آموزش 7 روش حل مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی اندروید

آموزش ۷ روش حل مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی اندروید

ممکن است گوشی هوشمند اندروید شما دچار مشکل شده و به صورت خودکار به حالت سایلنت (بی صدا) برود. سایلنت بودن گوشی (Silent) ممکن است باعث شود که تماس هایی را از دست بدهید و دچار مشکل شوید. به همین منظور امروز در انزل وب قصد داریم تا روش های حل مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی اندروید را به شما آموزش دهیم.

رفع مشکل بی صدا شدن خودکار و ناخواسته صدا گوشی اندروید

How to Fix Android Phone Automatically Goes into Silent Mode

فرض کنید که منتظر یک تماس مهم هستید. شما تلفن خود را دو دقیقه کنار می گذارید و وفتی آن را چک می کنید، متوجه می شوید که تماس را از دست داده اید! دلیل آن هم سایلنت شدن گوشی به صورت خودکار بوده است. این فقط یکی از سناریو هایی است که می تواند توسط این مشکل ایجاد شود. در ادامه راه های رفع مشکل سایلنت شدن خودکار را بررسی خواهیم کرد.

رفع علت سایلنت شدن خودکار گوشی اندروید با ریستارت کردن گوشی

شاید کار کلیشه ای به نظر برسد اما ریستارت کردن گوشی می تواند مشکلات مختلف مانند علت قطع شدن صدای زنگ گوشی اندروید را رفع کند. بنابراین فقط کافیست تا گوشی خود را ریستارت کنید تا مشکل ریستارت شدن خودکار رفع شود. در غیر اینصورت سایر روش ها را دنبال کنید.

همچنین اگر مشکل قطع شدن صدا را هم دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۸ روش رفع مشکل کم و قطع شدن صدای گوشی اندروید را هم مطالعه نمایید.

بررسی حجم صدا زنگ برای رفع مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی اندروید

به تنظیمات تلفن همراه خود رفته و وارد قسمت Sound/Sounds and Notifications شوید.

بررسی حجم صدا زنگ برای رفع مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی اندروید

سپس مطمئن شوید که حجم صدای Ring Volume زیاد باشد.

بررسی حجم صدا زنگ برای رفع مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی اندروید

در صورت بسته بودن حجم صدا، گوشی در حالت سایلنت قرار می گیرد.

علت زنگ نخوردن آلارم گوشی ، تنظیمات Do Not Disturb

حالت Do Not Disturb یکی از ویژگی های اندروید است. با استفاده از آن می توانید اعلان ها ، زنگ و.. را بی صدا کنید. شما ممکن است ناخواسته این حالت را فعال کرده باشید و یا ویژگی فعال شدن خودکار آن فعال شده باشد که علت زنگ نخوردن ساعت گوشی و.. باشد. برای بررسی و حل مشکل سایلنت شدن خودکار اندروید به تنظیمات تلفن همراه خود بروید. سپس روی Sound/Sound and Notification تپ کنید.

علت زنگ نخوردن آلارم گوشی، بررسی تنظیمات Do Not Disturb

روی گزینه Do Not Disturb تاچ کنید.

علت زنگ نخوردن آلارم گوشی، بررسی تنظیمات Do Not Disturb

در این مرحله باید گزینه Automatic Rules یا Turn on Automatically, Schedule و سایر اسامی مشابه را پیدا کرده و روی آن تپ کنید.

علت زنگ نخوردن آلارم گوشی، بررسی تنظیمات Do Not Disturb

سپس آن را غیر فعال کنید. فراموش نکنید که خود Do Not Disturb را هم غیر فعال کرده باشید.

همینطور در صورت روشن شدن خودکار صفحه هم مطالعه مطلب آموزش ۵ روش حل مشکل روشن شدن خودکار صفحه نمایش گوشی اندروید برای شما کاربردی خواهد بود.

چک کردن در حالت Safe Mode برای رفع علت زنگ نزدن آلارم گوشی سامسونگ

در برخی از موارد ممکن است برنامه هایی که روی گوشی نصب کرده اید، با گوشی شما ناسازگاری داشته باشند و یا به هر دلیلی گوشی شما را سایلنت کنند. برای بررسی این موضوع گوشی را درحالت سیف مود راه اندازی کنید. ما قبلا روش راه اندازی گوشی اندروید به حالت Safe Mode را آموزش داده ایم.

چک کردن در حالت Safe Mode برای رفع علت زنگ نزدن آلارم گوشی سامسونگ

پس از آن به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه در این حالت بمانید و گوشی را بررسی کنید. اگر در این حالت هم گوشی سایلنت شد، ممکن است مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد. در غیر اینصورت، باید برنامه های خود را بررسی کنید.

بررسی برنامه ها برای رفع علت قطع شدن صدای زنگ گوشی سامسونگ

اگر با روش قبل متوجه شدید که ممکن است مشکل بی صدا شدن خودکار گوشی از برنامه ها باشد، باید برنامه ای که اخیرا نصب یا آپدیت کرده اید را حذف کنید. برای بررسی بیشتر مجوز های برنامه ها را چک کنید. برنامه ای که به کنترل صدا دسترسی داشته باشد می تواند این مشکل را ایجاد کند.

بررسی برنامه ها برای رفع علت قطع شدن صدای زنگ گوشی سامسونگ

استفاده از برنامه های جانبی برای قطع شدن ناگهانی موزیک پلیر گوشی

اگر هنوز هم مشکل رفع نشده است، می توانید از برنامه هایی مانند App Volume Control یا Tasker کمک گرفته و حجم صدا گوشی را در یک قسمت خاص تنظیم کنید.

مراجعه به تعمیرگاه برای رفع علت قطع شدن صدای گوشی

اگر هنوز هم با هیچ روشی مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی اندروید شما رفع نشد، ممکن است دستگاه شما دچار ایراد سخت افزاری شده باشد. برای بررسی بیشتر گوشی خود را به تعمیرکار های متخصص بسپارید.

در پایان در صورتی که بلوتوث گوشی شما نیز خودکار روشن می شود، مطالعه مطلب ۱۲ روش رفع مشکل روشن شدن خودکار بلوتوث اندروید  را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای رفع مشکل سایلنت خودکار اندروید بررسی کردیم. مشکل شما با چه روشی رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه علت قطع شدن صدای گوشی را در دیگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کامل 5 روش سايلنت كردن آيفون (iOS)
آموزش کامل ۵ روش سایلنت کردن آیفون (iOS)
قطع صدا و سایلنت کردن (Silent) اس ام اس و تماس یک مخاطب خاص در اندروید
آموزش بی صدا کردن (Silent) اس ام اس و تماس یک مخاطب خاص در اندروید
آموزش حذف و قطع صدای دوربین اندروید
چگونه صدا پیشفرض دوربین اندروید را حذف یا قطع کنیم ؟

نظرات

  • نغمه says:

    سلام خسته نباشید،گوشی منa12سامسونگ هست،وقتی زنگ خورده وصدای انرا نفهمیدم ایا راهی هست که چراغی روشن خاموش شود توی گوشی تا بفهمیم تماس از دست رفته یا پیامک ازدست رفته داشته ایم؟

  • ... says:

    من گوشیم اس ۷ ایج هستش و زمانی ک گوشی رو توی جیبم میزارم بعد از سه چهار ثانیه زنگ خوردن خود ب خود سایلنت میشه اگر کسی دلیلشو میدونه خیلی ممنون میشم بهم بگه

  • Zr says:

    سلام
    بنده ساعت ۱۱ و ۱۲ که ساعت گذاشتم اولی یعنی ساعت ۱۱ زنگ خورد ولی ساعت ۱۲ رو احتمالا نه چون من نشنیدم و حتی تماس هایی ساعت ۱۲ هم داشتم زنگ نخورده و بی صدا بوده
    به نظر شما علتش چی میتونه باشه چون اولین بار بود به این مشکل برخوردم