بخاری ماشین چگونه کار میکند؟ آیا بخاری ماشین بنزین مصرف میکند؟

بخاری ماشین چگونه کار میکند؟ آیا بخاری ماشین بنزین مصرف میکند؟

استفاده از بخاری ماشین در زمستان ها کاری معمول است. در هنگام رانندگی در یک جاده سرد بی شک این بخاری ماشین است که می تواند ناجی شما در برابر سرما باشد. برای این که بدانید بخاری ماشین چگونه کار میکند و آیا بخاری ماشین بنزین مصرف میکند با انزل وب همراه باشید.

آموزش نحوه کار بخاری ماشین ، بررسی بخاری ماشین و مصرف بنزین

How Car Heating Systems Work? Does Your Car Heater Waste Fuel?

ماشین های مدرن به گونه ای طراحی شده اند که جریان هوای تازه در داخل آن وجود داشته باشند و حتی فضای داخلی آن حتی در صورت بسته بودن پنجره ها فضایی مطلوب و دلپذیر باشد. هوای ورودی را می توان توسط موتور گرم کرد تا پنجره ها به خاطر تغییر دمای هوا بخار نکند.

بخاری خودرو چگونه کار میکند؟

راهنمایی گام به گامی که قرار است آن را به شما آموزش بدهیم، در مورد نحوه عملکرد سیستم بخاری ماشین، اجزای بخاری ماشین و تمام اطلاعات مربوط احتراق داخلی است.

کلیه ماشین ها به بخاری داخل محفظه مسافر مجهز شده اند که به منظور استفاده از گرما موتور برای این که هوا به هوای گرم تبدیل شود و سپس به محفظه مسافر منتقل می شود، مجهز شده است. در ادامه به اجزای بخاری خودرو می پردازیم.

روش کار بخاری ماشین

در صورت راه اندازی بخاری ماشین توسط راننده پس از گرم شدن موتور به اندازه کافی، مایع خنک کننده ی گرم شده به هسته بخاری که در محفظه مسافر قرار دارد منتقل می شود.

روش کار بخاری ماشین

بخاری و هسته اواپراتور تهویه هوا در همان قسمت به نام جعبه بخاری یا پلن قرار دارند. این واحد در جایی قرار دارد که چندین درب و مجرای انحراف هوا وجود دارد که هوا را به سمت دریچه های مختلف هدایت می کند.

روش کار بخاری ماشین

در این تصویر جعبه بخاری برداشته شده است تا بتواند درب جهت یابی جریان هوا را نشان دهد ، این درب از یک دهانه به طرف دیگر می چرخد ​​و جریان هوا را از یک سیستم دریچه به دیگری ترکیب و یا متوقف می کند.

روش کار بخاری ماشین

این درهای کنترل هوا توسط موتورهای کابل، خلاء یا موتورهای الکتریکی فعال می شوند که با استفاده از یک اهرم دستی یا به صورت خودکار قابل کنترل هستند.

روش کار بخاری ماشین

از موتورهای درب مخلوط برقی برای جابجایی به سمت درب خاصی استفاده می شود که خروجی منافذ هوا مانند یخ زدگی، منافذ میانی و کف را کنترل می کند.

روش کار بخاری ماشین

هسته بخاری بسیار شبیه به رادیاتور کوچک است که به همان روش عمل می کند، از طریق هسته هوای گرم را منتقل می کند.

روش کار بخاری ماشین

اگر خنک کننده موتور از طریق پمپ آب مجبور شود تا از طریق بخاری گرم شود، در صورتی سطح خنک کننده موتور پایین باشد، بخاری کار نمی کند.

روش کار بخاری ماشین

از فن دمنده برای فشار هوا در سراسر سیستم تهویه استفاده می شود، که توسط راننده از طریق کنترل دما کنترل می شود.

روش کار بخاری ماشین

از فیوز برای محافظت از سیستم بخاری که در مرکز توزیع برق قرار دارد استفاده می شود و با استفاده  چراغ تست می توان قطع یا وصل بودن آن را بررسی کرد.

روش کار بخاری ماشین

هوای گرم از طریق دریچه های فوقانی که در قسمت جلوی داشبورد در نزدیکی شیشه جلوی شیشه قرار دارد، تحت فشار قرار می گیرد. این دریچه ها برای از بین بردن رطوبت از قسمت داخلی شیشه جلو استفاده می شود که به بهبود دید کمک می کند.

روش کار بخاری ماشین

دریچه های سطح متوسط ​​در درجه اول برای راحتی مسافر مورد استفاده قرار می گیرند و توانایی کنترل و هدایت جریان هوا را دارند.

روش کار بخاری ماشین

از دریچه های کف برای تأمین هوای گرم به قسمت پایین محفظه مسافر استفاده می شود.

روش کار بخاری ماشین

چگونه می توان بیشتر از بخاری ماشین خود استفاده کرد؟

ممکن است حالا که با سیستم گرمایشی خودرو آشنا شده اید بپرسید که چگونه می توان با تنظیم بخاری ماشین از این سیستم به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. برای پاسخ به این سوال به نکات زیر توجه کنید.

ماشین را حرکت دهید

جیک فیشر، مدیر آزمایش ماشین در Consumer Reports می گوید: “ماشین های مدرن قبل از خاموش شدن نیاز به گرم کردن زیادی ندارند، اما در صورت عدم حرکت، ماشین مدت زمانی طولانی نیاز به گرم شدن دارد. هرچه زودتر حرکت کنید، هرچه سریعتر موتور شروع به کار کند، زودتر موتور شروع به ایجاد گرما می کند که باعث گرم شدن مسافران می شود.”

A/C را روشن نگه دارید

برای اکثر رانندگان، A/C به معنی هوای سرد است. اما در واقع، این دکمه در داشبورد شما کمپرسور تهویه هوا را کنترل می کند، که هنگام کمبود هوا، کار بسیار مهمی را انجام می دهد. خاموش بودن آن باعث می شود تا پنجره های ماشین مه گرفته شوند. البته این روشن بودن A/C می تواند باعث افزایش مصرف سوخت شما شود. توضیحات کامل دکمه AC در مطلبی آماده شده است که پیشنهاد می کنم آن را مطالعه کنید.

کمی پنجره را باز کنید

اگر چندین مسافر دارید، ممکن است نتوانید مانع از مه گرفتگی پنجره ها شوید. هنگام بازدم مسافران بخار آب بیشتری در داخل کابین آزاد می شود و می تواند به پنجره ها بچسبد. کمی باز کردن پنجره می توان مانع از این مه گرفتگی شود. قبلا ۲ روش جالب برای جلوگیری از بخار کردن شیشه ماشین به شما آموزش داده ایم.

به همان اندازه که دوست دارید گرم کنید

برخی از افراد نمی خواهند در تابستان به خاطر مصرف سوخت از A/C استفاده کنند. خبر خوب این است که در زمستان این گرما رایگان است. فیشر می گوید: “گرما توسط موتور ایجاد می شود، و اگر از آن استفاده نکنید، وارد رادیاتور می شود.”

آیا بخاری ماشین بنزین مصرف میکند؟

نه لزوما. بخاری از بنزین استفاده می کند به این معنی که یک فن را روشن می کند تا هوای گرم را درون کابین ماشین شما هدایت کند اما مصرف آن در اکثر موارد ناچیز است. گرمای مورد استفاده در آنجا بدون نیاز به بنزین تولید می شود و تنها مسئله انتقال آن از موتور به داخل کابین است. بنابراین سعی کنید از بخاری ماشین خود استفاده کنید. برخلاف A/C شما که واقعاً می تواند بر مصرف سوخت شما تأثیر بگذارد، مصرف بخاری خودرو مقدار ناچیزی به نسبت مسافت پیموده شده توسط شما دارد. برای آشنایی با یکی از ساز و کارهای صرفه جویی سوخت یعنی سیستم و آپشن ECO می توانید مطلب ما در این رابطه را مطالعه کنید.

اگر بخواهیم دقیق تر به این سوال پاسخ بدهیم باید بخش های مختلف خودرو و روش کار بخاری ماشین را بررسی کنیم. پیش از این تاثیر کولر بر مصرف بنزین ماشین را بررسی کرده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

مکانیزم گرمایش

در لحظه شروع به کار، گرما تولید می شود. سیستم خنک کننده در خودرو وقتی موتور حرکت خود را آغاز می کند، گرما را به دست می آورد. آیا متوجه شده اید که وقتی موتور خود را شروع می کنید، چندین دقیقه طول می کشد تا بخاری گرما بشود؟ کار کردن بخاری فرایند زنجیره ای است. این موتور نیاز به تولید گرما دارد که در ادامه از بخاری اتومبیل استفاده می شود. با شروع به کار موتور برای تولید گرما در ابتدا زمانی لازم است. در مورد “آیا بخاری اتومبیل از بنزین استفاده می کند” ، باید دانست که موتور از بنزین استفاده می کند، بنابراین بله، بخاری اتومبیل از بنزین استفاده می کند اما این مقدار به هیچ وجه زیاد نیست و بسیار ناچیز است.

روش کار بخاری ماشین

مکانیزم فن

همه می دانند که بخاری ماشین دارای فن هایی است که گرما را از سیستم خارج می کنند. این ها همان فن هایی هستند که تابستان ها هوای سرد را منتقل می کنند. این باتری های خودرو است که به کمک فن های برقی داخل به سخت افزار بخاری کمک می کند. این نکته را باید بگوییم که موتور هنگام شارژ باتری های خودرو نیز فعالیت دارد. با این وجود موتور از بنزین برای کمک به عملکرد خود استفاده می کند. به عبارت دیگر، بله، در این بخش نیز از بنزین استفاده می شود ، اما می توان گفت که از آن به صورت غیر مستقیم استفاده می شود اما باز هم مقدار آن بسیار ناچیز است.

نحوه بهبود مصرف سوخت

حالا احتمالا می دانید رابطه بخاری ماشین و مصرف بنزین چگونه است و خاموش کردن بخاری خودرو تاثیری در مصرف سوخت شما ندارد. با این حال، ما می خواهیم با لیست کردن بهترین راه ها برای صرفه جویی در مصرف سوخت به شما کمک کنیم. پیش از خواندن ادامه مطلب میتوانید مطلب خودروی هیبریدی را مطالعه کنید تا با ساز و کار این تکنولوژی آشنا شوید.

A/C را خاموش کنید

A/C شما مقدار زیادی از سوخت را مصرف می کند، بنابراین ممکن است بخواهید در صورتی که نیاز ندارید آن را خاموش کنید. با پنجره پایین رانندگی کنید به خصوص هنگامی که هوا خوب است.

هموار رانندگی کنید

شتاب های ناگهانی و “دور برداشتن” موتور شما می تواند بر مصرف سوخت خودرو شما تأثیر بگذارد. به جاده توجه کنید و تا حد ممکن صاف رانندگی کنید تا مسافت پیموده شده افزایش یابد.

لاستیک ها را چک کنید

لاستیک های زیرین می توانند باعث شوند ماشین شما از قدرت بیشتری برای جابجایی استفاده کند. بنابراین اگر قصد سفر طولانی را دارید، مطمئن شوید که فشار تایر شما صحیح است تا کیلومتر بیشتری را طی کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش نحوه کار بخاری ماشین را بررسی کردیم و امیدواریم دیگر مشکلی در این موضوع نداشته باشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

انزل وب
کاپشنی از جنس تکنولوژی

نظرات