آموزش 9 روش رفع مشکل ارور Removable Disk فلش مموری و..

آموزش ۹ روش رفع مشکل ارور Removable Disk فلش مموری و..

پیغام Please insert a disk into Removable Disk برای فلش اصولا بر روی یک درایو USB غیر قابل خواندن یا غیرقابل دسترسی یا کارت حافظه رخ می دهد. در صورت وجود این ارور کاربر ممکن است به اطلاعات درون فلش یا USB دسترسی نداشته باشد. نگران نباشید زیرا این مسئله قابل حل است. اگر شما هم در پی حل ارور Removable Disk هستید، امروز با مشکل ارور Removable Disk فلش مموری همراه انزل وب باشید.

حل مشکل پیغام خطای Please insert a disk into removable disk فلش مموری

How to Fix Please Insert A Disk Into Removable Disk Error

خوشبختانه برای خطای Please insert a disk into removable disk فلش مموری راه حل های مختلفی وجود دارد. در اینجا ۹ روش برای حل مشکل ارور Please insert a disk into usb drive برای دستگاه های USB را آماده کرده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین اگر با مشکل فرمت نشدن فلش مموری مواجه هستید، حتما به حل فرمت نشدن فلش مموری نگاهی بیندازید.

تغییر نام و آدرس درایو USB

حل مشکل ارور please insert a disk into usb drive

یک فلش USB وارد سیستم کرده و بر روی This PC کلیک راست کنید و گزینه Manage را بزنید. حالا از سمت چپ در زیر Storage بر روی Disk Management کلیک کنید. در صفحه‌ی باز شده، فایل فلش خود را پیدا کنید و بعد از کلیک راست کردن بر روی آن گزینه Change Drive Letter and Paths را بزنید. سپس Change را زده و بعد از انتخاب نام جدید برای درایو، OK را بزنید.

رفع ارور please insert a disk توسط Troubleshooter

حل مشکل removable disk

برای رفع ارور please insert a disk توسط Troubleshooter ابتدا توسط کلید های CRTL + I اقدام به باز کردن تنظیمات بکنید. سپس مسیر Update & Security > Troubleshoot را طی کنید. حالا به دنبال گزینه Hardware and Devices بگردید سپس بر روی Run the troubleshooter کلیک کنید.

حذف پارتیشن فلش و حل مشکل removable disk

مشکل فلش مموری removable disk

فلش USB خود را به سیستم متصل کنید و بر روی This PC کلیک راست کنید و گزینه Manage را بزنید. حالا از سمت چپ در زیر Storage بر روی Disk Management کلیک کنید. حالا از لیست فلش خود را پیدا کنید و سپس بر روی آن کلیک راست کرده و حالا گزینه Delete Volume را بزنید. حالا بر روی درایور اکسترنال موجود کلیک راست کرده و New Simple Volume را بزنید و پارتیشن جدیدی برای فلش خود بسازید و مجددا چک کنید که آیا حل مشکل Removable Disk فلش مموری انجام شده است یا خیر.

رفع پیغام removable disk با CMD

اگر راه حل های دیگر مؤثر واقع نشود، به این معنی است که شما باید تمام داده های فلش خود را پاک کرده و دوباره دستگاه یا پارتیشن جدیدی بسازید.

توجه داشته باشید که این راه باعث حذف کلیه داده های موجود در USB شما می شود و در صورت رفع ارور Removable Disk تمام اطلاعات موجود در آن از بین می رود.

رفع مشکل removable disk فلش

ابتدا Windows + S را زده و سپس CMD را سرچ کنید. آن را به صورت Run as administrator باز کرده سپس دستورات زیر را به ترتیب در آن وارد کنید :

diskpart

list disk

select disk 1

clean

توجه داشته باشید که به جای عدد ۱ در خط سوم باید شماره دیسک یا پارتیشن فلش مورد نظر خود را وارد کنید. دستورات بالا پارتیشن فلش را حذف میکند. بعد از انجام این کار وقت آن رسیده که دوباره یک پارتیشن جدید ایجاد کنید.

رفع مشکل پیغام please insert a disk into removable disk

حالا دستورات زیر را برای ایجاد یک پارتیشن جدید بنویسید :

create partition primary

active

select partition 1

format fs=fat32

در دستورات بالا ما ابتدا پارتیشن ساخته شده را انتخاب کردیم و سپس برای آن فرمت FAT32 را برای پارتیشن جدید فلشمان انتخاب کرده ایم. حالا CMD را بسته و مجددا امتحان کنید که آیا مشکل Pease insert a disk into drive برای فلش همچنان وجود دارد یا خیر.

بررسی و بروزرسانی تغییرات سخت افزار

حل مشکل removable disk

برای مشکل فلش مموری Removable Disk از طریق بررسی و بروزرسانی تغییرات سخت افزار بر روی This PC کلیک راست کرده و Manage را بزنید. حالا Device Manager را انتخاب کرده و بعد از آن به دنبال فلش خود بگردید. روی آن کلیک راست کرده و Scan for hardware changes را انتخاب کنید. پس از اتمام فرایند بروزرسانی مجددا چک کنید که ارور Removable Disk هنوز پابرجاست یا رفع شده است.

وارد کردن USB به کامپیوتر قبل از بالا آمدن سیستم

گاهی اوقات با وارد کردن USB به کامپیوتر قبل از بالا آمدن سیستم ممکن است مشکل پیغام Please insert a disk into removable disk رفع گردد. ولی اگر از این روش استفاده میکنید اطمینان حاصل کنید که درایو USB به عنوان دستگاه Boot تنظیم نشده باشد زیرا در این صورت ممکن است به جای بالا آمدن ویندوز نصب شده، فرایند نصب ویندوز یا عملیات اجرایی دیگری اجرا شود.

حذف Removable Drive با آپدیت درایور USB

حذف removable drive

اگر از مرحله قبل نتیجه‌ای حاصل نشد مجددا به Device Manager رفته و بر روی فلش USB خراب کلیک راست کرده و سپس Update Driver را انتخاب کنید. منتظر اتمام فرایند آپدیت باشید و بعد از آن مجددا چک کنید که حل مشکل رم please insert a disk انجام شده است یا خیر.

حل مشکل Please insert a disk into usb drive با فرمت کردن

 please insert a disk into usb drive حل مشکل

ممکن است حل مشکل Please insert a disk into usb drive با فرمت کردن هم انجام شود (توجه کنید در این روش هم کلیه اطلاعات شما از روی فلش پاک میشود). دوباره Disk Management را باز کنید و بر روی پارتیشن USB یا SD Card خود کلیک راست کنید و گزینه Format را بزنید. سپس گزینه Reset File System را انتخاب کنید. حالا باید نام جدیدی برای درایو مورد نظر نوشته و سپس بر روی Finish ضربه بزنید. همچنین اگر با مشکل RAW در فلش مواجه هستید، حتما سری به رفع مشکل RAW شدن فلش مموری بزنید.

حل مشکل Removable Disk با تغییر دمای فلش مموری

شاید عجیب باشد ولی گاهی اوقات مشکل Removable Disk با تغییر دمای فلش مموری قابل حل است. درایو USB را در رایانه شخصی قرار دهید و از یک سشوار برای گرم کردن USB دمای استفاده کنید. حداقل ۲ دقیقه صبر کنید و چند بار درایو USB را جدا کرده و دوباره وارد کنید. بررسی کنید که آیا اکنون می توانید به پرونده های خود دسترسی پیدا کنید یا خیر. اگر نمیتوانستید، درایو USB خود را بردارید و مدتی آن را کنار بگذارید تا دمای آن پایین بیاید. حالا دوباره سعی کنید و چند بار آن را وارد و خارج کنید و ببینید آیا نتیجه‌ای دارد یا خیر.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با حل مشکل پیغام خطای Please insert a disk into removable disk فلش مموری همراه شما بودیم. آیا تا به امروز از نرم افزار حل مشکل Removable Disk اطلاعی داشتید؟ آیا چگونگی رفع مشکل پیغام Please insert a disk into removable disk را میدانستید؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون رفع ارور Please insert a disk در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نصب کارت شبکه LAN ، USB و وای فای در ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش تصویری نصب کارت شبکه LAN ، USB و وای فای در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
آپدیت و نصب کارت صدا ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش ۶ روش آپدیت و نصب کارت صدا ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
آموزش 4 روش آپدیت درایور ویندوز 10 ، 8 و 7 لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش ۴ روش آپدیت درایور ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ لپ تاپ و کامپیوتر
اجرای بهتر و سریع تر بازی ها در کامپیوتر و لپ تاپ
۶ اقدام موثر برای اجرای بهتر و سریع تر بازی ها در کامپیوتر و لپ تاپ

نظرات

  • امیر says:

    سلام کارت حافظه داخل گوشیم بود داشتم استفاده می کردم که بالای صفحه پیام:(کارت حافظه پشتیبانی نشده) نوشت بعد روی کامپیوترم گذاشتم اول ارور:( removable disk) داد بعد از یک دقیقه هر ۵ ثانیه ارور:(the directory name is invalid) میداد هر کاریییی کردم نشد که نشد اخر هم دیگه اینجا گفتم بپرسم شاید بفهمین چطور می تونم این کارت حافظه رو درست کنم.

  • مریم says:

    سلام وقتتون بخیر
    من هرکاری میکنم نمیشه نمیذونم چرا :((((

  • مبین says:

    سلام و عرض خدمت شما
    من وقتی usbهای دیگر رو روی لپ تاپم وارد میکنم هیچ مشکلی ندارند و روان کار میکنند یه usb دارم وقتی واردش میکنم و میروم به منگ مای کامپیوتر هنگ میکنه و کلا بالا نمی آید

  • الهام says:

    سلام،با این روش cmd تون اصلا دیگه هاردم حتی فرمت هم نمیشه،کلا زندگیم رو هوا رفته چون کلی اطلاعات توش دارم،خواهشا کمکم کنید

  • moein says:

    واقعا ممنون خیلی درگیر این مساله بودم خوشبختانه با همونراه حل دوم مشکلم حل شد چون clean کرده بودم پارتیشن براش نساخته بودم

  • محمد عبدلی says:

    اقا دمتون گرم من با cmd اوکی کردم یه سال بود فلش همینطوری مونده بود…مرسی مرسییییییی

  • علی احمدی says:

    سلام
    هیچ کدوم از مراحل برای من کارساز نبود چیکار کنم

  • sobhan870 says:

    وافعا متاسفم براتون
    قبل از شروع روش cmd هشداری چیزی باید مینوشتین من کل اطلاعاتم ۱.۵ترابایت پاک شد!!!!!!!!!!!!!
    بهم ریختم کلا لطفا ویرایش کنی اون قسمت لاقل از این به بعد کسی میاد اطلاعاتش به فنا نره
    داغونم همه اطلاعتم پاااااااااااااااااااااااااااااااک شد….

  • امیر says:

    سلام من هر کاری کردم نشد،اومدم با اوتیجی وصل کردم به موبایل با گزینه فرمت تو ۲ ثانیه درست شد

  • مهدی says:

    خدا خیرتون بده

  • جاویدان says:

    هزاران درود بر شما
    از سایتهای مختلف هر راه حلی رو که گفته بودن انجام دادم هیچ نتیجه ای نداشت دیگه قید فلش ۳۲ گیگم رو زده بودم اما با راهکار فوق العاده ی شما فلشی که مرده بود زنده شد
    براتون بهترین ها رو آرزو دارم

  • Iman says:

    همرو انجام دادم ولی بازم نشد

    • زهرا یوسفی says:

      سلام ببخشید من ی فلش ۶۴ گیگ دارم که وقتی به کامپیوتر میزنم به صورت کمرنگ removable disck بالا میادش چجوری میتونم ی کاری کنم که اطلاعاتم پاک نشه میسه کمکم کنید

  • عارف says:

    سلام ببخشید من تو اوون قسمت که clean v رو باید بنویسیم . مینویسم و این ارور رو میده:
    Virtual Disk Service error:
    There is no media in the device.

×