضعیت یارانه بانک ملی و یا اگر حساب بانک کشاورزی دارید می توانید از سایت استعلام بانک کشاورزی استفاده کنید. همچنین برای سایر بانک ها مانند بانک صادرات می توانید از دستگاه های خودپرداز و یا از سامانه پیامکی بانک سرمایه استفاده کنید.

همانطور که می دانید برای پیگیری پرونده های قضایی نیز سامانه اینترنتی راه اندازی شده است، برای استفاده از این سامانه ها می توانید از آموزش ثبت نام و پیگیری سامانه پرونده قضایی بهره مند شوید.

نحوه استفاده از سامانه استعلام و اعتراض به قطع یارانه

مدتی است کمیسیون ماده ۱۰ قانون هدفمند کردن یارانه ها سامانه استعلام یارانه نقدی را راه اندازی کرده است. سرپرست خانوار با مراجعه به این وب سایت می تواند از واریز یا عدم واریز یارانه خود مطلع شود. به این معنا که شما می توانید به کمک این وب سایت بفهمید که آیا یارانه شما قطع شده است یا خیر.

در گذشته در این سامانه امکانی برای اعتراض به حذف یارانه وجود داشت که اخیرا بنا به دلایل نامشخص این گزینه فعلا از روی سایت برداشته شده است که در صورت فعال سازی برای ثبت اعتراض باید از همین سامانه اقدام کنید.

برای استفاده و پیگیری واریز نشدن یارانه از این سامانه ابتدا وارد یارانه ۱۰ شوید. در سمت راست بالا کادر طوسی رنگ مشاهده می شود. در این بخش ابتدا شماره ملی سرپرست و سپس شماره حسابی که برای واریز یارانه معرفی کرده بودید را تایپ کنید. سپس شماره های موجود در تصویر را در کادر پایین آن وارد کرده و استعلام وضعیت را بزنید.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

پس از چند ثانیه در همان کادر پیامی مشاهده خواهید کرد. اگر یارانه شما قطع شده باشد شما باید با پیام یارانه بخشی یا تمام خانواده شما قطع شده است مواجه شوید. در این صورت می توانید جهت پیگیری و ثبت درخواست مجدد در همان بخش بر روی کلید ورود به سامانه کلیک کنید.

اما اگر پیامی مبنی بر اینکه اطلاعات شما در سامانه درخواست موجود نیست و وضعیت یارانه شما تغییری نکرده است را مشاهده کردید به این معناست که خوشبختانه یارانه شما قطع نشده است.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

در پست های قبلی انزل وب در مورد نحوه کار با سامانه رهگیری گذرنامه مطالبی را منتشر کرده ایم که پیشنهاد می کنیم آن ها را نیز مطالعه بفرمایید.

سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

سازمان هدفمند سازی یارانه ها سامانه ای جهت رسیدگی به امور یارانه ها راه اندازی کرده است. سامانه یارانه نقدی دارای بخش های گوناگونی است که در ادامه به اختصار هر کدام را شرح خواهیم داد.

اگر تاکنون برای دریافت سود سهام عدالت اقدام نکرده اید، به راحتی می توانید به کمک آموزش کار با سامانه پیگیری سهام عدالت این کار را انجام دهید.

اهدا یارانه: برای استفاده از اولین بخش این سامانه بر روی زبانه اهدا یارانه کلیک کنید. در این بخش شما به عنوان سرپرست خانوار می توانید یارانه خود را به افرادی که حس می کنید به این یارانه بیشتر نیاز دارند، اهدا کنید. برای انجام این کار به ترتیب باید شماره ملی سرپرست خانواده، شماره حسابی که جهت دریافت یارانه معرفی کرده بودید و سال تولد سرپرست را به صورت چهار رقمی (مانند ۱۳۴۳) وارد کنید. در نهایت کد امنیتی تصویر را در کادر زیرش تایپ کرده و بر روی اهدا یارانه کلیک کنید.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

انصراف از یارانه: اگر فکر می کنید به اندازه کافی درآمد دارید و نیازی به دریافت یارانه ها ندارید، می توانید از این بخش نسبت به انصراف از آن اقدام نمایید. البته اگر در مرحله دوم دریافت یارانه ها ثبت نام نکرده اید، به منزله حذف و انصراف می باشد و دیگر نیازی نیست دوباره اقدام به این کار کنید.

برای این منظور در سامانه رفاهی بخش انصراف می توانید با وارد کردن اطلاعات شماره ملی سرپرست خانوار، شماره حسابی که جهت دریافت یارانه معرفی کرده بودید و سال تولد سرپرست (به صورت چهار رقمی مانند ۱۳۴۹) از دریافت یارانه نقدی انصراف دهید. توجه داشته باشید که در صورت انصراف دیگر نمی توانید برای دریافت مجدد آن اقدام نمایید.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

برای پیگیری مرسولات پستی خود نیز می توانید از سامانه های اینترنتی استفاده کنید، برای انجام این کار ۴ روش پیگیری بسته های پستی را مطالعه بفرمایید.

ثبت نام شماره حساب یارانه: این بخش برای زوج های جوان و افرادی که می خواهند به تازگی برای دریافت یارانه ها اقدام کنند، می باشد. برای آغاز ثبت نام سرپرست خانوار باید با شماره ملی و سریال شناسنامه خود را وارد سامانه کرده و بر روی تایید کلیک کند.

البته اگر جز کسانی هستید که یارانه آن ها قطع شده است، نمی توانید از این قسمت مجددا اقدام به ثبت نام کنید. برای اعتراض باید از سامانه استعلام یارانه که در بالا در مورد آن توضیح دادیم استفاده نمایید.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

استعلام اطلاعات یارانه پرداختی: برای بررسی واریز و یا عدم واریز یارانه می توانید به این بخش از سامانه رفاهی مراجعه کنید. در این بخش نیز با شماره ملی سرپرست خانوار و سریال ۶ رقمی شناسنامه می توانید آخرین وضعیت پرداخت یارانه خود را پیگیری کنید. این بخش مانند سامانه استعلام یارانه نقدی که در مورد آن توضیحاتی اراِئه کردیم، عمل می کند و به شما اطلاع می دهد که یارانه شما قطع شده است یا خیر.

آموزش استعلام و ثبت نام دریافت یارانه نقدی

همچنین برای استعلام خلافی ماشین می توانید از ۶ روش گرفتن خلافی ماشین با موبایل استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست به معرفی سامانه های ثبت نام و استعلام یارانه نقدی پرداختیم. آیا یارانه شما نیز در مرحله دوم واریزی یارانه قطع شده است؟ بنظر شما وجود یارانه می تواند کمک حال مردم باشد یا دولت باید به فکر راه بهتری باشد؟ لطفا دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری ثبت نام وام ازدواج
آموزش تصویری ثبت نام در سامانه وام ازدواج

نظرات

  • Javad says:

    من اشتباه زدم اهدا یارانه الان باید چ.کنم چجوری لغو کنم ایا فقط یک ماه لغو میشه یا خیر ؟؟لطفا جوابم بدید?

  • اصغر says:

    من اشتباهی برای دریافت وام یک میلیون تومانی اهدا یارانه رو زدم. باید چکار کنم؟

  • Nima says:

    سلام منم میخواستم اطلاعات یارانه رو ببینم اشتباهی از بخش اهدا وارد شدم ولی بعد سریع خارج شدم….مشکلی برای یارانه ام پیش میاد آیا.؟؟؟؟ یکی جواااب بده لطفاااا

    • کمیل says:

      سلام دوست عزیز منم اشتباهی زدم.یارانه رو شما حذف شد یا ن؟
      ۰۹۱۹۱۷۴۸…
      حتما با من تماس بگیر

      • ارامش says:

        منم اشتباهی زدم اهیا یارانه
        ولی واقعا نیازمندم
        البته فقط صفحه اولش باز شد و پرید
        چرا کسی پاسخ نمیده!؟

  • مژده says:

    سلام
    من اشتباهی گزینه اهدا رو زدم
    ولی وقتی صفحه اطلاعات شهر و.. باز شد متوجه شدم صفحه رو کامل بستم
    ایا یارانه ام قطع شده؟؟
    لطفا راهنمااییی کنید
    ممنون

    • هادی ایگدری says:

      من هم همین مشکل رو داشتم میخواستم ببینم که چرا یارانه معیشتی کرونا برام واریز نشده اشتباها اهدا یارانه رو کلیک کردم و مرحله دوم رو پر نکردم ریاکارانه من قطع میشه یا نه موبایلم۰۹۱۱۲۷۶…هستش

    • محمد says:

      سلام منم امروز بنا به خبر فیک خبر فوری گفته بود برا وام یک میلیونی میتونی از این سایت ثبت نام کنم ولی وقتی سایتو باز کردم مستقیم اومدم رو اهدا یارانه فک کردم اینه ثبت نام وام و و کد داخل تصویرم زدم ولی از مروگر پرید بیرون دیگه ادامه دندادم اطلاعات شهری چیه دقیقا متوجه نشدم همچین چیزی من ندیدم؟؟آیا یارانمو اهدا کردم منی که خودم نیازمندم یعنی یارانم قطع شد؟؟؟یا فقط یک ماه اهدا شده ؟؟اون قسمت شهریم ندیدمچون پرید بیرونادانه ندادم یکی برام توضیح بده آیدی تلگرامم @…

    • کمیل says:

      سلام
      منم همین کارو امروز انجام دادم
      میخواستم بدونم یارانه شما قطع شده یا ن؟
      خواهشن جواب بدین.ممنون
      ۰۹۱۹۱۷۴…

  • صغری says:

    سلام یه روز یه نفر تماس گرفت گفت از خیریه هست قصد کمکچکردن داره شماره شبا حساب سرپرست هانوار گرفت بعد یارانه مون واریز نشد متوجه شدم انصراف مون دادن تر خدا یارانه مون وصا کنید ۱۰۹۱۸۵۷…. بنام صغری شفیعی

    • Mahsa says:

      سلام
      من می خواستم پرداخت های یارانه رو ببینم به اشتباه از قسمت اهدا یارانه وارد شدم وقتی دیدم نوشته برای اهدا شهر و استان و این چیزا رو وارد کنید فهمیدم اشتباه وارد شدم که دیگه ادامه ندادم و خارج شدم از صفحه الان مشکلی برای یارانمون پیش نمیاد؟؟؟؟؟؟

      • آتنا says:

        سلام. منم همچین اشتباهی کردم. میشه بپرسم بعد که دکمه اهدا رو زدین بازم اطلاعات میخواست ازتون یا با همون اهدا همه جی تمام. میشه. ممنون میشم جواب بدین

  • shabani says:

    سلام، من هم گزینه ی اهدا یارانه رو اشتباه زدم ولی وقتی ورود کردم اطلاعتی رو که می خواست رو پر نکردم و بیرون اومدم. میشه به من بگید نتیجه چی میشه اید چیکار کنم؟

    • Nima says:

      سلام منم میخواستم اطلاعات یارانه رو ببینم اشتباهی از بخش اهدا وارد شدم ولی بعد سریع خارج شدم….مشکلی برای یارانه ام پیش میاد آیا.؟؟؟؟ یکی جواااب بده لطفاااا

    • اتنا says:

      ببخشید شما چه اطلاعاتی وارد کردین؟

  • اسماعیل says:

    سلام … اگه گزینه ی اهدا یارانه رو زده باشیم یارانه اهدا میشه ؟

    • زهره says:

      برای وام یارانه میخاستم ثبت نام کنم ولی اشتباهی اهدا یارانه را زدم آیا مشکلی برای یارانه پیش میاد….بعداز اینکه کد امنیتی را زدم واهدا یارانه را زدم متوجه اشتباهم شدم الان چکار کنم

      • فخرالدین says:

        واس منم این مشکل پیش اومده نمیدونم تکلیف چیه

      • نوروززاده says:

        سلام
        ببخشید منم اشتباهی گزینه اهدا رو زدم
        آیا یارانه همون ماه اهدا میشود
        یا کل یارانه از این به بعد قطع می شود؟

      • اتنا says:

        سلام. عزیزم منم همچین اشتباهی کردم میخواستم ببینم بعدش اطلاعات دیگه ای خواست ازتون. مثلا اطلاعات شهر و استان؟

  • SAEED says:

    اما اگر پیامی مبنی بر اینکه اطلاعات شما در سامانه درخواست موجود نیست و وضعیت یارانه شما تغییری نکرده است را مشاهده کردید به این معناست که خوشبختانه یارانه شما قطع نشده است.
    این پیام را میدهد ولی یارانه من قطع شده است
    آن زمان در آموزشی خدمت بودم و اطلاع نداشتم که باید ثبت نام کنم

  • معصومه حسینی says:

    سلام. بنده فرزند شهید هستم که از موقع جدا شدن از همسرم سال ۸۵ تا به امروز یارانه ای دریافت نکردم. حال از مسولین گرامی درخواست راهنمای و راهکار را دارم. با تشکر.

  • زندی says:

    ازاینکه این اطلاعات برای راهنمایی گذارده شده بسیارمفید وجای تقدیر وتشکردارد باسپاس

  • هدیه says:

    سلام من اصلا یارانه بهم نمیدن هر کجا میرم میگن میدن بهت ولی معلوم نیس کجا میره

  • کارمند says:

    یارانه ها بدون اطلاعات حذف شده / کاملا معلومه / چند تا کارمند تو یه اداره / اونی که خانه نداره حذف شده/ اونی که داره حذف نشده/ الان میگن امکان نداره / در ضمن خیلی از اونا خونه به نام خانومشونه / مگر خانوار نیست/ اطلاعات اصلا ندارن / اول هم کلی از کارمندا رو حذف کردن / و بازنشسته ها رو/

    • محمد says:

      منم دقیقا همینجوری شدم فردا زنگ بزنیم سازمان یارانه بگیم البته من به مرحله شهر و اینا نرسیدم فقط کد تصویرو وارد کردم و اهدا یارانه رو زدم دبگه صفحه ی باز نشد برام یعنی چی شد

  • غلامعلی خنده رو says:

    سلام از سال ۹۳ تا الان یارانه نقدی من و خانوادم قطع شده هرجا میرم جواب نمیدن باید چکار کنم
    لطفا رسیدگی بفرمایید

  • علی یوسفی says:

    یارانه دقیقا کجایی

  • علی یوسفی says:

    با سلام
    متاسفانه بازنشسته اموزش و پرورش هستم یارانه ام را دولت بی تدبیر قطع کرده کجا عدالت اما دکتر ها سرمایه دار ها مهند سین یارانه دریافت می کنند علی برکت اللههههههههههههههههههههه

  • علی says:

    ۶۲ سال سن دارم ۲۹/۲/۹۷ باز نشست شدم با ماحی ۵۲۱ هزار تومان پسر طلبه ودرس حوزه می خواند ومتاهل است کمک خرج اونم هستم بیش از ۲ سال است که یارانه خودم وپسرم را قطع کردن لطفآ یارانه ما را واریز کنید پیش خدا باید جواب بدهید آیا با حقوق ۵۲۱ هزار تومان من پر در آمدم به راستی چه باید کرد با این گرانی ودر آمد کم شماره ملی من ۵۹۳۹۶۷۹…

  • یوسف بیابانی says:

    با سلام بنده کارگر هستم سه فرزند پسر دارم ۱۲ ساله مدرسه ای و یک دو قلوی چهار ساله با ماهی ۷۰۰ تومان باید زندگی کنیم ازلیست دوره دوم ثبت نامی ب یارانه ها جا ماندیم به هر ارگان دولتی از جمله فرمانداری .اداره کار و رفاه اجتماعی .پایس +۱۰ اقذام کردم هیچ کس پاسخ گوی ما نمیباشد یارانه ما قطع شده است با این شرایط اقتصادی من پدر که مسئول یک خانواده ۵ نفری هستم و ازپس مخارج زندگی برنمی
    آیم باید چکار کنم لطفا کمک کنید تا حد اقل این یارانه ما بر گردد ضمنا در هیچ جا هم بیمه نداریم پس انداز بانکی ندارم وسیله ی نقلیه ندارم این هم کد ملی ۲۴۵۰۷۲۱۴۸۷

  • امیر صفدریان دهکردی says:

    بنده بازنشسته آموزش وپرورش بخاطر یک جابجایی محل به محل دیگر وه خانه مان راتعویض کردیم بی دلیل یارانه مارا قطع کردند من خودم مریض شدم وبیماری صعب العلاج کبد دارم سه فرزند بیکار هم درخانه دارم با این حقوق کم که فقط ۱۵۰۰ برایم می ماند ماهی ۷۰۰تومان وام وبقیه اش بابت قبض های آب وبرق وگاز حالا با ماهی ۵۰۰که از حقوق می ماند و۵ سر عائله چه خاکی تو سرم بریزم وبسیار اعتراض کردم وهیچ کس نیست که جوابگوی این اعتراض ها باشد فقط باید به خداوند پناه ببریم این دولت که وضع خودشان خوب است چه مسئولیتی درقبال مردم دارد سیر از گرسنه خبر ندارد خدایا بدادمون برس یارانه من بدبخت بازنشسته را قطع کردید چکار این همه با درآمدهای بالا و۳نفر حقوق درخانه وچند دست عمارت ومغازه دارند یارانه می گیرند شماره حساب من هست۰۳۲۲۵۹۹۷۶۰۰۰۱ نزد صادرات لطفا یارانه ما را پس بدهید یعنی یک نفر انسان خیر خواه خو شما پیدا نمی شه کمک کند

  • ندا says:

    باسلام و خسته نباشید
    شخصی ک اشتباها با استفاده از برنامه انصراف از دریافت یا یارانش رو اهدا کرده باشه ایا راه و روشب برای انصراف از اعمال فوق هس؟ممنون میشم جواب بدین؟

  • رمضان داودی says:

    سلام کارکنان محترم من از روز ی که یارانه پرداخت کردید من یارانه نگرفتم می توانید بیبنید جریان چیه کارام هم کاسبی وضعم خیلی بده ممنون
    کد ملی ۱۸۹۹۳۵۶۲…
    ۰۹۳۸۳۵۹…

  • ایرج پورناجی says:

    سلام خدمت دست اندرکاران محترم
    بنده از کارکنان بازنشسه هستم که درسال ۱۳۸۵ بازنشسته شدم پس مدتی یارانه من را قطع کردند نمیدونم چرا؟ شاید بدلیل بازنشسته بودن به هیچ کجا هم نمیشه شکایت کرد

  • مهرداددهنوی says:

    واقعا تاسف بارومسخره س من که هیچ ماشین،خونه،حقوق،خیلی جالبه بنامم ندارم یارانه م قطع شده اعتراض کردیم رفتن که جواب بدن تاکی حق ملت بیچاره رو میخورن،،،،نه جوابگویی،نه صاحب درست وحسابی

  • بهاره شیبانی says:

    شوهرم برشکست شده پرونده قضایی دارم که کل سرمایه کار شوهرم رو بردند فقط خدا خواسته ی واحد آپارتمان مونده که اجاره نمیدیم و دو تا بچه دارم به همون خدا به نون شب مون محتاجیم شوهرم مریض شده شدید و من خودم تو مهد کار میکنم ماهی ۷۸۰ تومن میگیرم که کفاف خرج اب و برق و شارژ نمیشه بعد یارانه ما رو قطع کردند بعد کسانیکه چندین خونه و آپارتمان دارند و شاغل هستند همچنان یارانه میگیرند اخه این رواست چرا تحقیق نمیکنند و بی انصافانه یارانه ای که شاید شکم بچه های منو سیر کنه رو قطع کردند

  • شهباز قادری says:

    سلام.بیست و هفت شهریور نودو هفت یارانه من را واریز نکردن لطفا راهنمایم کنید

  • عاطفه says:

    سلام من قبلاباپدرم زندگی میکردم ولی الان یک ساله بامادرم زندگی میکنم پدرم هیچ پولی به من نمیدهد.میخواهم لااقل یارانه خودرابگیرم ویابه حساب مادرم ریخته شودچگونه میتونم اینکارروانجام بدهم؟باتشکر

    • عاطفه says:

      چگونه یارانه خودراازحساب پدرم به مادرم انتقال بدهم؟اکنون پیش مادرم زندگی میکنم

  • م.ع says:

    انتظار ی بیهوده است در کشور اسلامی که با حکومت عادلانه و عدالت ….. نه به اعتراض میرسند وجایی برا ی در خواست حق وحقوق..

  • محمد says:

    من ازدواج کردم و یارانمو از پدرم جدا کردم و الان شدم سرپرست خانواده.ولی چون پدر خانمم از دریافت یارانه چند سال پیش انصراف داده بود به خانمم یارانه نمیدن.واقعا خنده داره من الان سرپرست خانوادم ولی یک یارانه میگیرم.بنظرتون کجا میتونم پیگیری کنم و یارانه به خانمم تلق بگیره؟

  • علی says:

    من تاحالا یارانه نمیگرفتم ایاچطوروکجامیتونم برای گرفتن یارانه ثبت نام کنم.متشکرم

  • سجاد says:

    میشه از شماره ها برای برنامه های دیگه که برای دریافت یا حتی بازی در ایرانه تحریمی استفاده کرد واسه دور زدن این مشکل؟ اگه نه شما راهی جز فیلترشکن اگه بلدین بخدا کمک خیلی خیلی بزرگی میشه کمکم کنید. بخاطر خدا به یه ادم فقیر و تحصیل کرده کمک بزرگی میکنید انشاءالله یه روزی تلافی میکنم

  • مهدی says:

    چطور میشه شماره حسابی که یارانه به اون واریز میشه رو تغییر داد؟

صفحات1 2
×