فعال نگه داشتن و اجرای برنامه در پس زمینه اندروید

آموزش ۳ روش فعال نگه داشتن و اجرای برنامه در پس زمینه اندروید

هرچند فعال نگه داشتن برنامه در اندروید ⬆️ در پس زمینه دستگاه ممکن است باعث تخلیه سریعتر باتری موبایل شود اما گاهی اوقات بالاجبار ممکن است نیاز داشته باشید تا یک یا چند برنامه خاصی در پس زمینه دستگاه فعال بماند تا از روند آن خصوصا نتیفکیشن ها و اطلاعیه های آن با خبر شوید. اگر نحوه اجرای برنامه در پس زمینه اندروید را بدانید، امروز با آموزش اجرای برنامه در پس زمینه اندروید همراه انزل وب باشید.

نحوه جلوگیری از بسته شدن برنامه در پس زمینه اندروید

How To Prevent Android App From Closing In The Background

جلوگیری از بسته شدن برنامه در پس زمینه گاهی اوقات ضروری است؛ برای مثال شما به هیچ وجه نمیخواهید برنامه تلگرام یا اینستاگرام شما بعد از خروج از صفحه آن بسته شود و از پیام ها و فعالیت های آن بی خبر باشید. فعال ماندن برنامه درپس زمینه گوشی روش های مختلفی دارد. برای دانستن و آگاهی از آن موارد زیر را بررسی کنید. همچنین اگر می خواهید برنامه های ضروری در موبایل شما بلافاصله بسته شوند، آموزش ۱۱ روش بستن برنامه های باز و غیر ضروری را بخوانید.

چه برنامه هایی لازم است در پس زمینه اجرا باشند؟

اجرای برنامه در پس زمینه اندروید

طبیعی است که برخی اپلیکیشن ها بهتر است دائما در پس زمینه در حال اجرا باشند. در اینجا چند مورد از آنان را ذکر کرده ایم:

  • اپلیکیشن هایی مانند دانلود منیجر که حتی در زمان قفل بودن صفحه هم باید به روند دانلود فایل ادامه دهند
  • برنامه های گوگل پلی سرویس، گوگل پلی موزیک و ..
  • برنامه های تلگرام، اینستاگرام و پیام رسان ها

با یک جستجوی ساده در Google صد ها پست در مورد نحوه متوقف کردن برنامه ها در پس زمینه را می توانید یپدا کنید ولی اگر توجه کرده باشید اطلاعات بسیار کمی در مورد نحوه جلوگیری از بسته شدن یک برنامه در اندروید وجود دارد. امروز و در همین پست مواردی را تحت عنوان باز نگه داشتن برنامه در اندروید به شما معرفی خواهیم کرد.

جلوگیری از بسته شدن برنامه با غیر فعال کردن بهینه سازی باتری

با ظهور اندروید ۶ ویژگی های جدیدی برای مدیریت بهتر برنامه ها در اندروید اضافه شد. یکی از این ویژگی ها قابلیت بهینه سازی باتری یا همان Battery Optimization بود که توسط آن می توانستید از فعال ماندن برنامه ها در پس زمینه جلوگیری کنید. اما می توانید به این ویژگی استثنائاتی نیز اضافه کنید.

نحوه اجرای برنامه در پس زمینه اندروید

برای جلوگیری از بسته شدن برنامه با غیر فعال کردن بهینه سازی باتری ابتدا باید به تنظیمات موبایل خود بروید. البته دقت داشته باشید که این ویژگی و روش دسترسی به آن در برند های موبایل مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد. بعد از ورود به تنظیمات، گزینه Apps را انتخاب کنید. سپس گزینه چرخ دنده بالا سمت راست را بزنید و بعد از آن Battery optimization را لمس کنید. در صفحه فعلی، از بالای لیست گزینه All apps را فعال کنید تا تمام برنامه ها نمایش داده شوند.

بعد از آن به دنبال برنامه هایی که می خواهید در پس زمینه فعال بمانند را پیدا کنید و بر رویشان لمس کنید. در صفحه مربوط به آنها، Don’t optimize را بزنید. همچنین ممکن است مانند تصویر بالا به جای گزینه Don’t optimize گزینه های On و Off داشته باشید. اکنون با غیر فعال کردن ویژگی بهینه سازی باتری برای برنامه های خاصی که می خواهید در پس زمینه باقی بمانند، دیگر لازم نیست نگران بسته شدن خودکار آنها باشید.

از برنامه های مدیریت فضای رم اجتناب کنید

رفع مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید

برای رفع مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید بهتر است از برنامه های مدیریت فضای رم اجتناب کنید. این برنامه ها که معمولا بسیار محبوب هم هستند (زیرا همانطور که گفتیم اکثر کاربران در پی بستن برنامه ها در پس زمینه هستند) به صورت خودکار برنامه ها در پس زمینه متوقف میکنند و برای شما که به دنبال فعال بودن برنامه در پس زمینه هستید، اصلا مناسب نیستند. پس اگر نگرانی اصلی شما جلوگیری از بستن خودکار برنامه ها در اندروید بدون روت است با صرف نظر از مصرف بیشتر باتری و تخلیه‌ی زودتر آن، برنامه هایی مانند Clean Master ،DU Cleaner و Speed Booster و … را حذف کنید.

اجرای برنامه ها در پس زمینه اندروید با Memory Locker

پیش از هر چیزی باید گفت که استفاده از اپلیکیشن Memory Locker نیازمند روت بودن دستگاه اندرویدی شما است پس با این حال ممکن است برای تمام کاربران مناسب نباشد. Memory Locker مانع از بسته شدن برنامه ها در اثر کمبود حافظه می شود.

فعال نگه داشتن برنامه در اندروید

برای اولین بار که این برنامه را اجرا میکنید ممکن است شما تقاضای اجازه دسترسی بکند پس مطمئن شوید که در اجرای ابتدایی گزینه Grant را بزنید. در لیستی که در برنامه نمایش داده میشود، تمام برنامه های شما چه برنامه های دانلودی و چه برنامه های سیستمی نمایش داده میشوند. برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید و قفل هر کدام که نیاز به اجرای برنامه در پس زمینه داشت را فعال کنید (ببندید). با اینکار از بسته شدن برنامه در پس زمینه جلوگیری خواهد شد.

باز ماندن برنامه ها در اندروید با قفل کردن آنها

باز نگه داشتن برنامه در اندروید

روش دیگری که به کمک آن می توانید تا حدی از بسته شدن خودکار برنامه های اندروید جلوگیری کنید، قفل کردن برنامه ها در لیست برنامه های اخیر است. لیست برنامه های اخیر را آورده و اپلیکیشن مورد نظر خود را که هم اکنون هم در حال اجرا است، قفل کنید. در برخی موارد قفل کردن با کشیدن برنامه مذکور به سمت پایین یا زدن گزینه قفل امکان پذیر است. دقت کنید که این روش مطلقا برای رفع مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید مناسب نیست و ممکن است با این حال برنامه پس از مدتی بسته شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با آموزش ۴ روش فعال نگه داشتن و اجرای برنامه در پس زمینه اندروید همراه شما بودیم. آیا پیش از این با نحوه جلوگیری از بسته شدن برنامه در پس زمینه اندروید آشنا بودید؟ آیا تا به حال قصد جلوگیری از بسته شدن یک برنامه در اندروید را داشته اید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون علت بسته شدن خودبخودی برنامه ها و اینترنت در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 5 روش جلوگیری از اجرای برنامه ها در پس زمینه اندروید
آموزش ۴ روش جلوگیری از اجرای برنامه ها در پس زمینه اندروید
آموزش کامل 3 روش نصب گوگل پلی استور روی ویندوز 11
آموزش کامل ۳ روش اجرا و نصب گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱
آموزش 2 روش نصب و اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11
آموزش ۲ روش نصب و اجرای برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱

نظرات

  • آراد says:

    چجور بازی ها رو در حال اجرا در پس زمینه بزرام؟

  • Abas says:

    سلام من گوشیم ریلمی نارزو ۵۰ هست که بعد این از برنامه خارج میشی بعد میزی فعالیت اخیر دولتره از اول لود و باز میشه

  • ایمان says:

    سلام. من گوشی شیایومی redmi a02 دارم وبرنامه اسنپ باکس نصب میکنم منوی دسترسی فعالیت در پس زمینه اوکی نمیشه، توروخدا یه راه حل بدین

  • Ema says:

    سلام
    من قبل از اینکه آپدیت جدید سامسونگ بیاد با نگه داشتن برنامه ای که توی لیست اخیر باز بود یه پنجره باز میشد و یکی از گزینه هاش قفل کردن اون برنامه بود و من با زدن اون میتونستم اون برنامه رو تو لیست اخیرم باز نگه دارم و خیلی بدردم میخورد. ولی حالا آپدیت جدید طوری شده که فقط با کشیدن اون برنامه به بالا و پایین یا وسط صفحه میتونیم به صورت پنجره‌ای اون برنامه رو، رو صفحه باز نگه داریم و این گزینه رو نداره که بشه قفلش کرد و من هرجا سرچ میکنم این گزینه رو برام نمیاره. لطفا اگه میدونید راهنمایی کنید

  • هادی says:

    سپاسگزاریییییییییییییییییییییییییییییمممممممممممممم خیلی زیاد

  • رها عزیزی says:

    چه جوری برنامه ای رو فعال نگه دارم در مس زمینه بدون اینکه اعلانی دریافت کنم و مخفی بمونه

  • یمی says:

    دمتون گرممممممممممممممممم
    عالی بود خیلی حال کردم.

  • حسین says:

    سلام. واقعا دمت گررررررررررررم

  • اسد says:

    سلام
    گوشی من شیائومی مدل ردمی۹ است
    قبلا با لمس طولانی روی برنامه‌هایی که در حافظه فعال بودند یک گزینه میومد که می‌شد برنامه رو در پس زمینه قفل کرد و فعال نگه داشت
    الآن دیگه به محض لمس برنامه مورد نظر، برنامه باز می‌شه و دیگه اون گزینه نمیاد!
    حتی برنامه باد صبا رو هم که قبلا قفل کرده بودم دیگه نمی‌تونم تغییر بدم
    نمی‌دونم چی شده اینجوری شده!!!

  • شیرین says:

    سلام من گوشی هواوی نوت هشت دارم . جدیدا یه اپدیت زده که هیچ کاریشم نمیشه کرد. با بازی هایی که فیلترن به مشکل خوردم .وقتی میزنم غیر فعالش کنم ، پنجره بازی ریست میشه . نمیتونم هم دائم فعالش بزارم هم شارژ تخلیه میکنه و داغ میشه هم پینگ بازی بالا میره . نمیدونم چیکار کنم کلا نمیشه بازی کرد نه موبایل لجند نه گنشین نه هیچ بازی اینجوری

    • ... says:

      سلام منم هوآوی Y5 2019 دارم برای بازی خریدمش کلا ولی همین مشکل رو دارم مثل شما موبایل لجند و… بازی میکنم خیلی بده اگه راه حلی پیدا کردین ممنون میشم به منم بگین
      safaasa2468@gmail.com

      • hosein says:

        دوست عزیز
        متاسفانه هواوی y5 این مشکل داره و این یک باگ کارخانه ای محسوب میشه متاسفانه منم قبلا داشم و به خاطر همین مشکل مجبور شدم گوشی بندازم دور . نکنه این که این گوشی همه چیو در پس زمینه می بنده حتی قندشکن هم می بنده . یعنی در این شرایط ایران که تو باید قندشکنت همیشه روشن باشه این میگیره میبنده ، مثلا انتظار داره که قندشکن همیشه تو صفحه گوشی باز باشه ، تا بری واتساپ یا تلگرام ، بسته میشه !!!

  • ناشناس says:

    سلام من گوشیم هونور ۸ اس هست همین مشکل رو داره کلا طوری تو اعصابم ک میخوام بکوبمش به دیوار اگه راه حلی پیدا کردید به منم بگین توروخدا
    اینم ایمیلمه bijanmoein70@gmail.com

  • حسن says:

    سلام عرض ادب دوست عزیز من گوشیم Poco f3 هست بازی موبایل لجند هرکاری کردم تمام دسترسی هارو دادم کاراهای که داخل سایت شما بود انجام دادم ولی هرکار کردم باز برنامه میبنده

  • محمد says:

    خیلی ممنون
    مفید بود

  • شایان says:

    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون!

  • میثم says:

    سیلام به ادمین جونی عزیز و همه دوستان عزیز لطفا منه ڪه خیلی هم گوناه دارم? ?ڪـــمــڪـ?ڪـــــنـــیــــد .
    موارد بالا ڪه اشاره نشده
    ??حالا شرح مشڪل من??
    مشڪل من: من الان مدن زیادیه به این مشکل رفرش شدن ثانیه ای صفحه سایت برخورد کردم?? ? یعنی چطور دقیقا؟ الان واضح تر میگم:?
    دقیقا مثل همین الان که دارم نظرمو برا شما ادمین عزیز و دوستان ڪامنت میکنم این همه هم تا الان نوشتم فرض بگیر یه پیام اس ام اس میاد برام که باید بخونمش یک ثانیه ای میرم پیامکمو باز میکنم چک میکنم سریع برمیگردم همین صفحه که دارم براتون کامنت مینویسم آمــــــــا???? چه بسا توی همین یک ثانیه زمان صفحه پرید و الان رفرش شده دوباره همین صفحه رو باز میکنه ولی دوباره باید این همه پیامو از اول بنویسم الان دیگه فکر کنم با این تفسیر و توضیح طولانی و طومار وار نوشت من بچه دوساله هم فهمید درد و بدبختی من الان هشت ماه بیشتر شده چی هست . مخصوصا صفحه ای که اداری هست و مشخصاتمو باید رندوم رندوم پر کنم و برم مرحله بعد فرض کن این همه مشخصات اسم و ادرس تلفن و کد پستی و رزومه کاریمو هزار کوفت دیگه نوشتم یهو بعد پنج ثانیه صفحه گوشی اسکرین میره تا کلیک میکنم با فضاحت صفحه رفرش و تمام مشخصات پـــــــــــر?? و با فرم های کثیف?? کاملا تمیز و بدون کلمه ای نوشته شده که این همه پاره شده بودم نوشته بودم مواجه میشم?? حالا راه حل میخوام از ادمین از دوستان از هرکی که عین خودم همینطور حرص میخوره ولی بازم کامل و رندوم رندوم ریز توضیح میده طوری که بچه دوساله هم بفهمه بهم راه حل با توضیح بده و بگه
    کلا تنها گوگل نیست تمام برنامه هام همین مشکل رو داره

    گوشیم هوواوی سیلام به ادمین جونی عزیز و همه دوستان عزیز لطفا منه ڪه خیلی هم گوناه دارم? ?ڪـــمــڪـ?ڪـــــنـــیــــد .
    موارد بالا ڪه اشاره نشده
    ??حالا شرح مشڪل من??
    مشڪل من: من الان مدن زیادیه به این مشکل رفرش شدن ثانیه ای صفحه سایت برخورد کردم?? ? یعنی چطور دقیقا؟ الان واضح تر میگم:?
    دقیقا مثل همین الان که دارم نظرمو برا شما ادمین عزیز و دوستان ڪامنت میکنم این همه هم تا الان نوشتم فرض بگیر یه پیام اس ام اس میاد برام که باید بخونمش یک ثانیه ای میرم پیامکمو باز میکنم چک میکنم سریع برمیگردم همین صفحه که دارم براتون کامنت مینویسم آمــــــــا???? چه بسا توی همین یک ثانیه زمان صفحه پرید و الان رفرش شده دوباره همین صفحه رو باز میکنه ولی دوباره باید این همه پیامو از اول بنویسم الان دیگه فکر کنم با این تفسیر و توضیح طولانی و طومار وار نوشت من بچه دوساله هم فهمید درد و بدبختی من الان هشت ماه بیشتر شده چی هست . مخصوصا صفحه ای که اداری هست و مشخصاتمو باید رندوم رندوم پر کنم و برم مرحله بعد فرض کن این همه مشخصات اسم و ادرس تلفن و کد پستی و رزومه کاریمو هزار کوفت دیگه نوشتم یهو بعد پنج ثانیه صفحه گوشی اسکرین میره تا کلیک میکنم با فضاحت صفحه رفرش و تمام مشخصات پـــــــــــر?? و با فرم های کثیف?? کاملا تمیز و بدون کلمه ای نوشته شده که این همه پاره شده بودم نوشته بودم مواجه میشم?? حالا راه حل میخوام از ادمین از دوستان از هرکی که عین خودم همینطور حرص میخوره ولی بازم کامل و رندوم رندوم ریز توضیح میده طوری که بچه دوساله هم بفهمه بهم راه حل با توضیح بده و بگه
    کلا تنها گوگل نیست تمام برنامه هام همین مشکل رو داره

    گوشیم هوواوی HUAWEI Y6 Prime 2019
    هست
    آیدی تلگرام @rabinh0d
    بجای ٱ صفره

    • علیرضا says:

      سلام از منم هواوی y6 پریم ۲۱۹ هست همین مشکلو دارم خیلی رو مخه فکر کنم هواوی همینجوری هست

      لطفا میشه ما رو کمک کنید 🙏

      • شیرین says:

        از منم هواوی نوت هشته نمیتونم دیگه بازی های انلاین فیلتر رو برم . چون تا میام برنامه رو ببندم بازی ریست میشه از اول

    • vampire says:

      مشکل منم همینه گوشیم huwawi honor 10 lite هست در عرض ثانیه با سرعت نور بسته میشه

    • Mostafa says:

      سلام اگه راه حلی پیدا کردین به منم بگین ممنون میشم، مدل گوشی من هم با شما یکی هست،. خسته شدم

    • Mostafa says:

      شماره بنده ۰۹۱۲۵۶۷..، خدا خیرتون بده اگه راه حلی دارید واتس آپی، تلگرام بهم بگین ممنون از لطفتون

  • ... says:

    برای من نشد من میخواستم بازی فری فایر رو اینجوری کنم اما ارور میده و میده جلوگیری از بسته شدن این برنامه ممکن نیست☹️

  • Hadis says:

    عالی واقعا کارم راه افتاد 🙏👍

  • زهرا says:

    سلام راهنمایی میکنید چطوری یه برنامه ظبط تماس رو در گوشی فعال نگه دارم
    مدل گوشیم هواوی ۴c هست

  • امیر says:

    دمتون گرم مفید بود

  • محمدسعید says:

    سلام لطفا کمک کنین نتونستم مشکل گوشیو رفع کنم گوشیم هواووی پی اسمارت۲۰۱۹هستش اگ مثلا از یه برنامه بیام بیرون بعد۳یا۴ثانیه صفحه برنامه بازم بمونه باز برگردم داخلش از اول میاد که این باعث اعصاب خوردیم شده لطفا اگ کسی میدونه راهنماییم کنه!!! ۰۹۳۵۳… اینم ایمیلم mohammadsaeed. Kiani011@gmail.com

  • Aycn says:

    من هم یه مدتی میشه که برنامه های گوشیمو وقتی باز میکنم خود به خود میاد ییرون ازش کمک کنین لطفا

  • مهدی says:

    نسخه اندروید ۱۰ رو گوشی نوکیا وان دارم متاسفانه برنامه های اسنپ و تپسی رو نصب کردم این برنامه ها مجوز اجرای پس زمینه یا نمایش روی برنامه های دیگه رو از تنظیمات اندروید می‌خوان ولی تو تنظیمات برنامه نوشته « این گزینه به علت پایین آوردن سرعت تلفن غیر فعال است»
    چه پیشنهادی دارید؟!

  • یاسین زارعیان طلب says:

    سلام
    با تشکر خیلی فراوان از محتوای خیلی پر کاربرد شما،۶ماه بود که این مشکلو با موبایلم داشتم.
    تشکر از مطلب مفیدی که منتشر کردید.

  • حمید says:

    سلام گوشیه من مدتی هست که با مینیمایز کردن برنامه غیرفعال میشه و وقتی برمیگردم بازی اینستا یا حتی کروم هم ریست میشن این کاری که شما گفتید را امتحان کردم بازم نشد.لطفا راهنمایی فرمایید

    • علیرضا says:

      منم همینطوره، لطفا اگ کسی میدونه راهنمایی کنه، خیلی رو مخه

    • محمد دهباشی says:

      در اندروید ۸ بخش باتری به سرویس و نگهداری دستگاه منتقل شده
      بعد از باز کردنش کمی صبر کنید تا گزینه های
      برنامه های بدون نظارت و برنامه های همیشه در حالت خواب
      در پایین صفحه دیده بشن
      معنیشون فعالیت حتی در خاموشی صفحه و غیر فعال بودن در هنگام در پس زمینه بودنه
      بودن در یک لیست مانع اضافه کردن برنامه در لیست دیگه میشه