آموزش تصویری نحوه کار با دستگاه فکس و دریافت یا ارسال فکس

امروز در انزل وب با آموزش تصویری نحوه کار با دستگاه فکس همراهتان هستیم؛ اگرچه امروزه از دستگاه فکس بسیار کمتر استفاده میشود، اما هنوز هم وسیله مهمی برای انتقال اسناد مهم، فرم ها و یادداشت ها و حتی دست نوشته ها به خصوص در دفاتر اداری به کار میاید. با آموزش کار با دستگاه فکس همراه ما باشید تا چگونگی ارسال و دریافت فکس را بیاموزید.

آموزش تصویری ارسال و دریافت یا دستگاه فکس

How to Send And Receive Fax with Fax Machine

یک دستگاه فکس برای ارسال و دریافت اسناد از تلفن ثابت تلفن استفاده می کند و استفاده از آن به راحتی شماره گیری یک شماره تلفن است. هر چند امروز به دلیل پیشرفت علم، استفاده از دستگاه فکس بسیار کمتر شده برای مثال شما میتوانید حتما با موبایل یا دستگاه کامپیوتر خود و بدون داشتن دستگاه فکس، فکس کنید. برای آگاهی از راه های فکس کردن بدون دستگاه فکس، حتما ۳ روش ارسال فکس از طریق اینترنت با کامپیوتر و موبایل را مطالعه کنید. اما به هرحال در اینجا و در این پست به طور کامل آموزش تصویری ارسال فکس با تلفن به شما یاد خواهیم داد.

راه اندازی و آموزش کار با دستگاه فکس

ارسال فکس به شماره داخلی

دستگاه فکس را در یک مکان صاف و نزدیک به پریز برق و یک جک هدفون قرار دهید. و توجه داشته باشید که مکان خروجی کاغذ از رو به رو باشد. فاصله دستگاه فکس از کناره ها و خصوصا پشت دستگاه با دیوار را هم مورد توجه قرار دهید.

آموزش تصویری ارسال فکس با تلفن

کابل دستگاه را به نزدیکترین پریز برق یا هر منبع تغذیه‌ای متصل نمایید. دقت نمایید که پریز برق کاملا سالم باشد تا اختلالی در کار کردن دستگاه فکس پیش نیاید.

ارسال fax

از نیاز های ابتدایی یک دستگاه فکس جهت ارسال Fax اتصال آن به خط تلفن است. یک سوکت معمولی تلفن (سیم هایی که برای مودم ها بکار میرود) تهیه کرده و یک طرف آن را به جک تلفن که در ناحیه پشت دستگاه است متصل کنید و طرف دیگر آن را به نزدیکترین ورودی جک تلفن که معمولا بر روی دیوار نصب است اتصال دهید.

نحوه دریافت فکس با دستگاه فکس

حالا در این مرحله فکس زدن باید کاغذ و جوهر را به دستگاه اضافه کنید. برای ایجاد و چاپ اسناد دریافتی نیاز به تهیه کاغذ و جوهر است. کاغذ ها را به طور یکجا در دستگاه قرار دهید. درباره جوهر هم باید گفت که هر دستگاه دارای یک نوع و اندازه و تعداد مشخصی از کارتریج های جوهر است. حتماً دستورالعمل دستگاه را مرور کنید تا در انتخاب بهترین جوهر برای دستگاه فکستان تصمیم مناسبی بگیرید. درمورد شارژ کارتریج هم میتوانید آموزش تصویری شارژ کارتریج پرینتر در خانه را مشاهده کنید.

آموزش کار با دستگاه فکس شارپ

پس از قراردادن کاغذ و جوهر مناسب، نوبت به این رسیده که اتصال تلفنتان را بررسی کنید. گوشی را از روی دستگاه تلفن برداشته و به صدای و نویز آن گوش دهید. صدای واضح تر و نویز کمتر نشان دهنده کیفیت بهتر در ارتباط است.

آموزش فکس فرستادن با دستگاه سامسونگ ، پاناسونیک ، اچ پی و..

آموزش فکس فرستادن

برای فکس نامه و..دستگاه فکس را روشن کنید و مطمن شوید که سیم تلفن نیز به درستی به آن متصل شده. همچنین اتصال تلفن را مجدد بررسی کنید تا از بابت همه چی مطمئن شوید.

آموزش ارسال فکس با canon

سند خود را انتخاب کنید. اطلاعات درون آن را کامل کرده و حتما اگر اسناد متعدد است، آنان را شماره گذاری کنید و صفحات سند را به ترتیب مورد نظر برای دریافت آنها قرار دهید. ترتیب صفحات و شماره گذاری آنها انتقال کارآمد و قطعی اطلاعات را تضمین می کند.

ارسال فکس به شماره داخلی

در این مرحله باید اسناد را جهت ارسال به مقصد، در اسکنر قرار دهید. بیشتر دستگاه های فکس نیاز دارند که سند را به صورت رو به بالا یا رو به پایین در قسمت اسکنر دستگاه فکس قرار دهید. برای این مورد هیچ روش استانداردی وجود ندارد و باید این موضوع را از طریق برچسبی که معمولا در جلوی دستگاه قراردارد فهمید.

آموزش کار با دستگاه فکس

حالا باید برای ارسال آن سند، شماره فکس مقصد (برای ارسال فکس به شماره داخلی ، شماره داخلی را شماره گیری کنید) را شماره گیری کنید و پس از آن بر روی دکمه شروع یا استارت یا فرستادن ضربه بزنید. بعد از اینکار دیگر سند یا نامه شما به مقصد ارسال میشود.

نحوه دریافت فکس با دستگاه فکس

نحوه دریافت فکس با دستگاه فکس

در ابتدا برای دریافت فکس با دستگاه فکس، مطمئن شوید که دستگاه روشن است. همچنین یک طرف جک تلفن به انتهای دستگاه و و طرف دیگر آن به سوکت تلفن متصل باشد. همچنین کاغذ و جوهر را بررسی کنید. شما باید کاغذ و جوهر کافی را برای دستگاه فکس مهیا کنید. اگر اسناد زیادی را از طریق دستگاه فکس دریافت می کنید، حتماً این موارد را بارها و بارها بررسی کنید. در غیر این صورت، ممکن است در دریافت یک سند به طور کامل اختلال ایجاد کند یا ورود آن را به تعویق بیندازد.

آموزش کار با دستگاه فکس شارپ

منتظر صدای زنگ دستگاه فکس باشید. دستگاه فکس هنگام دریافت یک سند، زنگ می زند یا صدایی از خود ایجاد میکند. دستگاه تنظیم شده است تا به طور خودکار این اسناد را پردازش کند پس در این زمان شما لازم نیست کاری انجام دهید. در این مدت از فشار دادن دکمه ها بر روی دستگاه خودداری کنید در غیر این صورت اتصال ممکن است مختل یا قطع شود.

آموزش فکس با دستگاه سامسونگ

تبریک؛حالا در پایان سند دریافتی را بررسی کنید. هنگامی که دستگاه فکس با موفقیت سند را دریافت کرد، صفحات را به ترتیبی که توسط فرستنده درج شده است، چاپ می کند. سند را به طور کامل ببینید و بررسی کنید که آیا اصلا شما گیرنده مورد نظر هستید یا خیر.

همچنین میتوانید آموزش کار با دستگاه فکس را به صورت مرحله به مرحله در ویدیو زیر مشاهده کنید :

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز و در این مطلب با آموزش تصویری ارسال و دریافت یا دستگاه فکس HP ، Canon و.. همراه شما بودیم. آیا شما تجربه‌ای در کار با دستگاه فکس داشته اید؟ بدون مشکل خاصی توانستید این کار را انجام دهید؟ منتظر ارسال نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در زمینه ارسال Fax در دیدگاه این پست هستیم.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

3 روش ارسال فکس از طریق اینترنت با کامپیوتر و موبایل بدون نیاز به خط تلفن
۳ روش ارسال فکس از طریق اینترنت با کامپیوتر و موبایل بدون نیاز به خط تلفن
انزل وب
معرفی وبسایت های جالب و کاربردی – شماره۳۴

نظرات