۱۰ تا از سریعترین و بهترین برنامه برای انتقال فایل اندروید

نوآوری و ایجاد یک نرم افزار کارآمد برای انتقال فایل بین دستگاه ها، همیشه یک کار چالش برانگیز برای توسعه دهندگان بوده است. انتقال بی سیم فایل ها با استفاده از پرتوی IR که به برنامه های پیشرفته که با WiFi تکیه می کنند، تکامل یافته است. در این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ تا از سریعترین و بهترین برنامه ها برای انتقال فایل اندروید آشنا کنیم پس با انزل وب همراه باشید.

دانلود بهترین نرم افزار انتقال اطلاعات و فایل اندروید به اندروید ، آیفون و کامپیوتر

Best File Sharing Apps For Android Smartphones

مطمئناً می توانید از بلوتوث برای به اشتراک گذاری پرونده استفاده کنید و روش انتقال برنامه از طریق بلوتوث اندروید را امتحان کرده اید. اما سرعت بلوتوث به هیچ وجه حتی نزدیک به WiFi هم نمی شود. مگر در مواردی که اندازه فایل ها کوچک باشد بلوتوث می تواند دقایقی از ساعت ها طول بکشد تا روند به اشتراک گذاری فایل تکمیل شود. همچنین، برنامه های انتقال فایل WiFi الگوریتم های کارآمد را برای اطمینان از خراب شدن فایل ها پیاده سازی می کنند. بنابراین، اگر می خواهید پرونده های بزرگ را انتقال دهید، استفاده از WiFi یک روش صرفه جویی در وقت است. دانلود نرم افزار انتقال فایل اندروید بهترین روش برای استفاده از WiFi برای انتقال فایل است. البته پیش از این در مطلب ۶ روش انتقال فایل بین آیفون (iOS) و اندروید با برنامه، کامپیوتر و .. شیوه های انتقال فایل را آموزش داده ایم اما در این مطلب قصد داریم روش های انتقال از طریق برنامه را به شما بگوییم.

توجه: این لیست به ترتیب اولویت نیست. به شما توصیه می شود که مطابق نیاز خود برنامه انتقال فایل اندروید به کامپیوتر درست را انتخاب کنید.

بهترین برنامه انتقال فایل اندروید SHAREit

بهترین برنامه انتقال فایل اندروید SHAREit

با بیش از ۵۰۰ میلیون بار دانلود، SHAREit یکی از بهترین برنامه های انتقال فایل WiFi برای به اشتراک گذاری فایل ها از هر فرمت مانند عکس ، فیلم ، برنامه و موارد دیگر است. پس از اتصال دو دستگاه، فایل هایی که برای انتقال در دسترس هستند نمایش داده می شوند. بنابراین، گیرنده ها می توانند فایل های مورد نظر خود را بدون تأیید از طرف فرستنده انتخاب کنند. می توانید پرونده هایی را با حداکثر سرعت ۲۰ مگابیت در ثانیه به اشتراک بگذارید. SHAREit همچنین یک پخش کننده رسانه قدرتمند را ادغام می کند. همچنین، می توانید با نصب یک نرم افزار جانبی رایانه، فایل ها را در رایانه شخصی خود به اشتراک بگذارید.

آموزش کاملی برای کار با شیریت آماده شده است که می توانید آن را مطالعه کنید.

سریعترین برنامه انتقال فایل اندروید Portal

سریعترین برنامه انتقال فایل اندروید Portal

Portal به شما امکان می دهد پرونده های فردی، چندین فایل و حتی کل پوشه ها را به طور همزمان منتقل کنید. این برنامه اشتراک گذاری فایل Android از WiFi Direct برای به اشتراک گذاری پرونده ها استفاده می کند، بنابراین لازم نیست که فرستنده و گیرنده در یک شبکه محلی یکسان باشند. برخلاف سایر برنامه های به اشتراک گذاری فایل، Portal برای انتقال فایل ها به رایانه شخصی به نرم افزار جانبی رایانه شخصی نیازی ندارد. در سمت کامپیوتر نیز با یک رابط وب مدیریت می شود و با استفاده از کدهای QR می توان آن را آسان تنظیم کرد. دستگاه هایی که اندروید نسخه Lollipop و بالاتر را اجرا می کنند می توانند فایلهای مشترک را در کارتهای SD جدا شده ذخیره کنند.

دانلود برنامه انتقال فایل اندروید Superbeam

دانلود برنامه انتقال فایل اندروید Superbeam

Superbeam یک برنامه به اشتراک گذاری سریع فایل است که دوباره از WiFi Direct برای به اشتراک گذاری فایل ها استفاده می کند. می توانید فایل ها را با سه روش دیگر به اشتراک بگذارید. برای اتصال یک کد QR اسکن کنید (اسکنر کد QR در آن گنجانده شده است) ، از طریق NFC متصل شوید یا یک کلید را برای دریافت وارد کنید. اگر هر دو دستگاه به یک WiFi یکسان متصل باشند، SuperBeam از طریق WiFi انتقال می یابد. با این حال، اگر روتر WiFi ندارید، Superbeam از WiFi مستقیم برای انتقال پرونده ها استفاده می کند. در صورت از بین رفتن اتصال، انتقال پرونده می تواند از سر گرفته شود. با استفاده از Superbeam، به اشتراک گذاری فایل ها با رایانه شخصی شما با استفاده از رابط وب آسان است. نسخه Pro به شما امکان می دهد پرونده ها را به بیش از یک دستگاه ارسال کنید، کل پوشه ها را ارسال کنید.

انتقال فایل بین کامپیوتر و اندروید Xender

انتقال فایل بین کامپیوتر و اندروید Xender

Xender یکی از پرکاربردترین برنامه های اشتراک فایل برای اندروید در سال ۲۰۱۹ است. این امکان را به شما می دهد تا با سرعت بسیار عالی، فایل ها را تبادل کنید. با کشیدن و رها کردن، می توانید چندین محتوا را به دستگاه و از دستگاه خود منتقل کنید. علاوه بر این به شما امکان می دهد بین چهار دستگاه به طور همزمان به اشتراک بگذارید. همچنین از انتقال متقابل پلتفرم بین اندروید، iOS، ویندوز و غیره پشتیبانی می کند. همچنین می توانید فایل ها را بدون هیچ گونه نصب نرم افزار جانبی در رایانه شخصی به اشتراک بگذارید. این برنامه رایگان است، همچنین بسیار رابط کاربر پسندی دارد.

در هنگام انتقال فایل ممکن است با مشکل پیدا کردن فایل مواجه شوید که می توانید برای حل آن از برنامه های مدیریت فایل استفاده کنید.

انتقال فایل از اندروید به کامپیوتر AirDroid

انتقال فایل از اندروید به کامپیوتر AirDroid

AirDroid به شما اجازه می دهد از رایانه خود به دستگاه اندروید خود به شکل بی سیم دسترسی پیدا کنید. شما می توانید فایلها را از اندروید خود به رایانه شخصی و برعکس دریافت کنید و آن را با سرعت سریع تر انجام دهید. همچنین می توانید پیام های خود را ارسال و دریافت کرده و به برنامه های نصب شده مانند WhatsApp ، WeChat و… از رایانه شخصی خود دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، می توانید عکس ها و فیلم ها را از تلفن به رایانه پشتیبان تهیه کنید، همچنین می توانید در صورت گم شدن گوشی خود را بیابید.

برنامه ارسال فایل از راه دور Zapya

برنامه ارسال فایل از راه دور Zapya

بدون شک Zapya یکی از بهترین برنامه های اشتراک فایل برای اندروید با قابلیت اشتراک گذاری سریع فایل است. این یک نرم افزار چند پلتفرمی است که به شما امکان می دهد فایل ها را از اندروید، iOS، تلفن های ویندوز، ویندوز، Mac و… انتقال دهید. می توانید چندین فایل از همه فرمت ها را به اشتراک بگذارید و می توانید به طور همزمان به چهار دستگاه وصل شوید. همچنین به شما امکان می دهد محتوا را از طریق کدهای QR به اشتراک بگذارید. شما حتی می توانید بدون اتصال به اینترنت فیلم ها و فایل های صوتی را با دوستان نزدیک به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، با دانلود این نرم افزار کپی فایل با حجم بالا اندروید می توانید حداکثر ۴ دستگاه را به طور همزمان وصل کنید و فوراً فایل ها را با گروهی از دوستان به اشتراک بگذارید.

سریع ترین راه انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر Send Anywhere

سریع ترین راه انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر Send Anywhere

Send Anywhere یک برنامه اشتراک گذاری فایل ایمن اندرویدی است که به شما امکان می دهد تا به سرعت فایل های با هر اندازه ای را انتقال دهید. برنامه می تواند پرونده ها را از طریق وای فای مستقیم منتقل کند. همچنین دارای یک سرویس ذخیره سازی ابری است که می توانید پرونده های خود را به ابر منتقل کنید و پس از بارگذاری، می توانید آن فایل ها را با هر دستگاهی به اشتراک بگذارید.

برای اتصال می توانید یک کد QR اسکن کنید (اسکن QR گنجانده شده است) یا برای دریافت یک کلید ۶ رقمی را وارد کنید. پرونده هایی که منتقل می کنید روی هیچ سرور ذخیره نمی شوند. محدودیتی برای تعداد فایلهایی که می توانید به اشتراک بگذارید وجود ندارد. Send Anywhere روشی همه کاره برای به اشتراک گذاری پرونده ها با افراد دیگر ارائه می دهد.

دانلود نرم افزار کپی سریع فایل ها برای اندروید ShareMe

نرم افزار انتقال سریع فایل ShareMe

پیش از این، اسم این برنامه کپی فایل اندروید Mi Drop بود اما شیائومی آن را به ShareMe تغییر داد. این گزینه برای هر کسی است که به دنبال یک برنامه انتقال فایل ساده برای اندروید هستند. این برنامه می تواند جایگزینی برای Xender و SHAREit باشد. این برنامه سبک، سریع است و از همه دستگاه های اندروید پشتیبانی می کند.

شما می توانید انواع فایل ها را به اشتراک بگذارید و بدون اتصال به اینترنت کار می کند. علاوه بر این، برنامه دارای یک رابط کاربری بصری است که در آن همه محتویات به دسته بندی ها طبقه بندی می شوند. همچنین می توانید انتقال بدون وقفه را از سر بگیرید. برنامه ShareMe فقط برای اندروید در دسترس است و در حال حاضر از اشتراک گذاری چند کاربر یا چند دستگاه پشتیبانی نمی کند. با این حال این برنامه بسیار عالی است. رایگان است و ارزش امتحان کردن دارد.

بهترین برنامه انتقال فایل بین دو گوشی Firefox Send

بهترین برنامه انتقال فایل بین دو گوشی Firefox Send

یک برنامه انتقال فایل جدید اندرویدی وجود دارد که اسم آن Firefox Send است. برنامه سازندگان مرورگر فایرفاکس در حال حاضر در مرحله بتا است. پس از نصب آن بر روی تلفن اندروید خود، می توانید پرونده ها به اندازه ۱ گیگابایت ارسال کنید. می توانید از اشتراک Mozilla برای اشتراک گذاری پرونده ها در اندازه ۲.۵ گیگابایت استفاده کنید. اما برخلاف سایر برنامه های اشتراک گذاری فایل در این لیست، Firefox Send از اینترنت برای انتقال داده های شما از یک مکان به مکان دیگر استفاده می کند. این برنامه یک لینک قابل دانلود از محتوای اشتراکی ایجاد می کند که برای امنیت بیشتر رمزگذاری شده است.

ممکن است قصد داشته باشید تا گوشی اندروید خود را از طریق کامپیوتر شخصی خود کنترل کنید که ما به شما در مطلبی این را آموزش داده ایم.

انتقال اندروید به اندروید WeTransfer

انتقال اندروید به اندروید WeTransfer

WeTransfer برای انتقال پرونده به آدرس ایمیل گیرنده نیاز دارد. با این حال، برای استفاده از خدمات آن نیازی به ثبت نام ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پرونده هایی را که می خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. روی دکمه بعدی کلیک کنید و آدرس ایمیل گیرنده را اضافه کنید. گیرنده ایمیل لینک دانلود را دریافت می کند. این یک برنامه به اشتراک گذاری فایل مناسب است که به شما امکان می دهد تا ۱۰ گیگابایت فایل را انتقال دهید. می توانید پرونده ها را از هر نقطه ای انتقال دهید. حتی می توانید انتقال خود را متوقف کرده و بعداً آن را از سر بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ۱۰ از سریعترین و بهترین برنامه برای انتقال فایل اندروید را معرفی کردیم. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در مورد هر یک از این برنامه های انتقال اطلاعات از اندروید به اندروید و.. را در بخش پست های این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کامل انتقال و اشتراک فایل ، عکس و.. با دستگاه های اطراف در اندروید با Nearby Share
آموزش انتقال و اشتراک فایل و.. با دستگاه های اطراف توسط Nearby Share اندروید
هاست اشتراکی چیست؟ بررسی کاربرد و تفاوت هاست اشتراکی
هاست اشتراکی چیست؟ بررسی کاربرد و تفاوت هاست اشتراکی
۹ روش رفع مشکل ارسال و دریافت فایل با برنامه shareit ، آموزش کار و نصب

نظرات