حل مشکل کار نکردن ، لرزش ، تاری و.. دوربین جلو و عقب آیفون

۵ روش حل مشکل کار نکردن ، لرزش ، تاری و.. دوربین جلو و عقب آیفون

اگر موبایل آیفون دارید، حتما یکی از دلایل خرید آن داشتن یک دوربین عالی است که از آن همه جا استفاده کنید پس آن دوربین باید کاملا قابل اعتماد باشد. اما گاهی اوقات مشکلاتی نیز مانند تار شدن دوربین ایفون یا لرزش دوربین گوشی آیفون رخ میدهد که استفاده از دوربین موبایل را برایتان سخت میکند. اگر شما هم با مشکل از کار افتادن دوربین آیفون رو به رو هستید، با مشکل کار نکردن ، لرزش ، تاری و.. دوربین جلو و عقب آیفون همراه انزل وب باشید.

رفع مشکل فوکوس ، لرزش ، تار شدن و.. دروبین سلفی و عقب آیفون

How to Fix iPhone Front And Rear Camera Not Working

دوربین آیفون علی رغم کیفیت بی نظیر و امکانات فراوان آن همواره ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که برای دارندگان آیفون مشکل ساز باشد. همانند مشکل بالا نیامدن دوربین آیفون و از این قبیل. اما امروز در انزل وب چند راهکار ساده و کارساز جهت حل این مشکلات برای شما آماده شده. برای حل مشکل دوربین آیفون، آنها را دنبال کنید.

از کار افتادن دوربین آیفون و صفحه سیاه

مشکل کار نکردن ، لرزش ، تاری و.. دوربین جلو و عقب آیفون

اگر دوربین آیفون (یا هر برنامه دیگر که به دوربین مرتبط است) را باز میکنید و با صفحه سیاه مواجه میشوید، راهکار های زیر را دنبال کنید :

  • ابتدا مطمئن شوید که چیزی پشت لنز جلو یا عقب موبایل را نپوشانده باشد.
  • حالا لیست برنامه های درحال اجرا را بیاورید و برنامه دوربین را ببندید.
  • مجددا دوربین را باز کرده و ببینید آیا مشکل پابرجاست یا خیر.
  • اگر همچنان صفحه سیاه بود، موبایل را Restart کرده و مجدد امتحان کنید.

اگر از موبایلی غیر از آیفون استفاده میکند منتها با مشکل صفحه سیاه در دوربین مواجه هستید، حتما جهت رفع آن ۹ روش رفع مشکل سیاه شدن دوربین گوشی اندروید را مطالعه بفرمایید.

تار شدن دوربین آیفون و فوکوس نکردن آن

تار شدن دوربین ایفون

اگر با مشکل فوکوس نکردن دوربین آیفون مواجه هستید ابتدا با یک دستمال نرم، به آرامی دوربین موبایل را پاک کنید. توجه داشته باشید که دستمال بر روی لنز دوربین خط نیندازد چرا که مشکلات بسیار بزرگتری را برای شما به بار میاورد. البته اگر آیفون ۶s به بالا استفاده میکنید، لازم به ذکر است که مواد فلزی یا لوازم لنز مغناطیسی میتوانند در دوربین موبایل شما اختلال ایجاد کنند پس قبل عکاسی حتما آنها را خاموش کنید. ترجیحا برای تست این که ببینید آیا مشکل همچنان مشکل لرزش و تاری دوربین آیفون پابرجا است یا خیر، در یک محیط پر نور با روشنایی بالا عکس برداری کنید.

البته تار شدن دوربین همیشه مختص به آیفون نیست. ممکن است این مشکل برای موبایل های سامسونگ یا هواوی نیز پیش بیاید. اگر موبایلی غیر از iPhone دارید و با مشکل تار شدن دوربین آن مواجهید حتما ۱۲ روش حل مشکل تار شدن دوربین گوشی را بخوانید.

از کار افتادن فلش دوربین آیفون

از کار افتادن فلش دوربین آیفون

هر چند تصاویر در محیط روز اگر بدون فلش باشند بهتر به نظر میرسند اما گاهی اوقات ممکن است به نور اضافی هم احتیاج داشته باشید. به هر حال اگر با مشکل از کار افتادن فلش دوربین آیفون مواجهید این روش ها را امتحان کنید :

  • از قسمت Control Center سعی در روشن کردن چراغ قوه موبایل خود کنید. اگر روشن نمیشد حتما به پشتیبانی اپل اطلاع دهید.
  • مطمئن شوید که فلش برای تصاویر هنگام عکس گیری روشن است. شما میتوانید از قسمت بالا سمت چپ در دوربین، حالت فلش را میان Auto, On, or Off جا به جا کنید. ترجیحا آن را بر روی On قرار دهید.
  • گاهی اوقات در صورت بیش از اندازه داغ شدن دستگاه، فلش خاموش میشود. برای مثال اگر به مدت طولانی فیلمبرداری میکنید (به همراه فلش روشن) ممکن فلش بعد یک مدت به منظور خنک سازی دستگاه خاموش شود.

نبودن دوربین آیفون در برنامه ها

مشکل کار نکردن دوربین جلو آیفون مشکل دوربین سلفی آیفون

اگر برنامه دوربین را در موبایل پیدا نمیکنید، نگران نباشید. به مسیر تنظیمات موبایل رفته و مسیر General > Restrictions را دنبال کنید. پسورد خود را وارد کرده و در صفحه بعد مطمئن شوید که گزینه Camera روشن (سبز) باشد.

از کار افتادن دوربین آیفون به دلایل دیگر

رفع مشکل فوکوس ، لرزش ، تار شدن و.. دروبین سلفی و عقب آیفون

اگر با هر مشکل عجیب و غریب دیگری مواجه هستید و توانایی کار کردن با دوربین را از شما گرفته، آخرین راه (پس از امتحان کردن روش های بالا) ریست کردن تنظیمات موبایل است. روشی که در اکثر موارد درست جواب خواهد داد. برای اینکار به تنظیمات رفته و از قسمت General گزینه Reset را انتخاب نمایید. سپس بر روی Reset All Settings کلیک کنید. توجه داشته باشید که با اینکار تمام تنظیمات موبایلتان از جمله تنظیمات دوربین آیفون (نه فایل ها و عکس ها) به حالت اول باز خواهد گشت.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب پیرامون که « چرا دوربین گوشی آیفون کار نمیکند » صحبت کردیم. به نظر شما بهترین روش برای حل مشکل دوربین آیفون کدام است؟ آیا تا بحال دوربین آیفون شما یا آشنایانتان از کار افتاده است؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را درباره مشکل کار نکردن دوربین جلو آیفون در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • فاطمه says:

    سلام من آیفون٧پلاس دارم دوربین موقع عکسبرداری یا فیلم برداری میلرزه و یه نقطه سبز رنگ هم بالای صفحه سمت راست هست
    مشکل چیه؟ریست هم کردم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • مهسا says:

    سلام من ایفون سون پلاس دارم‌ دوربینم کامل تار هست از چی میتونه باشه

  • Farnaz says:

    سلام گوشی من ۶sهست و ب تازگی متوجه شدم ک دوربین سبفی من صدا رو اصلا ضبط نمیکنه و ی چیز خش خش فقط ب گوش میرسه ولی دوربین عقب مشکلی نداره حالا دوربین سلفی رو صداشو چجوری درست کنم؟

    • محمد says:

      با سلام فلت دوربین جلوت خراب شده با تعویض فلت جلو گوشیت درست میشه

      • طاها says:

        با سلام من یه سون پلاس دارم موقع فیلم برداری لرزش و فوکوس نمیکند تار میشه مشکل از چیه ولی موقع اسلوشن درسته و همینطور موقع عکاسی زیست هم کردم درست نشد

  • مخمل says:

    سلام دوربین عقب گوشی من ۶پلاس لرزش وصدا داره ایا درس میشه

  • فهيم says:

    با سلام دوریین ایفون ۶sمن لرزش داره وصدًا راهی برای درست کردنش هست