علت و حل مشکل رایج دستگاه تصفیه آب خانگی

بررسی ۹ علت و حل مشکل رایج دستگاه تصفیه آب خانگی

۸۰ درصد بیماری های جهان به خاطر آب ? است. بدون شک امروزه نوشیدن آب سالم در جهان بسیار ضروری است و دستگاه تصفیه آب خانگی به شما کمک می کند تا آب را به خوبی تمیز کنید اما همیشه این دستگاه ها به درستی به وظیفه خود عمل نمیکنند. برای بررسی ۹ علت مشکل رایج دستگاه تصفیه آب خانگی با انزل وب همراه باشید.

مشکلات و آموزش تعمیر تصفیه آب خانگی

Troubleshooting Common Water Filter Issues

فیلترها و تصفیه های آب معمولاً بدون هیچ مشکلی برای سالهای متمادی کار خواهند کرد به خصوص اگر شرایط نگهداری را که توسط سازنده تعیین شده است رعایت کنید. تعمیر و نگهداری دوره ای یک عامل مهم برای اطمینان از اینکه فیلتر آب شما به بهترین شکل است و آنچه را که می خواهید انجام می دهد و آلودگی ها را به بهترین شکل ممکن از بین می برد. اما ممکن است که دستگاه شما دچار مشکل شده و ندانید که چگونه باید این مشکلات را برطرف کنید. در اینجا برخی از مشکلات رایج در تصفیه آب را بررسی خواهیم کرد.

مشکلات تصفیه آب خانگی وقتی دستگاه کار نمی کند

مشکلات تصفیه آب خانگی

اگر دستگاه تصفیه  شما هنگام روشن کردن آن هیچگونه پاسخی نمی دهد و هیچ چراغ LED روشن نمی شود و هیچ صدایی از طرف دستگاه به گوش نمی رسد و به احتمال زیاد کابل منبع تغذیه معیوب است و یا PCB عیب دارد. ترانسفورماتورها و خازن ها بیشتر در معرض خطا در PCB هستند و به راحتی قابل تعویض هستند. این مشکل می تواند علت خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی نیز باشد.

مشکلات دستگاه تصفیه آب خانگی وقتی جریان آب خیلی کم است

مشکلات تصفیه آب خانگی

اگر آب داخل مخزن آب شیرین بسیار آرام و کم باشد علت پر نشدن مخزن تصفیه آب خانگی به این دلیل است که یا آب حاصل از شیر دارای TDS بسیار بالایی است یا یکی از فیلترها بسته می شود. اگر این مورد قدیمی باشد هیچ کاری برای بهبود جریان آب نمی تواند انجام دهد و مدت زمان پر شدن مخزن تصفیه آب افزایش پیدا می کند. در فصول بارانی TDS تمایل به افزایش دارد. ممکن است ۲-۳ روز طول بکشد تا TDS کاهش یابد و پس از آن جریان آب بهبود یابد. اگر TDS طبیعی است و هنوز هم مشکل ادامه دارد، پس از آن یکی از فیلترها بسته شده است و مجبور به تعویض است. برای خرید دستگاه تصفیه آب می توانید از راهنما ما استفاده کنید.

تعمیر دستگاه تصفیه آب در خانه آب طعم و بو ندارد

اگر اخیراً دستگاه تصفیه آب یا هرکدام از فیلترها را نصب کرده اید حتماً قبل از تخلیه مخزن کامل از آن استفاده کنید. در بعضی موارد فیلترها یا غشاها ممکن است بسته شده و نیاز به تعویض داشته باشند. تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب را فراموش نکنید. اگر علاقه دارید تا یک دستگاه تصفیه آب با وسایل ساده بسازید می توانید مطلب ما را مطالعه کنید.

نشت آب و تعمیر پمپ تصفیه آب خانگی

مشکلات تصفیه آب خانگی

اگر اتصالات به اندازه کافی محکم نباشد ممکن است آب از دستگاه نشت کند. حتماً تمام اتصالات را محکم کنید. همچنین اگر فشار آب زیادی دارید، اطمینان حاصل کنید که شیر روی جریان کامل تنظیم نشده باشد. اعمال فشار غیرضروری بر روی فیلترها فقط باعث سریعتر خراب شدن آنها خواهد شد. می توان تست شیر برقی تصفیه آب را نیز در دستور کار قرار داد. برای آموزش ساخت آبگرمکن خورشیدی ساده می توانید آموزش ما را ببینید.

علت صدای دستگاه تصفیه آب و لرزیدن آن

این مشکل زمانی متداول است که اخیراً تغییر فیلتر در تصفیه آب رخ داده است. این ارتعاشات را ارتعاشات افتراقی فشار می نامند. با توجه به اختلاف فشار بین فیلترهای مختلف لرزش ها شروع می شوند. هیچ آسیبی در اثر این ارتعاشات ایجاد نمی شود و بطور کلی طی ۳-۴ روز از بین می رود.

سه مشکل تصفیه آب که بر کیفیت آب تأثیر می گذارد

یک فیلتر کثیف شایع ترین مشکل مرتبط با سیستم های تصفیه آب مسکونی است. فیلترهای کثیف ممکن است باعث شوند فلزات سنگین و مواد شیمیایی وارد آب آشامیدنی شوند. هر نوع سیستم فیلتر آب برای نگهداری شرایط مورد نیاز خود را دارد. بعضی از فیلترها را می توان تمیز و دوباره نصب کرد. سایر فیلترها باید در یک برنامه مشخص تعویض شوند. صاحبان خانه باید از نیازهای نگهداری فیلتر آگاه باشند.

کپک یک مشکل شایع در فیلترهای آب است. هنگامی که فیلتر مرطوب و گرم نگه داشته می شود، اسپورهای کپک فرصتی برای رشد دارند. هنگامی که فیلتر آب جایگزین یا تمیز نشده است رشد قارچ متداول است. تعویض فیلتر آب کپک زده بسیار مهم است زیرا قرار گرفتن در معرض قالب ممکن است باعث بیماری و واکنشهای آلرژیک شود.

افت فشار آب و هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی

اگر مدتی از فیلتر آب خود استفاده کرده اید اما ناگهان متوجه افت فشار آب شدید ، علت ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  • کارتریج های فیلتر آببه دلیل تعویض فیلتر از دست رفته
  • کارتریج های فیلتر آب به دلیل رسوب زیاد در آب دچار گرفتگی شده است

هنگامی که از کارتریج های فیلتر آب با آلودگی ها یا حتی رسوبات مسدود می شوند این فیلترها  اشباع می شوند و دیگر نمی توانند آلودگی ها را فیلتر کنند. هنگامی که کارتریج های فیلتر مسدود می شوند، فشار آب افت می کند و ممکن است. جایگزینی کارتریج های فیلتر قدیمی خود با یک نمونه جدید به احتمال زیاد مسئله را برطرف کرده و فشار اولیه سیستم شما را بازیابی می کند.

آب تصفیه شده ناگهان مزه یا بوی بدی می دهد

مشکلات تصفیه آب خانگی

اگر آب تصفیه شده شما طعم و مزه ای را که قبلاً ندیده اید، می دهد، ممکن است لازم باشد یکی از مشکلات زیر را بررسی کنید:

  • فیلتر شما از بین رفته است
  • کارتریج های فیلتر در سیستم شما برای حذف برخی بوها طراحی نشده اند
  • مشکلات آلودگی آب

فراتر از مشکلات گرفتگی فیلتر  فراموش کردن تعویض کارتریج های فیلتر شما  می تواند طعم و مزه آب تصفیه شده شما را تغییر دهد. هنگامی که کارتریج های فیلتر از آلودگی ها اشباع می شوند، آن ها به محلی برای پرورش باکتریها تبدیل می شوند که در آب فیلتر شده شما قرار می گیرند. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که آب شیر آب فیلتر شده شما طعم و بوی بدی می دهد. یکی دیگر از دلایل ایجاد آب تصفیه شده بوی یا طعم عجیب این است که سطح برخی از انواع آلاینده ها بالا رفته است و فیلتر شما برای مقابله با این آلاینده های خاص طراحی نشده است. می توانید با جایگزین کردن کارتریج های جدید با فیلتر قدیمی خود بررسی کنید و ببینید که آیا در طعم یا بو بهبود یافته است یا خیر.

پدیده چکش آبی

اگر صداهای عجیب و غریب  را می شنوید که به نظر می رسد از لوله های شما می آیند، ممکن است چکش آبی باشد. چکش آبی در هر ساختمان که در آن آب می تواند سرعت چشمگیر در لوله را تغییر دهد رایج است. با چند مرحله می توانید چکش آبی را برطرف کنید.

  • با طراحی یک سیستم جریان شروع کنید که به حداکثر ۵ فریم در ثانیه اجازه می دهد تا آب جریان یابد. سرعت جریان ۵ فریم در ثانیه نیاز به لوله کشی بزرگتر دارد.
  • به لوله های بدون اندازه در سیستم لوله کشی نگاه کنید. در صورت یافتن برخی آن را با لوله بزرگتر جایگزین کنید. این ممکن است مشکل شما را حل کند.
  • می توانید اتاق های هوای خود را پاک کنید. در بعضی از سیستم های لوله کشی اتاق های هوا از آب پر می شوند. برای برطرف کردن این مشکل شما باید منبع اصلی آب را خاموش کنید و سپس همه شیرها را باز کنید تا آب بیرون بیاید. سپس باید آب اصلی را روشن کنید.

چکش آبی نه تنها در هنگام بروز بد به نظر می رسد بلکه یک وضعیت خطرناک است که می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. اگر نمی توانید چکش آبی را خودتان حل کنید باید یک لوله کشی حرفه ای با توجه به سیستم آب داشته باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز بررسی ۹ علت مشکل رایج دستگاه تصفیه آب خانگی را بررسی کردیم و امیدواریم بتوانید از این روش برای حل مشکل دستگاه تصفیه خود استفاده کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه رفع مشکل دستگاه تصفیه خانگی را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش نحوه اطلاع از قطعی آب و اعلام قطعی آب در هر استان
آموزش نحوه اطلاع از قطعی آب و اعلام قطعی آب در هر استان
8 روش حل مشکل ریختن آب و.. اقدامات اولیه هنگام خیس شدن لپ تاپ
۸ اقدام ضروری هنگام ریختن آب و.. روی لپ تاپ و خیس شدن آن
آموزش 3 روش پرداخت قبض آب آنلاین
آموزش ۳ روش پرداخت قبض آب آنلاین
راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی
راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

نظرات

×