رفع مشکل Load driver , No Device Drivers Were Found هنگام نصب ویندوز 10 ، 8 و 7

۷ روش رفع مشکل Load driver No Device Drivers Were Found هنگام نصب ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نصب ویندوز یکی از اقدامات کاربران بعد از خرید یک کامپیوتر جدید یا پیدا شدن یک مشکل جدی در سیستم اقدام به انجام آن می کنند. اما گاهی ممکن است در هنگام نصب ویندوز خصوصا با فلش مموری با پنجره ارور Load driver مواجه کنید. اما جای نگرانی نیست، امروز در انزل وب روش های رفع مشکل ارور Load driver No Device Drivers Were Found هنگام نصب ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را آموزش می دهیم.

حل مشکل ارور No Device Drivers Were Found ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix No Device Drivers Were Found Error in Windows 10 , 8 and 7

امروزه تقریبا اکثر کاربران خودشان ویندوز مورد نیاز خود را نصب می کنند. اگر اوضاع درست پیش برود، به راحتی می توانید ویندوز را نصب کنید اما گاهی در مراحل نصب ویندوز، آن هم با استفاده از فلش مموری یا رسانه های USB خطای Load driver, No Device Drivers Were Found نمایش داده می شود که کاربران را نگران می کند. این ارور به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد که در ادامه مطلب روش های رفع آن را مرور و بررسی می کنیم.

علت ایجاد خطای Load driver, No Device Drivers Were Found در نصب ویندوز

اگر شما در حال نصب ویندوز ۱۰، ۸.۱ و یا ۸ باشید، متن خطا مشکل Load driver در نصب ویندوز ۱۰ و.. به شکل زیر است:

A media driver your computer needs is missing. This could be a DVD, USB, or Hard disk driver. If you have a CD, DVD, or USB flash drive with the driver on it, please insert it now.

اما اگر ویندوز ۷ را نصب کنید، متن خطای مشابه ارور Load driver هنگام نصب ویندوز ۷ به شکل زیر می باشد:

A required CD/DVD drive device driver is missing. If you have a driver floppy disk, CD, DVD, or USB flash drive, please insert it now.

این خطا نشان دهنده از دست رفتن درایور های حیاتی رسانه نصب است که ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد. مایکروسافت عوامل احتمالی مختلفی را برای این مشکل معرفی کرده است. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درایور حاوی فایل نصب، هنگام فرایند نصب ویندزو خارج شده و یا Eject شود.
  • جنس درایو نصب کننده کیفیت پایینی داشته باشد.
  • سرعت نوشته شدن فایل زیاد بوده باشد و سیستم قادر به خواندن آن نباشد.
  • فایل ISO ویندوز آسیب دیده باشد.

دلیل مشکل شما هر چه که باشد، می توانید با کمک مراحل معرفی شده و انجام آن ها به روش صحیح، مشکل خود را حل کنید.

بررسی شرایط مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۰ در رفع ارور Load Drive

اگر شما قبلا از ویندوز های ۷ و ۸ استفاده می کردید و اکنون قصد ارتقا به ویندوز ۱۰ را گرفته اید و با این ارور مواجه شده اید، به عنوان اولین کار باید اطمینان حاصل کنید که سخت افزار مورد نیاز را برای نصب ویندوز ۱۰ داشته باشید. ویندوز ۱۰ به حداقل سیستم سخت افزاری زیر نیاز دارد:

  • RAM: مقدار رم شما برای ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت باید حداقل ۲ گیگابایت و برای ویندوز ۱۰ ۳۲ بیت، حداقل ۱ گیگابایت باشد.
  • CPU: پروسسور سی پی یو شما باید حداقل ۱GHz یا سریعتر باشد.
  • HDD: برای نصب ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت حداقل باید ۲۰ گیگابایت فضای خالی هارد داشته باشید که این مقدار در ویندوز ۱۰ ۳۲ بیت معادل ۱۶ گیگابایت است.
  • GPU: پردازنده گرافیکی شما باید DirectX 9 به بالا را با WDDM 1.0 driver ساپورت کند.
  • Display: حداقل رزولوشن مانیتور شما باید از ۸۰۰×۶۰۰ به بالا باشد.

این سیستم حداقلی است و برای اجرای روان تر باید از رم و.. بالاتری استفاده کنید. همچنین قبل ارتقا ویندوز پیشنهاد می کنیم بایوس خود را آپدیت کنید.

بررسی شرایط مورد نیاز برای نصب ویندوز 10 در رفع ارور Load Drive

تغییر پورت USB برای رفع مشکل No Device Drivers Were Found در نصب ویندوز

اگر شما از فلش یو اس بی استفاده می کنید، ممکن است مشکل از درایو USB کامپیوتر شما باشد. برای حل این مشکل باید ابتدا ابزار Media Creation را که متعلق به خود مایکروسافت است را دانلود کنید و یک درایو نصب روی USB ایجاد کنید. سپس طبق معمول کامپیوتر خود را از درایو فلش بوت کنید و نصب ویندوز را شروع کنید. صبر کنی تا همه فایل ها برای نصب بار گذاری شوند. تنظیمات خود را انتخاب کنید و روی Install Now کلیک کنید.

هنگامی که پیام خطا Load driver را مشاهده کردید، روی Cancel کلیک کنید. درایو USB خود را خارج کنید و آن را به یک پورت دیگر وصل کنید. حال روی Install Now کلیک کنید و باید فرآیند نصب از اینجا ادامه یابد. با این روش مشکل اکثر کاربران حل می شود.

تغییر پورت USB برای رفع مشکل No Device Drivers Were Found در نصب ویندوز

اگر به طور کلی هیچ کدام یک از درایو یو اس بی های شما کار نکرد و دچار مشکل شده اند، پیشنهاد می کنیم مطلب رفع مشکل کار نکردن درایور USB در ویندوز را مطالعه نمایید.

استفاده از فلش دیگر برای رفع ارور No Device Drivers Were Found

گاه ارور Load Driver هنگام نصب ویندوز ۱۰ و.. به دلیل ناسازگاری برخی از فلش ها پیش می آید. توصیه می شود ضمن نصب ابزار Media Creation که در مرحله قبلی به آن اشاره شد، از فلش های دیگر استفاده کنید. همچنین اگر کامپیوتر شما از پورت های USB 2.0 و USB 3.0 استفاده می کند، سعی کنید از پورت USB 2.0 استفاده کنید. پورت های USB 3.0 معمولا نوار آبی رنگ روی خود دارند.

رفع ارور Load Driver در نصب ویندوز و تغییر SATA به IDE برای رفع آن

گاه ممکن است دستگاه شما از پورت اتصال IDE استفاده کند اما رسانه نصب کننده ارتباط دستگاه را با پورت SATA را چک کند و در نتیجه با ارور درایو هنگام نصب ویندوز مواجه شوید. برای حل این مشکل به BIOS بوت شوید. سپس بسته به مدل کامپیوتر خود، به یکی از تنظیمات زیر که آن ها مشاهده می کنید بروید:

  • Advanced, Storage
  • Configuration, Drive
  • Configuration, or IDE
  • Configuration

سپس با استفاده از Set SATA As یا SATA Configuration به حالت SATA Mode وضعیت خود را تغییر دهید. در نهایت تنظیمات اعمال شده را ذخیره کنید و خارج شوید. اکنون باید بتوانید ویندوز را بدون مشکل نصب کنید.

ارور Load driver و تغییر SATA به IDE برای رفع آن

همینطور اگر با ارور Automatic Repair هم مواجه شده اید، مطلب آموزش رفع مشکل Preparing Automatic Repair در ویندوز ۱۰ را هم بخوانید.

اعمال تغییراتی در تنظیمات BIOS برای رفع مشکل نصب نشدن ویندوز

اگر شما در حال تلاش برای نصب نسخه ۶۴ بیت ویندوز هستید و با این مشکل مواجه شده اید، ابتدا به بایوس بوت شوید و گزینه های Legacy USB و Legacy BIOS را غیر فعال کنید. قبل از اتصال درایو فلش مطمئن شوید که گزینه AHCI فعال باشد. همچنین USB 3.0 settings باید روی auto باشد.

اعمال تغییراتی در تنظیمات BIOS برای رفع مشکل نصب نشدن ویندوز

دانلود مجدد فایل های نصب شده برای حل مشکل نشناختن هارد درایو در موقع نصب ویندوز ۷ و..

از آنجایی که مشکل در فایل های مورد استفاده برای نصب ویندوز می تواند باعث بروز ارور Load Driver هنگام نصب ویندوز ۱۰ و.. شود، پیشنهاد می کنیم بار دیگر فایل صحیح را دانلود و یا کپی کنید تا در صورت وجود مشکل، رفع شود. سعی کنید فایل را از خود مایکروسافت دانلود کنید و از آخرین نسخه استفاده کنید. همچنین استفاده از فلش مموری یا رسانه نصب با کیفیت و با برند معتبر را فراموش نکنید.

آپدیت بودن درایور ها برای رفع ارور Load Driver در نصب ویندوز

روی مای کامپیوتر یا This PC راست کلیک کنید و Manage را بزنید. در صفحه Device Manager اگر علامت زردی را روی دستگاهی مشاهده کنید، درایور آن اشکال دارد.

آپدیت بودن درایور ها باری حل مشکل نصب نشدن ویندوز

در صورت دیدن چنین موردی اقدام به آپدیت کردن و یا حذف و نصب مجدد درایور آن دستگاه نمایید و سپس فرآیند نصب ویندوز را مجدد انجام دهید.

اگر پس از رفع این مشکل، با ارور GPT در هنگام نصب ویندوز مواجه شده اید، مطالعه مطلب آموزش رفع مشکل ارور GPT در نصب ویندوز را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های رفع مشکل Load driver No Device Drivers Were Found را در هنگام نصب ویندوز معرفی کردیم. مشکل شما در هنگام نصی ویندوز با کدام روش رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 7 روش حل مشکل Secure Boot ویندوز 11
آموزش ۷ روش حل مشکل Secure Boot ویندوز ۱۱
آموزش 7 روش ورود و رفتن به بایوس ویندوز 11 ، ویندوز 10 و...
آموزش ۷ روش ورود و رفتن به بایوس ویندوز ۱۱ ، ویندوز ۱۰ و…
9 روش حل مشکل بالا نیامدن لپ تاپ و کامپیوتر بعد از آپدیت بایوس
۹ روش حل مشکل بالا نیامدن لپ تاپ و کامپیوتر بعد از آپدیت بایوس
آموزش 8 روش حل مشکل بوت نشدن و نشناختن هارد SSD در ویندوز 10 ، و 8 و 7
آموزش ۸ روش حل مشکل بوت نشدن و نشناختن هارد SSD در ویندوز ۱۰ ، و ۸ و ۷

نظرات

  • صادق says:

    برنامه نصب ویندوز جدید کنسله
    ارزش نداره که تمام اطلاعات کامپیوترم حذف بشه

  • Zolfaghar says:

    خیلی سرچ کردم تا مشکلم برطرف بشه
    توی سایت شما به راحتی مشکل بنده برطرف شد
    ازتون صمیمانه تشکر میکنم
    عاقبتتون بخیر ان شاءالله

  • حسین says:

    سلام من هیچ درایوری برای نصب وینوز برام نمایش داده نمیشه و ارور میده. ری اسکن و براوس هم ک انجام دادم پیدا نشد درایوی!!!! میشه راهنمایی کنید مشکل دقیقا چیه

    • نوید says:

      خدا خیرت بده
      یه سیستم دادن درست کنم پراز مشکلات دیگه آخرین مشکلی که بهش خوردم این بود که به لطف آموزش خوبتون حل شد. ممنون

  • میثم says:

    با سلام . ممنوناز شما . استفاده کردیم از اطلاعاتتون . تشکر

  • علی says:

    من درایو های سیستمم نمایش داده نمیشه الان یعنی درایو ها پاک شدن ؟ لطفا جواب بدین

  • Reza says:

    سلام داخل اینجا من توضیح دادم مشکل کجاست http://pl7.ir/B5024 ولی این اینجا هم میگم شما ۱۰۰% از اینترنت ویندوز را دانلود کردید باید توجه داشته باشید ویندوز فقط در یک پوشه باشد مثلا E:\win7 نباید بیشتر باشه و ربطی به هارد ندارد میتونید امتحان کنید (فرقی نداره چه از فلش بوت کنید یا از هارد) لطفا انزل وب این مطلب را انتشار دهید

  • محمد says:

    برادر ریدی بااین معرفی کردنت اخه مردک وقتی دیسک فرمت کردی چجور برم تو نصب ویندوز ۷ از بوت درایو دانلود کنم مسخزه کردی

    • حسن says:

      این جور انتقاد کردن و این ادبیات پسندیده نیست. بنظرم یکی از بهترین توضیحات رو تو سایت های فارسی، همین جا نوشتن. عالی بود. ممنونم ازتون. کار من راه افتاد.

      • محسن says:

        الان که سیستم هیچ ویندوزی نداره چجوری درایور بریزیم روش ؟ این پیغام میاد و هیچ کاری نمیشه کرد

        • من says:

          درایور رو فک کنم باید دانلود کنید بریزید روی هارد یا … بعد موقع نصب ویندوز هرجا درخواست شد ب همون مسیر مراجعه کنید و درایور رو انتخاب کنید

          • فرید says:

            سلام من ویندوز ۷رو با دی وی دی تصب میکردم ویندوز نصب میشد ک یهو ی ارور ب شما ۰×۸۰۰۷۰۴۸Fرو داد .سیستم رو ریستارت کردم و دوباره شروع کردم به نصب ویندوز که در قسمت انتخاب درایور هیچ درایو قابل مشاهده و انتخاب نبود لطفا راهنماییم کنید