روش رفع مشکل گرافیک Nvidia ، AMD ویندوز 10 8 7

۹ روش رفع مشکل کارت گرافیک Nvidia ، AMD و.. در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

کارت گرافیک یکی از مهم ترین اجزای سخت افزاری کامپیوتر است. اما متاسفانه بسیاری از کاربران دچار مشکلاتی با این سخت افزار می شوند که در ارائه مناسب تصویر دچار کاستی می شوند و اجرای درست برنامه و بازی محبوب شما به هم می ریزد. امروز در انزل وب به آموزش نحوه رفع مشکل کارت گرافیک Nvidia و AMD در ویندوز های ۱۰، ۸ و ۷ می پردازیم.

حل مشکل تنظیمات، عدم شناسایی، نصب نشدن و.. کارت گرافیک در ویندوز ۱۰

How to Fix Nvidia and AMD Graphics Card Problem in Windows 10

کارت گرافیک قطعه مهمی است و خصوصاً برای گیمر ها نقش مهمی دارد. اما ممکن است بعضی از کاربران با مشکلی مانند شناسایی نشدن کارت گرافیک در ویندوز، عدم شناسایی پس از آپدیت درایور و.. مواجه شوند. فرقی نمی کندکه شما از چه کارت گرافیکی استفاده می کنید، در ادامه روش هایی را برای رفع این مشکلات در کارت گرافیک انویدیا ، ای ام دی  ارائه می دهیم.

راه حل غیر فعال شدن کارت گرافیک در ویندوز

ممکن است گاهی این اتفاق رخ دهد و کارت گرافیک شما در قسمت مدیریت دستگاه غیر فعال شود. برای رفع این مشکل دکمه های Win+X را فشار دهید. سپس گزینه Device Manager را از لیست انتخاب کنید.

راه حل غیر فعال شدن کارت گرافیک در ویندوز

هنگامی که پنجره جدید باز شد، تنظیمات کارت گرافیک (Graphic Card) را پیدا کنید و روی آن دو بار کلیک کنید.

راه حل غیر فعال شدن کارت گرافیک در ویندوز

سپس به تب Driver بروید و روی دکمه Enable کلیک کنید. اگر این دکمه غیر قابل کلیک کردن باشد، به این معنی است که کارت گرافیک شما فعال است. در ضمن در تب General نیز گزینه Device Status را نیز چک کنید. در صورت وجود مشکل اطلاعاتی در این قسمت نوشته می شود.

راه حل غیر فعال شدن کارت گرافیک در ویندوز

با اورکلاک آشنایی دارید؟ برای آشنایی با نحوه انجام اورکلاک کارت گرافیک مطلب اورکلاک CPU (سی پی یو) و کارت گرافیک کامپیوتر چیست؟ را مطالعه کنید.

نصب آخرین درایور برای رفع مشکل عدم شناسایی کارت گرافیک

اگر با مشکل عدم شناسایی کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ رو به رو شدید، می توانید این مشکل را با دانلود آخرین نسخه درایور برای دستگاه خود حل کنید. قبل از انجام این کار بهتر است درایور قبلی خود را حذف کنید. تنظیمات ویندوز را باز کنید و به قسمت Apps بروید.

نصب آخرین درایور گرافیک برای رفع مشکلات

سپس Nvidia Drivers را برای کارت گرافیک های انویدیا و AMD Divers برای کارت گرافیک های ای ام دی را پیدا و اقدام به حذف آن کنید. برای رفع مشکل سعی کنید تمامی فایل های مرتبط با انویدیا یا AMD را حذف کنید.

نصب آخرین درایور گرافیک برای رفع مشکلات

حال به سایت انویدیا یا سایت AMD بر اساس مدل کارت گرافیک خود بروید و آخرین نسخه آپدیت را بر اساس مدل کارت گرافیک خود دانلود کنید و اقدام به نصب آن کنید.

اگر مهارت های لازم برای بروزرسانی دستی درایور ها را ندارید، پیشنهاد می کنیم این کار را با استفاده از ابزار های اتوماتیک آپدیت کننده درایور استفاده کنید. ما به شما برنامه Tweakbit’s Driver Updater را پیشنهاد می دهیم. این برنامه توسط مایکروسافت و آنتی ویروس نورتون تایید شده است.

نصب آخرین درایور گرافیک برای رفع مشکلات

پس از دانلود و نصب برنامه، آن را باز کنید. اکنون برنامه شروع به اسکن کردن رایانه شما به صورت خودکار برای بررسی درایور هایتان می کند. باید مدتی صبر کنید تا اسکن تمام شود.

نصب آخرین درایور گرافیک برای رفع مشکلات

پس از تکمیل اسکن شما می توانید یک گزارش در مورد تمام درایور های رایانه را ببینید. می توانید همه درایور ها را با هم آپدیت کنید، برای رفع مشکل گرافیک، آپدیت مربوط به گرافیک خود را پیدا کنید و گزینه Update Driver کنار آن را فشار دهید.

نصب آخرین درایور گرافیک برای رفع مشکلات

توجه داشته باشید که برخی از درایور ها باید در چند مرحله نصب شوند و لازم است چند بار دکمه Update را بزنید. همچنین بعضی از قسمت های این برنامه نیز رایگان نیستند.

فعال بودن واحد پردازش گرافیک مجزا در BIOS برای رفع مشکلات کارت گرافیک

برای رفع مشکل کارت گرافیک AMD در ویندوز ۱۰ و..، اگر شما دو گرافیک در سیستم خود دارید (مانند بسیاری از لپ تاپ ها) ممکن است ویندوز نتواند گرافیک مجزا یا خارجی را شناسایی کند. برای رفع این مشکل باید آن را به صورت دستی در بایوس فعال کنید. هنگامی که کامپیوتر خود را روشن می کنید در زمان بوت ویندوز دکمه F2 یا Del را برای ورود به تنظیمات BIOS فشار دهید. سپس باید تنظیم dGPU را پیدا کنید و آن را فعال کنید. این ویژگی در قسمت Chipset و dGPU قابل دسترس است. البته ممکن است بر اساس مدل مادربورد دستگاه شما این تنظیمات متفاوت باشد که با کمک دفترچه راهنمای آن احتمالاً روش انجام این کار را خواهید دید.

برای آشنایی بیشتر با بایوس، می توانید مطلب بایوس کامپیوتر چیست؟ آشنایی با تنظیمات و آپدیت بایوس را بخوانید.

اجرای دستور در Command Prompt برای رفع مشکل نصب نشدن گرافیک

ممکن است برای مشکلات کارت گرافیک Nvidia و..، درایور گرافیک نتواند کارت گرافیک شما را تشخیص دهد. برای حل این مشکل ابتدا کلید های Win+X را فشار دهید و گزینه Command Prompt (Admin) را انتخاب نمایید.

اجرای دستور در Command Prompt برای رفع مشکل گرافیک

سپس دستور زیر را در برنامه کپی کنید و اینتر را بزنید تا اجرا شود:

bcdedit /set pciexpress forcedisable

اجرای دستور در Command Prompt برای رفع مشکل گرافیک

حال Command prompt را ببنیدید و سعی کنید مجدد درایور های خود را نصب کنید.

آپدیت کردن بایوس برای رفع مشکل عدم شناسایی کارت گرافیک رایانه

بایوس مسئول سخت افزار شماست. با بروز رسانی بایوس شما به مادربرد اجازه می دهید تا با آپدیتی جدید مشکلات پیش آمده را حل کند. در زمینه عدم شناسایی کارت گرافیک در ویندوز ۱۰، تعدادی از کاربران نیز که از آخرین نسخه بایوس خود استفاده می کردند، گزارش داده اند که با نصب مجدد (فلش کردن بایوس) مشکل آن ها حل شده است. به هر حال می توانید با جست و جو در اینترنت روش آپدیت بایوس خود را پیدا کنید.

توجه داشته باشید که آپدیت کردن بایوس در هر مدل متفاوت است و انجام آن ریسک های خطرناکی دارد. پس سعی کنید با آگاهی کامل این کار را انجام دهید یا آن را به تعمیرکاران یا افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

چک کردن وضعیت اتصال فیزیکی کارت گرافیک

اگر از کامپیوتر های رو میزی استفاده می کنید، برای رفع مشکل کارت گرافیک داخل کیس را چک کنید که کارت گرافیک شما شل نشده باشد. اگر قسمتی از کارت گرافیک خارج از اسلات باشد، ویندوز دیگر قادر به شناسایی و استفاده از آن نیست. جهت اطمینان می توانید کارت گرافیک خود را در صورت امکان با احتیاط خارج کنید و ضمن تمیز کردن آن را مجدد وصل کنید. در ضمن از چک کردن کابل نیز غافل نشوید، گاهی ممکن است مشکل از کابل اتصال گرافیک به مانیتور باشد.

در همین زمینه پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش تصویری نحوه اتصال کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ و کامپیوتر را نیز مطالعه کنید.

حذف کردن بروزرسانی های جدید ویندوز

درست است که آپدیت جهت رفع مشکل ارائه می شود ولی ممکن است خود یک مشکل جدید را داشته باشد. اگر عیب کارت گرافیک شما بعد از آپدیت کردن ویندوز ظاهر شده است، شاید جزو مشکلات ویندوز ۱۰ باشد و می توانید آن آپدیت را حذف کنید. برای این کار به تنظیمات ویندوز بروید. سپس به قسمت Update & security بروید.

حذف کردن به روزرسانی های جدید ویندوز

حال باید روی View Installed Update کلیک کنید.

حذف کردن به روزرسانی های جدید ویندوز

گزینه Uninstall Updates را انتخاب کنید.

حذف کردن به روزرسانی های جدید ویندوز

اکنون فهرست بروز رسانی های اخیر ظاهر می شود. روی آخرین بروزرسانی کلیک کنید وآن را حذف کنید. سپس به طور موقت نصب خودکار بروزرسانی را ببندید تا نسخه های جدید تر ارائه شود.

چک کردن کامپیوتر با دستور DxDiag

در این روش نیز می توانید وضعیت کارت گرافیک خود را برای حل مشکل نصب گرافیک در ویندوز  و.. چک کنید. برای اجرای این ابزار مفید، کلید های Win+R را فشار دهید. سپس dxdiag را تایپ و اینتر را فشار دهید.

 چک کردن کامپیوتر با دستور DxDiag

حال برای بارگیری کامل اطلاعات چند لحظه صبر کنید.

 چک کردن کامپیوتر با دستور DxDiag

حال بر روی تب Display کلیک کنید. شما اطلاعات مربوط به کارت گرافیک را ببینید.

چک کردن کامپیوتر با دستور DxDiag

در پایین صفحه در قسمت Notes اطلاعاتی راجب مشکلات گرافیک می نویسد. پس اگر موضوعی را دیدید آن را حل کنید تا مشکل گرافیک شما حل شود.

چک کردن کامپیوتر با دستور DxDiag

پایین آوردن دمای کارت گرافیک برای رفع مشکل گرافیک

کارت گرافیک معمولاً از فن برای خنک سازی خود استفاده می کند. بالا رفتن دمای این قطعه موجب آسیب دیدن و بد کارکردن می شود. اگر مشکلات شما بعد از شروع فعالیت سنگین گرافیکی شورع می شود احتمالاً مشکل از دمای بالا گرافیک است. سعی کنید به وسیله دمنده گرد و غبار روی فن و.. را تمیز کنید و از خمیر سیلیکونی نیز برای خنک کنندگی بهتر می توانید استفاده کنید. البته برای مطمئن شدن از این موضوع می توانید از ابزار های نمایش دهنده دمای پردازنده گرافیک نیز استفاده نمایید تا دقیق تر دمای کارت گرافیک خود را بررسی کنید.

پایین آوردن دمای کارت گرافیک

اگر کابل VGA شما مشکل داشت، با استفاده از مطلب آموزش ساخت کابل VGA (وی جی ای) به همراه نقشه و رنگ بندی آن، کابل مورد نظر خود را بسازید!

چک کردن مانیتور

اگر با هیچ یک از روش ها مشکل تنظیمات گرافیک در ویندوز ۱۰ و.. شما درست نشد، در پایان مانیتور خود را نیز چک کنید. گاهی اوقات ممکن است مشکل از مانیتور باشد که اشکالاتی را در نمایش تصاویر به وجود می آورد. اگر مانیتور هم سالم بود، احتمال آسیب دیدن کارت گرافیک وجود دارد. در اینصورت باید آن را به تعمیر کاران مجرب نشان دهید تا در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به معرفی راه حل های رفع مشکلات کارت گرافیک پرداختیم. شما می توانید تجربیات خود را به همراه سایر نظرات و پیشنهادات در دیدگاه این پست با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کامل تصویری اورکلاک کارت گرافیک به صورت امن
آموزش کامل تصویری اورکلاک کارت گرافیک به صورت امن
تفاوت بین CPU Intel و AMD چیست؟
راهنمای خرید: تفاوت بین CPU Intel و AMD چیست؟ کدام یک برای من مناسب است؟

نظرات

  • ali7022 says:

    من کارت گرافیکrx580هشت گیگ نصب کردم،درایورشم نصب کردم،اما بعد از حدود ۱۰دقیقه درایورش غیر فعال میشه و من باید برم دشتی فعالش کنم،کسی میدونه علتش چیه؟

  • علی says:

    با سلام
    من ایسوس x550 دارم هر چند وقت یه بار بلو اسکرین میاد و دلیلش رو گرافیک میشناسه حتی ویندوز عوض کردم و درایور رو اپدیت کردم فایده نداشت و وقتی میخوام با فتوشاپ و برنامه های گرافیکی کار کنم کلا هنگ میکنه که باید خاموش روشنش کنم کسی دلیلشو میدونه؟؟؟؟

  • مهرداد says:

    با سلام وخسته نباشید من دوتا کارت گرافیک دارم ایسوس جی تی۶۴۰ دوی زوتک جی تی ایکس۷۵۰ هردوشون اروره۴۲ میدن تمام مشکلات نرم افزاری مربوطب به ارور ۴۲ برسی کردم جواب نداد کارت گرافیک ها تصویر میدن همین الان دارم با جی تی ۶۴۰ ویدیتون رو میبینم ولی نمیشه باهاش بازی کرد یا کار فوتوشاب انجام داددرایورنصب نمیشه تو سه چهارتا کامپیوترم امتحان کردم کارت گرافیک نمیزار درایور نصب بشه تو دیوایس منجر ارو ۴۲ مید که میگه گرات کرافیک اجاز نصب درایور رو نمید لحیم سرد هم کردم ولی درست نشد چه مشکل سخت افزاری داره میشه راهنمای کنید

  • amir says:

    سلام من وقتی وارد ماینکرفت میشم بعد چند دقیقه میندازه بیرون و میگه دراور کارت گرافیکو پاک کن و دوباره نصب کن چیکار کنم؟ کارت گرافیکم هم adm radeon hd 5450 هست

  • معتمدنیا says:

    سلام وقت بخیر، من لپ تاپ از اول که خریدم ویندوز ۱۰ روش نصب بود و از همون موقع براش سنگین بود. حالا ویندوز ۷ نصب کردم ولی کارت گرافیکم تو display adapter نیست. خواستم نصب کنم دیدم رو دیسک نوشته windows 10. یعنی میشه نصب کرد؟ و یک سوال دیگه، الان که ویندوز ۷ رو نصب کردم نه صفحه تاچ موس و هیچ یکی از فانکشن های fn کار نمیکنن. دلیلش چیه؟ ممنون میشم پاسخ بدید🌷

  • محمد says:

    سلام وقتتون بخیر
    یه لپ تاپ لنوو خریدم ۲ تا کارت گرافیک داره
    وقتی رو کارت گرافیک intel هستش روی رنگ خاکستری نور صفحه کم و زیاد میشه
    درایو رو آپدیت هم کردم درست نشد.
    درایوشو غیر فعال میکنم درست میشه
    کسی راهی بلده که نیازی به غیر فعال کردنش نباشه؟

  • عرفان حمدی says:

    سلام ما یه لپتاپ داریم مدلش لنوو g50-80 هست دوتا گرافیک داره
    یکی
    Intel hd graphics 5500
    هست و یکی
    Amd radeon r5 m330
    قبلا هردو گرافیک سالم بود ولی روی گرافیک ای می دی سوئیچ نمیشد بعد یه درایور از سایت های ایرانی دانلود کردم نصب کردم از اون موقع به بعد کنار گرافیک ای ام دی تو دیوایس منیجر یه علامت تعجب زرد هست نمیره هر کاری بگید کردم درایور بروزرسانی کردم درایور رو حذف و نصب کردم تو بایوس هم گرافیک دوم فعال هست لطفا بگید چیکار کنم

    • Taha says:

      روی علامت تعجب دو تا کلیک چب کن داخل یکی از گزینه ها یادم نمیاد یچزی disable هستش اونوenable کن

  • بهزاد says:

    سلام
    من گرافیک جدید روی سیستم نصب کردم
    بعد از نصب سیستم کلا بالا نمیاد و دائم ریستارت میشه
    اینم بگم که همون گرافیک روی سیستم دیگه بدون مشکلی بالا میاد
    رم و پاور رو هم چک کردیم مشکلی نداشت
    سیستم من i5 2400
    رم ۸ گیگ ddr3
    گرافیک قبلیم ۱ گیگ بود
    گرافیک جدیدم ۲ گیگ ۱۰۳۰ ایسوس
    لطفا راهنماییم کنید

  • محمد حسین says:

    سلام

    مشکل گرافیکه من اینکه هنگام بازی کردن گرافیک اضلی از تمام پردازش استفاده نمیکنه تقریبا تا ۳۵ درصد استفاده میکنه و حتی گرافیک سی پی یو رو مشغول پردازش میکنه در کا هردو گرافیک باهم کار میکنند خیلی از مشکلات رو هم چک کردم ولی حل نشد

  • ali says:

    سلام
    قسمت dgpu را هرچه سرچ کردم نتوانستم در صفحه بایوس پیدا کنم

  • Amirsf says:

    با سلام خسته نباشید مشکل من اینکه همه این کارو انجام دادم ولی هنوز اینویدیا پنلم بالا نمیاد و اپدیت هم میدم میگه این اپدیت درایور گرافیک به نسخه ویندوز شما نمیخوره
    لطفا راهنمایی کنید.

  • Amir sf says:

    با سلام خسته نباشید مشکل من اینکه همه این کارو انجام دادم ولی هنوز اینویدیا پنلم بالا نمیاد و اپدیت هم میدم میگه این اپدیت درایور گرافیک به نسخه ویندوز شما نمیخوره
    لطفا راهنمایی کنید.

  • AAA says:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید معنی این چیه؟
    This pc doesn’t meet the minimum requirements needed to run windows mixed reality

  • محمدحسن says:

    سلام خسته نباشید بنده ویندوزم ۸ هستش و نسخه ۳۲ بیتی.
    من کارت گرافیکم اینتل هستش خواستم عوضش کنم کارت گرافیک انویدیا رو دانلود کردم اما موقع نصب خطای آپدیت کارت گرافیک رو میده برنامه شبیه ساز اندروید رو هم خواستم نصب کنم همین پیام رو داد کارت گرافیکم هم بروز هستش . خواهشا راهنمایی کنید…

  • Amir hossein qasemnajad says:

    سلام مشکل من اینه من چند ماه پیش وقتی ویندوز به ۱۰ ارتقاع دادیم من درایور amd redon hd 5450 1g ddr3 رو دانلود کردم وقتی نصب شد عکس درایور روی کلیک راست بود ولی بعد ریستارت کردم رفت الان درایور نصب ایکونش هم روی دکستاپ نصب ولی نمیفهمم چیکار کنم درگیرم اون ایکون کار میکنه‌راحت میری توش میای بیرون ولی اون طوری راحت ترم روی کلیک راست باشه من هم‌ایکون هام زیاد راهی دارید که درست کنم لطفا پاسخ بدید

  • DARK NIGHT OF MOON says:

    دقیقا مشکل منم همینه هی میگه با ورژن سیستم شما سازگار نیستویا میگه با کارت گرافیکت ساز گار نیست

  • مهدی says:

    سلام. توی این آموزش گفته شده که قبل از اپدیت درایور، نسخه قبلی رو حذف کنید. من ویندوز میزنم، درحالی که هیچ درایوری نصب نیست، آپدیت جدید رو نصب میکنم، ولی باز هم با مشکل عدم سازگاری با ویندوز روبرو میشم. چجوری باید حل کنم؟

  • مهزیار says:

    سلام.لب تاب من asus n552vw با کارت گرافیک اینتل و انویدیا-مشککل من بعد اپدیت شروع شد.قسمت تنظیمات کارت گرافیک اینتل ناپدید شد.هم در نوار ابزار و هم با کلیک راست روی دکستاپ.اما در قسمت دیوایس منیجر شناسایی شدست.تمام کارایی رو هم که اموزش دادین اینجا انجام دادم اما به نتیجه ای نرسیدم.درایور حذف کامل و دوباره نصب کردم.ویندوز عوض کردم و…هنگام بازی لگ دارم.این یعنی بازم مشکل دارم ولی درایور اینتل شناسایی شدست واسه لب تاب؟

  • علی says:

    سلام کارت گرافیک من gtx 430 هست با اخرین ورژن ویندوز ۱۰ مشکل داره ورژن ۲۰h2 منظورمه نصب که میخاستم بکنم از اول مراحل نصب شطرنجی بود تا توی ویندوز به ناچار نسخه ۱۷۰۹ رو نصب کردم ولی بعد اپدیت شدن خود ویندوز به اخرین نسخه دوباره همین اتفاق افتاد. طبق یه اموزشی درایو کارت گرافیک رو با ddu حذف کردم و دوباره نصب کردم بعد ری استارت درست شد.ولی بعد ری استارت مجدد یا خاموش روشن کردن دوباره همین حالت میشه و شطرنجی میشه از صفحه لوگوی ویندوز تا توی خود ویندوز.انگار درایو گرافیک میپره.چیکار باید بکنم کمک کنین اخه نمیخام ویندوز قدیمی نصب کنم و میخام اپدیت باشه

  • علی says:

    درایو کارت گرافیکتو نصب کن درست میشه

  • فرزاد says:

    سلام ، ویندوز من ۷ است. کارت گرافیک انوویدیا جی فورس در دیواس علامت مثلث زرد دارد و کد ۵۲ مبنی بر عدم امضای دیجیتال را می دهد.

    • Amir hossein qasemnajad says:

      سلام مشکل من اینه من چند ماه پیش وقتی ویندوز به ۱۰ ارتقاع دادیم من درایور amd redon hd 5450 1g ddr3 رو دانلود کردم وقتی نصب شد عکس درایور روی کلیک راست بود ولی بعد ریستارت کردم رفت الان درایور نصب ایکونش هم روی دکستاپ نصب ولی نمیفهمم چیکار کنم درگیرم اون ایکون کار میکنه‌راحت میری توش میای بیرون ولی اون طوری راحت ترم روی کلیک راست باشه من هم‌ایکون هام زیاد راهی دارید که درست کنم لطفا پاسخ بدید

  • ali says:

    سلام من سعی کردم کارت گرافیکم رو آپدیت کنم اما نشد، از هر راهی امتحان کردم از خود سایت انویدیا و نرم افزار جیفورس اکسپرینس. چیکار کنم؟؟؟ مشکل چیه؟ وقتی که نصب میشه و سیستم رو ری استارت میکنم کنترل پنل انویدیا نمیاد.

    • مهدی says:

      سلام من قبلا بازی رزیدنت اویل پنج رو نصب کرده بودم خیلی عالی کار میکرد ولی بعد از زدن ویندوز ۷ هنگ میکنه و وقتی که ماوس رو میچرخونم فقط دور میزنه چی کار کنم

  • Amirali says:

    سلام من وقتی میرم تو دیوایس منیجر بجای کارت گرافیکم نوشته microsaft basic disply adaptor در ضمن کارت گرافیکم ۲گیگابایت ddr5 داره ولی تو dxdiag نوشته ۲۵۶ مگابایت مشکل از کجاست؟ممنون میشم پاسخ بدید

  • {.AMiR.} says:

    سلام.
    من گرافیکم رو فروختم nvidia بود بعد cpu من amd سری a هستش ک گرافیک داخلش hd 7450d هستش ک اوایل gta v رو راحت اجرا میکرد الان ویندوزم رو ۱۰ کردم اخرین ورژن اصل درایورش نصب نمیشه نصب هم بشه اون کنترل پنلش بالا نمیاد

  • محمدرشیدی says:

    سلام من با برنامه ۳dmaxکارمیکنم .یکسری این مشکل برای من پیش اومد ک وقتی صفحه باز میشد.سفید رنگ بود.با اپدیت کردن کارت گرافیک این مشکل حل شد.ولی دوباره بعد چند روز به این مشکل برخوردم.درصورتی گرافیک بروزرسانی شده.مشکل از چیه؟/

  • دانیال says:

    سلام من اصلا آیکون ان ویدیا رو پیدا نمیکنم و اصلا انگار نیست برنامه ها هم خیلی کند شده باید چیکار کنم ؟ خیلی ممنون

  • صادق says:

    سلام من روی لپ‌تاپ گرافیک ان‌ویدیا رو نصب کردم تو دیوایس منیجر هم آخرین نسخه اشو دانلود کردم وقتی کلیک راست میکنم هم آیکون ان‌ویدیا هست ولی کیفیت تصویر هنوز بدون گرافیکه از استارت هم که گزینه پاور رو میزنم گزینه اسلیپ نیست

  • amirreza says:

    nist to device manger 😐

  • متین says:

    آقا – من تو Device manager اصلا کارت گرافیکم رو نمی بینم‌? به نظرتون سوخته که اصلا نیست ؟؟؟

  • TITAN THORIN says:

    سلام خسته نباشید. بعضی وقت ها من با این ارور مواجه میشم
    display driver NVIDIA windows kernel mode driver, version 391.35 stopped responding and has successfully recovered
    مشکل از چیه؟

    • مرتضی says:

      سلام خدمتتون
      مدل گرافیکم amd 8600m 2gb
      و intel hd 4000
      لپتاپم hp core i3 3110
      وقتی که هر گیم را باز میکنم گرافیک ۹۹% میشود
      حتی گیم های که قدرت گرافیکم از recommend system requirements هم کرده بالا باشد هر گیم چی بالا و پایین ۹۹% میشود
      و میخواهم اپدیت کنم اما وقتی که اپدیت میکنم صفحه کمپیوترم هنگ میکند و ویندوز میپرد
      چی کنم لطفا چاره یی بگویید

صفحات 1 2 3
×