حل مشکل تماس تصویری و صوتی واتس اپ در اندروید و آیفون

۸ روش حل مشکل تماس تصویری و صوتی واتس اپ در اندروید و آیفون

واتس اپ یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در سرتاسر دنیا است. در این اپلیکیشن پرطرفدار امکانات و قابلیت های زیادی گنجاده شده است. یکی از این قابلیت ها امکان برقراری تماس صوتی یا تصویری صرفا از طریق اتصال اینترنتی می باشد. در این مطلب انزل وب قصد داریم به مشکلاتی که گاهی در استفاده از این قابلیت واتس اپ پیش می آید بپردازیم و رفع مشکل تماس صوتی و تصویری واتس اپ در آیفون و اندروید را با روش های گوناگون مورد بررسی قرار دهیم.

رفع مشکل تماس صوتی و تصویری واتس اپ در آیفون و اندروید

How to fix WhatsApp Video and Voice Call Problems

پیش از این در انزل وب به ۱۴ روش رفع مشکل Call Failed و عدم برقراری تماس در آیفون پرداخته شده است. در این مطلب انزل وب هم می خواهیم روش های حل مشکل تماس تصویری و صوتی واتس اپ در اندروید و آیفون را به صورت گام به گام و تصویری مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

بررسی اتصال اینترنتی هنگام بروز مشکل تماس با واتس اپ

تماس تصویری نیازمند ارتباط اینترنتی قوی است. بنابراین اتصال اینترنتی ضعیف ممکن است علت وصل نشدن تماس واتس اپ باشد. Cellular یا Wi-Fi موبایل را خاموش کنید. سپس موبایل را ریستارت کرده و پس از روشن شدن، دوباره اتصال اینترنتی را برقرار کنید. برای این کار در آیفون ابتدا به Settings و سپس Cellular/Wi-Fi بروید و آن را خاموش نمایید. حالا دستگاه را خاموش کرده و پس از مدت کوتاهی دوباره آن را روشن نمایید.

مشکل تماس تصویری واتس اپ در ایفون

مشکل تماس تصویری واتس اپ در ایفون

در گوشی های اندروید پس از وارد شدن به تنظیمات، گزینه Cellular/Wi-Fi را غیر فعال نمایید. پس از ریستارت کردن گوشی اتصال اینترنتی را دوباره برقرار کنید و واتس اپ را چک کنید.

مشکل تماس تصویری واتس اپ در ایفون

مشکل تماس صوتی واتس اپ

می توانید در همین راستا مطلب ۶ روش رفع مشکل اختلال در دسترسی به اینترنت و اتصال به واتس اپ را نیز مطالعه نمایید.

ریست کردن تنظیمات شبکه

اگر در روش قبلی موفق به اتصال به اینترنت و رفع مشکل تماس تصویری واتس اپ آیفون و اندروید نشدید شاید لازم باشد که تنظیمات شبکه گوشی همراه را به حالت اولیه آن برگردانید. برای این کار در اپل باید از طریق Settings به Generals و سپس Reset بروید.

رفع مشکل تماس صوتی و تصویری واتس اپ در آیفون و اندروید

در اندروید نیز با ورود به تنظیمات گوشی باید به بخش Locate و سپس Backup & Reset بروید.

حل مشکل صدا در تماس تصویری واتس اپ

حل مشکل تماس صوتی واتس اپ از طریق بروز رسانی واتس اپ

همیشه باید اپلیکیشن های موجود روی گوشی همراه را به روز نگه دارید. اپلیکیشن هایی که آپدیت نیستند همیشه مستعد وجود مشکلاتی نظیر مشکل صدا در واتس اپ هستند. مشکلاتی مثل اجرای کم سرعت، هدر دادن توان باتری یا خطاهای منجر به توقف کار اپلیکیشن. بنابراین همواره اپلیکیشن ها را به آخرین نسخه بروز رسانی کنید. برای آپدیت واتس اپ در آیفون کافی است که اپ استور را باز کرده و گزینه Updates را انتخاب کنید. سپس واتس اپ را را انتخاب کرده و دکمه Update را لمس کنید.

مشکل تماس با واتس اپ

در اندروید نیز این کار را می توانید با استفاده از پلی استور انجام دهید. گزینه My apps & games را از منو انتخاب نمایید و سپس دکمه Update را برای اپلیکیشن واتس اپ لمس کنید.

چرا تماس واتس اپ وصل نمیشه

ایجاد دسترسی به دوربین و میکروفون برای حل مشکل تماس صوتی و تصویری واتس اپ

واتس اپ برای برقراری ارتباط صوتی و تصویری نیاز به دسترسی به دوربین و نیز میکروفون شما دارد. اگر این دسترسی ها برقرار  نباشد تماس صوتی یا تصویری به درستی برقرار نخواهد شد. برای ایجاد این دسترسی ابتدا به Settings رفته و سپس بخش Permissions را انتخاب نمایید. در اینجا از لیست اپلیکیشن ها باید واتس اپ را انتخاب کنید و داخل تنظیمات آن دسترسی لازم را به آن اعطا نمایید تا مشکل تماس صوتی واتس اپ شما حل شود.

تنظیمات تماس تصویری واتساپ

پاک کردن حافظه کش واتس اپ

گاهی اوقات با پاک کردن حافظه کش واتس اپ و ریستارت کردن گوشی همراه، مشکل تماس صوتی یا تصویری آن حل خواهد شد. برای این کار می توانید به مسیر Settings > Apps > WhatsApp > Storage بروید و در نهایت گزینه Clear Cache را انتخاب نمایید. البته توجه داشته باشید که در حال حاضر این کار فقط در دستگاه های اندرویدی ممکن می باشد.

چرا تماس واتس اپ وصل نمیشه

پاک کردن یا نصب مجدد واتس اپ روی گوشی همراه

بسیاری از اوقات مسکلات گوشی همراه با پاک کردن و نصب مجدد یک اپلیکیشن حل شده است. بنابراین برای حل مشکل واتساپ هم می توان از این راه استفاده نمود. منتهی یادتان باشد که قبل از حذف آن، از چت های خود پشتیبان بگیرید. برای این کار در آیفون پس از وارد شدن به واتس اپ به مسیر Settings → Chats → Chat Backup بروید.

مشکل صدا در تماس تصویری واتساپ

در اندروید نیز برای بکاپ گیری از چت های واتس اپ باید پس از لمس دکمه منو در سمت راست اپلیکیشن به مسیر Settings → Chats → Chat Backup بروید.

مشکل صدا در واتس اپ

مشکل تماس تصویری واتس اپ

پس از این کار حالا نوبت به حذف این نرم افزار از روی گوشی می رسد. برای این کار در آیفون تنها باید اپلیکیشن مورد نظر خود را لمس کرده و دکمه X را انتخاب نمایید. سپس Delete را برای تایید پاک شدن اپلیکیشن اتخاب کنید.

علت وصل نشدن تماس واتس اپ

در اندروید هم کار تقریبا به همین شکل است. پس از انتخاب اپلیکیشن روی Uninstall را لمس کرده و سپس از پیام ظاهر شده دکمه OK را انتخاب نمایید.

علت وصل نشدن تماس واتس اپ

بروز رسانی سیستم عامل برای حل کردن مشکل تماس تصویری واتس اپ

اگر با اتخاذ روش های قبلی مشکلتان با تماس تصویری و صوتی واتس اپ اندروید و آیفون حل نشد می توانید به آپدیت سیستم عامل گوشی همراه خود نیز بپردازید. برای بروز رسانی آیفون باید پس از ورود به Settings به مسیر General → Software Update → download رفته و در صورت نیاز سیستم عامل اپل را به روز کنید.

رفع مشکل تماس صوتی و تصویری واتس اپ در آیفون و اندروید

برای بروز رسانی سیستم عامل اندروید نیز باید پس از ورود به Settings به مسیر About device → Update → Check for Update → Download رفته و فایل آپدیت را در صورت در دسترس بودن نصب نمایید.

مشکل نمایش خطای Video Paused در هنگام تماس تصویری واتس اپ

اگر در هنگام برقراری تماس ویدیویی با خطای Video Paused مواجه شدید به احتمال زیاد دوستتان که مشغول مکالمه تصویری با شما است در حال انجام کاری دیگر با موبایل خود در آن لحظه است. برای مثال ممکن است پیامکی به وی رسیده باشد و او در حال خواندن آن باشد. در این حالت برای شما پیغام Video Paused نمایش داده می شود. در این مواقع تنها باید لحظاتی صبر کنید یا با بستن تماس تصویری واتس اپ منتظر بمانید دوستتان مجددا با شما تماس بگیرد. با برگشتن دوستتان به واتس اپ این پیغام خطا هم رفع خواهد شد. 

در صورتی که در کار با اپلیکیشن واتس اپ به مشکلات دیگری برخوردید می توانید مطلب ۱۰ روش رفع مشکل اتصال و کار نکردن واتس اپ وب (Whatsapp Web) را در انزل وب مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به ۸ روش حل مشکل تماس تصویری و صوتی واتس اپ در اندروید و آیفون پرداختیم. شما نیز می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا کد واتساپ نمیاد؟ این 12 راه حل را امتحان کنید
چرا کد واتساپ نمیاد؟ این ۱۲ راه حل را امتحان کنید
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی

نظرات

  • کوثر says:

    سلام من در تماس تصویری صدام و طرف مقابل نمیشنوه یا کلا نمیره یا خیلی ضعیف هستش دلیلش چی میتونه باشه

  • هادی says:

    خیلی عالی مشکلم حل شد ممنونم

  • کوروش says:

    وقت بخیر زمان مکالمه در واتس اپ وقتی گوشیو لاک میکنم تماس قطع میشه یا وقتی از برنامه بیرون میام

    • الهام says:

      سلام
      گوشی من ایفون پرومکس هست تو واتس اپ جدیدا در تماس‌های گروهی وقتی گوشی و افقی میکنم تصویر من برای بقیه برعکس میشه و اگر هم برگردونم اونا رو برعکس میبینم
      میشه راهنماییم کنین ؟

  • فافا says:

    سلام من وقتی به وای فای وصل میشم برای تماس تصوری و و صوتی با واتس آپ و اپلیکیشن های دیگه اینترنتم سریع قطع میشه باید چکار کنم ؟
    ابن اتفاق با اینترنت گوشی اتفاق نیوفته .

  • Nooshin rahmati says:

    باسلام،وقتتون بخیر،،من الان چندوقته باوجود روشن بودن اینترنت تلفنم، اصلا متوجه تماس تصویری واتساپ نمیشم،،مگه اینکه به طور تصادفی در واتساپ باشم که گوشیم زنگ بخوره،،درغیر اینصورت با وجود روشن بودن نت اصلا زنگ نمیخوره و فقط رد تماس رومشاهده میکنم.

    • Ramin roshan says:

      سلام شما برنامه وات را در خواب عمیق گذاشتید از ذخیره نیرو که باطری هست برید و از خواب عمیق در بیارید برنامه را

  • نویدامراشستان says:

    گوشی من۱۱aهست توتماس تصویری صدای من نمیره وصدای مخاطب میاد وتوتماس صوتی خوبه اگرروبلندگوباشه صدای من نمیره لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

  • لیانا says:

    سلام، من نمی تونم توی واتساپ کامپیوتر وصل کنم تماس تصویری رو

  • زهرا ترابی says:

    با عرض سلام و خسته نباشید یه مشکل در واتساپ در تماس تصویری برای من پیش امده وقتی تماس تصویری میگیرم صدای من برای کسی که باهاش صحبت می کنم نمیرود لطفا راهنمایی کنید

  • رها says:

    سلام من با یکی از دوستان چند بار تماس صوتی گرفتم و هر بار یه بوق میخوره و میگه غیر قابل دسترس و قطع میشه

  • مصطفی says:

    سلام.در تماس تصویری صدای من به طرف مقابل نمیرسه ولی در تماس صوتی میرسه لطفا مشکل رو بگید متشکرم

    • Nooshin rahmati says:

      باسلام،وقتتون بخیر،،من الان چندوقته باوجود روشن بودن اینترنت تلفنم، اصلا متوجه تماس تصویری واتساپ نمیشم،،مگه اینکه به طور تصادفی در واتساپ باشم که گوشیم زنگ بخوره،،درغیر اینصورت با وجود روشن بودن نت اصلا زنگ نمیخوره و فقط رد تماس رومشاهده میکنم.

  • As says:

    سلام
    چرا تو واتساپ تماس صوتی میگیرم میام بیرون قط میشه؟

    • سلام توی تماس تصویری واتساپ صدا نمیره اما توی صوتی میره says:

      huo

      • ملينا says:

        سلام من در زمان برقراری تماس تصویرى صدام نمیره اما صداى طرف مقابل میاد و هیچ مشکل دیگه نیس ایفون ۶ هس گوشی

        • محمد says:

          سلام منم آیفون ۶s همین مشکل هست سه میکروفن هم تست کردم درست هست نمیدونم مشکل از کجاست

  • امینBND says:

    سلام
    وقتی اینترنت گوشی شما روشنه و شخصی در واتساپ با شما تماس میگیره حتی اگر صفحه گوشی قفل باشه و یا اصلا کل برنامه مخفی باشه و صداها و اعلانهاش هم قطع باشه باز هم در صورت تماس روی صفحه اصلی نمایش داده میشه
    چطور میشه این مشکل رو برطرف کرد ، ممنون

  • majid says:

    سلام تصویر من در تماس تصویری بصورت سیاه سفید هستش چجوری باید برگردونم به حالت عادی؟

  • احمد رضا says:

    من هم تو تماس صوتی و تو تماس تصویری صدام میره ولی صدا طرف نمیاد چیکار کنم

  • سینا says:

    سلام و خسته نباشید من حین مکالمه با واتس اپ وقتی از برنامه بیرون میام صدای من برای طرف مقابل نمیره اما من صدای طرف مقابل دارم گوشی من هم s20 pluse ممنون میشم کمکم کنید

    • Nika says:

      گوشی من هم گلکسی نوت ۴ هست توی تماس تصویری واتساپ تصویرم رو برای افراد نشون میده اما توی تماس تصویری توی شاد و روبیکا تصویرم رو به صورت خش خشی برای افراد نشون میده
      مشکلش چیه ؟

  • سالمی says:

    سلام. من هنگام تماس تصویری تو واتساپ صدام برای طرف مقابل نمیره حتی ولی تماس صوتی و تماس معمولی مشکلی ندارم. ممنون میشم راهنماییم کنه کسی. گوشیم هم آیفون هست.

  • سارا says:

    سلام
    آیا ممکنه کسی با ما تماس تصویری بخواد برقرار کنه وچون نت ش ضعیفه برقرار نشه ولی وقتی نت خوب شد اون تماس نشون داده بشه؟(مثل عکس و پیامهایی که با تاخیر ارسال میشن بدلیل ضعیف بودن نت)

  • پگاه says:

    سلام. من هنگام تماس تصویری تو واتساپ صدام برای طرف مقابل نمیره حتی ولی تماس صوتی و تماس معمولی مشکلی ندارم. ممنون میشم راهنماییم کنه کسی. گوشیم هم آیفون هست.

    • عليرضا says:

      سلام فک کنم مشکل از واتس آپ جدیدس یا آی او اس جدیده منم همین مشکل رو دارم

  • آذین says:

    سلام
    مشکل من در تماس تصویری اینه که اصلا تماس برقرار نمیشه و در هنگام قطع تماس پیام می ده که شما از وای فای استفاده می کنید که تماس تصویری را مسدود کرده است
    در صورتی که قبلا هم از همین وای فای استفاده می کردم و مشکلی نبود
    در ضمن وای فای دیگه ای رو هم امتحان کردم همین پیام رو داد
    روی دوربین در هنگام تماس خط کشیده و غیر فعاله

  • .. says:

    من وقتی تماس تصویری انجام میدم با هنزفری یکم حرف که زدم میزنه به دلیل مشکل میکروفون تماس قطع میشود گوشی رو خاموش روشن کنید براچی

  • Mohataha says:

    من با کاهش سرعت نتم به ۳g به بهترین حالت با تمام اپلیکیشنها تماس صوتی و تصویری میگیرم .
    هم خاستم کمک کنم وهم خواستم علتش را بدانم چیست؟؟
    حاج لطفا

  • نگين says:

    دقیقا منم همین مشکل رو دارم

  • Abolfazl says:

    سلام لطفا بگید چرا موقع تماس تصویری بدون هنزفری صدای من برای دوستانم نمیره
    باید حتما هنزفری باشه چرااا؟

  • Tina says:

    تماس واتس اپ در حالتی که از دیتا استفاده میکنم زنگ نمیخوره ، هم در حالت خاموش بودن صفحه و حتی وقتی هم توی گوشی باشم مثلا در اینستا باشم ،
    فقط وقتی در واتس اپ باشم زنگ میخوره

  • maryam says:

    سلام گوشی جی سون دارم به خاطر درس دخترم واتساپ نصب کردم وقتی می خوام ویس رو گوش کنم صفحه گوشی شروع میکنه به چشمک زدن تا زمانی که ویس تموم بشه بعد میاد بیرون یعنی کلا
    هنگ میکنه صداش هم خیلی کم در میاد ممنون میشم اگر راهنماییم کنید .

  • حمید says:

    سلام گوشی من a30sاست در هنگامی که از طریق وات ساپ با من تماس تصویری گرفته میشود نمادتماس تلفنی با ذکر نام آخرین تماس گیرنده تلفنی ظاهر میشود نه نمادتماس وات ساپ ونام شخص تماس گیرنده در ضمن من یک بار کلا وات ساپ گوشی را پاک کردم ودوباره نسب کردم وبروزرسانی گوشی هم در هرزمان که به روی گوشی اعلام میشودانجام دادم لطفا من را راهنمایی بفرمائید ممنون.

  • مجید says:

    سلام. من هنگام تماس تصویری چه تو واتساپ چه تو اینستاگرام صدام برای طرف مقابل نمیره حتی با هندزفری ولی تماس صوتی و تماس معمولی مشکلی ندارم چه با آشوبگر چه بدون اسپیکر. ممنون میشم راهنماییم کنه کسی. گوشیم هم آیفون هست

  • امین says:

    سلام. من هنگام تماس تصویری چه تو واتساپ چه تو اینستاگرام صدام برای طرف مقابل نمیره حتی با هندزفری ولی تماس صوتی و تماس معمولی مشکلی ندارم چه با آشوبگر چه بدون اسپیکر. ممنون میشم راهنماییم کنه کسی. گوشیم هم آیفون هست.

  • فرشته says:

    من تماس تصویری میگیرم با دوستام یا هنذفری صدای منو میشنون ولی بدون هنذفری اصلا صدای منو نمیشنون
    مشکل از چیه

    • سلام بنده هم دقيقا همين مشكل را دارم لطفا اگه مشكل گوشي شما حل شده راهنماي كنيد says:

      بنده هم هنگام تماس صوتی و تصویری طرف مقابل صدای بنده را ندارد ولی با هنسفری مشکلی ندارم

  • اقبال says:

    سلام
    در زمان برقراری تماس صوتی واتس اپ صدای من خیلی ضعیفه ولی در زمان تماس تصویری و تماس صوتی عادی در ایفون مشکل صدا ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید با تچکر❤️

صفحات1 2
×